Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )


Alida

Anbefalte innlegg

I dag har jeg ordnet gave til annamannen :hoppe:

Han blir 30 år om noen uker, og har ikke ant hva jeg skulle kjøpe , men nå er det i boks !

Tror ikke jeg tør å skrive hva det er her.... annamannen vet godt at jeg har laget meg dagbok her, og jeg har sagt at han bare må lese i dagboken min hvis han vil. Vet ikke om han gjør det, men tror ikke jeg tør å ta sjansen på å nevne gaven her- sånn just in case :wink:

Kanskje det var noen andre som ble nysgjerrige også nå :klø:

Ellers fikk vi en hyggelig nyhet i dag . Dama til kameraten til annamannen fridde i går på skuddårsdagen. Syntes det var kjempetøft gjort. Tror hun har ventet en del på at han skulle fri, så nå tok hun saken i egne hender. Morsomt. I tillegg fridde en annen kamerat av han til dama si i forrige uke, så vi er midt i den reneste forlovelses-boomen. Jeg og annamannen er selvfølgelig trendsetterne. Det var jo vi som " begynte " :ler:

Nå skal jeg lage meg en kopp te, og skru på TvNorge og se på hva de vakre damene hadde på seg på Oscar-utdelingen i natt. Det kaller jeg bra underholdning på en mandags kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... det var visst ikke i orden med brudepikekjoler likevel. Det er min kusine i England som ordner dette. Nå viste det seg at butikken ikke hadde størrelsen til den største brudepiken på 10 år.

Hun hadde funnet noen andre, men en del av kjolen var i champagne og min kjole er hvit... men vi tror det skal gå greit. Hun skulle få tatt bilde av kjolene på lørdag, sånn at jeg kan protestere hvis det skulle være alldeles for galt.

Regner med at det ikke skal være noe problem, men de første kjolene var så perfekte.... :-?

Akk - hvilke problemer en kommende brud skal slite med :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg - tro det eller ei- klart å melde meg ut av SATS :P

Nå har jeg vært støttemedlem der i to år, så nå har jeg bestemt meg for at de ikke skal få mer av pengene mine.

Jeg bor bare fem minutter fra SATS, men problemet mitt er at når jeg først detter ned i sofaen etter jobb, kommer jeg meg ikke opp :oops:

Etter at jeg sluttet å røyke har jeg blitt så redd for å legge på meg at jeg har spist fornuftig og prøvd å trene med min venninne Kari Jaquesson på video. Har ikke lagt på meg noe (som man så ofte gjør når man slutter å røyke ), men jeg har ikke gått ned noe heller- og kunne gjerne blitt kvitt 5 kg. Trenger ikke å gå ned noe mer tror jeg- har litt hofter og rumpe, og det liker jeg. Men MAGEN- uff......

Så nå har jeg bestemt meg for å begynne på Friskis og Svettis. Det ligger rett ved siden av jobben, så da kan jeg gå dit når jeg er ferdig på jobb.

I morgen er første treningsdag. Nå skal jeg være flink !!

Denne dagboken er visst både bryllupsdagbok, røykedagbok, og nå treningsdagbok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken er visst både bryllupsdagbok' date=' røykedagbok, og nå treningsdagbok.....[/quote']

:ler: Godt det er flere av oss! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg meldt meg inn + vært på min første time på Friskis og Svettis :tommelsmil:

Flink jente, anna :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, plutselig var det gått nesten en uke siden forrige gang jeg skrev her... skal skjerpe meg (igjen :oops: )

Vel, hva har skjedd siden sist.... har vært flink og trent torsdag, fredag og mandag :P Satser på å prøve å trene tre ganger i uka sånn i begynnelsen, så får vi se om det blir mere etterhvert. Prøver å innbille meg selv at magen har blitt ørlitegrann mindre , men tror egentlig ikke det :wink:

På lørdag var jeg og annamannen en tur i byen på formiddagen. Uteserveringen hadde åpnet på Karl Johan :hoppe: Det er vårtegn det ! Kjøpte meg aerobicsko til 500 kr. Var nedsatt fra 1300 kr. Kjempegode å ha på seg. På lørdagskvelden var vi ute og spiste med noen kollegaer av annamannen. Var på Bar og Restaurant på Majorstua. Nydelig mat. Etterpå var vi på Chateau Neuf og så på Sommerklubben med Thomas Giertsen og co. Helt ok, men hadde hørt mange av vitsene før.

Bryllupsforberedelser...... på stedet hvil for tiden- og det er helt ok. Har drømt om bryllupet de to siste nettene forresten. I den ene hadde jeg på meg en hekla gardin istedenfor brudekjolen :-? og i den andre var det bare rett og slett et totalt kaos et par timer før vielsen.... Jaja, regner med at det er normalt med sånne drømmer :forvirra:

Ellers er humøret litt trist i dag. Lei av jobb, lei av rotete leilighet som jeg ikke klarer å rydde :-? Trist fordi jeg var litt slem mot annamannen på lørdag- ikke noen big deal, men noen ganger presterer jeg å si sårende ting til den snilleste gutten i hele verden, og da føler jeg meg så forferdelig etterpå. Sur fordi jeg fortsatt har lyst på røyk.

Man har vel alle sånne dager noen ganger, får trøste meg med det. Nå er det snart verdens beste serie: Judging Amy- skal ikke mere til for å få humøret litt oppover.

Skal prøve å skrive i dagboka hver dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av en del smuglesing i andres dagbøker her, har jeg bestemt for at jeg får begynne med litt liste-skriving når det gjelder ting som skal gjøre i umiddelbar framtid.

Ting som må gjøres : (ikke bryllups-relatert):

- rydde soverom (nesten ferdig , men "klarte" ikke å rydde i går- se gårsdagens triste innlegg...

- generelt shine leilighet (hater det-skulle ønske det alltid var ryddig og rent, helt av seg selv :-?

- betale regninger

- sjekke ut diverse bokklubbtilbud + avbestille bøker

- ringe F & S- må endre abbonementet mitt- har funnet ut jeg får det billigere gjennom avtale med jobben

- ordne noe greier til annamannens bursdagsgave (kan ikke skrive det her i tilfelle han skulle finne på å lese her... )

- kjøpe ny ansiktskrem (den jeg har gir meg kviser :-( - har jo aldri kviser !

- kjøpe nye treningsklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg går mot slutten, rart at helgene går så fort :-?

annamannen er på pub og ser på Liverpoolkamp, og jeg har benket meg foran pc-en igjen.

I går kveld var vi hos forloveren min . Hun og mannen var med på "Kjenn din partner " på Radio 1 og vant Gildekokken :P (Unnskyld til alle som leser dette og ikke har peiling på hva jeg prater om :wink: )

I alle fall fikk vi tre retters middag laget av en utrolig flink kokk. Det smakte helt nydelig. (her skulle jeg hatt en sleike-seg rundt -munnen -smiley)

Gode nyheter på bryllupsfronten er at de opprinnelig brudepikekjolene kanskje kan brukes likevel. Problemet var at de kanskje ikke hadde størrelsen til den eldste brudepiken, men nå ser det som om de har det likevel. Kjolen blir sendt fra England i disse dager, så får vi krysse fingrene og se hvordan det går.

Når det gjelder listen jeg så flinkt satte opp har jeg fått gjort mesteparten. Sliter mest med å holde leiligheten ryddig :oops: Går og smårydder litt her og der, men det blir liksom aldri strøkent...

Bare fire dager til annamannen blir 30 . Gleder meg til å gi han gaven. Er fornøyd med at jeg har klart å la være å røpe hva det er... håper og tror at han kommer til å bli glad.

Vel, dett var dett for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpfff - er ikke så flink til å skrive i dagboken min som jeg kunne ønske- har rett og slett for mye å gjøre for tida.

I dag er det et halvt år til bryllupet :hoppe:

I tillegg er det annamannens 30 - årsdag :P

Får dessverre ikke feiret dagen sammen med han da han dro til Sveits i dag tidlig :cry: Men fikk i alle fall gitt han gaven før han dro: Det var en Lonely Planet bok om Paris og inni den lå det to stk flybilletter. Så om akkurat en uke setter jeg og annamannen oss på flyet til kjærlighetens by. Han ble kjempeglad :P

Så da er det opp til meg å "overleve" tre dager uten min kjære. Det er ikke det at vi går oppå hverandre til vanlig , men når jeg skal sove, har han værsågod å være der ! Er dessverre litt husredd, og redd for å sove alene. Har heldigvis hele helgen fullpakket. Idag skal jeg trene + på konsert. I morgen er det Peppes med kollegaer etter jobben . På lørdag kommer venninne på overnattingsbesøk + nok en konsert. Så jeg skal nok få timene til å gå , men gleder meg allerede til søndag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh, tar meg en aldri så ørliten pause. Er midt i støvtørking, støsuging, vasking osv av leilighet. Ikke akkurat min favorittsyssel :-?

Blir heller ikke bedre med tanke på at annamannen i dette øyeblikk suser nedover de sveitsiske alper.. I går hadde de hatt skyfri himmel og nærmere 30 ! grader i solveggen. Jammen meg er det forskjell på folk :wink: Får trøste meg med at om akkurat en uke er det undertegnede som sitter på en fortauskafe i Paris og nyter et glass rødvin :hoppe:

Ellers har jeg hatt noen travle dager, har ikke vært hjemme annet enn for å sove. Heldigvis har hybelkaninene passet på leiligheten så lenge.

Bare et par timer til, så er det full rulle igjen. Gleder meg til annamannen kommer hjem i morgen , da blir det bare kosing på sofaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi snart klare for avreise. I morgen setter vi oss på flyet til Paris :-D Dessverre klarer jeg ikke å glede meg så mye ennå, da jeg legger all min energi i å grue meg til flyturen....

Skulle egentlig ha vært ferdigpakket , men jeg synes det er så vanskelig å pakke for tre dager. Klarer ikke å planlegge hva jeg skal ha med meg, og ender alltid opp med å ha med meg alt for mye :-? Rart at man skal være så opphengt i sånt. I Paris er det en eneste person som kjenner meg, og han synes jeg er vakker samme hva jeg har på meg :oops: Ingen kommer til å bry seg om jeg valser rundt i lusekofte eller tresko.... jaja, litt forfengelig må man være.

Da er det på tide å få skjønnhetssøvnen... tror jeg utsetter pakkingen til i morgen tidlig jeg...

Au revoir :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Nå skal jeg ikke si noe mer at jeg skal bli flinkere til å skrive i dagboken eller at jeg skal prøve å skrive hver dag. Har jo sett at det ikke går så bra. Derfor skal jeg skrive når jeg har lyst . Nemlig.

Nok om det. Jeg og annamannen har hatt noen flotte dager i Paris. Er virkelig en nydelig by. Og veldig romantisk , annamannen ble så inspirert at han måtte fri et par ganger til. Jeg sa ja nå også :hjerte:

Tiden i Paris tilbrakte vi med å gå og gå, en god dose shopping, litt titting på severdigheter, hyggelig middager og årets første utepils (hadde en smule lyst på røyk da... klarte selvfølgelig å la være.... )

Akkurat nå driver annamannen og installerer plasma- tv, eller hva det nå heter. En helt gedigen tv- blir liksom litt for stor for stua vår synes nå jeg, men annamannen er gira- så da blir det sånn :wink:

Når det gjelder bryllupsforberedelser er vel invitasjoner det neste på programmet. Har tenkt å sende dem ut sånn ca på min bursdag i mai. Det er min forlover som har ansvaret for disse, og hun har nå laget et par utkast for oss. Må prøve å få møtt hun snart slik at vi får sett dem. Ellers MÅ vi få ut fingeren snart og finne ut hvem vi skal ha som toastmaster- vi har ingen soleklar kandidat der. Men det er noe som må i boks snart- har jo tenkt å opplyse om hvem toastmaster er på innbydelsene. Får sette oss i tenkeboksen.

Nå : middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har nettopp min forlover vært her med forskjellige utkast til innbydelser, meny og bordkort. Er bare sååå imponert over den dama. Hun utdanner seg til grafisk designer, så jeg vet at hun er flink , men likevel....

Nå er vi litt i villrede, jeg og annamannen , alt var like fint, så det er helt umulig å velge. Er også litt usikker på hvilke temafarger vi skal ha. På Fossekallen er det mange sterke farger fra før av, så det må ikke "kræsje" Nå må vi virkelig i tenkeboksen.

Ellers var vi ute med annamannens kamerat + forlovede i går. De skal gifte seg en måned før oss , så det ble mye bryllupsprat. Annamannen fikk endelig spurt han om han vil være forlover, og han spurte annamannen om det samme tilbake :wink: Så da er i alle fall det i boks. Så da må begge to planlegge både bryllup + utdrikningslag, men regner med at det går greit. Gutter planlegger gjerne ikke så mye når det gjelder utdrikningslag.

Vel , tilbake til tenking ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, hvilke av invitasjonene skal jeg velge ? Eller en blanding ? Og hvilke farger skal vi ha ? Skulle ønske noen andre kunne velge for meg, er helt håpløs når det gjelder dette. Skifter mening hele tiden.

Har sagt det før , og jeg sier det igjen : En vordende brud står foran enorme og livsviktige beslutninger :klaske:

Fytti katta, hadde aldri trodd jeg skulle bli så opphengt i detaljer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var påsken over, så fort som bare det 8)

Hadde noen deilige dager på hytta, og rakk t.o.m å få litt farge i kinnene.

Nå er vi begynt å tenke bryllup for alvor. Har 99,99 % sikkert bestemt oss for invitasjoner, bordkort og meny. (Hvordan menyen skal se ut altså, ikke innholdet ... )

Nå må bryllupsreise bestemmes snart. Vi har jo hellt veldig mot Mauritius før, men tror vi forkaster det. Blir for langt å fly for meg som hater å fly, og har klaus så det rekker ! Nå er det Madeira som er 1. pri. For jeg SKAL til et varmt sted og bo på fem stjerners hotell. Basta ! Klarer å fly i 4-5 timer for å få til det.

Ellers er det innkvartering som gir oss en del gråe hår. Ingen av våre familier inkl. foreldre bor i Oslo, så vi har ingensteder å ha folk.... Hmmm... må tenke litt på dette

Og gjestelista... hmm, den vil jeg ikke tenke på en gang. Føler at en del venner må "ofres" for at vi må be annamannens stoooore familie :-? Men invitasjonene går ut om en måneds tid, så nå kan jeg ikke utsette å tenke på det lenger...

Ble litt oppgitt nå , jeg....

Jaja, hvor skal man ellers syte litt, om ikke i sin egen dagbok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi alle nødvendige papirer tilsendt fra kirken. Måtte hoppe litt ekstra på gulvet da, for jeg syntes det var så gøy :P

Allerede 4 mai skal vi på felles orienteringsmøte i kirken med de andre som skal gifte seg i samme kirke i løpet av våren og sommeren. Fint at vi skal dit såpass lenge før vår egen vielse, slik at vi kan få litt inspirasjon på hvordan vi vil ha det. Gleder meg , altså :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her var det visst på tide med en liten oppdatering , gitt. Her var det en stund siden jeg har vært- og ser at ingen har savnet meg heller :-( . Men kan vel ikke forvente annet- har hatt så mye å gjøre i det siste at jeg ikke har stukket innom noen andres dagbøker heller.

Grunnen til mitt fravær er min kjære svigermor... Ble lei av alt som har med bryllup og gjøre, etter at jeg og annamannen var på besøk hos svigers. Noe vi er ikke altfor ofte, selv om de kun bor 40 min unna. Og det er ikke så rart: absolutt alt som har med bryllupet å gjøre ble kritisert opp og i mente: feil tekst på invitasjonene, feil sted å ha festen på, t.o. m feil kirke, og det er kirken der hvor de bor- noe vi valgte dels pga at de skulle synes at det er hyggelig, trøblete med innkvartering , med hvor mange vi skulle be. Ja, absolutt alt ble kritisert.

Det var også en del andre ting som ikke var så hyggelig som skjedde, så til slutt gikk jeg på do og gråt :grine: . Synes ikke det er så hyggelig når hun er sånn. Annamannen ringte dagen etter og kjeftet på hun , og da unnskyldte hun seg , så jeg prøver å ikke tenke noe mer på det, men har som sagt ikke verdens beste forhold til min svigermor.

Vel , i dag skal vi altså på møte i kirka, noe jeg gleder meg veldig til. Nå er vi også nesten ferdig med gjestelista, og min venninne regner med at hun begynner med innbydelsene i løpet av denne uka.

Nå skal jeg prøve å være flink å legge igjen hilsener i et par andre dagbøker !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for hilsen hos meg.

Det er kjempelenge siden jeg har værrt hos deg også. Skamme seg, skulle jeg. :fy: Var innom Dina, og så at vi er flinke røykesluttere. :blomst_opp: til oss! Jammen har det skjedd mye hos deg. Det er jo alt mulig som skal ordnes til bryllup, og dere har nå en god del i boks. :D Flinke dere. Lurer på hvordan jeg kommer til å takle alt som må ordnes den dagen vi setter dato for bryllup. KOmmer sikkert til å stresse masse, men da har jeg heldigvis KG. Mange lure tips her.

Jeg får løpe å handle. Stikk innom meg når du får tid.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en snikleser som står fram :P

Må erkjenne at jeg er snikleser hos ganske så mange etterhvert jeg også, men ikke så flink til å legge igjen meldinger.....

I dag er det en strålende dag, ¨så jeg tror det er best å karre seg ut på balkongen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...