Gå til innhold

Prøvere 2012


lunem

Anbefalte innlegg

Tok du på morgenurin? Når jeg ble gravid så fikk jeg bare en svak strek, som aldri ble sterkere og så mistet jeg. Men det kan jo være du bare er veldig tidlig? Da kan jo verdiene være ganske lave :) Du burde fått tatt en blodprøve, da kan de se om den stiger hvertfall.

Ja, tok på morgenurin begge dagene....

Ja, vet jo at det er tidlig...og har jo sett statestikken for at det er mange egg som går til spille i begynnelsen.....sukk...

- Hva hvis man tar en blodprøve hos legen....kan legen bedre oddsene for å beholde? Eller går naturen sin gang uansett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok at det bare går sin gang :/ Er visst ikke så mye de kan gjøre. Men sjansen er jo stor for at du bare er tidlig, og har lave verdier :) Derfor den var svak? Du kan jo ta ny test om 2 dager, eller bare få tatt blodprøve? Det er vell kanskje det sikreste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ergo: bare å vente videre...

Skulle ønske det var noe mer håndfast å gjøre...

....men takk for at du bruker tid på å fortelle meg det igjen og igjen..... :klemmer:

Trenger å høre det MANGE ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var noe mer å gjøre enn å bare vente, tiden går jo så sakte da.

Ja man trenger å høre det :) Blir veldig fort litt negativ.. Kjenner meg igjen :klemmer: Håper du har en spire som klamrer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du på morgenurin? Når jeg ble gravid så fikk jeg bare en svak strek, som aldri ble sterkere og så mistet jeg. Men det kan jo være du bare er veldig tidlig? Da kan jo verdiene være ganske lave :) Du burde fått tatt en blodprøve, da kan de se om den stiger hvertfall.

Hvordan går det med deg og prøvingen Stine?Er så spent på hvordan det går med deg etter du fortalte om SA for en stund siden. Jeg ble livredd når jeg fikk en brunlignende blødning for to uker siden, var redd jeg hadde mistet knøttet i magen. Men det gikk heldigvis bra, og alt var bare bra når jeg var inne på tidelig ul for en uke siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og prøvingen Stine?Er så spent på hvordan det går med deg etter du fortalte om SA for en stund siden. Jeg ble livredd når jeg fikk en brunlignende blødning for to uker siden, var redd jeg hadde mistet knøttet i magen. Men det gikk heldigvis bra, og alt var bare bra når jeg var inne på tidelig ul for en uke siden:)

Det var godt å høre at alt er bra hos deg :D Det er nå ca en mnd siden SA, og har ikm (sånn ca) på onsdag. Har (selvfølgelig) tatt noen tester som har vært negativ. Men er jo tidlig ennå :) Tror heller ikke jeg blir kjempe skuffet om det ikke klaffer med en gang igjen. Blir også litt lettere i ferien, som vi reiser på om 2 uker :)Men håper jo selvfølgelig :D Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre at alt er bra hos deg :D Det er nå ca en mnd siden SA, og har ikm (sånn ca) på onsdag. Har (selvfølgelig) tatt noen tester som har vært negativ. Men er jo tidlig ennå :) Tror heller ikke jeg blir kjempe skuffet om det ikke klaffer med en gang igjen. Blir også litt lettere i ferien, som vi reiser på om 2 uker :)Men håper jo selvfølgelig :D Hvor langt er du på vei nå?

I følge fastlegensterminregning er jeg 11 uker på vei, men i følge gynokologensregning er jeg 10 uker på vei. Har ikke hatt noen flere brunligende blødninger heller. Har vært veldig heldig så langt, hadde noen perioder hvor jeg var kvalm, men kastet ikke opp heldigvis. Ellers så har jeg vært i fin form,bortsett fra ta ligamentsmertene holdt på som verst, det var veldig vondt og ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo snart ferdig med første trimester :D Er jo godt å bli ferdig med de 12 ukene kan jeg tenke meg. Rart å tenke på at jeg hadde vært rundt 11 uker nå jeg også. Høres ut som du har vært heldig med formen da :) Får håpe det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har prøvd Vitex, eller kjenner andre med erfaring på dette?

Jeg har brukt Vitex med stort hell. Ble gravid den første måneden jeg brukte det i PP9 og i PP2. Nå har jeg begynt på igjen, men fikk bare tatt 4 piller før EL, så jeg tror kanskje ikke det har rukket å funke denne gangen. Men krysser fingerene!

- Hva hvis man tar en blodprøve hos legen....kan legen bedre oddsene for å beholde? Eller går naturen sin gang uansett??

Så utrolig kjedelig å ikke vite med sikkerhet! Svak positiv graviditetstest er jo det samme som positiv, men den skal vel ikke bli svakere... :klø:

Det er lite og ingenting legen gjør så tidlig. Jeg hadde blødninger i uke 7 med førstemann og fikk beskjed om at gikk det galt så måtte det bare gå sin gang. Alt jeg fikk tilbud om var UL. Heldigvis gikk det bra!

Etter SA med nr 2 må jeg bare tro at det ikke var meningen spiren skulle bli en frisk og sterk baby etter 40 uker i magen min. Så det er nok noe feil med enten spiren eller det rundt når det går galt, og det blir litt feil å prøve å beholde så tidlig for enhver pris, liksom.

Håper du får klarhet snart, -Pus-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig å ikke vite med sikkerhet! Svak positiv graviditetstest er jo det samme som positiv, men den skal vel ikke bli svakere... :klø:

Det er lite og ingenting legen gjør så tidlig. Jeg hadde blødninger i uke 7 med førstemann og fikk beskjed om at gikk det galt så måtte det bare gå sin gang. Alt jeg fikk tilbud om var UL. Heldigvis gikk det bra!

Etter SA med nr 2 må jeg bare tro at det ikke var meningen spiren skulle bli en frisk og sterk baby etter 40 uker i magen min. Så det er nok noe feil med enten spiren eller det rundt når det går galt, og det blir litt feil å prøve å beholde så tidlig for enhver pris, liksom.

Huff så leit å lese om SAen din. Kanskje det er bra at ikke de gjør noe "for enhver pris". Men når ting går galt er det jo grusomt uansett! :klemmer:

Du har helt rett i at det er kipt å ikke vite....men jeg må si at selv med de siste dagers svake streker har jeg ikke følelsen av å være gravid... Tror ikke noe på testene.... Har vært så mye tull til nå.... Før legen bekrefter tror jeg ikke noe på det!

....er usikker på om den var svakere i dag enn i går....men den var ikke på langt nær så sterk som på lørdag... Tenker jo mitt... Tror jeg har hatt en kjemisk graviditet....får gi den ut uka og se... Legen får jo som du sier ikke gjort noe så tidlig.... Kanskje det er noe galt med spiren og da er det jo like greit.....

Hvis det ikke går veien får jeg se det positive i det.... :lete:

1. Jeg har eggløsning

2. Ikke noe galt med mannen sine svømmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo snart ferdig med første trimester :D Er jo godt å bli ferdig med de 12 ukene kan jeg tenke meg. Rart å tenke på at jeg hadde vært rundt 11 uker nå jeg også. Høres ut som du har vært heldig med formen da :) Får håpe det fortsetter sånn!

Ja det er rart, men jeg er glad jeg har kommet så langt, og at jeg har fått bekreftet at det er liv inni der. I dag kom den oppblåste magen tilbake, utrolig kjedelig, gått med konstante luftsmerter i hele dag:(Så håper det blir bedre til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Fortsatt strek på testene med "en kvarts styrke" på "gravidstreken".... Dette er 4. dagen med det resultatet... Blir ikke sterkere eller svakere...

To spørsmål:

1. Hvis man er gravid: hvor fort blir streken sterkere?

2. Hvis man har vært kjemisk gravid: når blir streken borte?

Jeg husker legen på sykehuset fortalte at man etter SA kunne ha positiv test i ti dager... Gjelder det samme etter kjemisk graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Fortsatt strek på testene med "en kvarts styrke" på "gravidstreken".... Dette er 4. dagen med det resultatet... Blir ikke sterkere eller svakere...

To spørsmål:

1. Hvis man er gravid: hvor fort blir streken sterkere?

2. Hvis man har vært kjemisk gravid: når blir streken borte?

Jeg husker legen på sykehuset fortalte at man etter SA kunne ha positiv test i ti dager... Gjelder det samme etter kjemisk graviditet?

Så merkelig :klo: Jeg ville gått til legen å tatt prøver. De pleier å slippe deg til for å ta en blodprøve. Hcg nivået skal vell dobles ca annen hver dag om jeg har forstått det riktig!? Så da skulle den vell egentlig blitt sterkere etter noen dager. Tryggeste er å ta en blodprøve, da kan de se stigning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått til legen å tatt prøver.

Testene viser fortsatt samme "uklare" resultat... :klo:

Har bestilt time hos legen....

Kunne fått i dag, men bilen er på verksted (TYPISK) og jeg er isolert...

Måtte ha time hos lege for å få lov til å ta blodprøve. :glare: Ergo fikk time først på tirsdag. Som for meg nå kjennes ut som en EVIGHET!!

Fikk vite at de på legesenteret tar både blod- og urinprøve. Skulle ta med morgenurin.

...et skritt videre....

...men fremdeles...

*vente*vente*vente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker på vei.....SA.....

Livet er urettferdig!

-Nå tar jeg sommerferie fra alt!

Så kjedelig! Sommerferie høres bra ut :)

Jeg venter fortsatt på tante rød... Har ikke testa noe ennå selv om IKM var i går. Jeg har lissom ikke trua, og TR var så forsinka sist uten noe grunn til det. Er nok hormonene etter p-pille slutt som fortsatt henger i. Teite piller... :frustrert:

Tester på torsdag hvis fortsatt ingen TR.

Lykke til til alle andre, og god sommer til deg, Pus! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest airam90

Jippi!! Vi har begynt å prøve :D Sluttet på p-ringen for 2.5 uke siden. Dette blir første gang vi prøver, vi er så spendte.

Om en måned gifter vi oss :bryllup: , er på utkikk etter hus, og bryllupsreisen er booket. Livet er bra! Nå bare koser vi oss med prøvingen og håper det går fort, hihi. :humpe:

Eneste nå er vel at vi ikke aaaner om mensen plutselig skulle komme på bryllupsreisen, haha!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg ante ikke at jeg var gravid, og har ventet og ventet på TR. Har hatt veldig lange sykluser (siste var på 3 mnd), så jeg forventet det samme denne gangen. Har vært så grenseløst irritert på disse tullesyklusene, og hengt meg veldig opp i dette.

Siste TR var i begynnelsen av mai, og jeg aner ikke når jeg har hatt EL. Som følge av dette aner jeg heller ikke hvor langt jeg er på vei :sjenert:

Grunnen til at jeg fattet mistanke, var en gryende bilsyke i helga. Dette opplevde jeg sist jeg var gravid også, men aldri ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...