Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul


helenaa

Anbefalte innlegg

Spiser vanligvis 2 skiver/knekkebrød eller salat kl 11.30

Når jeg kommer hjem er jeg jo litt sulten, men ikke så sulten.

Jeg tror jeg i hovedsaken spiser så mye av det fordi jeg elsker å spise det mens jeg ser på tv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen den, men prøv å ta med en "snackpack" på skolen, som du kan spise av f.eks rundt klokka to.

Noe enkelt, litt nøtter, frukt, grønnsaker alt etter hva du liker.

Og så har du litt grønnsaker/frukt hjemme, klart til å spises når du setter deg ned for å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vanligvis 2 skiver/knekkebrød eller salat kl 11.30

Når jeg kommer hjem er jeg jo litt sulten, men ikke så sulten.

Jeg tror jeg i hovedsaken spiser så mye av det fordi jeg elsker å spise det mens jeg ser på tv :sjenert:

Siden jeg startet denne tråden føler jeg litt ansvar for den... Og jeg må si at det ikke virker som du trenger å ta av 5 kg. Det du veier er på den "tynne" siden av normalvekt. Hvis du tar av, vil du regnes som undervektig.

Det er mulig du kjenner at du har litt mage, og det er sikkert fordi du er dame. Hvis du vil trene litt mer og spise litt mindre godteri, så er det nok ikke farlig. Men jeg håper ikke du kommer til å slanke deg. Det vil ikke gjøre deg lykkelig, tror jeg.

..og dessuten: yoghurt med havregryn er absolutt helt fint å spise når man er sulten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg startet denne tråden føler jeg litt ansvar for den... Og jeg må si at det ikke virker som du trenger å ta av 5 kg. Det du veier er på den "tynne" siden av normalvekt. Hvis du tar av, vil du regnes som undervektig.

Det er mulig du kjenner at du har litt mage, og det er sikkert fordi du er dame. Hvis du vil trene litt mer og spise litt mindre godteri, så er det nok ikke farlig. Men jeg håper ikke du kommer til å slanke deg. Det vil ikke gjøre deg lykkelig, tror jeg.

..og dessuten: yoghurt med havregryn er absolutt helt fint å spise når man er sulten.

Veldig enig med helenaa her. Jeg tror ikke noen på 49 kg trenger å gå ned 5. Hvis du føler at du har stor mage, ville jeg satset på mer allsidig trening og et sunt kosthold, og heller prøvd å gå opp 5 kg i muskler. Yoghurt med havregryn er ikke fy-fy, og 2 knekkebrød i løpet av hele skoledagen er ikke nok. Spis f.eks. mer frukt og grønt som tillegg eller mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene :)

Jeg vil bare prøve å få litt stram mage. Det plager meg ikke at jeg veier 49, det er det at magen min ser ut som mye verre. Jeg ser ikke fin ut i bikini, og jeg kan heller ikke bruke trange gensere/topper. På en måte har jeg veldig sånn "utover-mage" kan nesten kalle det "ølmage" Den liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på veiing i morgen. Frykter dårlige resultater, men jeg vet uansett at jeg er på rett vei. Har vært på trening i dag, og kjenner allerede at formen er mye bedre. Da blir det mer gøy på trening, og jeg får bedre effekt.

Nå gjelder det bare å ikke skeie ut resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det veiedag for meg, og jeg ble veldig glad for å se at jeg har gått ned 1,5 kg siden forrige veiing for 15 dager siden! Hurra!

Har vært på trening (step), og selv om det var litt for hardt for meg i dag - ikke helt restituert siden forrige økt - er jeg veldig fornøyd med meg selv. Nå blir det hviledag i morgen, kanskje yoga (aldri vært på før) på lørdag og skogstur med venninne på søndag.

Håper det går bra for dere andre på nærmeste veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen svangerskapsgrunn til å ha lagt på meg, men vil ned 8 kg til midten av november, helst, for da skal jeg på sydenferie. Har begynt å trene styrke og cardio med video daglig, pluss at jeg skal slutte å ete godteri, helst totalt, men i alle fall ikke mer enn på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene :)

Jeg vil bare prøve å få litt stram mage. Det plager meg ikke at jeg veier 49, det er det at magen min ser ut som mye verre. Jeg ser ikke fin ut i bikini, og jeg kan heller ikke bruke trange gensere/topper. På en måte har jeg veldig sånn "utover-mage" kan nesten kalle det "ølmage" Den liker jeg ikke.

Fint at du ikke plages av vekta (den er jo absolutt ingenting å plages over!). Nå skal jeg ikke blande meg så mye mer, men en ting kan du jo tenke på: Hvem sammenligner du deg med? Synes du de fleste andre (f.eks. i klassen) har mindre mage? Ofte har man litt feil syn på seg selv, og blir fokusert på en kroppsdel som egentlig er helt OK... Og man sammenligner seg med en eller to som har en bedre versjon av akkurat den kroppsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang med oppstrammingen:) Har ikke vekt hjemme, så jeg veier meg ikke regelmessig. Aner derfor ikke hvordan jeg ligger an vektmessig, men det er ikke så viktig heller.

Viktigere å stramme opp kroppen, bli sprekere, redusere fettet og øke muskelmengden.

Nå begynner jeg faktisk å merke at jeg kan trene litt ekstra, i forhold til et par uker tilbake. Jeg er kjappere i oppoverbakker, orker litt mer, tar litt flere push på styrketreningen ... :bolledeig:

Min rutine er 50 minutter rask gange 5 dager i uka (med bratte bakker opp og ned!), pluss enkel styrketrening hjemme 3 ganger i uka. Trener bena, magen, ryggen og armene og bruker kroppen som vekt.

Det fungerer helt supert, har fått en rutine hvor jeg tar treningen rett etter jobb, det går nesten av seg selv. :trene:

Kostholdet er mest mulig normalt, jeg orker ikke å følge en stram diett. Men jeg er bevisst på mengden mat til hvert måltid, og stopper å spise når jeg er mett:) Drikker for det meste vann og lettmelk, spiser grovt brød, grønnsaker/frukt hver dag.

Foreløpig ser jeg ikke på klærne og sånt at kroppen har forandret seg, men det begynner å kjennes iallfall. Deilig! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke veiedag idag? Så ingen innlegg her, er det et annet sted kanskje?

Uansett, jeg har veid meg idag, og har gått ned fra 62,7 til 60.8. Glede!! Nå er det bare å kjøre på til jeg er nede i 57 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veiedag i dag, og nå går det heldigvis nedover. Men jeg er bare 0,6 kg mindre enn da jeg startet for nesten 3 uker siden.

...håper på mer fremgang neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen. Så bra helenaa at d går nedover,d er d viktigste,hehe.Tolmodighet er viktig når man skal ned i vekt,syns nu æ.Bedre å gå sakte ned i vekt,lettere og holde på vekta da enn å gå rask ned i vekt,da kan man risikere å miste muskler også.

frk rådvill,hei på dæ:) så flink du har vært. jepp noen har veiedag idag.. jeg valgte selv å ha den på mandagen iogmed at æ ska være mest flink med å ikke fråtse i godis i helgene som jeg har tendens til. Spent på mandagen,vet at jeg ikke har gått ned så mye,hakke trent noe denne uka.men kostholdet har jeg vært flink til.:D skal prøve på litt trening i helgen om jeg ikke må jobbe.

STÅ PÅ ALLE SAMMEN ;D GOD HELG TIL ALLE ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg på torsdag, har ikke veid meg på en stund nå. Men begynner å merke ting i speilet altså :D syntes magen er blitt mindre og mer formert istedenfor bare fett hengende. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut til at de fleste har hatt fin fremgang i det siste, enten det syns på vekta eller kjennes på kroppen. Bra, dere!

Legger ut en link til en youtube-video som jeg så for noen dager siden. Den er riktignok 1 og 1/2 time lang, men jeg syns den var verdt å bruke tid på. Det er en forelesning av en amerikansk lege som bl.a. forklarer hvorfor fruktose er din verste fiende :fnise:

Den har den noe cheezy tittelen "Sugar: The Bitter Truth", men er veldig interessant (syns jeg). Har faktisk vært mye lettere å holde seg unna søte ting de siste dagene, så håper det kan hjelpe noen andre også.

Mitt bidrag til fredagsunderholdningen :ler:

God helg!

Endret av Heddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en kortversjon:

Dette er en veldig fin versjon av foredaget, men se gjerne den lange hvis du har tid. Den forteller mer om politikken som ligger bak, og hvorfor USA "ikke kan" gjøre noe med dette.

Endret av Heddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at sist jeg veide meg så var det 59,1. Det tallet har jeg ikke sett siden, men veier nå 59,4 kg. Merker at vekta virkelig varierer fra dag til dag! Jeg var også oppe på 60 og noe, uten endring av kosthold. Jeg har ingenting på kroppen jeg vil slanke lengre utenom magen. Føler det er mye mer vanskelig å gå ned mer nå, men samboeren

min mener jeg bare må fortsette og gi det litt tid! Merker at vektnedgangen ikke går like fort nå lenger. Men jeg holder ut :) dumt at beinhinnebetennelsen melder seg hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at sist jeg veide meg så var det 59,1. Det tallet har jeg ikke sett siden, men veier nå 59,4 kg. Merker at vekta virkelig varierer fra dag til dag! Jeg var også oppe på 60 og noe, uten endring av kosthold. Jeg har ingenting på kroppen jeg vil slanke lengre utenom magen. Føler det er mye mer vanskelig å gå ned mer nå, men samboeren

min mener jeg bare må fortsette og gi det litt tid! Merker at vektnedgangen ikke går like fort nå lenger. Men jeg holder ut :) dumt at beinhinnebetennelsen melder seg hele tiden!

Hvor høy er du da? Det kan jo hende at du er på trivselsvekta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...