Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul

helenaa

Anbefalte innlegg

I dag veier jeg 65,7!! Tjohoo! Nå begynner jeg faktisk å se at 60 er fullt mulig. Var så mye lettere i fjor, da var jeg i Namibia og gikk ned fem kg på fem uker bare ved at jeg gikk mye og kun fikk tre måltider om dagen med seks timers mellomrom. Raste opp igjen alle fem ganske raskt hjemme i Norge.

Vanskeligere nå med tilgang på mer mat, hehe! Men det er vel sånn at hvis det går saktere og er i kombinasjon med endring av livsstil, er det mye lettere å holde seg nede for godt! :-) blir en ny runde med LEVEL 2 med Jillian i dag, er veldig fornøyd om jeg klarer å holde på med det annenhver dag!:-)

Håper du snart er i form igjen, Cardigan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, jeg vil også gjerne være med i denne tråden hvis det er plass til en til :goodbye:

Jeg begynte å legge om kostholdet og øke aktiviteten i mai! Jeg starta på 82kg, nå er jeg nede på ca 70 - og er strålende fornøyd med det! Men ønsker gjerne å komme meg på 60tallet ett sted, og syns denne tråden var super for inspirasjon og motivasjon!

Har tidligere kun trent så smått hjemme og jogget litt ute i skogen. Hadde denne uken min første treningstime på treningsstudio, og løpte for første (!!) gang på tredemølle. Jeg løp 7,2 km på 45 minutter. Siden jeg aldri har hatt noen form for målinger, lurer jeg på hvordan dette egentlig er sånn kondismessig? Hvordan lå dere an når dere først startet å trene seriøst?

Vil også bare si at alle her er kjempeflinke - og kjempemotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen! :klemmer:

Så gøy med en slik gruppe, med sååå mange som vil være med! Det er jo fantastisk! Godt å få motivasjon i hverandre :jepp: jeg vil gjerne være med!! :danse:

Jeg er ca 173 høy og veien 59/60 kg. Jeg har det siste, eller de to siste årene hvertfall, gått veldig opp og ned i vekt(men har aldri vært overvektig, meste er rundt 70kg tror jeg)... har aldri vært heeeelt fornøyd med kroppen min egentlig, har alltid villet vært litt mindre. men samtidig vil jeg virkelig ikke gå ned for mye, vil ha lår, hofter, pupper, rompe... you name it. Jenter skal ha fett på kroppen, og være stolt av det!!! :) Men vil bare ned noen kilo for å nå min trivselsvekt, eller det jeg tror blir min trivselsvekt, rundt 55 et sted kan jeg tenke meg, gjenstår å se.

Jeg er egentlig en jente som alltid har vært aktiv, og er ingen lat person, spiser generelt sett sunt(spiser sjeldent junkfood) og spiser ikke så mye snop, eller, jeg blir gjerne søtsugen men trenger bare en sjokoladebit før jeg blir kvalm.. så det er jo bra.. :fnise: Så jeg har jo et ok utgangspunkt, altså at snop ikke blir noe problem etc. Har gått mest opp det siste året da jeg ikke holder på med den ene hobbyen min lenger som tok en god del fysisk aktivitet, og de siste årene(helt til nå) har jeg trøstespiset endel, slitt psykisk. Menmen, nå er jeg klar!! og denne gangen(ja, har jo prøvd noen ganger, som har vart i tre dager)... er jeg kjempemotivert! Det er såååå mye gøyere å gå ned nå som man kan snakke med andre på forumet, og se andre sine resultater!

Jeg har hund, men den er valp enda så kan ikke gå lange turer( 1 time +++) før om et år, så derfor ser jeg dette året som en god mulighet til å bruke litt penger på treningsenter, for så om et år og opprettholde den kroppen jeg forhåpentligvis har da, men å gå fjellturer etc, noe jeg elsker.. :jepp:

Mandag er min veiedag. Begynte egentlig å trene/spise sunnere forige helg, eller litt før. Men teller fra forige mandag av, så nå mandag som kommer er min neste veiedag, håper på å ha gått ned litt! :) Nå står jeg opp 5, er på trening halv seks, trener til ti på halv syv, tar en dusj der, drar hjem og gjør det som må gjøres her på jeg drar på skolen. Jeg synes det funker KJEMPEBRA! :) Har sååå mye tid når jeg kommer hjem fra skolen, til å gjøre alt annet, og går også turer da med hunden.

Treningen pleier å være fra 20-30 min på mølla(mye jogging og løping), så resten styrke og uttøying. kunne gjerne ha trent hver dag men prøver å gjøre det annenhver dag så jeg ikke blir fort lei, men har trent opp til tre ganger en dag, og også endel dager etterhverandre, alt ettersom. Idag er det fri, drittvær ute... deilig å sitte inne :) Trente veldig mye igår så da har jeg god samvittighet.. :jepp:

Dette ble et superlangt innlegg, lurer på om noen i det hele tatt gidder å lese det, syns bare d er så kjekt :fnise: Lykke til jenter!!!! dette klarer VI! :klemmer:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så spiser jeg endel havregrøt, er jo farlig godt med tørkede tranebær oppi!! eller rosin... og evnt brunt sukker, men funker fint uten. noen som vet om tørkede tranebær er sunt? det er vel det? :)

Skal kjøpe meg revita knekkebrød, namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere også!

Jeg skal på trening nå, og er spent på veiedagen i morgen. Har i alle fall kommet igjennom uka med bare en utskeielse, og da klarte jeg også å begrense meg (fest med jobben).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Motiverende! Jeg vil gjerne være med, om det ikke er for sent :D Veier ca 63 nå, og veide 55 for et par år siden. Det er altså det som er målet mitt, 8 kilo ned! Tenkte å prøve meg på en sukkerfri måned også, og håpe på at det minsker søtsuget. Men først er det bryllup i helgen, og der kan det kanskje bli vanskelig å holde seg helt sukkerfri uten at folk rundt reagerer. Men fra søndag av begynner jeg på prosjekt sukkerfri. 8-kilo-ned er allerede i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er! Motiverende! Jeg vil gjerne være med, om det ikke er for sent :D Veier ca 63 nå, og veide 55 for et par år siden. Det er altså det som er målet mitt, 8 kilo ned! Tenkte å prøve meg på en sukkerfri måned også, og håpe på at det minsker søtsuget. Men først er det bryllup i helgen, og der kan det kanskje bli vanskelig å holde seg helt sukkerfri uten at folk rundt reagerer. Men fra søndag av begynner jeg på prosjekt sukkerfri. 8-kilo-ned er allerede i gang :)

Lykke til serviett! Dette klarer du sikkert fint! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere to siste nykommere! Syns dere begge høres veldig slanke ut, jeg, da. Dere er høyere enn meg og har lavere vektønske (eller, serviett vet jeg ikke hvor høy er, da, men LovelyMonroe er 9 cm høyere). Men jeg vet jo at alle har forskjellig trivselsvekt og forskjellig måte fett og muskler fordeler seg.

Så da skal jeg støtte, ikke være misunnelig for at utgangspunktet deres er lavere vekt enn den jeg har kommet meg ned til nå, hehehe!

I dag var det tid for dag 3 med level 2 av 30 day shred, og denne gangen hadde jeg bare to femsekunders-pauser. Er merkelig motiverende når Jillian Michaels snakker om å gå jeansshopping, eller sier "I want you to feel like you're going to die!" HAHA!

edit: skrivefeil

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere to siste nykommere! Syns dere begge høres veldig slanke ut, jeg, da. Dere er høyere enn meg og har lavere vektønske (eller, serviett vet jeg ikke hvor høy er, da, men LovelyMonroe er 9 cm høyere). Men jeg vet jo at alle har forskjellig trivselsvekt og forskjellig måte fett og muskler fordeler seg.

Så da skal jeg støtte, ikke være misunnelig for at utgangspunktet deres er lavere vekt enn den jeg har kommet meg ned til nå, hehehe!

I dag var det tid for dag 3 med level 2 av 30 day shred, og denne gangen hadde jeg bare to femsekunders-pauser. Er merkelig motiverende når Jillian Michaels snakker om å gå jeansshopping, eller sier "I want you to feel like you're going to die!" HAHA!

edit: skrivefeil

Takk for det! :)

Ja, alle har forskjellige ønsker. Jeg har jo f.eks "valker" på ryggen, men er jo slank, og langt fra overvektig, men jeg vil ha foreksempel de vekk da de ikke var der før. Er rart hvordan fettet plasserer seg så forskjellig fra person til person, på kroppen!

Virker som om du har stått skikkelig på! Hva er dette Shred greiene?? :)

Lykke til Rainbow81!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Ja, alle har forskjellige ønsker. Jeg har jo f.eks "valker" på ryggen, men er jo slank, og langt fra overvektig, men jeg vil ha foreksempel de vekk da de ikke var der før. Er rart hvordan fettet plasserer seg så forskjellig fra person til person, på kroppen!

Virker som om du har stått skikkelig på! Hva er dette Shred greiene?? :)

Lykke til Rainbow81!! :)

Tusen takk! :-)

Ja, du har jo rett i det. Mitt hovedproblem er magen, mens andre har andre steder der fettet føler for å slå seg ned! ;-)

30 day sherd er en treningsvideo med Jillian Michaels (hun som trener folka i Biggest Looser på tv). Hun er en litt gæren liten dame som presser folk til det ytterste. Hun får raske resultater.

Har lasta ned videoen. Det er et 30-dagersprogram i tre deler, der det er meninga at man skal gjøre hver del i 10 dager på rad. Med hver del blir programmet hardere. Det er både cardio og styrketrening, og man blir SLITEN! Trenger bare en matte og håndvekter. (eller noe som funker som håndvekter).

Det er to damer som trener bak Jillian, og hun ene satser veldig hardt, mens hun andre modererer noen av øvelsene. Sånn sett passer det godt for alle, for man kan se på den man orker å følge. (Mao ganske standard, er jo sånn på mange videoer).

Jeg greier ikke hver dag pga utbrenthet, så gjør det annenhver dag i stedet. Enkelte ganger må jeg ha to dagers pause, men andre ganger er det to dagers trening som gjelder. Har laga regel for meg selv at det er maks.

Man kan bli litt gal av å høre Jillian si det samme 10 ganger, så på del 1 tok jeg av lyden og satte på musikk etter halve programmet. Også er jeg litt redd for å hoppe i hue på naboen, men det har gått bra hittil! :-)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr. Jeg går ikke ned. Utrolig kjedelig!

Men samtidig må jeg si at jeg ikke lider nød, heller. Ser fortsatt steder å kutte i måltidene. Men jeg hadde håpet at det skulle være nok å kutte søtt og øke trening. Det ser ikke ut som det stemmer.

Jeg gir det en uke til, og hvis ingenting har endret seg neste uke, må jeg gjøre endringer.

Så må jeg legge til at jeg var på supergøy trening i går - dansetime. Det er jo supert når treninga er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!

(tenk at tråden havnet på side 2!)

Jeg skal trene i morgen, og gleder meg til en rolig kveld i kveld. Fikk forresten på meg "slankebuksa" i dag, men den satt ikke fint, så den får ligge i skapet litt lenger (slankebuksa = ei superfin bukse som jeg bare måtte kjøpe, selv om ingen av knappene gikk igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankebukse kjenner jeg til! Det er jo kjempebra at du fikk den på!

Jeg har en annen som sitter kun når jeg er under 65, og da jeg kom hjem fra Afrika veide jeg 63 og måtte bruke belte. Må kjøpe helt ny buksekolleksjon om jeg kommer meg helt ned til 60. Buksa jeg går med til hverdags nå har blitt så stor at jeg kan ta den av uten å ta opp knappen, og nå har jeg jo bare gått ned 2,5 kg. Siden det var 8 jeg skulle ned er jeg glad det er en stund til jul! Men det går i alle fall veien!

I dag er jeg veldig sliten, så spørs om jeg får trent, selv om det egentlig er trenedag. Men må ta hensyn til utbrentheten også, ellers blir jeg hvertfall ikke frisk!

Glemte å ønske Winky velkommen!:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er så flinke alle sammen :)

Igår var jeg på lang fjelltur, og på treningssenteret etterpå også.. tror jeg må roe litt ned med treningen men avogtil har jeg dager der jeg syns det er kjempegøy å trene! :)

Jeg veide jo meg sist mandag, og jeg VET jeg ikke har gått opp noe, det er helt vitenskapelig umulig! Men idag(mandag) viste vekten jammen at både jeg, og en vennine hadde gått opp. Ble litt nedfor, så tror jeg må kjøpe meg ei ny en, vil jo ikke den skal lure meg! Noe som vet om vekter som fungerer, og ikke koster flere hundre kr?? er digital eller sånn annen best?

Men jeg står på! Denne uken som kommer kan det hende det blir en del vin og den slags, pga jeg skal vekk, men noe må jeg jo unne meg kjenner jeg! :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :-)

Ja, du har jo rett i det. Mitt hovedproblem er magen, mens andre har andre steder der fettet føler for å slå seg ned! ;-)

30 day sherd er en treningsvideo med Jillian Michaels (hun som trener folka i Biggest Looser på tv). Hun er en litt gæren liten dame som presser folk til det ytterste. Hun får raske resultater.

Har lasta ned videoen. Det er et 30-dagersprogram i tre deler, der det er meninga at man skal gjøre hver del i 10 dager på rad. Med hver del blir programmet hardere. Det er både cardio og styrketrening, og man blir SLITEN! Trenger bare en matte og håndvekter. (eller noe som funker som håndvekter).

Det er to damer som trener bak Jillian, og hun ene satser veldig hardt, mens hun andre modererer noen av øvelsene. Sånn sett passer det godt for alle, for man kan se på den man orker å følge. (Mao ganske standard, er jo sånn på mange videoer).

Jeg greier ikke hver dag pga utbrenthet, så gjør det annenhver dag i stedet. Enkelte ganger må jeg ha to dagers pause, men andre ganger er det to dagers trening som gjelder. Har laga regel for meg selv at det er maks.

Man kan bli litt gal av å høre Jillian si det samme 10 ganger, så på del 1 tok jeg av lyden og satte på musikk etter halve programmet. Også er jeg litt redd for å hoppe i hue på naboen, men det har gått bra hittil! :-)

Så flink du er! Blir jo helt stolt her jo... det virker jo veldig spennende da!! Tror du fint kan nå målet ditt!! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen, har spist chips til "middag" og har vondt omtrent i hele kroppen :-(

Men - igår gjennomførte jeg høstens hårete mål, jeg løp halvmaraton i Oslo :-) jeg er ganske stolt av meg selv, selv om dagen idag har vær tyngre enn ventet. Og hvis noen lurer så gjennomførte jeg på tiden 2.24!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende med vekt som ikke er til å stole på. Det har vi også. Noen ganger veier jeg meg før og etter jeg har vært på do, og da er det jo mystisk når vekta går opp etter dobesøket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd her også. Men viss jeg venter litt med å veie meg så er det riktig igjen:) har hatt en helg full i utskeielser.. Nå har jeg snopefri til 1 desember, trives bedre med det! Vekten ligger ca på 58,4 til vanlig men i dag var den på 60! Vel og merke med to dager uten dobesøk... Blir alltid slik viss jeg spiser chips og drikker alkohol. Yey me. Satser på at litt lactulose gjør susen! Wooho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt fraværende ei stund (og har ikke veid meg på over ei uke - får heller ikke vei meg før til helga), men jeg har vært veldig flink siste uke. Har ligget stabilt på lite karbohydrater (jeg forsøker å leve lavkarbo) og jeg har trent MYE.

Har fått med meg en kollega på å gå/løpe en tur før jobben og det gjorde vi torsdag forrige uke, i går og i dag dro jeg avgårde alene. Løp en tur på søndag også, så jeg er stolt av meg selv. Alt dette i tillegg til den sedvanlige yogaen selvsagt.

Så får vi se om det hjelper noe snart da... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere henger på!

Jeg veide meg i dag, selv om det er to dager for tidlig. Og det var heldigvis nedgang å spore. Nå blir jeg skikkelig sur hvis vekta går opp igjen til fredag!

Var på trening i går, og la på litt tyngre vekter enn før. Gøy å merke at jeg klarer mer! Og pulsen er også mer til å stole på, og fyker ikke i været bare for noen få hopp. Jeg er veldig glad for pulsklokka mi, for da kan jeg se at jeg jobber godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...