Gå til innhold

Taffelsesong


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Gjest MorAase

En trenger ikke være i samme vektklasse i uoffisielle brytekamper :gjeiper:

Endret av MorAase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MorAase

:klemmer:

Det for så vidt ikek viktig, det som ER viktig er at en er i harmoni med seg selv. der føler jeg at om du ikke er i mål, så går det sakte men sikkert rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kan si det sånn. To skritt fram og ett tilbake, så lenge dét er greia, må det da gå bra.

Har bestilt denne boka. Varmt anbefalt, inngår som prosjekt i vår piker, vin og sang-klubb. Spent på å lese den, tegneseriebok.

Katta er slækk i kveld, bare sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har omsider fått etterbetalt pengene NAV skyldte meg. Begynte å bli litt nervøs av de stadige "ikke godkjent" når jeg skulle handle middag. Men nå er jeg trygg igjen. Og banken innvilger vel lån i løpet av denne uka, så jeg får alt svineriet ut av verden. Hurra, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det hadde jeg. :) De siste gikk nå, rett før klokka tre. Virkelig fine folk. Miljødama og legen, sykepleieren og psykologen, ingeniørdama, bakern og psykologen, sosialantropologen og fysikeren. En miljøarbeider, en førskoleærer og jeg.

:fnise: neida, bare tuller med deg ;)

Du, helt ærlig - det høres ut som om han bakern liker deg mer enn han har godt av, og siden jeg har opplevd å være i hans sted, kan jeg fortelle deg at hvis man er der at man er forelsket (eller at man kjenner at forelskelsen lurer rett rundt hjørnet) så fungerer det ikke sånn at hvis hjertets utkårede sier: "du, jeg går gjerne på date med deg, men jeg tror ikke det kan bli noe mer", så innser man at slaget er tapt og gir opp, tvert i mot: man tolker det som en positiv ting der det ligger muligheter (jada, hvor irrasjonell og blind blir man ikke...). Som forelska eller nesten forelska så griper man halmstråene. Så med mindre tanken på egomassering fra en beiler (eller to) er så forlokkende at det er verdt det, syns jeg du skal vurdere å avslutte dinglinga hvis du med deg selv vet at du aldri kommer til å ønske å bli et par med dem. Som sagt, har selv vært den som har dingla, så kjenner jeg får litt empati med betatte mennesker som tolker alt i positiv retning, og som ikke er i stand til å selv avgjøre at man må avslutte, fordi man håper.

Og, klart du ikke har mistet evnen! Det handler jo ikke om at det er noe feil med deg fordi om du ikke faller for bakern og 28'åringen, det handler jo bare om at du ikke er forelska i noen av dem og ikke har tro på at du kommer til å bli det heller. Det er ikke noe galt med deg selv om du ikke forelsker deg i enhver spirrevipp som banker på din dør og vil ta deg med på date? :) Mulig du er litt mer selektiv enn "folk flest" men man bør jo ikke akkurat kompromissere med slike ting, men at du har mistet evnen tror jeg ikke noe på, bare vent, en ny MrPerfect dukker opp.

Hilsen frøken Snusfornuftig :vinke:

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal være tydelig med han baker'n. Lover. ;)

Hvorvidt jeg har mistet evnen eller ikke, har å manifestere seg de kommende årene. Lar meg gjerne overraske.

Jeg er alene hjemme, og skal være det lørdagsøndagmandagtirsdagonsdagtorsdagoghalvefredag. Katten og jeg. Startet med å komme til hektene etter besøk hele uka, hvilket har vært veldig hyggelig, derom hersker ingen tvil! Men jeg kjenner så på egen tilkortkommenhet. Uten at jeg skal gå i detalj her. Så var jeg på kino, alene, så Oslo 31. august, meget bra. Fantastisk prestasjon av Anders Danielsen Lie, som forøvrig er en person jeg kunne tatt. Ettersom vi nettopp var inne på temaet, liksom. En del yngre enn meg, men jeg kunne akseptert ham. Om han kom på døra mi. :fnise: Jeg mener; filmskuespiller, lege og fagbokforfatter, har bl.a. skrevet fagboka "Sex og sånt". Hva mer vil man ha, liksom. Når han i tillegg har et fabelaktig smil og spiller fremragende piano... Mangler bare en bekreftelse på at han er snill & sånn, og han er herved kjøpt.

Eller, han er vel allerede kjøpt. Av en radmager 22-åring med samme navn som dama hans i filmen. Eller, dama i filmen har samme navn som henne. Én og samme person.

Tull.

Det øsregner. Katta bruker morfars gyngestol som klatretre. Usikker på om jeg skal reise de åtte milene i morgen, invitert på familielykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hva mer vil man ha, liksom.familielykke.

Noen som virkelig elsker, rspekterer og utfyller en, på tross av vedkommende og egnes mangler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som virkelig elsker, rspekterer og utfyller en, på tross av vedkommende og egnes mangler.

Jada, du skjønte vel at jeg var tildels ironisk da jeg etterlyste hva mer man kunne ønske seg enn en lege, filmskuespiller og fagbokforfatter i én og samme person.

Jeg har sluttet å ønske meg noe som helst, for jeg tror uansett ikke jeg kan få det. Jeg har resignert, ergo er jeg så happy jeg tør forvente å være.

:roll:

Kanskje har jeg endelig lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Ja klart jeg skjønte du var ironisk :sjenert:

En skal alltid ønske seg og være åpen for å ta imot når det tilbys. Men en bør vel ikke la det være en altoppslukende drøm? Og, om ikke du kan få det så kan ingen få det! Slik er da vel verden ikke?

Min personlige filosofi er å ikke søke etter lykken men å finne seg selv som tilfreds. Da kan en fint legge ut på små lite gjennomtenkte eventyr i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglefot

Ja, vi kan si det sånn. To skritt fram og ett tilbake, så lenge dét er greia, må det da gå bra.

Har bestilt denne boka. Varmt anbefalt, inngår som prosjekt i vår piker, vin og sang-klubb. Spent på å lese den, tegneseriebok.

Katta er slækk i kveld, bare sover.

Jeg har sett filmen Persepolis :) Nå vet jeg ikke hvordan boka er i forhold til filmen men jeg likte filmen veldig godt. Alltid litt spesielt å lese tegneseriebok for voksne synes jeg, på en positiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart jeg skjønte du var ironisk :sjenert:

En skal alltid ønske seg og være åpen for å ta imot når det tilbys. Men en bør vel ikke la det være en altoppslukende drøm? Og, om ikke du kan få det så kan ingen få det! Slik er da vel verden ikke?

Min personlige filosofi er å ikke søke etter lykken men å finne seg selv som tilfreds. Da kan en fint legge ut på små lite gjennomtenkte eventyr i livet :)

Neida, det er ingen altoppslukende drøm. Ingen drøm overhodet, tror jeg. Jeg kan sikkert få det. Noe. Men så lenge jeg ikke får det jeg egentlig vil ha, vil jeg ikke ha. Slik er verden. Nå.

Så nå blir det å bli tilfreds (nok). Ingen topper, men greit nok. La det ligge under at vi er friske, ungene og jeg, vi har det vi trenger, mangler ingenting av betydning. (Det eneste jeg mangler, er jo følelsen av å være komplett, følelsen av å slippe ut av parentesen, men det skal jeg ikke si noe mer om. Jeg har slått av den nerven som kjenner på den følelsen, mangelen. Nå er greit nok bra nok.)

Jeg har sett filmen Persepolis :) Nå vet jeg ikke hvordan boka er i forhold til filmen men jeg likte filmen veldig godt. Alltid litt spesielt å lese tegneseriebok for voksne synes jeg, på en positiv måte.

Ja? Jeg likte boka veldig godt, er litt skeptisk til å se filmen av den grunn. Men har bestemt meg for at boka er bok, og filmen er film, prøve å holde de to adskilt og la dem begge snakke det formspråket de har anledning til. Være åååpen. :D Vi snakket om boka i to timer i går kveld, og nå har jeg akkurat åpnet Kylling med svisker. Resten av kvelden i går snakket vi om kropp og helse, om feminisme og seksualitet, vi spiste nydelig suppe og brød og ost og vi stemte i spontan firestemt (med vertinnens mann) sang - Deilig er jorden, av alle! :ler:

Åh, deilig. Skikkelig input, mat til hjernen.

Jeg lar forresten denne dø ut nå. Har åpnet ny på samme side. Vælkømmin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...