Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )

Alida

Anbefalte innlegg

Sånn ! Da er alle innbydelsene lagt i konvulutter og skrevet navn på. Tenker vi poster dem på mandag. En del blir /har blitt overlevert personlig.

Nå har jeg og Alidamannen endelig blitt ferdige med ønskelisten, så da blir vel den lagt ut på mandag også, tenker jeg. Liker at ting faller på plass :P

Nå kan jeg sløve en stund på sofaen med god samvittighet.... var på bursdag hos en venninne i går, kjempehyggelig. Vet ikke hva kveldens planer er, men blir helt sikkert en tur ut. Er ikke mange helger vi tilbringer foran tv, men det kan vi gjøre når vi får barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig kveld i går. En stund så det faktisk ut som om jeg kom til å bli hjemme, men dro i stedet til en venninne. Skravla og drakk og hadde det koselig. Alidamannen var på byen , og hentet meg i taxi på vei hjem. Ganske praktisk.

Har hatt en lang, lat morgen. Alidamannen er på vei til svigers. Jeg blir hjemme. Har ikke sett dem siden besøket som endte med meg oppløst i tårer, må vel være et par måneder siden. Kommer til å begrense samværet med dem (og da mener jeg hun) til et absolutt minimum, i hvert fall i tiden før bryllupet. Orker ikke at hun skal ta fra meg gleden ved bryllupet hver gang jeg møter hun. Så i dag får Alidamannen ta i mot kjeften alene, han tåler det bedre enn meg :-?

Jeg skal kose meg alene, og gjøre minst mulig- kanskje rydde bittelittegranne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at badet ble vasket og ryddet, så fikk jeg i alle fall gjort en ting.

På tide å se på listen fra forrige uke :

Må ordne ønskeliste, vet ikke hvorfor , men jeg synes det er et pes !

-Ringe frisøren min og bekrefte time + prøvetime

-Sende inn papirer til kirken + navneendringsskjema. Er litt forvirra når det gjelder det med navneendring. Har bestilt billettene i mitt nye navn. Derfor må vel passet endres ? Derfor må vel navnet mitt endres snart ? Skjønner ikke så mye av det....

-Og selvfølgelig få ut alle innbydelsene

- Bestille bryllupskake

Ønskeliste er ordnet, må bare innom Glasmagasinet og Tilbords og overlevere dem i morgen . Frisør er ordnet.

Alidamannen poster alle innbydelsene som skal sendes i dag. Er fortsatt en del igjen som skal overleveres personlig, men det er ingen hast.

Fyllte ut papirene til kirken i går- må bare finne ut hvor de skal sendes... aner faktisk ikke hvilken kirke vi sogner til :oops:

Må gjøres: bryllupskake + dj (hadde glemt det... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en fin uke. Vanlig jobb i dag og i morgen. Kurs på onsdag Fri på torsdag og fredag :P

På torsdag skal jeg å prøve brudekjolen igjen :) Forlover skal være med denne gangen. Er veldig spent på om den passer. Satt som et skudd forrige gang (i desember ), og nå har jeg sikkert gått opp litt pga røykeslutt, men er ikke sikker på hvor mye. Jaja, er jo bare å sy ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer snart Alidamannen og henter meg og så bærer det avgårde til Tilbords og GlasMagasinet for å legge ut lister. Har jo lest her om diverse dårlige erfaringer med Glasmagasinet, så vi får krysse fingrene for at det går bra med oss :roll: Hvis ikke kan man jo alltids bytte :wink:

I kveld bærer det avgårde på pub for å se på Sverige - Danmark. Merkelig hvor mye morsommere fotballkamper blir på pub sammen med venner og en kald øl 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er liste registrert :P Fant ut at vi bare legger ut liste på Tilbords. Fant alt vi trenger der, og siden jeg har hørt så mye negativt om Glasmagasinet, fant vi ut at vi ikke gidder å ha liste der. Fikk noen flott glass av den hyggelige mannen på Tilbords; vår første bryllupsgave :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FRIDAG :hoppe:

Om bare en time kommer forlover og henter meg og så bærer det avgårde til Kristins for å prøve kjolen min igjen :P Er helt nervøs jeg; tenk hvis jeg ikke liker den lenger ? Skal prøve noen andre også, bare for å forvisse meg om at jeg har funnet den rette. Men så begynner jeg å tenke;tenk hvis jeg finner en annen jeg liker, og så klarer jeg ikke å bestemme meg... Har hele tiden vært sikker på at jeg har funnet Drømmekjolen, men nå blir jeg usikker.... Typisk meg :-?

Ja, ja - heldigvis at jeg har fri i dag, for de forp*lte naboene under oss hadde fest i natt, og dæven som det bråkte :evil: Alidamannen gikk og ringte på uten at noen lukket opp..... har ikke tall på hvor mange ganger vi hoppet i gulvet før det ble stille... Stakkars Alidamannen kan ikke ha fått mange timene med søvn i natt. Jeg hadde jo den luksusen at jeg kunne ligge å dra meg til kl. 10...

Nå : Frokost, og så drar jeg !

(Til alle smuglesere- hvis jeg har noen: Wish me luck ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og prøvd kjolen igjen, og fått bekreftet 100 % at det er Drømmekjolen :)

Prøvde to til sånn for morro skyld, bare for å ha gjort det- kunne ikke måle seg :wink: Er bare så FORNØYD !!! Tenk at lille meg kunne være så heldig å finne en kjole som jeg fallt så pladask for og som passet meg så bra. Er liksom ikke helt meg det....

Etterpå spanderte jeg lunsj på forlover. En kjempehyggelig dag har jeg hatt :P

Snart skal jeg ut og se på fotballkamp og ta noen øl med Alidamannen. Har jo fri i morgen også :P

Luer på om jeg skal lufte forslag om det er greit at jeg slutter jobben og blir hjemmeværende husmor for Alidamannen. Kan gjerne drive med shopping og lunsj hver dag jeg :sjarmor: Tror ikke det kommer til å bli så godt mottatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-? Dette ble ikke en bra dag. Begynte vel egentlig i går kveld. Jeg og Alidamannen var ute for å se på fotballkamp og ta noen øl, Siden jeg skulle ha fri idag kunne jeg være ute "sent". Hadde det hyggelig først, men så begynte vi å krangle, helt idiotisk tullekrangel, men jeg begynte selvfølgelig å gråte, så vi dro bare hjem og la oss som uvenner :cry:

I dag var jeg skikkelig fyllesjuk hele formiddagen, og jeg skjønner ikke hvorfor, drakk kanskje fire øl i går og det var det. Har derfor vært sengeliggende hele formiddagen. Alidamannen skulle ut og spise med noen kunder i kveld, så jeg tenkte jeg skulle høre med noen kollegaer om vi skulle finne på noe, men så orket jeg ikke siden jeg var så dårlig....

Så denne fridagen har på en måte vært helt bortkastet. Har vært tiltaksløs og sur hele dagen. Kjeder meg , men orker ikke å gjøre noenting :cry: Har ikke blitt ordentlig venner med Alidamannen igjen heller....

Æsj, hater sånne drittdager :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har glemt å skrive her på noen dager. Miniferien er slutt, og det er 23 arbeidsdager til jeg skal ha en uke fri :wink: (men hvem teller ?...)

Den litt dumme dagen ble (som dumme dager ofte blir) fulgt av en fin dag. Alidamannen og jeg kan ha en del dumme krangler, og kommer vel allid til å ha det. Mye av det er min skyld da jeg har et hissig temperament; bruser fort med fjærene, men blir fort blid igjen også når jeg får rast litt.... Så kranglene våre stikker ikke dypt, men å så sinna jeg kan bli noen ganger :sinna:

Før kunne jeg jo roe meg ned med en røyk, men det kan jeg jo ikke lenger....

Nok om det- ganske stille og rolig uke denne uken, uten for mye planer foreløpig. Til helgen skal jeg på hyttetur med jentene- det blir koselig. Ikke så mye bryllupsforberedelser denne uka, fikk en del unnagjort i forrige uke, og føler fortsatt at vi er i rute. Denne jenta lar seg ikke stresse ! (Vel, ikke foreløpig.. lenge igjen enda... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, akkurat nå er ikke dette bryllupsdagbok i det hele tatt, men sutredagbok. Føler at jeg trenger å skrive ned tankene mine et sted , så here goes :

Er så misfornøyd med alt for tida. Er begynt å bli utrolig lei av jobben min . Uten å gå i detalj har jeg en helt grei jobb: litt rutinepreget men hyggelige kollegaer. Har alltid trivdes, helt til nå. Det er ikke noe bra å hele tiden ha nedtelling : 22 arbeidsdager igjen til ferien er grei nok, men at jeg kl. 9 sitter og tenker : "bare syv timer igjen før jeg kan gå hjem"- er ikke bra.

Så kommer jeg hjem; sover kanskje en time, sitter her, ser på tv, leser, rydder hvis jeg gidder og slik går dagene ! Så meningsløst..... Kanskje jeg bare tenker det denne uken fordi det ikke skjer noe spesielt, vet ikke...

Og sånn som i dag: nydelig vær, og jeg går rett inn og setter meg i leiligheten og blir her resten av ettermiddagen. Vi har kun en knøttliten balkong med plass til en + at sola går kl. 16, så der er det ikke noe alternativ å være, dessuten bor vi ved en ganske traffikert vei. Og så gidder jeg ikke å gå i parken , for det er så pes, og orker ikke å kle av meg og vise kroppen for fremmede. Er så misunnelig på folk som har sin egen terasse /balkong der man kan sitte om kveldene og kose seg. Når jeg har vært hos venner som har dette, føler jeg virkelig at vi går glipp av noe ved å bo der vi bor. Det er liksom så bortkasta med fint vær... håper på regn hver dag når jeg våkner jeg... overskya i alle fall......

Nå har jeg lest igjennom det jeg skrev, og holdt på å slette alt sammen. Virker utrolig barnslig og sytete når jeg leser gjennom det. Men sånn er det nå i dag, jeg sitter med tårene nedover kinnene og føler meg bare lei meg. Føler at det noe i veien med meg : jeg som har så innmari mye å være takknemlig for, og vet at det er så mange andre som har det så mye verre enn meg. Jeg skulle egentlig bare være blid og glad bestandig, og så er jeg ikke det da.... og så blir jeg lei meg fordi jeg er lei meg....

Vel , jeg legger dette ut likevel jeg. Selv om jeg utleverer meg ved å legge dette ut på internet, føler jeg meg forholdvis anonym, og det gjør egentlig ingenting hvis jeg blir gjenkjent for dette er bare mine ærlige, dumme tanker en trist tirsdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe bedre i humøret i dag (det regner jo ... :wink: ), men formen er ikke så bra. Våknet med vondt i nakken og en murrende hodepine som bare ble verre utover dagen, så kl. 14.30 måtte jeg kaste inn håndkleet og dra hjem fra jobben. Sov i tre timer (!), og føler meg litt bedre, men nakken er VOND. Er slapp og svimmel også :-?

Jaja, bare en dag til så er det helg (og 21 arbeidsdager igjen til en ukes ferie). Fra lørdag til søndag skal jeg på hyttetur med tre venninner , noe jeg egentlig har veldig godt av, for det er fantastiske jenter, men nå er jeg så sliten og trett at jeg ikke har noe lyst.... Er visst i en aldri så liten down-periode både psykisk og fysisk. Liker ikke å være sånn, da jeg egentlig tenker på meg selv som en blid og glad jente, men får vel gi meg selv lov til å ha en dårlig periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Coral

:( Bare innom og gir deg en god klem jeg :klem:

Har også sånne perioder i blant, bare litt trist og fed up av alt uten at det er noe spesielt eller noen "store" ting.. Man har lov til det, men for meg hjelper det ihvertfall å tenke på alt det jeg har å være glad for :) Og så er det godt å skrive ned tankene, slik du har gjort. Hjelper ofte å få det ut!

Kos deg masse i helgen, kommer sikkert til å bli en kjempefin tur.

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god klem, Hanne :P

Humøret mitt: Var mye bedre, hadde det kjempehyggelig på hyttetur i helgen, var virkelig en vitamininnsprøyting jeg trengte

Men nå er jeg oppgitt altså...... og nå er det vekta.... Føler ikke at jeg har fått så mye igjen av å være flink til å trene og spise nogenlunde sunt. Men i dag tenkte jeg: nå ser jeg litt fastere i fisken ut, gikk på vekta, og så hadde jeg lagt på meg ytterligere to kg ! Tenkte at det må være noe feil med vekta, fikk Alidamannen til å gå på og så veier han 2 kg mer enn meg !!!! og jeg er 168 cm høy og han er 180 cm høy. Greit at vi har totalt forskjellig kroppsbyggning, men likevel..... Så nå tvinger jeg meg selv på trening i dag også, selv om jeg skulle ha fri i dag..... :-?

Urettferdig er det ! Greit at man "skal " gå opp i vekt når man slutter å røyke ,men det er så utrolig umotiverende å legge om livsstilen sin, og ikke få noenting igjen for det bortsett fra å legge på seg enda mer...

Vel, nok et sutreinnlegg... kanskje det neste blir bedre :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette innlegget skal bli bedre ja !

Da har jeg sutret og vært grinete i noen timer. Så nå får nok være nok !!! Det går bare ut over meg selv når jeg oppfører meg sånn. Så fra nå av er det en blid og glad Alida som skal møte verden. Basta bom ! Greit at man kan ha dårlige dager, men nå har det vært mye humørsvingninger i det siste.

Status: jeg har et flott liv, og har ikke lov til å irritere meg over fem kg for mye. Denne sommeren skal jeg prøve å trene hver mandag, tirsdag og torsdag, og går ikke det er det ikke krise.

Når jeg lever sunt, ofrer jeg ingen ting: jeg gjør meg selv en tjeneste. Å slutte å røyke er en flott ting som jeg kan være stolt av. Jeg skal ikke ha dårlig samvittighet om jeg skeier ut i matveien en gang i blant, så lenge jeg stort sett spiser sunt. Å gå rundt med en evig dårlig samvittighet som jeg har gjort til nå, gjør meg bare frustrert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ skal slutte å irritere meg over andre som har det "bedre" enn meg, prøve å ikke irritere meg over jobb, ikke irritere meg over at vi ikke har stor terrasse, men gjøre det beste ut av det jeg har. Da får jeg det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...