Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PS: jeg tror jeg visst er gravid også:) Tok nettopp to BT-tester og én EL-test, og de var alle positive etter sånn halvannet minutt. Ventet i 4 timer med å gå på do for å få konsentrert urin, hehe. Er bare 11-12 dpo, så slipper ikke gleden løs enda, men skal ta en CB digital i helgen og håper den viser "gravid" :) Mao at jeg ikke mister lille lykkespiren før det. Åååh, h*n må bare klamre seg fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: jeg tror jeg visst er gravid også :) Tok nettopp to BT-tester og én EL-test, og de var alle positive etter sånn halvannet minutt. Ventet i 4 timer med å gå på do for å få konsentrert urin, hehe. Er bare 11-12 dpo, så slipper ikke gleden løs enda, men skal ta en CB digital i helgen og håper den viser "gravid" :) Mao at jeg ikke mister lille lykkespiren før det. Åååh, h*n må bare klamre seg fast.

Jeg fikk også en svaaak strek idag!! Tok den før jeg gikk i dusjen og når jeg kom ut så var den der.

Mannen min såg den også!

Er SÅÅ spennendes!!! Er på 10/11 DPO, så er jo enda litt tidlig, så jeg venter til helgen. Hehe

Hva syns dere??

post-59632-0-97771400-1348150996_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å vente helt til helgen? Da er du flink:) Jeg tester i natt, for en time siden og kommer sikkert til å teste i natt igjen, hihi.

Men, den der er positiv. Nå gjenstår det å se om du får svaret innen de 5 minuttene som er kravet for at den skal være ekte positiv ved neste test (krysser fingrene for deg jeg).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer du å vente helt til helgen? Da er du flink:) Jeg tester i natt, for en time siden og kommer sikkert til å teste i natt igjen, hihi.

Men, den der er positiv. Nå gjenstår det å se om du får svaret innen de 5 minuttene som er kravet for at den skal være ekte positiv ved neste test (krysser fingrene for deg jeg).

:)

Hehe, det var liksom det å klaaare å holde seg da!!! Jeg har jo allerede testet 4-5 ganger frem til idag og fått negativ. Selv om jeg viste jeg hadde få tester igjen.

Er ikke verre enn at jeg må kjøpe noen dyrere på butikken da :) Uæææ!!

Er så redd for å bli skuffet, men ja, jeg ser streken ganske godt!!

Sist gang så hadde jeg ikke slik test innen de 5 minuttene og ikke lenge etterpå heller. Så denne gangen er det helt anderledes.

Stikker forresten godt i magen nå, hiiiihiii!!!! *drasegihåretnedpåbakkenivå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue`n viste GRAVID!!!!! wooooohoooo :D

Gratulerer igjen :) Sååå glad på dine vegne!!!!

For en lykke :) Virker som det er skikkelig gravidboom her nå, hihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Kanskje prøve å skrive igjen. Få ut litt frustrasjon til andre som er i samme situasjon som meg.

Er 26 og mannen er 29. Vi har prøvd siden juni 2011, så har vært noen lange måneder.

Var hos gyn vår 2012, og har fått påvist svak utslag av EL. Dvs at jeg mest sannsynlig må på pergokur for å kunne få ordentlig EL (er bare glad at jeg har fått påvist LITT EL i allefall!). Gyn ønsker at mannen skal ta prøve før vi starter på pergokur, men av forskjellige grunner (jobbssituasjon og redsel for negativ prøve), har ikke han enda tatt en prøve selv.

I natt drømte jeg at jeg fødte en jente, og det var så virkelig. Kjente den kjærligheten man har til et annet menneske. Jeg har så løst på et lite søtt barn som ligner på meg og min kjære. Samtidig føler jeg at det aldri vil skje, siden det har tatt så lang tid

Er en person som alltid har planlagt livet mitt 100 %, så det er utrolig vanskelig situasjon å ikke kunne planlegge livet.

Gratulere dere jenter som har blitt gravid!Dere er heldig altså!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kanskje prøve å skrive igjen. Få ut litt frustrasjon til andre som er i samme situasjon som meg.

Er 26 og mannen er 29. Vi har prøvd siden juni 2011, så har vært noen lange måneder.

Var hos gyn vår 2012, og har fått påvist svak utslag av EL. Dvs at jeg mest sannsynlig må på pergokur for å kunne få ordentlig EL (er bare glad at jeg har fått påvist LITT EL i allefall!). Gyn ønsker at mannen skal ta prøve før vi starter på pergokur, men av forskjellige grunner (jobbssituasjon og redsel for negativ prøve), har ikke han enda tatt en prøve selv.

I natt drømte jeg at jeg fødte en jente, og det var så virkelig. Kjente den kjærligheten man har til et annet menneske. Jeg har så løst på et lite søtt barn som ligner på meg og min kjære. Samtidig føler jeg at det aldri vil skje, siden det har tatt så lang tid

Er en person som alltid har planlagt livet mitt 100 %, så det er utrolig vanskelig situasjon å ikke kunne planlegge livet.

Gratulere dere jenter som har blitt gravid!Dere er heldig altså! ;)

Skjønner godt det er kjedelig og frustrende.. veldig.. Om det er til noe hjelp så sender jeg tonner med gode tanker og El støv kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kanskje prøve å skrive igjen. Få ut litt frustrasjon til andre som er i samme situasjon som meg.

Er 26 og mannen er 29. Vi har prøvd siden juni 2011, så har vært noen lange måneder.

Var hos gyn vår 2012, og har fått påvist svak utslag av EL. Dvs at jeg mest sannsynlig må på pergokur for å kunne få ordentlig EL (er bare glad at jeg har fått påvist LITT EL i allefall!). Gyn ønsker at mannen skal ta prøve før vi starter på pergokur, men av forskjellige grunner (jobbssituasjon og redsel for negativ prøve), har ikke han enda tatt en prøve selv.

I natt drømte jeg at jeg fødte en jente, og det var så virkelig. Kjente den kjærligheten man har til et annet menneske. Jeg har så løst på et lite søtt barn som ligner på meg og min kjære. Samtidig føler jeg at det aldri vil skje, siden det har tatt så lang tid

Er en person som alltid har planlagt livet mitt 100 %, så det er utrolig vanskelig situasjon å ikke kunne planlegge livet.

Gratulere dere jenter som har blitt gravid!Dere er heldig altså! ;)

Lykke til med prøve tiden. Selv går jeg på pergokur, siden jeg ikke hadde eggløsning i det hele tatt, har hat eggløsning etter tatt pergokur. Så håper det snart blir vår tur. Tatt dobbel dose av pergokur denne mnd så blir spennende om jeg har eggløsning om 1 uke. Og om det snart kommer noe posetivt ut av dette. Har mange ganger vurdert og slutte og prøve, på grun av skuffelsen, men håpe er der enda. Har den samme følelsen som deg, at det aldri vil skje oss, vi har vært prøvere i 2 år så veldig lang tid. Krysser fingrer og alt for oss begge og håper på det snart blir vår tur også :) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter!

Vi er et par på 27 år som egentlig har vært klar for barn i flere år, men økonomisk først nå. Er med andre ord veldig klar for å bli foreldre (jeg litt mer utålmodig enn min kjære).

Vi har ikke brukt prevensjon på 6 mnd, men jeg har en veldig uregelmessig syklus. Forsøker å følge med på syklusen med eggløsningtester og alt det der. Noen ganger kan det gå 4-5mnd mellom menstruasjonene, så det sier selv at det blir vanskelig å treffe på eggløsning. Har time hos gynekolog om noen dager, så spent på hva hun har å si.

Noen andre som er i lignende situasjon med tanke på syklusen?

Håper så inderlig å bli gravid i 2012. En veldig spennende tid i møte, og fint å kunne prate med andre i samme situasjon

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Vi er et par på 27 år som egentlig har vært klar for barn i flere år, men økonomisk først nå. Er med andre ord veldig klar for å bli foreldre (jeg litt mer utålmodig enn min kjære).

Vi har ikke brukt prevensjon på 6 mnd, men jeg har en veldig uregelmessig syklus. Forsøker å følge med på syklusen med eggløsningtester og alt det der. Noen ganger kan det gå 4-5mnd mellom menstruasjonene, så det sier selv at det blir vanskelig å treffe på eggløsning. Har time hos gynekolog om noen dager, så spent på hva hun har å si.

Noen andre som er i lignende situasjon med tanke på syklusen?

Håper så inderlig å bli gravid i 2012. En veldig spennende tid i møte, og fint å kunne prate med andre i samme situasjon

:)

Hei Miss Mjau.

Min kropp brukte 8 måneder for å komme tilbake til normal syklus etter jeg sluttet med piller. Hadde sykluser på mellom 40 og 60 dager og sinnsykt mye kviseutbrudd. Nå har jeg syklus på mellom 28-33 dager. Ee bare glad at kroppen begynner å komme seg tilbake, selv om jeg har fått påvist redusert utslag av EL. Liker overhode ikke denne ventetiden. .

Jeg har prøvd EL tester, men (logisk nå) ikke fått noe svar med de. Ble så stresset uansett, så jeg har bare prøvd 2 gang. Nå har jeg kjøpt temp. måler med 2 desimaler som jeg prøver nå med. Håper at min lille svake EL vil gi utslag på temperaturen:) tvi tvi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøve tiden. Selv går jeg på pergokur, siden jeg ikke hadde eggløsning i det hele tatt, har hat eggløsning etter tatt pergokur. Så håper det snart blir vår tur. Tatt dobbel dose av pergokur denne mnd så blir spennende om jeg har eggløsning om 1 uke. Og om det snart kommer noe posetivt ut av dette. Har mange ganger vurdert og slutte og prøve, på grun av skuffelsen, men håpe er der enda. Har den samme følelsen som deg, at det aldri vil skje oss, vi har vært prøvere i 2 år så veldig lang tid. Krysser fingrer og alt for oss begge og håper på det snart blir vår tur også :) lykke til

Hei Hønemor29,

Hvordan har det gått med pergokur? Vi må starte med det hvis det ikke skjer naturlig, noe jeg trur er lite sannsynlig for. Har du noen bivirkninger?

Jeg må bare få mannen til å ta en sædprøve før vi starter med pergokur. han var ikke så giret på det enda av flere årsaker. Trur ikke han skjønner at det kan ta måneder fra han tar en prøve, til jeg får pergokuren og kan ta den og til vi evt blir gravid. Menn altså!;) Det er så teit at man ikke kan planlegge å bli gravid. Det er så urettferdig når folk som ikke vil ha barn, blir gravid eller folk blir gravid på første forsøk. jeg startet å prøve 4 måneder før en venninne av meg, og hun ble gravid på første forsøk. nå har de en nydelig gutt, og jeg tenker at det skulle vært meg som har prøvd lengre. ikke bra å tenke slikt, men klarer ikke la vær. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hønemor29,

Hvordan har det gått med pergokur? Vi må starte med det hvis det ikke skjer naturlig, noe jeg trur er lite sannsynlig for. Har du noen bivirkninger?

Jeg må bare få mannen til å ta en sædprøve før vi starter med pergokur. han var ikke så giret på det enda av flere årsaker. Trur ikke han skjønner at det kan ta måneder fra han tar en prøve, til jeg får pergokuren og kan ta den og til vi evt blir gravid. Menn altså! ;) Det er så teit at man ikke kan planlegge å bli gravid. Det er så urettferdig når folk som ikke vil ha barn, blir gravid eller folk blir gravid på første forsøk. jeg startet å prøve 4 måneder før en venninne av meg, og hun ble gravid på første forsøk. nå har de en nydelig gutt, og jeg tenker at det skulle vært meg som har prøvd lengre. ikke bra å tenke slikt, men klarer ikke la vær. :P

Jeg hadde som sakt ikke eggløsning i det hele tatt, og etter jeg startet med pergokur så fikk jeg eggløsning med en gang. Så det fungerer hvertfal. Har ikke hat noe bivirkninger enda hvertfal. Har denne mnd tatt dobbel dose altså 2 tabletter i stedefor 1 i tablet i 5 dager. venter eggløsning løpet av neste helg. Så spennende om jeg har eggløsning da og får tro det. hadde hvertfal eggløsning første forsøk. Så får tro det vil hjelpe oss. Burde masse litt på han ang det med prøve ;)

Jeg måtte masse på gubben min også, og da han ringte måtte han vente 2 mnd så lenge og vente spør du meg. :P Men det er på grun av at dem har faste dager på og ta det vis nok osv osv, også har det vel litt med at sykehusa skal spare penger osv. blææ sier jeg :) Men han tok prøve i mai, og jeg har startet på pergokur. Så håper det snart blir vår tur.

Skjønner hva du mener ang urettferdighet ja. Tror egentlig mange tenker slik. Hvertfal for oss som prøver og prøver, vil nesten gi opp. ser det selv og mange rundt meg og snart alle som jeg har gått i klasse til har fått barn. Mange som spør skal ikke du ha barn snart. Blir jo nesten tullete av det. hehe. Og har en kamerat nå som ble sammen med ei, og noen uker etter på så ble hun gravid, hun burde egentlig ikke ha unge enda. Hun er 20 men ikke 100% voksen enda for å si det slik, men får tro det for dems skyld at hun blir mer voksen snart ;) Men mange som blir gravide med en gang ja, så urettferdig ;) Men med hjelp så blir det vel vår tur også. Håper jeg. Jeg tenker hele tiden på at jeg aldri vil få barn, Men blir vel slik etter 2 år`s prøving. Mange som har prøvet lenger sikkert og.

Men kjett og bli skuffet hver mnd. Og hvertfal vis man går over 5 uker uten mens som skjedde med meg nå, blir jo så frustrert, og så skuffet da mensen kommer. Prøver og la være og tenke på det også men det er jo umulig når man ønsker seg så veldig en liten en. Jeg har 2 søstre og dem begge har to barn. Elste søster mi måtte også ha hjelp, hun måtte ha prøver rør. første prøverøre fikk dem en liten gutt. også 2 gang fikk dem ei jente. 2 forsøke så gikk det en stund før spiren satt fast mistet vel 2-3 ganger før velsa kom til verden. Men gikk heldigvis bra til slutt. :) de håper jeg skjer med oss også. At det snart blir vår tur :) Pergokur virker hvertfal så langt på meg spennede til helga som sakt og se om jeg får eggløsning.

Fikk eggløsning rundt dag 18 etter mens 1 gang jeg brukte pergokur. Så regner med den kommer i den tiden nå også. Men merker hvertfal stor forskjel der nede. både på slim osv osv. :) Lykke til med prøvingen tingelling :) Så får du masse litt på mannen din ang prøve :) Ikke sikkert han må vente så lenge på prøve kommer an på kommune til kommune sikkert også. ;) Men greit og få tatt den hvertfal :)

Endret av Hønemor29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...