Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Slenger meg på her jeg !

Er selv snart i pp5 (så sant tr kan dukke opp..)

Syklusen har vært stabil sisste året etter p-pille slutt, gjennomsnitt på 25-26 dager, men nå forrige syklus gikk det hele 41 dager ! (Aldri skjedd før!) Og denne mnd er jeg også på "overtid"! Men absolutt ingen tegn til graviditet, og tror i grunn ikke det har klaffet denne mnd i det heletatt.. Tror kanskje ikke jeg har hatt el heller?

Får en mensen selv om en ikke har hatt el eller..??

Håper spira sitter 2012 uansett.. Ønsket er sååå sterkt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter :)

Slenger meg på her jeg !

Er selv snart i pp5 (så sant tr kan dukke opp..)

Syklusen har vært stabil sisste året etter p-pille slutt, gjennomsnitt på 25-26 dager, men nå forrige syklus gikk det hele 41 dager ! (Aldri skjedd før!) Og denne mnd er jeg også på "overtid"! Men absolutt ingen tegn til graviditet, og tror i grunn ikke det har klaffet denne mnd i det heletatt.. Tror kanskje ikke jeg har hatt el heller?

Får en mensen selv om en ikke har hatt el eller..??

Håper spira sitter 2012 uansett.. Ønsket er sååå sterkt :hjerte:

Får mensen selv om man ikke har el. Har hat mensen jeg selv om jeg ikke hat el. :) lykke til med prøvingen :) krysser fingrer og tær for at det snart blir vår tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss Mjau.

Min kropp brukte 8 måneder for å komme tilbake til normal syklus etter jeg sluttet med piller. Hadde sykluser på mellom 40 og 60 dager og sinnsykt mye kviseutbrudd. Nå har jeg syklus på mellom 28-33 dager. Ee bare glad at kroppen begynner å komme seg tilbake, selv om jeg har fått påvist redusert utslag av EL. Liker overhode ikke denne ventetiden. .

Jeg har prøvd EL tester, men (logisk nå) ikke fått noe svar med de. Ble så stresset uansett, så jeg har bare prøvd 2 gang. Nå har jeg kjøpt temp. måler med 2 desimaler som jeg prøver nå med. Håper at min lille svake EL vil gi utslag på temperaturen:) tvi tvi

Hei Tingelling!

Forstår at det er deilig at den begynner å stabiliere seg ja. For min del så har syklusen aldri vært regelmessig, så vil nok komme til å trenge hjelp. Jeg har de siste månedene brukt temp.måler med 2 desimaler også. Litt tiltak å måtte måle til samme tid hver morgen, men tror man kan få ganske god oversikt over syklusen på den måten. Min forrige syklus var på 50 dager, og jeg så da tydelig hvilken dag EL var, i etterkant da selvfølgelig. Er også greit å følge med andre tegn. Har i det siste tatt disse EL-testene når jeg kjenner på kroppen at det kanskje nærmer seg, men ikke hatt utslag enda. Blir dyrt dette! :P

Og for å kommentere noe du skrev lenger ned. Du skriver at mannen din må ta sædprøve før du begynner på pergokur. Er dette et krav eller?

Begynner å bli veldig utålmodig. Har snakket om barn i flere år nå, mens noen av mine venner først nå har fått lyst på. De slutter på p-piller, og 2-3mnd etterpå er de gravide. Må jo selvsagt være glad på deres vegne! Men er naturlig at dette ikke bare er lett, når man er så klar barn selv. Så kjenner meg veldig igjen i det du/dere sier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tingelling!

Forstår at det er deilig at den begynner å stabiliere seg ja. For min del så har syklusen aldri vært regelmessig, så vil nok komme til å trenge hjelp. Jeg har de siste månedene brukt temp.måler med 2 desimaler også. Litt tiltak å måtte måle til samme tid hver morgen, men tror man kan få ganske god oversikt over syklusen på den måten. Min forrige syklus var på 50 dager, og jeg så da tydelig hvilken dag EL var, i etterkant da selvfølgelig. Er også greit å følge med andre tegn. Har i det siste tatt disse EL-testene når jeg kjenner på kroppen at det kanskje nærmer seg, men ikke hatt utslag enda. Blir dyrt dette! :P

Og for å kommentere noe du skrev lenger ned. Du skriver at mannen din må ta sædprøve før du begynner på pergokur. Er dette et krav eller?

Begynner å bli veldig utålmodig. Har snakket om barn i flere år nå, mens noen av mine venner først nå har fått lyst på. De slutter på p-piller, og 2-3mnd etterpå er de gravide. Må jo selvsagt være glad på deres vegne! Men er naturlig at dette ikke bare er lett, når man er så klar barn selv. Så kjenner meg veldig igjen i det du/dere sier der.

Hei,

Det er vel ikke et krav at mannen må ta sædprøve,men det er ønsket ettersom hvis mannen har reduserte svømmere, vil ikke en pergokur ha noe poeng. Da har man gått gjennom masse hormonforstyrrelser for å framskynde EL til ingen nytte. mannen er blant annet litt redd for at det skal være noe galt med han, men jeg har jo allerede redusert EL. Hva er værre å ligge naken foran en gynekolog i tid og utide, enn å sprute i en kopp og levere den? Menn altså!;) Ikke bare bare å forstå seg på.

Jeg har ikke hatt EL tegn noen gang, så jeg vet ærligtalt ikke om jeg noen gang har hatt EL, selv om prøvene siner at de er svak.

Ja,det er ikke gøy når venner og bekjente blir gravid som ingenting. spesielt når folk spør deg, skal ikke dere ha unge snart? Vil ikke utlevere livet vårt til alle,så da blir det til at jeg sier at jeg ikke er klar for det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er vel ikke et krav at mannen må ta sædprøve,men det er ønsket ettersom hvis mannen har reduserte svømmere, vil ikke en pergokur ha noe poeng. Da har man gått gjennom masse hormonforstyrrelser for å framskynde EL til ingen nytte. mannen er blant annet litt redd for at det skal være noe galt med han, men jeg har jo allerede redusert EL. Hva er værre å ligge naken foran en gynekolog i tid og utide, enn å sprute i en kopp og levere den? Menn altså! ;) Ikke bare bare å forstå seg på.

Jeg har ikke hatt EL tegn noen gang, så jeg vet ærligtalt ikke om jeg noen gang har hatt EL, selv om prøvene siner at de er svak.

Ja,det er ikke gøy når venner og bekjente blir gravid som ingenting. spesielt når folk spør deg, skal ikke dere ha unge snart? Vil ikke utlevere livet vårt til alle,så da blir det til at jeg sier at jeg ikke er klar for det. :P

Hei igjen!

Jeg skjønner. Jeg er bare veldig utålmodig etter å komme i gang, så håper vi slipper det i første omgang. Veldig enig med deg! Skjønner den frykten for at noe skal være galt, men det gjelder jo for oss jenter også. Synes egentlig menn slipper veldig billig unna! :gjeiper:

Jeg var hos gyn for flere år siden, da denne uregelmessige syklusen skremte meg litt. Hun sa da at alt var i orden, og at dette var vanlig. Hvordan fant du ut at du har svak EL? Hos gynekologen? Og du sier at du ikke vet om du har hatt EL. Er det ikke sikkert at man har det, så lenge man har menstruasjon?

Ja, jeg vet! Mange påpeker at det nå er på tide med barn, men det blir alt for privat. Jeg begynner å bli vant til å ro meg unna for å si det sånn :rolleyes:

Endret av Miss Mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger skulle jeg ønske det var mulig å overvåke eggets vandring på en lett måte, og dermed se hva som skjer... Merker jeg blir tvilende til om el i det hele tatt har vært innimellom, og syns det er vanskelig å tolke temperaturer og tester...! *Liten utblåsning på mandags-morgen bare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger skulle jeg ønske det var mulig å overvåke eggets vandring på en lett måte, og dermed se hva som skjer... Merker jeg blir tvilende til om el i det hele tatt har vært innimellom, og syns det er vanskelig å tolke temperaturer og tester...! *Liten utblåsning på mandags-morgen bare*

Kan du ikke gjøre en avtale med fastlegen din om å komme for å ta blodprøve på dag 22/23 i syklusen? Da finner de ut om du har eggløsning eller ei. Skal ikke være mye mas for de, for om han legger alt klart for deg så kommer du bare i resepsjonen, tar blodprøven og drar igjen. Jeg skal gjøre dette i morgen eller på onsdag. Legen har skrevet klart skjema til meg, så jeg stikker bare innom for blodprøve, og får svar på telefon etter noen dager. Da får du vite helt sikkert, og slipper frustrasjonen ved å gå rundt å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gjøre en avtale med fastlegen din om å komme for å ta blodprøve på dag 22/23 i syklusen? Da finner de ut om du har eggløsning eller ei. Skal ikke være mye mas for de, for om han legger alt klart for deg så kommer du bare i resepsjonen, tar blodprøven og drar igjen. Jeg skal gjøre dette i morgen eller på onsdag. Legen har skrevet klart skjema til meg, så jeg stikker bare innom for blodprøve, og får svar på telefon etter noen dager. Da får du vite helt sikkert, og slipper frustrasjonen ved å gå rundt å lure.

Jeg har også fått slik henvisning, tenkte dra å ta blodprøven imorgen :) Tenk om man kunne følge eggets vandring ved å visuelt se det, og hva som skjer.. hah, dream :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg også :) sluttet på p-pillene i begynnelsen av sept og fikk pille mens den 7, hadde lys rosa liten spotting forrige helg med mens murring, men tror dette har vert en reaksjon på pille slutt.

Skal i teorien ha hatt el på fredag, noe jeg tror jeg har hatt. Har hatt veldig mye slim, murringer og nå har også brystvortene blitt veldig vonde.

Synest vente tiden til jeg kan teste går veldig seint, håper jo på det beste at det kan ha klaffe på første forsøk, men har igrunn mine tvil.

Spennende og lese gjennom hele tråden og se alle som har blitt gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått slik henvisning, tenkte dra å ta blodprøven imorgen happy.png Tenk om man kunne følge eggets vandring ved å visuelt se det, og hva som skjer.. hah, dream :P

Det hadde vært flotte greier det. Da hadde vi jo visst med en gang om vi var gravide. Hadde vært flotte saker med en graviditetstest som ble positiv i det sekundet egget var befruktet og festet seg :P Eventuelt om man var synsk. Hehe! Vi er jo helt likt i syklusen, så jeg skjønner godt "ventesyka" du har nå. Gleder meg så innmari til å teste nå, og googler "hvor tidlig fikk du positiv test" og liknende som bare det. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært flotte greier det. Da hadde vi jo visst med en gang om vi var gravide. Hadde vært flotte saker med en graviditetstest som ble positiv i det sekundet egget var befruktet og festet seg :P Eventuelt om man var synsk. Hehe! Vi er jo helt likt i syklusen, så jeg skjønner godt "ventesyka" du har nå. Gleder meg så innmari til å teste nå, og googler "hvor tidlig fikk du positiv test" og liknende som bare det. hehe!

Hos meg kommer jo som regel mensen en ukes tid etter el, så det å skulle teste tidlig får en helt annen betydning hos meg, ingen vits vil jeg tro :) Bra du skal på jobbtur da, så får du kanskje litt annet å tenke på.. vi reiser til London på torsdag, så enten får jeg mensen når vi er der, ellers lar den vente på seg.. som jo hadde vært det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kommer jo som regel mensen en ukes tid etter el, så det å skulle teste tidlig får en helt annen betydning hos meg, ingen vits vil jeg tro :) Bra du skal på jobbtur da, så får du kanskje litt annet å tenke på.. vi reiser til London på torsdag, så enten får jeg mensen når vi er der, ellers lar den vente på seg.. som jo hadde vært det beste.

Ja, da har det jo lite effekt. 10 dager dpo er vel det tidligste man burde teste? Da skal jo du i teorien ikke kunne teste positivt før etter IKM. Herlig hvis du får kombinert Londontur OG en flott nyhet ^^,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg skjønner. Jeg er bare veldig utålmodig etter å komme i gang, så håper vi slipper det i første omgang. Veldig enig med deg! Skjønner den frykten for at noe skal være galt, men det gjelder jo for oss jenter også. Synes egentlig menn slipper veldig billig unna! :gjeiper:

Jeg var hos gyn for flere år siden, da denne uregelmessige syklusen skremte meg litt. Hun sa da at alt var i orden, og at dette var vanlig. Hvordan fant du ut at du har svak EL? Hos gynekologen? Og du sier at du ikke vet om du har hatt EL. Er det ikke sikkert at man har det, så lenge man har menstruasjon?

Ja, jeg vet! Mange påpeker at det nå er på tide med barn, men det blir alt for privat. Jeg begynner å bli vant til å ro meg unna for å si det sånn :rolleyes:

Heia,

jeg har hos gyn for å sjekke om jeg hadde cyster ettersom jeg mandagen før hadde SKIKKELIGE smerter i område der eggstokkene er under en treningsøkt, og jeg hadde sykluser på 40-60 dager. De kunne heldigivs ikke finne noe cyster, og jeg skulle ta blodprøver for å finne ut om jeg hadde EL. Nå har jeg tatt de blodprøvene (dag 1, dag 22-24 og dag 28 etv dag 34 ved lange sykluser), og prøvene sa at jeg nesten ikke hadde utslag på EL.

Det sies uten at jeg er noe ekspertpanel, at du kan få mensen uten at det har blitt sluppet noe egg. Siden jeg har hatt mensen hele tiden, og påvist lite/ingen EL, stemmer det nok.

Idag er temp. måleren på topp og hadde "seigt" slim i morges (som jeg bare har lest om, men ikke hatt), så håper at jeg plutselig har fått masse EL nå,så vi får bare henge i hjemme;) Håper virkelig at det ikke er hode som tuller med meg som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært flotte greier det. Da hadde vi jo visst med en gang om vi var gravide. Hadde vært flotte saker med en graviditetstest som ble positiv i det sekundet egget var befruktet og festet seg :P Eventuelt om man var synsk. Hehe! Vi er jo helt likt i syklusen, så jeg skjønner godt "ventesyka" du har nå. Gleder meg så innmari til å teste nå, og googler "hvor tidlig fikk du positiv test" og liknende som bare det. hehe!

Jeg stemmer fabsolutt for en slik tuppeditt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo i dag. Veeente vente! Mannen min sa nettopp at han vurderer å gjemme testene mine. Haha!

Haha, kanskje jeg burde gjøre det og. Jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal teste meg før på mandag, men er spent på om jeg klarer å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da syns jeg du er flink som klarer å vente. Jeg kommer aaaaaldri til å klare å vente så lenge. MAX 12 dager, og da syns jeg at jeg er flink. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du er flink som klarer å vente. Jeg kommer aaaaaldri til å klare å vente så lenge. MAX 12 dager, og da syns jeg at jeg er flink. :P

Jeg vet bare det at jeg kommer til å bli veldig skuffet hvis det står "ikke gravid" nok en gang, så dermed venter jeg til eventuelt TR er flere dager forsinket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...