Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

5. Mai :) begynner å bli spent!

Jeg er så glad for at jeg gikk til innkjøp av doppler sist. Da slipper jeg å bekymre meg unødig lenge, om jeg blir usikker :)

Doppler er supert! Har en Angelsound liggende fra sist, som jeg sikkert blir å bruke neste gang også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var første gangen jeg er sikker på at jeg kjente babyen :) ikke rukket å kjenne spesielt etter idag.

Foreløpig vektoppgang er 2,5 kg. Det liker jeg ikke!! Fikk litt håpløst forhold til vektoppgangen i sist svangerskap, da jeg gikk opp veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær ultralyd idag :) Jeg venter en liten babygutt. :) Ny termin er 1. Oktober. Helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gutt! :hoppe: :hoppe: Herlig å få en av hver, da!

Håper i mitt stille sinn på det samme! Altså at det blir jente denne gangen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten prins i magen, Ariel :) Helt fantastisk at du nå får en av hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :) Veldig stad med en gutt denne gangen!

Husker så godt når jeg gikk gravid med frøkna. I uke 20-21 og er par uker utover var jeg fryktelig trett igjen. Slik som i starten av svangerskapet. Nå virker det jammen som om det har kommet tilbake. Trøtt og sliten konstant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time til fysio idag pga bekken. Jeg vet jo omtrent hva jeg får beskjed om. Det er å gjøre styrkeøvelser! Jeg synes det er så pinlig å vise hvor svak jeg er, for de som jobber med slikt. Selv om de antakeligvis ser svake og dårlig trente mennesker mange ganger i løpet av ei uke, så er det fortsatt en nedtur for meg. Jeg lider fortsatt av flink pike syndrom, og i den perfekte verdenen så er vel alle damer superfit, har tid til all verdens trening og matlaging. I tillegg til å være med venner, finne på masse skøy med barna OG helst jobbe overtid flere ganger i uka. (Gud for et forventningspress jeg legger på meg sjøl).

Ja, jeg blir skikkelig flau når jeg senere idag får høre at jeg er altfor svak og må trene. Men kanskje det er akkurat det jeg må få høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke høre at jeg var svak og måtte trene styrke når jeg sleit med bekkenet. Jeg fikk øvelser for å tøye og beskjed om å finne den rette balansen mellom aktivitet og avslapping. Bekkenløsning har ingenting med styrke å gjøre, er toppidrettsutøvere som har hatt bekkenløsning.

Hvordan styrker man bekkenet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så koselig da :) Over halvveis nå, plutselig er dagen der. Grattis med gutt i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her går det i full fart om dagen. Har snart ferie, og deg blir godt :)

Nå ligger jeg på sofaen. Har vært på legekontoret og tatt glukosebelastning. Kom hjem for 30 min siden og skal bort igjen å ta ny blodprøve 10.30. Fastende blodsukker var på 3,5, så derfor veldig bra :) jeg er ikke bekymra for om jeg skal ha svangerskapsdiabetes. Det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har :)

En ting jeg er bekymret for forøvrig, det er vekta. Jeg går opp svært mye på svært kort tid. Nå er jeg +7 kg. Det må blir skjerpings på mat og fristelser fremover. Det blir så vanvittig hardt å få disse kiloene av igjen. Jeg snakker av erfaring. Dobbelthaka har dukket opp igjen også :( Dette er det jeg liker absolutt minst med å gå gravid.

Ellers kan jeg meddele at lillebror er en liten sta gutt :) han dunker klart i fra om han ikke er fornøyd med hvordan jeg sitter eller ligger. Med en gang jeg flytter på meg blir det rolig :) Enkelte stillinger blir det tydeligvis trangt til han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastning...Må du drikke 0,5 dl av den kalde, supersøte ekle væsken da? Det måtte jeg da jeg tok laktoseintoleranse-test da jeg var gravid sist. Det var gruuusomt! Men jeg måtte ta en blodprøve hver halvtime i to timer, så satt bare på legekontoret fram til jeg var ferdig. :)

Deilig å kjenne så mye liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glukosebelastning...Må du drikke 0,5 dl av den kalde, supersøte ekle væsken da? Det måtte jeg da jeg tok laktoseintoleranse-test da jeg var gravid sist. Det var gruuusomt! Men jeg måtte ta en blodprøve hver halvtime i to timer, så satt bare på legekontoret fram til jeg var ferdig. :)

Deilig å kjenne så mye liv. :)

Jeg måtte drikke den supersøte vasken fra en boks ja. :P De kunne virkelig spart seg for å tilsette den smak.

For tre år siden blanda de den selv, mener jeg å huske. Den smakte ikke godt den gangen heller, men bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som har følt at jeg har eviggod tid med å få ut baby, har plutselig blitt litt utålmodig. Enda det er igjen 14 uker ihvertfall.

Selv om jeg plutselig har blitt utålmodig har jeg plutselig blitt litt nervøs for å føde igjen. Det gjør jo fryktelig vondt!!!

Jeg hadde en fin fødsel sist, men jeg husker jo at de verste riene slett ikke var behagelige.

Er det slik at man er i 3. Trimester i uke 28? Da har i såfall 2. Trimester gått syyykt fort. (2 uker igjen til jeg er der. Men likevel!)

Edit: fæl skriveleif

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...