Gå til innhold

Jeg fant en minikattunge...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste at våtfor var junk for katter. Gav mi 2-3 ganger om dagen før, men nå har jeg redusert til 1 ss om dagen og en boks varer en uke. Klarte ikke å ta den kosen fra henne. Er butikkvåtfor. Hu får Hills tørrfor som hovedmatkilde og av og til middagsrester av kjøtt. Tror dere helsa til katten blir redusert av den lille mengden våtfor hu får om dagen??

Nei, det tror jeg ikke. :) Gjør det samme selv jeg. En godbit til "middag" hver dag. Enten våtfor fra butikk, Royal Canin eller litt fisk, kyllingfilet el. lign. Sånn 1-2 ss for kosens skyld. Så lenge hovedforet er tørrfor av god kvalitet så gjør det ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne hostingen/nysingen... Hun gjør det minst førti ganger etter hverandre, én gang i sekundet omtrent. Er det virkelig hosting/nysing? Det kommer liksom fra magen, hun åpner ikke munnen...

Jeg hadde tenkt til å si at det kunne være en hårball, men hvis hun ikke åpner munnen tror jeg ikke det er det. Hvordan gikk det med ormekuren? Ble du noe klokere av det?

Også vil jeg bare si at du er et fantastisk menneske for å ta til deg en liten pus. Jeg håper at den andre eieren mistet den ved uhell, for jeg vil ikke tenke at noen kan bare dumpe en liten hjelpeløs pus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott gjort av deg å ta til deg en stakkars foreldreløs kattunge :)

Angående halsbånd på utekatter er det ikke anbefalt. Årsaken er at katter gjerne beveger seg rundt på steder der den kan bli hengende fast, og er man riktig uheldig henger den slik at den sakte kveles. Og har man halsbånd som er lagd for at katten ikke kveles, så har de en lei tendens til å komme seg ut av dem når de ikke skal det, og da er man like langt :fnise: Så chip og evt tattovering i øret er nok bedre!

Lykke til videre! Ser ut til at du klarer deg riktig så bra sålant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...