Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Jeg veide nøyaktig samme gram som for tre dager siden, hehe. Men har jo bare gått tre dager. Lurer på hva jeg gjør galt for at det går så sinnsykt sakte.

Kan det være mine to brødskiver om dagen? Byttet jo til grovbrød og lavkalorismør.

Eller kan melk være en synder? Jeg drikker jo ekstra lett melk.

Ellers spiser jeg mye kylling, salat, grønnsaker, fisk og ellers lettprodukter med nøkkelhull. ..

Hallo... det har gått tre dager. Tre dager! Hvor mange dager tror du det tok deg å legge på deg de kiloene?

Vær litt realistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tre dager siden jeg veide meg sist... har holdt på med slankingen i en måned.

Aha! I stand corrected :sjenert:

Uansett er det veldig tett å veie seg hver tredje dag, men jeg trodde at du hadde slanket deg i tre dager og var fortvilt fordi resultatene uteble :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei :) Jeg bare sjekket vekten fordi jeg kan bare veie meg på treningen, har ingen vekt hjemme. Men tror nok jeg får litt muskler på treningen fordi jeg gjør mye styrke, så er nok derfor vekten går saakte ned, men jeg ser forskjell i speilet :)

Er som sagt bare utlåmodig :P savner brusen min og sjokoladen. Føler jeg er veldig flink med kosthold og trening, og vil se resultater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke på det tjukkeste man skal måle... Når man oppgir magemål, er det på målt på det tynneste.

Når helsesøstre måler, måler de slik at den nederste kanten på målebåndet ligger på toppen av navlen. Jo tykkere man blir, jo "lenger oppover magen" er man tykk. Midja ligger i prinsippet et par cm over navlen. Det er individuelle variasjoner her, men stort sett stemmer det. Midja er vel også et ganske løst uttrykk - det er en måte å si "der man er smalest", og i klessammenheng stemmer det jo sånn ca. Men om man vil måle midjen mest mulig korrekt (slik at man kan følge med om man mister cm), bør man bruke navlen som pekepunkt, og ikke "der man er tynnest".

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også på her! Var ganske flink frem til sommerferien, og da begynte det med to uker i Tyrkia - vin hver dag... :o) Så har det bare eskalert seg nå utover høsten... :/

Vil gjerne ned 5-6 kg før jul, også tar vi resten etter det :fnise:

Trenger litt motivasjonshjelp, for jeg har mistet alt som er den siste uken :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23, 1.60, veier 56 kg (alltid vært slank inntil for 1 år siden), men nå må det tas grep.

Jeg har vært velsignet med en fantastisk kropp uten trening, men selvfølgelig, virkeligheten innhenter alle. Nå er det så ille at jeg har skikkelig stygg mage i bikini og jeg føler at jeg begynner å få fettansamlinger på halsen/haken. Det går utover trivselen.

Planen fremover er enkel:

Stå opp 06.30

Spise en enkel frokost (nøtter, frukt og knekkebrød)

Alltid ha med noe snacks på jobb

Gå til jobb (tar ca. 1 t, bor i Oslo)

Gå hjem fra jobb

Enkel trening (har kjøpt rockering som jeg begynner å like godt) når jeg er tilbake.

Vil ha tilbake den nydelige midjen min (nå er den i fyldigste laget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide nøyaktig samme gram som for tre dager siden, hehe. Men har jo bare gått tre dager. Lurer på hva jeg gjør galt for at det går så sinnsykt sakte.

Kan det være mine to brødskiver om dagen? Byttet jo til grovbrød og lavkalorismør.

Eller kan melk være en synder? Jeg drikker jo ekstra lett melk.

Ellers spiser jeg mye kylling, salat, grønnsaker, fisk og ellers lettprodukter med nøkkelhull. ..

Kanskje kroppen din bare var litt i "ulage" den dagen du veide deg. Selv drikker jeg helmelk, spiser smør og koser meg med kake, men klarer likevel å gå ned i vekt. Har foreløpig ikke noe fast trening, men går dit jeg skal så fremst det ikke er mer enn en time(kjører bil da), eller hvis jeg skal ha med meg noe stort og tungt. Men for min del handler det mer om å bli i bedre form og litt fastere i fisken som følger av det :) Må finne på noe som gir mer styrke i overkroppen eneste (og jeg er et av de menneskene som aldri har fått til armhevinger uansett hvor mye jeg har prøvd, så leter etter alternativer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Var veldig godt i gang, og på god vei inn i de gamle buksene. Så kom sommerferien, så mye jobb og etter det ble jeg syk. Nå er jeg blitt frisk, og SKAL opp i de gamle buksene mine!! Må visst børste støv av den gamle treningsdagboka min :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Cardigan, gratulerer! Det er vel bortimot min drømmevekt. Veide 68 da jeg begynte med dette, nå har jeg sneket meg ned til 66,8.

Skriver ikke her så ofte fordi jeg trener det samme hver gang, "30 day shred" med Jillian Michaels. Gjør det annenhver dag (og noen ganger to dager mellom), orker ikke hver dag pga utbrenthet. De første fire dagene tok jeg sammenhengende, og da var jeg helt ødelagt i to dager.

Men nå har jeg bare én dag igjen av level 1, så da er det snart klart for level 2. Har dessuten klart å berense meg til helgegodteri, og det er ganske så sensasjon til å være meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tre dager til ny veiing. Gruer meg litt. Hadde en ganske dårlig uke forrige uke... Men har startet denne uken med trening i dag, og det var deilig. Må ha god innsats de neste dagene, hadde vært utrolig surt å måtte justere tickeren ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off.. Min start har ikke vært bra. Lite trening + godteri hver dag denne helgen. Ikke så lenge siden det gikk opp for meg at tre dagers helg faktisk utgjør en god del av uka..:P Jeg ønsket bare ikke å tenke på det på den måten! Men fra og med i morgen dere!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow81: takk :D jeg veide 68,7 når jeg startet i slutten av februar :) det er mulig for deg å gå det til innen sommeren :) jeg heier på deg! Så bra at du også har en sensasjon på gang. Er det ikke fantastisk?!: du er flink! Jeg har total snopefri i en måned, jeg startet det for å bevise meg selv at jeg kan bestemme over meg selv. Jeg har to uker igjen og vurderer å fortsette til jul! Og tro meg, jeg var en ordentlig godtegriiiis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Veier nå 66 kg (ned fra 67 kg i slutten av august). Det går veldig sent fordi jeg har vært kontinuerlig syk. Både trøstespist litt for ofte og trent alt for lite.

Er veldig glad jeg ikke har gått opp i vekt, faktisk. Blitt flinkere å lese kalorier på trøstemat og det tror jeg har vært utslagsgivende. F.eks sandwich-is har funnet en med ca 100 kalorier. Det kan man leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akk... dere er alle så lette og slanke allerede... Jeg føler meg som forumslelefanten :roll:

Har ikke veid meg denne uka, ganske enkelt fordi jeg ikke har badevekt hjemme, men må veie meg et annet sted (og der er jeg ikke hver uke). Har vært veldig flink med trening den siste uka og har holdt ca kontroll på maten også, men til helga blir det planlagt full utskeiing - da skal jeg nemlig feire førtiårsdagn min og da gidder jeg ikke tenke på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang, Cardigan! Du må snart begynne å øve på å holde vekta, for du kan jo ikke gå ned til evig tid :)

Velkommen til nye, og til dere andre: Vi holder motet oppe. Det er lenge til jul, og noen utskeielser her og der tåler vi! Men det gjelder å ikke gi opp hele greia.

Suzy: Håper det blir god feiring! Jeg tror forresten ikke du er den største her. Jeg har som mål å komme ned til 75 kg, som er min trivselsvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Håper det blir god feiring! Jeg tror forresten ikke du er den største her. Jeg har som mål å komme ned til 75 kg, som er min trivselsvekt...

75 er mitt mål også - og det er ikke trivselsvekta men det absolutt meste jeg bør veie for å ikke se ut som tjukkebollefeita :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,5 i dag! Ny rekord etter at slankinga begynte! :-)

Var 63 i fjor november, etter å ha vært i Afrika og jobba. Da spiste jeg ikke så mye tullemat. Så målet er å prøve det her også, så jeg ikke går opp igjen like fort som jeg føyk opp til 68 da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...