Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg var helt sikker på at det klaffet denne gangen. Jeg har hatt murringer siden eggløsning og har merket en del forandringer på kroppen, men i dag kom TR og jeg ble veldig skuffet. Jeg ble ekstremt overrasket når jeg sa til mannen at mensen var komt. Jeg har aldri sett han så skuffet.

Huff...det er tungt når man har vært innstilt på det selv,altså...Går det bra?

Jeg er i samme båt som deg...bare at jeg skal teste om 2-3 dager.. Også hatt svake murringer og ømme bryster en stund etter el....Tør ikke håpe for mye her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var helt sikker på at det klaffet denne gangen. Jeg har hatt murringer siden eggløsning og har merket en del forandringer på kroppen, men i dag kom TR og jeg ble veldig skuffet. Jeg ble ekstremt overrasket når jeg sa til mannen at mensen var komt. Jeg har aldri sett han så skuffet.

Huff, jeg føler med deg. :( kroppen kan lure en altså, og særlig når man kjenner etter symptomer.. Håper det klaffer for dere neste pp!

Testet positivt i dag...!! Sitter her med et hav av følelser og grugleder meg til de neste månedene!! Krysser fingrene for at mini holder seg fast :smilorange:

Gratulerer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) er helt ny her på forumet og håper å finne noen som er i samme situasjøn som meg. Meg og mannen min har veldig lyst på barn men så lenge har vi ikke truffet lykke i det hele for å si det sånn. Hver måned er akkurat det samme, negativt test og skuffelse. Hadde gått på p piller i 3 år før vi begynte og vet ikke om det kunne påvirke min fruktbarhet. Men men, del gjerne med erfaringene deres :) Er veldig spent å høre hvordan var den prøve perioden for dere og hvor langt tid tok det før dere er blitt gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...det er tungt når man har vært innstilt på det selv,altså...Går det bra?

Jeg er i samme båt som deg...bare at jeg skal teste om 2-3 dager.. Også hatt svake murringer og ømme bryster en stund etter el....Tør ikke håpe for mye her..

Joda, det går jo bra. Vi er lei oss, men vi har ikke prøvd så lenge enda. Når til og med mannen var overbevist så blir man fort litt ekstra skuffet. Nå er det ikke annet å gjøre enn å vente til TR er ferdig og prøve igjen. :)

Huff, jeg føler med deg. :( kroppen kan lure en altså, og særlig når man kjenner etter symptomer.. Håper det klaffer for dere neste pp!

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her litt jeg :) Jeg og samboeren min har nå prøvet i 2 år nå, og har startet med hjelp fra gyn. gyn fant ut at jeg ikke har eggløsning og fikk pergotime som jeg skulle prøve 5 dag etter mens. ogvis jeg hadde uregel mesig mens kunne jeg bare ta dem når jeg selv ville. og han fortalte meg at jeg måtte ikke forvnete og få eggløsning første gang jeg prøvde tablettene.

pleier og ha mensen fra 4-6 uker mellom kommer an på. tenkte jeg skulle vente og ta pergotime men etter 5 og halv uke tenkte jeg nei faen jeg begynner og ta dem. Sennere på kvelden samme dag så begynte jeg jo så klart og blø og tenkte nå har jeg sikkert ødelagt muligheten denne mnd for å få eggløsning, bare fortsatte og ta tablettene mens jeg hadde mensen. i Helga så følte jeg meg rart hadde muring i magen

vondt i venstre mage del nederst, tenkte jeg kan da ta en eggløsnings test. og den var positiv. Aldri følt meg så glad noen gang. :) Vi er 1 steg i riktig rettning hvertfal. :) Siden lørdag så har jeg følt ut som jeg har hat mensen, og vært kvalm og nesten ikke klart og spise. osv. Og måtte i går teste om den testen var riktig og den og ble positiv. Jeg er både glad redd og spent på hva som skjer videre. Glad det er endelig noe positivt som skjer. Så dere som har litt erfaring osv, kom gjerne med tips. Legene sier at det lurt og ha sex anner hver dag i 1 ukes tid når man venter eggløsning.? Noen sier hver dag. Hva sier dere?

Ønsker liksom at alt skal klaffe med en gang. Ventet så lenge på dette nå, så blir nesten utolmodig. Vet man ikke skal stresse men ikke lett. Så kom med tips det trenger vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her litt jeg :) Jeg og samboeren min har nå prøvet i 2 år nå, og har startet med hjelp fra gyn. gyn fant ut at jeg ikke har eggløsning og fikk pergotime som jeg skulle prøve 5 dag etter mens. ogvis jeg hadde uregel mesig mens kunne jeg bare ta dem når jeg selv ville. og han fortalte meg at jeg måtte ikke forvnete og få eggløsning første gang jeg prøvde tablettene.

pleier og ha mensen fra 4-6 uker mellom kommer an på. tenkte jeg skulle vente og ta pergotime men etter 5 og halv uke tenkte jeg nei faen jeg begynner og ta dem. Sennere på kvelden samme dag så begynte jeg jo så klart og blø og tenkte nå har jeg sikkert ødelagt muligheten denne mnd for å få eggløsning, bare fortsatte og ta tablettene mens jeg hadde mensen. i Helga så følte jeg meg rart hadde muring i magen

vondt i venstre mage del nederst, tenkte jeg kan da ta en eggløsnings test. og den var positiv. Aldri følt meg så glad noen gang. :) Vi er 1 steg i riktig rettning hvertfal. :) Siden lørdag så har jeg følt ut som jeg har hat mensen, og vært kvalm og nesten ikke klart og spise. osv. Og måtte i går teste om den testen var riktig og den og ble positiv. Jeg er både glad redd og spent på hva som skjer videre. Glad det er endelig noe positivt som skjer. Så dere som har litt erfaring osv, kom gjerne med tips. Legene sier at det lurt og ha sex anner hver dag i 1 ukes tid når man venter eggløsning.? Noen sier hver dag. Hva sier dere?

Ønsker liksom at alt skal klaffe med en gang. Ventet så lenge på dette nå, så blir nesten utolmodig. Vet man ikke skal stresse men ikke lett. Så kom med tips det trenger vi :)

Leste litt om annen hver dag eg og og at den mest fruktbare perioden er 4-5 dager før EL og 1-2 etter. Men må si at selv om vi var veeldig aktive i el periode så har det ingenting skjedd så lenge. Har hatt siste 3 dagene veldig mye mens liggnende smerte og er 11 dpo idag, testen var negativt og selv om jeg ser ( Innblinder) meg ein skygge strek der så prøver å vare realist og mest sannsynlig det er TR som er på vei om noen få dager..igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki tusen takk for svar :) kommer vel an på person til person også sikkert hvor lang tid det vil ta får man blir gravide. Noen blir jo gravide med en gang. Har en kamerat nå som har kjent ei kanskje 5 mnd og gjort henne gravid alt. Hun er 3 mnd på vei. Og noen tar det veldig lang tid for. Litt uretferdig det her egentlig. Men får tro det blir vår tur snart også. Man blir jo ekstra stresset når samboeren forventer at det skal skje noe snart. og andre som masser om vi skal ha barn snart.

Håper du snart får en positivt test. Kjett og hele tiden få en negativ test. Blir altid skuffet selv om man kanskje vet at den er negativ. Men håpe er jo altid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og i like måte! Masse masse "baby dust" til deg og til alle der ute som prøver :) Håpe på noe så fantastisk er vel skader aldri selv om av og til skuffelser banker på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) En dag så sitter vi nok med en liten i fange og tenker over tiden før han/hun ble unfanget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang (sluttet på p-pillene i juli i fjor etter 4 år på dem) har jeg merket eggløsningen og hatt en helt klart positiv EL-test. Så vi har hatt sex hele den "fruktbare" perioden og jeg håper virkelig at det klaffer nå! IKM er ca. 11 august, can't wait.

Har som sagt ikke gått på p-piller på et år men det er først nå i det siste vi har begynt å prøve skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er vanlig med lette mensensmerter lignede nå, en uke etter EG.. klarer ikke helt kjenne hva det er, men fikk plutselig svake mensen smerter lignende smerter istad.. det varte ikke så lenge, så gikk det over til små smerter på venstre side... Blir så bekymret av alt mulig jeg nå :S

Jeg hadde også noe som kjentes ut som menssmerter i går, (EL var mest sansynlig 27/7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag...!! Sitter her med et hav av følelser og grugleder meg til de neste månedene!! Krysser fingrene for at mini holder seg fast :smilorange:

Gratulerer! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Slenger meg på :)

Jeg og samboer har vært prøvere i litt over en måned nå. Gikk inn i det fast bestemt på å ikke stresse, men ikke så lett du gitt :rolleyes: er så spennende og har så lyst på en liten baby :rodmer:

Har gått på p-piller siden jeg var 17 år (er 25 nå) kun med et lite opphold på 3 måneder i 2007.

Min største bekymring akkurat nå er at menstruasjonen ikke skal komme tilbake. Kanskje ingen grunn til bekymring enda, men flink til å ta sorgene på forskudd :sjenert:

Hvor tidlig vil legen sjekke om det er noe galt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel,mest sannsynlig legen kommer til å si at det kan ta opp fra6 til 12 måneder før mensen stabiliserer seg men altså der er veldig mange kvinner som får mensen veldig fort etter p pille slutt. Det varierer fra kvinne til kvinne synes eg. men kan godt anbefale å bruke eggløsnings tester, etter min egen erfaring ,mensen kom 34 dager etter p pille slutt og siklusen varierte fra 30 til 34 dager så var godt å bruke de for å fange de mest fruktbare dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tenkt litt på det med eggløsningstester. Samboer jobber borte og da gjelder det jo å "stå på" mens han er hjemme :fnise: ikke så dumt å ha en oversikt over når det er størst sjans.

Hadde sterke smerter i eggstokkene 2 uker etter pilleslutt, fikk ultralyd hos legen og han mente at jeg hadde hatt eggløsning. ikke noe blødning enda, så det stemte nok ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sluttet du med pillene fra første dagen av menstruasjon eller en dag i siklusen? Husker veldig godt at jeg fikk råd om å fullføre brettet med piller og da bare ikke ta de mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når sluttet du med pillene fra første dagen av menstruasjon eller en dag i siklusen? Husker veldig godt at jeg fikk råd om å fullføre brettet med piller og da bare ikke ta de mer

Fullførte et brett, aå sluttet med menstruasjon. Hadde en pause i 2007 på 3 måneder. Hadde ikke menstruasjon under dette oppholdet. Men trodde liksom det var andre årsaker til det. (hadde mistet kjæresten i bilulykke og var veldig deprimert)

Håper at det går seg til snart :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det p piller som forhindrer mensen eller hadde du de i siste tiden mens du fortsatt brukte de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det p piller som forhindrer mensen eller hadde du de i siste tiden mens du fortsatt brukte de? :)

Har bestandig hatt mens regelmessig mens jeg har brukt p-piller, det er etter at jeg sluttet at den har sluttet å komme.

Men skjønner at det er litt tidlig å begynne å stresse allerede, men vanskelig å la være :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en graviditets test i dag. Jeg fikk innen 5 min fikk jeg en sterk rosa og en svak rosa. Etter jeg hadde sett på den etter en stund så jeg på den så var den svake streken borte. Vil det da si at den er negativ da eller? Blir usikker her jeg. litt usikker på lang tid etter jeg så på den men 25 -30 min kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...