Mohair Skrevet 19. mars 2013 #3521 Del Skrevet 19. mars 2013 Veldig morsomt! Noe som ikker fullt så morsomt er at han beit meg noe så inni h..... i helga! Beit seg fast og dro puppen ut. Gjør fryktelig vondt å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. mars 2013 #3522 Del Skrevet 20. mars 2013 Uff, det er ikke noe godt å bli bitt. Jeg har heldigvis sluppet unna med bare én gang og jeg tror frøkna skvatt like mye som jeg gjorde Men på dagtid (og vi har sluttet med nattamming) har ikke frøkna tid til å ta puppen selv, så da pumper jeg og hun får på flaske. Litt slitsomt, og man går jo glipp av kosen, men kanskje det er et alternativ for dere, Mohair? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 20. mars 2013 #3523 Del Skrevet 20. mars 2013 Auuuu, Mohair!!! Høres bare fælt ut Min har bare bitt litt, ikke sånn at det har vært spesielt vondt enda. Her har første runde i bhg-opptaket vært, og vi står på venteliste jeg håper virkelig at vi får plass i en av de vi har søkt om plass i, for vi har søkt på alle som har en plassering som ikke er utrolig upraktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 20. mars 2013 #3524 Del Skrevet 20. mars 2013 Haley: Takk for tips, men han vil ikke ha flaske. Han er kresen. Har håndmelket den vonde og så får han nøye seg med den friske så lenge. Må si at det høres deilig ut å slippe nattamming, men litt trist at hun ikke vil ha på dagen. Men du skal vel ut i jobb ganske snart og da er det jo veldig praktisk om hun tar flaske!? Nektarin; så kjipt med barnehage da! Vet du når neste runde er? Må man takk ja til plassen innen en viss dato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. mars 2013 #3525 Del Skrevet 20. mars 2013 Fy flate, den bitinga hørtes ille ut! Småen har begynt å åle seg fremover, sette seg opp OG reise seg opp, alt på èn dag! Så nå er det andre tider i huset, han er jo overalt på kort tid. Veldig moro! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 21. mars 2013 #3526 Del Skrevet 21. mars 2013 Mohair: ja, neste opptak er i slutten av april. Er en svarfrist mellom der, så jeg satser på at nok sier nei til at vi får plass da. Men så kommer resten av problemstillingen, nemlig at vi har jo bare rett på plass i kommunen vi bor, og ikke i bydelen vi bor. Vet at denne dustebyen har det med å sende folk til andre enden, og for oss går ikke det i det hele tatt. Åhr, det problemet gidder jeg ikke tenke på mer... Stinelin: så gøy! herlig når det endelig skjer noe!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #3527 Del Skrevet 21. mars 2013 Håper det ordner seg med barnehage, Nektarin! Og god bedring til puppen, Mohair. Hadde et par sånne runder med Turnerose, og det var vanvittig vondt. Hurra for alt på en gang, Stinelin! Her har matinntaket ENDELIG tatt seg opp. Nå er det plutselig en halv skive til hvert måltid, litt middagsmat, samt kanskje en halv stor Ella's Kitchen i løpet av dagen. Stor forbedring fra forrige uke! Deilig, altså. Det har også gjort at hun våkner mindre om kvelden og natta. Jeg visste jo at det kom til å løsne etterhvert, men det har gått litt sent, synes jeg. Samtidig er det vel ikke så rart når vi har hatt ymse sykdom og tannplager og sånt en god stund nå. Synes det er helt sprøtt at hun snart er et år. Under halvannen måned igjen! Jeg skal bestille bursdagsgave til henne i dag, faktisk. Jamen bra vi skal ha en til, jeg er kjenner veldig at jeg ikke er helt ferdig med babyer. Men det er herlig at hun begynner å vokse litt til også, blir mer selvstendig og får en tydeligere vilje. Ikke så dumt når man har en storesøster som ellers fort blir litt bossy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. mars 2013 #3528 Del Skrevet 21. mars 2013 Mohair: Ja, etter påske er det tilbake til jobb... Frøkna vår tar flaske, så det er ikke noe problem at hun ikke vil ha puppen Vi venter også på svar fra barnehage.. Ikke hørt så mye som et knyst, men innen april er over skal vi få svar. Vet om mange her i byen som har fått svar, men ingen som skal begynne i barnhagen vi har søkt på. Så de er kanskje bare litt trege Frøkna fikk sitt første paper cut i stad når hun røsket tak i papirbunken min som lå en centimeter for nærme de lange fingrene hennes. Men hun lot seg ikke merke av det, og fortsatte bare klappingen sin. Det er nemlig klapping som er det store for tiden. Og mamma'n og pappa'n synger "Klappe, klappe søte..." fra morgen til kveld I morgen skal vi endelig hente ny bil etter at vi har vært uten familiebil i to måneder pga kræsjen. Forsikringsselskapet vet å hale ut tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 21. mars 2013 #3529 Del Skrevet 21. mars 2013 Puppen begynner å friskne til. Og det går visst fint an å bare amme bare fra den ene puppen. Tømmer den vonde et par ganger i løpet av dagen/natta. Nektarin: satser på at dere får plass i neste opptak. Joyce: Så fint at hun endelig spiser litt ordentlig mat. Har vært mye tulling med mat her også, men nå om dagen spiser han som regel godt til både lunsj og middag og da er jeg fornøyd. Stinelin: Så gøy at han har begynt å komme seg litt rundt. Haley: Så fint at dere endelig får ny bil. Kjedelig å vente så lenge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 21. mars 2013 #3530 Del Skrevet 21. mars 2013 Så bra at puppen kommer seg, Mohair! Yay for matinntak, Joyce! Er deilig når det endelig ser ut til å roe seg litt på kvelden. Vi har vært hos legen i dag, for lillegutt har fått ørebetennelse gruer meg til å prøve å få i han antibiotika, han er jo ikke akkurat en sånn som gaper villig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 21. mars 2013 #3531 Del Skrevet 21. mars 2013 Godt at puppen kommer seg Mohair! Vi har urolige netter for tiden. Lurer så veldig på hvordan et er best å gjøre det med nattavvenningen. Jeg orker bare ikke å blande flasker hele natta, og har satt ei grense ved ei sn kveld, og ei i 4-5-tida på morgenen. Men det er mye sutring i mellomtida. heldigvis er mannen mye hjemme for tiden, slik at vi kan bytte på å sove natt og dag. Grubler litt på om det kunne være like lurt å kutte all melka, men tror han vil bli ekstremt sulten og våkne veldig tidlig av å ikke få noe. Er livredd for å ødelegge nattesøvnen helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. mars 2013 #3532 Del Skrevet 22. mars 2013 Her brukte vel puppen en drøy uke på å komme seg etter haiangrepet... :S Og det tok to dager før det sluttet å blø når jeg pumpet. Småen våkner i 5-6-tiden hver morgen nå, sulten. Eneste gangen han faktisk vil ta puppen er på kvelden og morgenen, så han er i praksis avvent nå. I hvert fall har puppen fått det for seg at han er det, så den blir mer smokk enn mat. Jeg har ikke villet gi flaske på "natta" hittil, fordi det er lenge siden han våknet og faktisk var sulten midt på natta, men tror dere det kunne vært en tanke å gi ham en flaske når han våkner på morgenen? Er litt redd for å gi ham dårlige vaner, men sånn som det er nå så får han stell og frokost, leker en times tid og så sover to-tre timer. Får litt følelsen av at han heller burde ha sovet et par timer tidligere på morgenen. Uff, er egentlig veldig sinna på den dumme puppen som ikke gidder å gjøre jobben sin en liten stund til, men tror det er lite konstruktivt å bruke tid og energi på å irritere seg, så jeg prøver iherdig å si til meg selv at det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 22. mars 2013 #3533 Del Skrevet 22. mars 2013 Uff, er egentlig veldig sinna på den dumme puppen som ikke gidder å gjøre jobben sin en liten stund til, men tror det er lite konstruktivt å bruke tid og energi på å irritere seg, så jeg prøver iherdig å si til meg selv at det er greit. Ja, nå kan de slappe av ( ) og være stolte av innsatsen, begge to! Jeg synes det høres lurt ut med en flaske på morgenen, jeg. Ellers blir det vel stress og sutring før frokosten blir servert? Tok det en hel uke før puppen din ble frisk? Jeg har foreløpig bare håndmelket, kunne ikke ha pumpet for det ville vært for vondt! Men den begynner å bli bedre. Tror jeg skal la han få teste den i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. mars 2013 #3534 Del Skrevet 22. mars 2013 Jepp, nesten en uke. Men jeg smurte den ikke med noe. Ble forresten bitt skikkelig i dag også. nå kommer det en fortann, og det er tydelig at det er vondt for den lille.. biter på alt (snabla lurt å putte puppen inn der ja ) og er sutrete så det holder. Godt det er helg og vi er to om det! Ny svigermorhistorie: nå skulle hun visst ha ungen til å drikke saft, sånn at han drakk mer. Glimrende! Hun ville også ha i ham sjokoladekake... Jeg sa det var greit, hvis han fikk en konjakk til å skylde den ned med. Da var det visst ikke like interessant Enda en: hun "tøyset" om hvor streng og morsk jeg var til ungen, da jeg febrilsk prøvde å få på vognselen på en limbodansende unge. Jeg vred like godt på ordene hennes og fortalte småen at "jeg tror bestemor har lyst å se hva som skjer når du faller i gulvet og slår deg, jeg". I samme toneleie som hun la seg på. Barnslig, absolutt, men duverden så tilfredsstillende etter å bare ha jattet med og irritert meg i månedsvis. Kanskje det til og med virket, hun svarte i hvert fall at det ikke var sånn ment Ikke at jeg egentlig savnet det, men nå skal jeg kose meg med et lite glass vin. Noen fordeler må man jo ha for å legge ned meieriet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 22. mars 2013 #3535 Del Skrevet 22. mars 2013 Heia svigerdatter!!! Kult! Kos deg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. mars 2013 #3536 Del Skrevet 22. mars 2013 (endret) Haha, Schaden! Jeg har også ei sånn svigermor, eller svigermonster som jeg liker å kalle henne. som skal dytte i småen alt mulig rart. Skulle ønske jeg greide å svare på samme måte som deg. hehe.. Her ammer jeg rundt 05-06 på morningen så han er vel avvent han også. Har ikke behov for flaske her tror jeg, dessuten må vi stå opp rundt 06-06.30 uansett og da er det frokost fortløpende. L har ikke bæsja i dag!! Det er så rart, han som bæsjer ca 2-3 ganger for dagen. Store doser. Kommer sikkert et lass i løpet av natten/ morgendagen. Nå har jeg jobbet en hel uke! Herre som jeg savner lille tassen min hver dag!! Glad det er påskeferie nå, slik at jeg kan kosekosekose med han i over en uke før jeg må til pers igjen Kos deg med vin Schaden! Også må jeg legge til at L ble 10 mnd i går! Store fine gutten min! Endret 22. mars 2013 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. mars 2013 #3537 Del Skrevet 22. mars 2013 Bra svar Schaden! Kos deg med vinglasset og ta ett for meg også, jeg er grønn av misunnelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. mars 2013 #3538 Del Skrevet 22. mars 2013 Ble en hel flaske, gitt! Riktignok en sånn bitteliten man får i minibaren på kielferga, men pyttsann. Smakte :D Jeg må jo innrømme at selv om svigermor irriterer meg grønn til tider, er hun en kjempefin bestemor og en god støtte ellers også. Vi kommer stort sett godt overens, så lenge det ikke er snakk om hva ungen skal spise og gjøre Min egen mor derimot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 24. mars 2013 #3539 Del Skrevet 24. mars 2013 Nå har jeg jobbet en hel uke! Herre som jeg savner lille tassen min hver dag!! Glad det er påskeferie nå, slik at jeg kan kosekosekose med han i over en uke før jeg må til pers igjen Uff, høres ikke gøy ut, Ara. Men godt du har litt ferie nå. Blir jo litt mildere start. Jeg begynner på jobb i morra og gruer meg noe vanvittig. Har kjent tårene presse på i hele dag. Uff, trodde ikke det skulle bli så vanskelig. :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. mars 2013 #3540 Del Skrevet 24. mars 2013 Uff, høres ikke gøy ut, Ara. Men godt du har litt ferie nå. Blir jo litt mildere start. Jeg begynner på jobb i morra og gruer meg noe vanvittig. Har kjent tårene presse på i hele dag. Uff, trodde ikke det skulle bli så vanskelig. :frown: Å huff Masse lykke til, kjære deg. Det går nok ofte bedre enn forventet for de fleste. Kan du starte litt pent eller må du rett i full jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå