Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Gratulerer med graviditeter og vektnedganger!!

Jeg har ikke fått trent like mye som planlagt, men jeg tror jeg har vært flink med maten. Vekta sa plutselig en halvkilo ned, men jeg tar det med en klype salt og tar veiing 15. oktober istedenfor. Da var vel planen å være på 67, tror jeg at jeg fant ut? Hm, og de sa at mål når man ved god delmålssetting... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva? Graviditeter? Dette har jeg gått glipp av!

Kom egentlig bare for å si: HURRA for meg! 600 gr mindre enn tidligere. (og 1,2 kg mindre enn den rare målinga forrige uke)

Da er det bare å fortsette, for dette går som planlagt. Sakte og sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh nyyyter lørdagsfrokosten med kanelpannekaker :D

2 egg

2 ss havremel

1 ts fiberhusk

1 ts bakepulver

Splenda og kanel

Etter steking ta på pittelitt smør, kanel og splenda! NAM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Dette ga inspirasjon, dere! Henger meg på her :)

Jeg er 173 høy, veier 73/74 ( Tror jeg..-blitt masse utskeielser i helgen, så jeg veier meg til fredag ;)

Har ei datter på snart 4 år, og en sønn på 5 måneder.

Har en idealvekt på 66 kg! Dette skal jeg klare innen jul! :)

Jeg går ikke på noe spesiell diett, men spiser sunt og variert. Trener 1 til 2 ganger i uken.

Jeg er dessverre altfor glad i sjokolade, så jeg trenger virkelig selvdisiplin og motivasjon til å kutte dette ut!!

Har noen en bra oppskrift å dele? Jeg spiser kun kylling/kalkun og fisk av kjøtt :)

Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen! Du gjør selvsagt som du vil, men jeg syntes det hørtes litt for fort ut med 7-8 kg før jul nå. Det er jo bare 2,5 mnd, og i desember er det ekstra vanskelig å slanke seg, er det ikke?

Men veldig gøy at du er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Du gjør selvsagt som du vil, men jeg syntes det hørtes litt for fort ut med 7-8 kg før jul nå. Det er jo bare 2,5 mnd, og i desember er det ekstra vanskelig å slanke seg, er det ikke?

Men veldig gøy at du er med!

5 kilo før jul, altså ;) MEEN, 1 kg i uken er ikke urealistisk!

Har forøvrig vært superflink i dag. Skal prøve å holde meg til ca 1300 kcal pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kilo før jul, altså ;) MEEN, 1 kg i uken er ikke urealistisk!

Har forøvrig vært superflink i dag. Skal prøve å holde meg til ca 1300 kcal pr dag.

Du kjenner din kropp best! Og 5 kg er selvsagt en del mindre enn 8 :)

Selv synes jeg at 0,5 kg pr uke er mer enn nok, det var bare derfor jeg skrev det.

Endret av helenaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har jeg tatt level 3 av 30 day shred for første gang. Og jeg holdt på å døøøh...Men jeg gjennomførte, og neste gang greier jeg forhåpentligvis å gjøre det uten å gjøre feil og surre også, hehe!

Og nå tenkte jeg meg på en liten jogge/gåtur i kveldsmørket med min kjære!

Vekta tør jeg ikke gå på ennå pga mensen og greier, men satser på en positiv vekt på torsdag! :-)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt Prosjekt Tøying, og det er aaalt for lenge siden jeg kunne kalles over snittet myk... åh fyttekatta det er så VONDT! Men jeg kommer meg... heldigvis. Da er det verd det.

Ellers så fortsetter treninga - la på litt ekstra vekt i dag, og jeg sleit i benken, haha! Men jeg har definitivt fått mer muskler i skuldrene og overarmene, og det er hyggelig. MEN - jeg må komme i gang med kondistreninga nå. Smi mens jernet osv. Har liksom alltid for mye å gjøre da... :gjeiper:

Fortsatt på litt under 68, men jeg har det heldigvis ikke travelt så lenge jeg føler framgang på styrkefronten og jeg ikke legger på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyinga høres vond ut, Anniken! Bra du merker at styrketreniga hjelper!

Turen i dag etter videotreninga gikk kjempebra! Kjæresten var veldig imponert over at jeg kunne jogge flere lange strekk, og gå fort hele tida ellers, på en tre kvarters tur med en god del bakker. Sist vi gikk peste jeg og måtte ta pauser etter den første bakken. I tillegg sleit jeg med å holde følge med henne hele tida.

Jeg har alltid hatt dårlig kondis, også når jeg var ung og slank, så det er kjempemoro å plutselig oppdage at formen er bedre!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på yoga i går, noe som var helt utrolig deilig! Vil begynne å gjøre det hver dag, så jeg kjøpte en dvd. Får se hvor langt jeg når i disse målene mine da, haha.

Hva er det dere pleier å trene egentlig? Og hvor merker dere forberedning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener primært utholdende styrke. Føler jeg får slått to fluer i en smekk - jeg føler at jeg må få trent musklene, bare kondisjon holder ikke for meg. Og det er såpass mange repetisjoner (og også en del hurtige repetisjoner) at det blir litt kondisjonstrening ut av det også. Ikke like mye kondisjonstrening som "ren" kondisjonstrening - men kroppen lærer seg å pumpe blod og oksygen når man gjør styrke med lettere vekter sammenhengende i 3-4 minutter. Jeg føler jeg får den beste "overall" treningen på denne måten, og jeg utvikler musklatur av det også. Som gammal danser klarer jeg liksom ikke slippe "helkroppsvarianten".

Alternativt trener jeg jogging, aerobic, tyngre styrke eller powerwalking (gjerne i oppoverbakker og ulendt terreng.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det 4 måneder siden sist jeg var på elixia. Jeg har riktignok fryst abbonementet mitt da, på grunn av økonomien. (Flink til å trene når jeg er medlem) Vel, jeg har ikke veid meg siden da! Jeg merker at kroppen har blitt utrolig mye bløtere nå, det kjennes ekkelt !! rett og slett.. Idag tok jeg mot til meg og kjøpte en badevekt. Den viste at jeg har lagt på meg 5.2 kg siden siste treningsøkt. Oi! Tenker jeg.. Selv om 5 kg ikke høres så veldig mye ut, så kan dere jo prøve å løfte en manual som veier 5 kg, så forstår dere fort at det er en del!

Så jeg henger meg gjerne på !! :)

5 kg før 24. desember - det skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. Jeg vet at jeg ikke har gått ned.. :-/ min feil! Skriver det inn her for å selv se at jeg må fokusere hardere :) av og til er det lett å miste fokus.. Nå er det på tide å hente seg inn. Forrige gang veide jeg 57,9 og skriver her etterpå når jeg har veid meg! Iik..

58,6.... Blææh!

Edith: la til info...

Endret av cardigan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener yoga og sykler eller går/løper vedsiden av for å få dekket kondisjonssiden.

Jeg trener en form for yoga som heter iyengaryoga og den er svært fysisk krevende - det er ekstrem statisk styrketrening og en veldig kroppskontroll og kroppsbevissthet som skal til. Fantastisk trening! Beste og mest effektive styrketreninga jeg har gått på noen gang.

Har syklet litt i vår og tidlig på høsten og nå forsøker jeg å gå/løpe turer noen ganger i uka for å få opp kondisjonen og variere treniongen litt.

Løp 25 minutter sammenhengende i dag og det er ny rekord altså :nigo:

Jeg skal veie meg i helga (har ikke vekt der jeg bor og må veie meg et annet sted, som jeg skal i helga). Er veldig veldig spent, for jeg syns jeg har vært veldig flink i det siste og har kommet inn i et godt spor. Håper det har gjort utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...