Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )


Alida

Anbefalte innlegg

I dag har jeg fått brev fra kirken med bekreftelse på vielse :P

Nå jeg ser det sånn sort på hvitt at jeg skal gifte meg må jeg hoppe litt opp og ned :hoppe: . Annamannen bare ser på meg og ler.

Nå er brudepikene også i boks. Var litt i tvil om jeg skulle ha to eller tre. Glad jeg bestemte meg for tre, for der var det glede å spore hos alle mann. Så nå er det ikke bare jeg som synes det er lenge til september, men også tre utålmodige småfrøkner.

Ellers fikk jeg ånden over meg på søndag og bestemte meg brått for å slutte å røyke. Har vært storrøyker i noen år nå, men har egentlig ikke hatt lyst til å slutte.....

Nå sitter jeg med "Endelig ikke-røyker " foran meg. Den godeste forfatteren mer eller mindre lover meg at når jeg er ferdig med boka er jeg en ikke-røyker, så vi får se hvordan det går. Kan ikke si at jeg er overbevist ennå. :kul:

Oppdatering av har -ordnet liste :

- kirke

- lokale

- forlover

- brudekjole

- brudepiker

- frisør

- brudebukett /blomsterdekorasjoner (er ikke laget ennå altså, men vet hvem som skal gjøre det...)

De to siste punktene har vært klare hele tiden, har bare ikke tenkt over det- er nemlig så heldig å ha en venninne som er frisør og en annen som er blomsterdekoratør - i tillegg utdanner forloveren min seg til grafisk designer , så hun skal lage alt som har med innbydelser, bordkort, meny, osv.

Snakk om ha venninner i riktige yrker når det gjelder bryllup :P

Til helgen skal jeg og Annamannen på reiselivsmessen på Lillestrøm for å se om vi finner noen fantastiske steder å dra på bryllupsreise på- er vel først og fremst Mauritius vi tenker på, men er åpne for andre steder også.

Skal bli morsomt i alle fall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers fikk jeg ånden over meg på søndag og bestemte meg brått for å slutte å røyke. Har vært storrøyker i noen år nå...

Fantastisk!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå blir nok bryllupsdagboken min røykedagbok en liten stund framover....

Torsdag kveld tok jeg min aller siste røyk, og nå har jeg vært helt røykfri i to dager.

Det har liksom gått så fort: det var forrige søndag at jeg sa til meg selv at nå skal jeg slutte å røyke, kjøpte ikke-røyk-boka dagen etter- torsdag var jeg ferdig med den, og slutta med en gang. Det har nesten ikke gått opp for meg hva jeg driver med.....

Første dagen gikk kjempebra, alle kollegaene mine var så flinke til å støtte meg. Var t.o.m ute og drakk øl etter jobben uten store problemer, og var så stolt av meg selv.

I går kom den store nedturen: gråt og var lei meg neste hele dagen, selv om jeg var flink til å gjøre ting. Det er ikke det at røyksuget er så stort, men det er akkurat som om tanken på at jeg aldri mer kan røyke igjen gjør meg forferdelig deprimert....

Helt utrolig at de små pinnene kan ha så stor makt over et menneske.... har nesten ikke sovet i natt, bare ligget og vridd meg. Jeg tenker faktisk på røyk hvert eneste minutt, ganske slitsomt.

Vel, det var godt å få ut litt.... må bare ha troa på at dette skal gå bra. Vet jo at jeg kommer til å få det mye bedre som ikke-røyker på lengre sikt, får bare tåle å ha det litt "jævlig" nå. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og Annamannen med hver vår stabel med reisekataloger. Var på reiselivsmessa i dag for å finne inspirasjon til bryllupsreisen. Tror det blir Mauritius, men har ikke bestemt oss 100 % ennå. Men de har i alle fall helt nydelige hoteller der + at de gjør litt stas på par på bryllupsreise, mange steder betaler bruden kun halv pris :P Vi får se men jeg har lyst til å bestemme oss snart.....

Ellers har røykfri dag nr 3 vært bedre enn i går, så det er ialle fall positivt....

Merket godt suget etter at vi hadde vært på reiselivsmessa. Jeg trives ikke så godt i store menneskemengder (og det kan man jo trygt si at det er på reiselivsmessa) - får litt klaus rett og slett.

Da vi kom ut var min første innskytelse å gripe etter røykpakka for å puste ut.... syntes det var forferdelig at jeg ikke kunne gjøre det.... Men det er jo et psykisk sug mer enn et fysisk. Tror det fysiske behovet snart er borte.... Holder i alle fall ut... :oops:

Var akkurat inne i en annen dagbok der det var en som ikke hadde det så greit i livet sitt, og sleit ganske mye. Når jeg leser slikt blir jeg ganske flau over at det går ann å jamre så mye over et røykekutt. Det er mitt eget valg å slutte, og hadde jeg vært litt smartere, hadde jeg aldri begynt (men det tenker man jo ikke på når man tar det første trekket når man er tenåring....). Men det ER faktisk vanskelig å slutte, nesten som miste en venn.... uff, det så dumt ut- så bedre ut i hodet mitt... nei sletter det ikke- det føles sånn !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Kjolen din er bare heeeeeeeelt nydelig!!!!! :o

For det andre, så synes jeg du er kjempeflink med røykeslutt! Jeg og var storrøyker, men fra 1.januar har jeg kuttet jeg ned til 2-4 for dag. Jeg vil ikke slutte helt, så da gjor ikke jeg det heller.Skal følge med deg videre, dette greier du fint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg nydelig blomsterbukett med kort : "Gratulerer med din 4. dag som ikke-røyker. Er veldig stolt av deg "--- Annamannen er bare sååå god :hjerte: -vet å muntre meg opp når det trengs. Har ikke akkurat vært bortskjemt med blomster og denslags før, men nå må jeg si at det kommer seg :P Selvfølgelig måtte jeg gråte en tåre, er så lettrørt nå at det er helt utrolig

For å muntre meg selv opp i dag , sendt jeg mail til Continental + Grand for å få tilbud på bryllupssuite. Fikk det av begge to, så i morgen skal jeg ringe dem for å avtale møte :P Gleder meg til det- elsker å bo på hotell, og er ikke akkurat vant til å bo på suiter :blunke:

Ellers har humøret mitt i dag vært :sinna: og :hoppe: og :grine:

Gleder meg til jeg blir litt mer følelsesmessig stabil, er ikke grei åvære i hus med. Men i dag er det jo den store tv-kvelden med Trista, Homsepatruljen og Sex og Singelliv. Skal ta med meg mine nyinnkjøpte poser med gulerøtter og druer og kose meg med det :P

(det kaller jeg positiv innstilling- flink anna ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nyyydelig kjole du har fått deg da...

Får nesten lyst til å gifte meg jeg også. Hmm... er det ikke skuddår i år da? :wink:

Måtte innom her for å se hvordan det går med røykeslutten :)

I morgen er jeg også en ikke-røyker :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til meg selv ..... en uke som røykfri i dag :P

:blomst: til meg selv.....

Og det har ikke vært lett, og er det fortsatt ikke.... hadde skikkelig gråtetokt i går kveld. Er så hormonell atte... :grine:

I dag er det lønningspils, og da blir jeg utsatt for en del fristelser, men det skal nok gå bra... håper jeg....

I går var jeg og annamannen og så på suiter på Grand. Må si at tårnsuiten var ganske så lekker- veldig spesiell. Tror kanskje vi velger den, men vi skal på Continental på mandag, så vi får vente med å bestemme oss til vi har vært der.

Da vil jeg bare ønske god helg til alle som er innom min dagbok :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat tekstmelding fra pappa : "8 måneder til årets største dag" :hoppe:

Han er nå søt da...

Ellers er jeg bare en smule deprimert for tiden- og det er ikke noe gøy. Sitter her og tenker : nå skulle jeg absolutt ha ryddet, støvsuget, vasket klær, trent osv.....

Trodde man skulle få mer energi når man sluttet å røyke, er helt motsatt her- er bare lei meg og ingenting er gøy :cry:

Og så blir jeg så innmari irritert på meg selv fordi jeg oppfører meg som en bortskjemt drittunge :evil:

Uff.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bestilt bryllupssuite: Tårnsuiten på Grand Hotel.

Så hvis det er noen som befinner seg på Karl Johan natten mellom 18 og 19 september, er det bare å se opp og vinke , for da står jeg på balkongen og skuer over byen i brudekjolen og med et glass champagne i hånden :P

I dag var den aller første dagen jeg våknet uten at min første tanke i hodet var " jeg vil ha røyk " :oops: , så nå kan dette kanskje bli en bryllupsdagbok igjen, og ikke en røykedagbok lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har sluttet å røyke!

Tårnsuite på Grand-oj, det hørtes flott ut! Det blir nok koselig tenker jeg :blunke:

Lykke til som ikke-røyker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suite

Hurra -nå tror jeg at jeg fikk til å lage link uten å bare lime inn linken... :blunke: - er ingen dataekspert akkurat :roll:

Her er i alle fall tårnsuiten- der vi skal bo på bryllupsnatten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi- er bare nødt til å fortelle en morsom historie.....

I går morges ca kl 9 våknet jeg av at annamannen sto opp. Jeg tenkte at han skulle vel bare på do og lukket øynene igjen. Litt senere (vet ikke hvor lenge .. ) hørte jeg at det banket på ytterdøra. Kreker meg ut av senga, ser ut av kikkehullet, og der ute står annamannen- splitter naken :roll:

Han har gått i søvne stakkar :hoho: Han husker ikke hvor lenge han har vært ute eller om han har gått nedover i etasjene (vi bor i 5.etasje) eller om noen har sett han....

Jeg lo i hele går og ler ennå av dette. Det var faktisk litt av et syn å se sin kjære stå i Adams drakt i gangen.

Ja, ja, nå er det bare å komme seg av gårde til bryllupshow på Plaza :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

For en koselig dagbok...Begynte å drømme meg bort jeg nå. Så på suitebildet ditt...åååhh grønn av misunnelse..

Jeg vil også ha en sånn fin suite på bryllupsnatta. Ellers ville jeg bare takke for hilsenen i dagboka mi.

Røykeslutt går bra.. for øyeblikket hvertfall... :D

Lykke til videre med din dagbok, og planlegginga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du synes at dagboken min er koselig Saeria :P Blir glad av å få sånne hyggelige tilbakemeldinger jeg...

Jeg har verdens snilleste mamma (sånn helt objektivt sett :blunke: ). Nå har hun sendt meg strikketøy i posten- slik at jeg har noe henge i fingrene i istedenfor røyk :wink:

Så nå er det bare å sette i gang å strikke, ser ut som om det skal bli et skjerf.

Driver og sjekker litt på fotografer til bryllupet- er mange som ser flinke ut så det er vanskelig å velge. Lurer litt på Eva Rose Furmyr....

Hmm- får tenke litt til tror jeg. Bra (og dumt) at det fortsatt er leeeenge til bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fotografen du vurderer virker veldig flink. Var innom siden hennes i dag, og det virker som om hun kan tenke både tradisjonelt og utradisjonelt. :D

Uansett hvilken fotograf dere ender opp med, så er det aller viktigst at dere får bilder som passer til dere som personer og som fyller deres håp og ønsker for hvordan bildeminnene skal være.

Lykke til med valget. :klem2: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære røykeslutte venn! :wink:

Hvordan går det? Så du hadde et litt desperat innlegg.... :wink:

Jeg bestemte meg for å kun røyke på fest, og når jeg tar meg et glass vin e.l., type festrøyking! Det fungerer veldig bra for meg! :D Jeg sluttet 14 januar, og har etter det kun røykt når jeg har tatt meg et glass vin e.l. (og nei, jeg har ikke gjort det hver dag... :ler: )! Jeg føler jeg må ta en ting om gangen, så får jeg heller kutte ut helt når jeg føler at jeg klarer det!

Jeg bruker røykeplaster, og tro meg, det VIRKER!!! I går kunne jeg ikke forstå hvorfor jeg hadde så desperat lyst på røyk... det var verre enn noen av de andre dagene...! Da jeg kledde av meg for å krype til køys oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta på røykeplaster om morgenen...! :o Jeg var faktisk litt usikker i starten om det faktisk ville virke, men nå er jeg overbevist!!!

You go girl!!! Dette skal vi klare!!

Oppmuntringsklem fra Dina! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for igår/inatt! Vil bare gi deg skryt. Du er flink som ikke røyker.

Flirte hjertelig av annamannen som er søvngjenger. Har du vurdert å binde fast nøkler om halsen på ham før han legger seg på kvelden?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener. Hyggelig med nye ansikter i dagboka. Ja, da har jeg også vært innom chatten for første gang. Ga mersmak det, så kommer nok til å gjøre det igjen.

I dag er det bare et nyyydelig vær. Annamannen og jeg var flinke og kom oss tidlig ut. Gikk en tur (og jommen meg var det kaldt ) før vi spiste lunsj på Fru Hagen. Første gang jeg var der uten å røyke. Helt merkelig å sette seg ved ikke-røyer bord der for første gang :blunke:

Synes at det begynner å gå bedre nå. Har vært igjennom tre uker med stooore humørsvingninger, men nå begynner ting å se lysere ut :P

Og det er veldig hyggelig at folk (både her og i RL ) kommer med oppmuntringer og skryt . Det hjelper alltid med litt moralsk støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anna!

Takk for artig chat i går! :D

Syns du er kjempeflink med røykingen, og jeg er ikke minst imponert over at du har klart deg så bra nå i helgen! :P

Jeg røykte jo i går kveld, men det har gått veldig fint å la være igjen i dag... Nå er jeg helt røykfri igjen minst frem til fredag... :wink: Syns egentlig det er litt deilig å "slippe" å røyke sånn hver dag også... det er ihvertfall det jeg prøver å overbevise meg selv om... :kul:

Ha en kjempefin søndagskveld!

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...