Gå til innhold

Alidas bryllupsdagbok ;- )


Alida

Anbefalte innlegg

Sitter her og venter på at min kjære skal komme hjem fra utdrikningslaget, og i mellomtiden prøver jeg å gjøre noe fornuftig, nemlig å rydde og vaske leilighet :evil: Det er noe av det verste jeg gjør, og jeg kan egentlig ikke fatte at jeg gjør det frivillig på en SØNDAG ! Har alltid vært en tilhenger av å holde hviledagen hellig :sjarmor:

Så det foregår slik: rydde i et kvarter- laaang pause- rydde i et kvarter - laaang pause, osv. Går ikke akkurat fort, men blir vel ferdig til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coral

Så det foregår slik: rydde i et kvarter- laaang pause- rydde i et kvarter - laaang pause, osv. Går ikke akkurat fort, men blir vel ferdig til slutt...

Som meg det der :ler: Men funker jo, så lenge man er effektiv når man først holder på. Og godt med laaaange pauser innimellom, så får det heller våge seg at det tar litt tid :wink:

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen.....

Nå er det stille på jobben altså, så tida går ikke akkurat fort....

Vel ,hva kan man skrive om i dag, mon tro.... I dag er det nydelig vær , men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre i ettermiddag. Har ikke en eneste venninne igjen i byen, bortsett fra en og hun jobber sent i dag. Stakkars Alidamannen hadde klart å få et rift i øyet når han var på utdrikningslag :-? og må gå med lapp foran øyet, og kan ikke være for mye ute i sola stakkars. Frister ikke så mye å gå og legge seg i parken alene heller... Skulle ønske jeg hadde en balkong med ettermiddagssol, men det skal jeg ikke syte om lenger, så da gjør jeg ikke det Vi får prøve å finne på noe hyggelig inne :Hehe:

Så hyggelig at juni04 har blitt gravid :P , og det var vel nesten på første forsøk. Lurer på hvor fort det kommer til å gå med oss... Kommer til å slutte på pillen etter bryllupsreisen, men prøver å forberede meg på at det kommer til å ta laaang tid, slik at jeg ikke skal bli skuffet og utålmodig. Jaja, time will show :wink:

Ønsker en fin dag til alle som stikker innom :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Jeg hadde ikke trodd det skulle klaffe så fort for oss heller, men det gjorde det jammen meg!! Så gjorde det det for oss, er det virkelig håp for andre også!! Har også hørt at man er ekstra fruktbar i tiden etter man sluttet på p-piller, så det er bare å stå på!!

Heldig du som har ennå mer ferie!! Ikke lenge igjen nå!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen , juni og Hanne. Det er så hyggelig med hilsener fra mine to faste lesere :P

I går var vi og besøkte forloveren min. Vi hadde kjøpt med Liverpool-dress til hennes sønn på syv måneder. Det var selvfølgelig Alidamannen som insisterte på dette... Så nå kommer han nok til å bli fin. Er verdens skjønneste lille unge. Rasler litt i eggstokkene når jeg er sammen med han ja :wink:

TO arbeidsdager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Hei Alida!

Vet ikke om jeg får kommet meg innom her i morgen, så legger derfor igjen en hilsen til deg nå for å ønske deg en kjempefin ferie. Må kose deg masse, slappe av og nyte dagene :P

Stor :klem: fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Hanne :klem:

Ja , da tar jeg fatt på min aller siste arbeidsdag før ferien :P Nå har jeg jammen meg gnålt lenge om dette, men jeg er litt sliten og litt lei av jobben, så en uke er veldig etterlengtet nå. Foreløpig er planen slik:

I dag må jeg først kjøpe kjole til bryllup neste helg (kan evt utsette det til i morgen eller mandag, men skal prøve å få det unnagjort i dag), så skal vi på Aker Brygge og spise reker med noen venner.

Resten av helgen har jeg ingen planer- må kanskje en tur til svigers- håper jeg slipper... men har ikke sett dem siden april så det er vel på tide, vi har ikke verdens beste forhold akkurat :-?

På tirsdag reiser vi til Malmø, der vi skal være i tre dager. På fredag tar vi toget til København, fly til Oslo + fly til Ålesund for å feire bryllup til Alidamannens forlover. Tror det skal bli en hyggelig uke- skal bli deilig å gjøre noe annet enn den vanlige rutinen.

Når det gjelder bryllup, skal vi ikke stresse med det før vi kommer tilbake. Svarfristen går ut på søndag, så vi får ta status etter ferien. I går ordnet Alidamannen med DJ, så da er det i boks også.

Nei, best å være effektiv den siste dagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA EN SUPER FERIE OG KOS DEG MASSE :-)

Høres ut som dere får dere en fin ferie. Og så er det sikkert litt gøy å reise i bryllup når man vet man skal gifte seg selv. Da kan man kanskje få noen idèer eller se hvordan man ikke skal ha bryllupet sitt!!

Vel, vel..Kos deg :klem2:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire timer har gått- fire timer igjen....

Ikke det at jeg holder telling eller noe sånt :wink:

Kjeder meg, tror jeg setter opp liste over ting som må ordnes før bryllupet (men som ikke skal tenkes på før uke 33. Skal prøve å ha en bryllupsfri uke neste uke, men det er ikke så lett å la være å tenke på det..)

-Må ordne ringer

-Bestille bryllupskake + få klarhet i hvem som skal bake de resterende kakene.

-Finne ut hvilke salmer og tekster vi skal ha i kirken. Har så innmari lyst til at noen skal synge. Hvem ?

-Lage bordkort , menyer og kirkeprogram. Det er min snille forlover som gjør dette

-Møte blomsterdekoratøren

-Få noen til å dele ut kirkeprogram

-Få noen til å pakke ut gavene og merke dem

-Sanghefte må fikses. Forlover ? Mamma ?

-Kjøpe undertøy

-Finne ut hvem som skal kjøre bilen

Kommer ikke på mere nå ,men vet det er mer... Var ikke avskrekkende mye, så jeg tenker jeg tar ferie med god samvittighet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en herlig ferie, da.

Skulle gjerne hatt mer ferie :-(

... og så fikk jeg litt lyst til å gifte meg igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du stakk innom Klips :P

Vel da er jeg allerede oppe på en søndags morgen :Gjesp: I dag kommer mamma på besøk, og så skal vi dra sammen med henne til hytta til svigers. De har aldri møtt hverandre før , så det kan bli spennende :o (vet det er på tide, ja). Mamma og pappa flyttet til Stavanger for en 6-7 år siden og er ikke så ofte her, fordi vi pleier å møtes på hytta, som er i midten! Så det har liksom aldri blitt til at foreldrene våre har møttes, men nå skal vi jo gifte oss, så det er vel på tide. Regner med at det går bra....

I morgen skal mamma på et møte , og så skal hun og jeg på shopping og kafe, akkurat som i "gamle" dager. Det blir hyggelig det. Hun drar på kvelden, og så drar jo vi til Malmø på tirsdag. Det blir ikke akkurat mye hvile på sofaen i denne ferien, men det gjør ingenting.

Til nå har vi kost oss med reker på Aker Brygge på fredagen. I går lå vi ute i parken og solte oss hele dagen. På kvelden så vi på "Kvinnen i mitt liv". Søt film synes jeg.

Men nå er det på tide med siste shining før ho mor kommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Høres ut som du har hatt fine feriedager hittil :P

Deilig å bare ligge i en park å slappe av, og nyte sommeren. Det gjorde vi fredag ettermiddag (ikke sol på vår lille altan på ettermiddagene), kjøpte med oss is og moreller og koste oss :) .

Ellers blir det sikkert koselig å få besøk av din mor, høres kjekt ut med shopping og cafe i morgen.

Jeg shiner alltid litt ekstra i leiligheten når mamma skal komme på besøk :wink: Vet hun setter pris på at det er ryddig, hun liker selv å ha det slik hjemme, og når hun ser at jeg faktisk kan ha det ryddig også tror jeg nok hun blir litt glad :)

Lykke til med besøket på hytten også, det går sikkert fint!

Ønsker deg ellers en strålende søndag, :klem: fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt to strålende feriedager. I går kom altså mamma og vi dro ut på hytta til svigers der vi hadde en flott dag. Svigermor viste seg heldigvis fra sin beste side, og det var deilig . Har fått masse farge, deilig å være litt solbrent igjen.

I dag var jeg og mamma på shoppingtur. Gikk opp og ned Karl Johan et par ganger. Etterpå møtte vi Alidamannen og broren min til middag på Aker Brygge. Virkelig en flott dag. Synes det er så kos å kunne sitte på Karl Johan og spise lunsj en helt vanlig mandag mens andre er på jobb. Har stort sett alltid vært bortreist når jeg har fri, aldri tilbrakt dagen i Oslos gater. Det var så morsomt å gå og være "turist"

Vel , i morgen setter vi altså kurs mot "det store utland", nærmere bestemt Malmø.. før det blir Ålesundtur til fredag, Fant meg også kjole til bryllupet vi skal på neste helg i dag, så da er det også i boks :P

Holder på å pakke en stooor koffert, skal tross alt være borte i seks dager.....

Drar ikke før i 16-tiden i morgen, for Alidamannen må jobbe først. Kanskje jeg rekker å oppdatere meg på såpeoperaene... Ser stort sett bare på dem når jeg er syk , og det holder i massevis...

Eeeelsker ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra ferie igjen, forteller mer om det i morgen eller senere tenker jeg. Akkurat nå er det en annen ting jeg vil skrive om.

Vi var på vei til Sverige på tirsdag , da vi hørte om knivdrapet på Bislett på radioen. Fikk ikke hørt så mye mer da, og har synes det har vært forferdelig å lese avisene som lå oppsamla da vi kom hjem i dag.

Jeg blir så redd jeg, når jeg hører om dette. Skal det være sånn at vi her i Oslo må sitte og titte oss over skulderen når vi sitter på trikken ol.? Dette kunne vært hvem som helst som jeg kjenner. Det er bare tilfeldig at det ikke er meg, mamma, familien min, vennene mine eller verst av alt Alidamannen dette skjedde med. Det er så fælt og urettferdig. Det er liksom noe annet når det er gjengopprør og slikt, for da angår det ikke meg på samme måten, men når det er et helt tilfeldig offer som ikke gjorde noe annet enn å ta en trikk fordi han skulle møte kjæresten sin- nei det er så forferdelig !

Følte bare at jeg måtte skrive om dette. Feller en tåre og sender mine tanker til de pårørende, selv om jeg ikke vet hvem det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det kanskje på tide å oppdatere resten av ferien:

På tirsdag satte vi oss altså i bilen og kjørte ned til Malmø. Tar 6 timer og går egentlig ganske fort. Dette er en tur vi tar hvert år med Alidamannens kollegaer. Tilbragte dagene med å vandre i gågatene, var på stranda, satt på cafe og solte oss og var ute og spiste. Deilig ! Vi bodde i 17 etasje på Hilton Hotell, og hadde en nydelig utsikt.

Tidlig fredag morgen tok jeg og Alidamannen toget til Malmø, så fly til Oslo og videre fly til Ålesund. Det gikk bra , tatt i betraktning at jeg hater å fly. Vandret litt rundt i Ålesund før vi dro på hotellet. Om kvelden var mange av bryllupsgjestene samlet til rekeaften. Ganske lurt for da ble vi kjent med en del.

Lørdag var det altså bryllup, og det var veldig koselig. Alidamannen var forlover og holdt en flott tale (så nå har jeg store forventninger til talen han skal holde til meg... :wink: ) Brudgommen holdt en veldig fin tale. Tårene bare rant da. Det samme gjorde de da bruden kom inn i kirka, og under store deler av vielsen. Satt og tenkte at neste gang er det min tur. Skjønner ikke hvordan det skal gå i mitt eget bryllup, kommer til å gråte ut en del lommetørklær er jeg redd...

Festen var også vellykket. Brudeparet forlot festen kl fem om morgenen ! Da var jeg trøtt da. Er nesten glad for at vi må være ute av vårt lokale kl 2- er jo deilig å få nyte litt av bryllupsnatten også da :sjarmor:

Alt i alt har vi hatt en flott ferie. Tiden gikk veldig fort og skulle gjerne hatt en uke eller to til, men får trøste meg med at det ikke er så lenge til tre og en halv uke fri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha deg tilbake fra ferie, Alida :)

Høres ut som du har hatt det kjempefint da, med både sverigetur og flott bryllup.

Sikkert litt spesielt å tenke på at neste gang, da er det din og kjæresten din sin tur :-)

Pleier å bli veldig rørt i bryllup jeg også, syns det er så stort!

Da jeg var forlover i brylupet til en nær barndomsvenninne for tre år siden ble øynene blanke og våte rett som det var, både i kirken og under middagen etterpå. Var litt engstelig for at jeg skulle begynne å stortute under talen jeg holdt til min venninne, men det gikk veldig fint. Godt å ha vannfast maskara :wink:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en ting som irriterte meg litt ved bryllupet. Så utrolig mange av talene ble forstyrret av bråkete /gråtende barn. Greit at folk tar med barn i bryllupet, men når de forstyrrer så mye under talene, kan de vel ta dem med ut :evil:

Glad at de eneste barna i vårt bryllup er brudepikene våre, og de er 6 og 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i går var det varmt... Jeg var først flink jente og trente etter jobb, og det var en svett fornøyelse.

Etterpå tok jeg og Alidamannen med oss engangsgrill og la oss i parken. Fikk selskap av to venninner etterhvert. Ble der helt til sola gikk ned. Deilig :P

Tror jeg tusler tilbake dit etter jobb i dag. Jeg tenker litt på den lille perioden da jeg var så "deppa" over fint vær, og at vi ikke hadde terrasse osv osv. Når jeg ser tilbake nå, lurer jeg litt på hvor sånne tanker kommer fra. Lurer på om jeg har en smule PMS noen ganger ? Hmmm... synes jo det er så koselig å ligge i parken nå jeg...

Jaja, jeg er rar person noen ganger :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...