Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )


Alida

Anbefalte innlegg

For en fantastisk dag det har vært i dag. Lå først og solte meg på balkongen -helt utrolig varmt ! Og så var jeg og annamannen og noen venninner og grillet i St.Hanshaugparken. Har faktisk fått masse farge !

Sånne dager liker jeg :P

Måtte bare innom og si det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syk i dag..... vondt i halsen og ørene . Gjør kjempevondt når jeg prater :-( Så da har jeg tilbrakt dagen foran tv og pc. Har t.o.m fått byttet avatar. Det har jo vært en annen her som har hatt lik som meg (hoppende delfin), så da tenkte jeg at det var best å bytte, så ingen blander oss. Er ikke så altfor datakyndig, men var jo ikke vansklig å få det til :idesmil:

Nå tror jeg endelig bryllupsreisested ENDELIG er klart. Vi reiser til Kreta (kan takle 4 timers flytur... ), og det blir mest sannsynlig dette hotellet

Tror det skal bli kjempebra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blitt syk du, stakkar? Da får jeg bare ønske deg God bedring!

Håper dere får en herlig tur!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg såååååå lei av å være hjemme fra jobb, så i morgen bærer det av gårde igjen, åkke som ! Dessuten skal jeg møte venninner i morgen kveld, og da kan jeg ikke gå rett fra sykesenga synes jeg..... Dessuten: Grand-Prix fest hos oss på lørdag + fest på søndag + 17 mai på mandag. Slitsomt program for en som ennå ikke er helt i form- men går nok bra :P

Vel, over til bryllup :

Ting som må ordnes i umiddelbar fremtid :

-ønskeliste, her må vi få ut fingeren. Hadde jo i utgangspunktet tenkt å sende disse med invitasjonene, men etter å ha sett i en diskusjon her på KG om at mange synes at det er frekt, kommer vi ikke til å gjøre det. De som ber om en skal få en. Enkelt og greit. Men da må vi også ordne det ! I neste uke ! La meg se : *hente filofax* -uke 21 blir det. Tenker vi legger ut liste på Glasmagasinet og Tilbords. annamannen vil ha liste på Elkjøp også.. :wink: Går det ann ? Har aldri hørt om noen som har det... men går det , skal han få lov til det ! (Så får jeg krysse fingrene for at noen kjøper gaver på Glasmagasinet også... hihi )

-samtale med Fossekallen- må bestemme meny og andre detaljer. Er fortsatt litt usikker på hvor lang tid vi skal beregne på middagen, med tanke på kaffegjester. Vil jo ikke at de skal komme altfor sent. Vil høre hva slags erfaringer de har med dette på Fossekallen, som har gjort dette flere ganger enn oss... annamannen prøver å avtale møte med dem i uke 22.

- toastmaster ..... evig problem.... tror ikke vi kommer til å nevne toastmaster på innvitasjonene . Folk med spørsmål får ta kontakt med oss , eller foreldrene våre. Men toastmaster må vi finne snart , åkke som !

Snart bare 4 måneder igjen- gurimalla, føler at det er mye som gjenstår, men vi kommer vel i mål, vi og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er leiligheten shaina, har tatt meg en øl, og sitter her og venter på storinnrykk av folk. Det norske flagget er satt fram: nå er det snart tid for Grand-Prix fest :P Ikke at vi sitter så klistra til skjermen, men vi gjør narr av antrekk og kommenterer sangene. Har to svenske venninner, så det blir en aldri så liten landskamp i tillegg.

I går avspaserte jeg en halv time, så jeg kunne få se begynnelsen av bryllupet i Danmark. Synes Mary hadde en nydelig kjole (den eneste kjolen jeg hittil har sett som er finere enn den jeg skal ha :sjarmor: ) Kan vel si det i min egen dagbok ? Ja, det kan jeg.

Men nå: Grand Prix :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en vellykket Grand-Prix fest i går. Tok bra av, selv om mine svenske venninner var en smule overlegne :wink:

Etterpå bar turen ned på Fru Hagen. Uheldigvis klarte annamannen å miste nøklene , så vi måtte overnatte hos en kamerat.... I dag tidlig måtte vi dra til min bror og hente ekstranøklene.....

I kveld blir det stille og rolig-orker ikke en 4-dagers når jeg ikke er helt frisk. Er litt usikker på planene i morgen, skal i alle fall på frokost til en kamerat. Så får vi se om et blir Lektern eller grilling i parken, eller noe annet. Skal i alle fall ha på meg min nye "Chaneljakke" :P

Til alle som titter innom: God 17 mai :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byttet avatar igjen jeg. Fant ut at noen andre hadde den andre jeg hadde byttet til også :oops:

Men nå har jeg tenkt å være Catherine altså.... men nicket blir kanskje byttet ut snart, for om en uke er jeg ikke anna27 lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg og annamannen egentlig tenkt oss ned på Glasmagasinet for å opprette liste. Etter å ha lest andres dårlige erfaringer med dette, er jeg litt skeptisk, men vi tar oss vel en tur. Skal opprette liste på Tilbords også, så vi får håpe det går bra......

Ellers har jeg det faktisk ganske stille på jobben i dag, så da blir det tid til litt mer KG-surfing enn vanlig, og det er jo ikke å forakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble venninne K mamma :hoppe:

Nå skal jeg og Alidamannen snart ut og spise. I anledning min bursdag på mandag spanderer han middag på meg i dag :P Og det beste er at jeg ikke aner hvor vi skal hen. Elsker sånne overraskelser :hoppe:

Glad i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært flinke. Har vært hos forloveren min og mannen hennes og malt vegger i dag. De har nettopp kjøpt seg hus, og det er selvfølgelig en del som må gjøres.

Gårsdagens restaurantbesøk var svært vellykket. Vi var og spiste på Hos Thea. Både jeg og taxisjåføren måtte gjette på hvor vi skulle :wink: Anbefaler virkelig den restuaranten ! Kjempegod mat , god service, nydelige lokaler; virkelig en restaurant for romantiske anledninger.

Jeg og Alidamannen satt og planla bryllup under nesten hele middagen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: til meg selv.......

I dag er jeg en stor jente på 28 år :P

Av min kjære fikk jeg undertøy + bryllupsboka til Gry :)

Av mamma og pappa fikk jeg 25.000 ,-. Ikke akkurat noe vanlig beløp, men det er jo fordi de betaler (en god) del av bryllupet vårt.

Ellers blir det ikke den store feiringen. Var jo ute og spiste på lørdag. Tipper på at jeg kjøper en kake, og inviterer over et par venninner. Så kan vi kose oss og se om det blir noe bryllup på Bente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!!

Hos Thea er bare kjempekoselig! Kjæresten min tok meg med dit forrige gang jeg hadde bursdag.

Kos deg masse i dag, da! Og kos deg med planleggingen av bryllupet.

Vi har bare 12 dager igjen...!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker så masse for gratulasjonene. Ble veldig satt pris på :P

Har hatt en hyggelig bursdag. Etter jobb var jeg og Alidamannen en tur på Sandvika Storsenter, der vi spiste på Peppes. I kveld kom to venninner på beøk med medbrakte kaker, og vi fortærte disse + cola og potetgull mens vi i rask rekkefølge så på Nr 19, Ungkarskvinnenn og BryllupsBente. En hyggelig kveld :-)

Men nå er det snart på tide med trening igjen. Har hatt et opphold på ca to uker nå :-? Har hatt en forkjølelse som har sittet så veldig lenge i, men er på bedringens vei nå. (håper jeg ... )

I morgen skal vi på møte med Fossekallen. Det blir spennende det. Nå er det på tide å bestemme meny. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på møte med Fossekallen, og menyen er nå klar :

FORRETT:

Ulke- og Krepsemousse.

En lett og velsmakende mousse på en velsmakende ulkefilet servert på en seng av friske salater og en rømmedressing med urter

HOVEDRETT:

Helstekt reinsdyrfilet.

En nydelig delikatesse fra fjellet servert med en kraftig viltsaus, ristet assortert sopp og friske grønnsaker.

DESSERT:

Friske frukter med Zabaionnekrem,

Friske norske og eksotiske frukter serveres i en kramellkurv med en Zabaionnesaus.

:wow: Tror dettte blir bra :P

Er kjempefornøyd med Fossekallen så langt. Utrolig profesjonelle og hjelpsomme. Skjønner at de har peiling og har gjort dette før. Føler virkelig at vi er i trygge hender.

Ble endelig bestemt at middag blir kl 17.30 og kaffe kl 20.30. Var litt bekymra for kaffetidspunkt. Ville ikke at det skulle bli stress med middagen , og heller ikke at kaffegjestene skulle komme altfor sent. " Ikke noe problem å klare det på tre timer " sa den hyggelige mannen. Det hadde de gjort før ! Kunne klart middagen på to timer også, men det får da være grenser :wink:

Fant også ut at hovedfargen vi har på innbydelsene og menyene matcher perfekt med interiøret der. "Det er jo Fossekallen-fargen jo" sa mannen :) Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive fargen; en slags lillaburgundervarmrød farge er det nærmeste jeg kommer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Alida!

Først av alt gratulerer med vel overstått bursdag :)

Hadde bare lyst til å si at den menyen din har jeg fått servert en gang for noen år siden, og det er noe av det beste jeg har smakt!!

Da jeg fikk menyen i hånda og leste ulke og krepsemousse tenkte jeg (jeg er en skikkelig pyse) at dette her skal jeg ikke så mye som smake på engang, men samboeren min fikk lurt meg og dæven så godt det var!

Fossekallen er en nydelig plass, du får sikkert en fantastisk flott dag der ute. Er litt misunnelig, men vi blir så sinnsykt mange at det hadde ikke vært plass til oss........

Lykke til videre i planleggingen,

selv har jeg bare noen små dager igjen nå..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...