Gå til innhold

Taffelsesong


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Da rekker jeg opp hånda og innrømmer at jeg er en sånn som nesten aldri forelsker seg.

Jeg var dødelig, vanvittig, mektig forelska i en og samme gutt fra 2. til 7. klasse. Drømmer fortsatt ca en gang i året at vi kysser.

Etter det har jeg stort sett latt meg overbevise til å være noe som ligner forelska, når motparten har insistert lenge nok. Det har blitt noen fine år og gode minner, og nå jobber jeg litt med å engasjere meg i noen (en) igjen. Tror jeg heller må kalle det det.

Jeg tror på forelskelsesevnen din, Tornerosa. Du har det i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men den her "En ny dag truer" - den finnes i Disney versjon også ;) Ole, Dole og Doffen må gjennoppleve julaften på ny og på ny og på ny... Samme historie som i den ordentlige filmen, men her handler det om at de skal være taknemmelige og snille og hjelpe til med oppvasken. I filmen handler det vel om noe med kjærlighet? (som det jo alltid gjør...)

:)

Den sangen din er så fin, Tornerosa. Barna mine hørte/så den med store øyen i dag tidlig. Tror de syns litt synd på alle de små dyrene :sjenert: Det er litt som med hun Robyn; det er så begredelige tekster sammen med en lystig oppbeat. Utrolig sjarmerende!

Du är rätt ung

Jag är äldre än du

Men du röker så jag skulle säga att vi är plus minus noll

Genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jolie Sommerfuglhjerte! :)

Hei Klips, sjelden fugl. :)

Og dere andre, mer vanlige fugler. ;)

Hva med nabo'n, da, Pemille? ;)

Jeg tror du også har det i deg, jeg. Du har bare ikke møtt din perfekte match enda. Jeg mener, det skal jo litt til å møte en like dugandes mann som du er kvinne. ;)

Aldri sett den Disneyversjonen. Kanskje noe for ungene til jul... Regner med at moralen er - gjør som morra di sier? Groundhog day inkluderer løv, ja. Den er fabelaktig, den filmen. Tror jeg skal kjøpe den.

(Fikk du forresten mms'en jeg sendte for et par-tre dager siden?)

Dagens kaffedate med bakeren ble utsatt til i morgen, det ble for travelt for meg.

Ellers har dagen inkludert

- konstatering av at minsta har fått en form for psoriasis :( Sånn ser hun ut (ikke fullt så ille) på rygg og armer: guttate psoriasis (jeg har mistenkt det i et par uker, spurte legevenn (nei ikke ham, venninnes ektemann) på lørdag, og han var enig med meg, og i dag sier fastlegen det samme. :( Men har fått henvisning til hudlege.

- minstas første kornettundervisning

- møte med tre fantastisk søte, entusiastiske 17-åringer som skal lede en barneaktivitet for meg

- nesten bunnløs ergrelse over at Allkopi stengte ti minutter før jeg ankom, og så jeg som skulle gjøre noe veldig, veldig viktig... :forvirret:

- relativt fornøyd Tornerosa, faktisk

:)

Bortsett fra det med psoriasisen, selvfølgelig. Har fått sterk kortisonsalve som hun skal bruke i tre uker.

Brenner cd'er for harde livet. Atten av tjueni nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist altfor lite i dag. Har vært så travelt. Ikke bra. Tenkte å lage meg noe kylling i kveld, men ble sittende her og jobbe i stedet. Og leke med pus. Og nå er det litt for sent. Heller noen nøtteruter med brie, det får bli kveldsmaten. Ingen middag i dag, må ta det kraftig igjen i morgen. Hvis jeg har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spist altfor lite i dag, også. Men fikk meg en durabelig posjon med skinke, ost og kylling panert i baconcrisp til kvelds. Så fryktelig travelt, det har knapt vært en pause i hele dag. Bortsett fra de to timene da jeg satt og spiste lunsj med baker'n. Som egentlig var litt småkjekkas... Men kriblet det? :sukk: Vi pratet kjempelett i over to timer (kanskje jeg mest... :sjenert: ), og det var ganske så hyggelig. Han hadde litt veik femistemme, men jeg greide å overhøre det, stort sett. :gjeiper: Huff, fæle dama. Fyren var veldig hyggelig, han. Og veldig fine, knallblå øyne. Så absolutt ganske så bra ut. Og som sagt, hyggelig. Jeg kan godt treffe ham igjen, hvis han vil. Men jeg ser ikke helt for meg at det vil ta av...

Nuvel.

Jentene på jazzdans i dag. Minsta begeistret, 10-åringen lunken. Trodde hun syntes det var gøy, men hun var ganske mellomforøyd etterpå. Det holdt på å ende litt teit, for jeg ble oppringt av noen med bussproblematikk, de som skulle starte aktiviteten uti der, sammen med alle ungene. På nippet til at jeg måtte kjøre de tre-fire milene utover for å være der ved oppstart, minsta hylte og gråt fordi morfar ikke var erstatning god nok for meg. Men heldigvis løste det seg.

Og aktiviteten uti der gikk helt greit, jeg dro utover til slutten. Og den andre aktiviteten, også uti der, gikk visst også greit. Phu. Nå gjenstår bare resten. Nye utfordringer neste uke.

Laaaang liste over ting jeg må huske å ikke glemme, ikke glemme å huske. I morgen formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bakeren, hva er hans rolle i bakeriet? Kneipbrødsjåfør eller kulinarisk designer?

Hvor mange ganger har en ikke sett for seg at ting tar av, og så har en plutselig vært på god vei mot stjernene?

Når det gjelder pipestemmer og andre defekter. Er det ikek slik at folk en ikke vil ha i livet sitt er det for enkelt å finne feil ved, mens de en vil ha i livet sitt ignorerer en de mest åpenbare og voldsomme feil ved uten å blunke?

Har dessverre ingen vitser på lager i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bakeren, hva er hans rolle i bakeriet? Kneipbrødsjåfør eller kulinarisk designer?

Vet egentlig ikke helt. Han jobber stort sett natt, så jeg spurte om om han bakte brød, men han sa at han jobbet "lenger bak". Langer brød ut i varebiler, kanskje?

Hvor mange ganger har en ikke sett for seg at ting tar av, og så har en plutselig vært på god vei mot stjernene?

Tja...ca. ingen ganger? :roll:

Når det gjelder pipestemmer og andre defekter. Er det ikek slik at folk en ikke vil ha i livet sitt er det for enkelt å finne feil ved, mens de en vil ha i livet sitt ignorerer en de mest åpenbare og voldsomme feil ved uten å blunke?

Nettopp. Kanskje det er derfor jeg påpeker det, fordi jeg ikke...

Har dessverre ingen vitser på lager i dag...

Ganske ute av skrivemodus, kjenner jeg. Det er kanskje bra, jeg vet ikke. Kanskje er det fordi jeg har vært mer sosial de siste ukene enn på ganske lenge. Kanskje behovet for å sette ord på ting skriftlig er mindre av den grunn.

Vi har i hvertfall vært på Grand Prix, vi og fem tusen andre. Og jeg har vært på jobb. Unger har møtt venninner, vi har møtt min søster. Jeg har vært forsanger i mikrofon fra friluftsscene, og ungene har opptrådt sammen med en barnetv-kjendis. 10-åringen har sågar sunget sammen med vedkommende. Ungene har sovet altfor lite, og det kan man vel si ble tydelig... :roll:

Men i balanse igjen nå, ganske snart.

Utfordringer, logistikk. Opptil flere dager denne uka. Og torsdagene er i ferd med å bli en hodepine. Kan se ut til at jeg selv må på banen fordi jeg ble sviktet i siste liten av de opprinnelige. Hadde det bare vært her i nærheten, men det medfører et par mil utigjennom. Og passer dårlig med ungenes danseaktivitet. Som denne torsdag kræsjer med bursdagsinvitasjon.

I det hele tatt, dette er en kræsjeuke. :sukk:

Og møtet mitt med hun dama på NAV, hun som skulle bistå meg med alle disse uforutsette utgiftene, har utsatt møtet i åtte dager. Og da har jeg allerede ventet i fjorten. :forvirret:

Trønderenergi. :frustrert: Fikk en guttunge på døra i kveld, skulle ha meg til å foreta endringer i strømabonnementet, og sannelig bet jeg ikke på. Så nå er jeg enda mer innrullert i Trønderenergi, blodsugerne, enn før. :roll: Men han lovet at jeg skulle komme bedre ut av det med denne løsningen. Hvilket vil være umulig for meg å finne ut av, da jeg etter sigende skal ha betalt for lite hvert eneste kvartal i fire år.

Pokker, altså. Jeg trenger ferie. Og heldigvis får jeg det, om bare 11 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sviktes på torsdagene så er ett hett tips å overse torsdagene. Du kan ikke bære verden alene :)

Nei, det er ikke gjennomførbart, dessverre. Jeg har jobbet for å få til dette i mange, mange uker (egentlig år, faktisk) og nå var det milimetre unna å gå i boks. Jeg kan ikke la dette stoppe hele greia, det ligger altfor mye jobb i det. Jeg må på banen, så får jeg heller ta tiden til hjelp og se om jeg finner noen å lesse jobben over på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Men husk, du må ta vare på deg selv før du kan ta vare på andre :) Underforstått, også ta vare på prosjekter :) Uansett heier vi på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :) Det er et tveegget sverd - å gi opp prosjektet, er et nederlag, føles ikke bra. Å få det til, føles bra - men det kan slite meg ut.

Sov i formiddag, for første gang på lenge. Men helga var litt heftig. Sov yt2i1 (pus skrev :fnise: ) i minst åtte timer hver natt, men dagene var slitsomme og lange. Og i formiddag var det uaktuelt å ikke få noen timer til. Deretter var jeg på trening. Hørte man? På trening, faktisk. Litt sånn soft psykomotorisk trening, men nok til at jeg ble temmelig svett. 75 minutter. Gratis. :sjarmor: Og fredagene har hun zumba, det skal jeg også prøve. Gratis. :sjarmor:

Jeg er en som trener! :hoppe:

Vel, jeg har i hvertfall begynt.

Og lavkarboopplegget går ganske bra. Litt vanskelig når man ikke er hjemme, har spist både pizza og potetgull og mat med usikre ingredienser nå i helga. Men bra, altså. Søtsuget har virkelig gitt seg, ikke spist sjokolade kjempelenge, bortsett fra 70% kakao. Og den er faktisk ganske god, hvis man suger på den. :)

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det løser seg. :) Jeg ser ut til å måtte være på banen 10 torsdager, men så tar en annen over. Og ikke hvem-som-helst. :) Fikk napp av storfisk, og jeg har tro på at det skal bli veldig bra. Og ikke nok med det, plutselig meldte det seg to andre, og nå har jeg sjansen til å utvide prosjektet! Hurra! :hoppe:

Jobber lite denne uka, og (nesten) bare med disse tingene. Jobbet minst 80% i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Da var det jaggu morgen igjen. Ny dag. De bare kommer og kommer og kommer, disse dagene. Og går og går og går. Phu. Litt av en karusell. Den burde stoppes helt av og til, for noen dager. Skulle ønske man bare kunne befinne seg på karusellen som ikke rører seg av flekken og slå av knappen i hodet som regulerer framovertankene; på torsdag, i neste uke, om tre dager... :roll: Her og nå, og ikke ett sekund fram i tid. Ser fram til helgetur neste helg, tre døgn unntakstilstand. Tre døgn, som jeg virkelig håper ikke ødelegges av ryggmargsrefleksen som teller ned til det hele er over, og man igjen er på karusellen.

I natt ble jeg operert, i magen. Jeg husker fortsatt ubehaget etterpå, husker nøyaktig hvordan det kjentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor fort det kattedyret vokser. Hun er sikkert dobbelt så stor nå som da jeg fant henne, er ingen minipus lenger. Forsatt en leken, liten kattunge, men har blitt rund i kjakan og mer "katt". Helskjønn. :) Virkelig veldig mye selskap i henne, hun leker og maler og koser og kommer når jeg roper på henne. Nå ligger hun i sofaen og maler og følger meg med øynene, sine gulbrune skrå øyne.

Og jeg reagerer ikke! Det er helt utrolig, det hadde jeg aldri trodd. I sommer har jeg to ganger overnattet i hus med katter, og begge gangene ble jeg helt kræsj. Den ene gangen mistet jeg stemmen og halsen ble virkelig trang, trodde jeg skulle avgå.

Har nå brukt 35 minutter på å forgjeves prøve å få svar hos NAV og fastlege. Fantastisk. :forvirrende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bortsett fra at jeg er bankerott, at disse to uforutsette, store regningene har slått ihjel økonomien min (nå med trussel om trekk direkte av lønn, restskatten, selvfølgelig), så har jeg det ganske bra for tiden.

Det skal sies.

I dag har jeg smilt uten grunn opptil flere ganger. I bilen, av det fine været. Av tanken på at mange av jobbprosjektene mine går så veldig bra. Og i ettermiddag, da jeg måtte fikse biffen selv, den biffen jeg nå skal fikse i tre måneder framover, hver torsdag - den gikk veldig, veldig bra. Fytterakker'n hvor god jeg er. Virkelig, jeg mener det. Jeg kan de greiene der, jeg får det til, og det til gangs. Litt synd at det kolliderer med ungenes dansetrening, jeg må finne på noe lurt der. Har to ideer.

Unger, unger, unger. De har med seg venninner hjem nesten hver dag, særlig eldste. Ikke så rart, de går ikke lenger på SFO og dermed går de sammen hjem til hverandre og venter til foreldrene kommer hjem. Og av én eller annen grunn ender de altså ofte opp her. Som i dag, 10-åringen roper idet jeg kommer inn døra i 15.30-tiden, som liksom for å advare meg før jeg finner det ut av meg selv: "Mamma, vi er fem stykker her altså, bare så du vet det!" Men det er jo greit. Det er jo hyggelig. Men det går sabla mye mat. Yoghurt, frukt. Jeg har sagt at hun helst skal holde seg til litt frukt og havregryn når det gjelder å spandere, med mindre det er avtalt på forhånd. Jeg har ikke råd til å fø halve nabolaget. Og så er hun så tøff i trynet når det er venninner her... :roll: Menmen. Det er jo viktig for henne, å ha muligheten til å ha venninner her. Men det kan bli litt for mye, for meg... I går, fire av de fem, de hadde lyst til å gå på kino sammen. Jeg tilbød meg å kjøre én vei, og prosjektet gikk i boks. Halvtimen før vi skulle dra; fire 10-åringer på badet, sminket seg, de var utspjåket og pyntet og stæsjet, så ut som om de kom fra et område litt lenger øst i Europa... Jeg valgte å ikke si noe, tenkte at det er jo mørkt i kinosalen uansett... :fnise: De eksperimenterer. Det er greit, så lenge det ikke blir en daglig greie, sminke på skolen og sånn. Det er ikke aktuelt.

Faktisk i skrivemodus nå, men er så trøtt at øynene bare glir igjen...

I morgen - zumba. Hun samme som jeg trente hos tidligere i uka. Bare å benytte anledningen, jeg har henvisning og jeg har frikort. Deretter kjører vi vel til nabofylket, tenker jeg. Mams og paps besøker søster langt vekke, så vi får huset for oss selv. Venninne, mann og jeg skal på teater lørdag kveld, vi lar de til sammen fem ungene fra åtte til femten være hjemme alene i feriehuset deres. Og pus blir med. Det er vel bedre å ta henne med, selv om huset (husene) er fremmed, enn å la henne være her hjemme med mating-tilsyn én gang i døgnet? Tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...