Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Eller kanskje du føder tidligere denne gangen ;) Jeg var og forberedt på overtid så er forberedt på det neste gang og, men fødte 8 dager før termin siden vannet gikk. Bra at kroppen din forbereder seg, min var ikke klar for fødsel i det hele tatt. Brukte du lang tid sist på selve fødselen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller kanskje du føder tidligere denne gangen ;) Jeg var og forberedt på overtid så er forberedt på det neste gang og, men fødte 8 dager før termin siden vannet gikk. Bra at kroppen din forbereder seg, min var ikke klar for fødsel i det hele tatt. Brukte du lang tid sist på selve fødselen? :)

Joda, klart fødselen kan starte før. Men likegreit å være forberedt på å gå over. :ler: Sist brukte jeg 12 timer fra første rie til frøkna var ute. Men jeg brukte lang tid på åpningsfasen til 4 cm. Fra 4 til 10 cm gikk det nemlig bare 45 minutter :jepp: Så sjansen for at det kan gå greit kjapt denne gangen, er ganske stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt da, er nok størst sjanse for at det går like fort eller fortere ;) Jeg brukte 24 timer så håper absolutt at det går fortere neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt da, er nok størst sjanse for at det går like fort eller fortere ;) Jeg brukte 24 timer så håper absolutt at det går fortere neste gang :P

Jepp! Er selvfølgelig ingen garanti for at det vil gå i samme eller fortere tempo. Men jordmødrene jeg har snakker med mener at det ikke vil ta noen lengre tid i allefall :jepp:

24 timer høres ganske lenge ut. Det kommer selvfølgelig an på hvor sterke smerter du hadde mange av timene. De første 6 timene av min fødsel gikk nemlig veldig bra. Da pustet jeg meg lett gjennom riene. De siste 6 av mer intense, og de 45 minuttene som ga mest uttelling var veldig intense :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!:) Har jeg tippet dato?

:jepp: Jada! Du er ikke så kreativ i datoforslag på mine fødsler, så du tipper 1. Oktober denne gangen også. :ler: Hehe!!!

Forskjellen på forrige og denne gangen, er jo at jeg faktisk har termin den dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle hatt en ticker, og en (link til) tippeliste. Tror ikke jeg har tippet, så jeg tipper 29. september. :Nikke: Kommer ikke på bursdagen til storesøster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle hatt en ticker, og en (link til) tippeliste. Tror ikke jeg har tippet, så jeg tipper 29. september. :Nikke: Kommer ikke på bursdagen til storesøster ;)

Jeg ser nå at jeg absolutt burde hatt annen tittel på dagboka også :fnise:

Jeg bruker stort sett alltid mobil når jeg skriver, derfor er deg litt dårlig med både ticker og link.

Jeg skal legge deg til i tippelista :) Men jeg skal love deg at jeg ikke føder på bursdagen til storesøster. Jeg bør ikke få lov til å gå helt til 18. Oktober :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Har en følelsesmessig ustabil kveld ikveld :fnise:

For det første begynte jeg plutselig å grue meg litt til fødselen. Det gjør jo innmari vondt!!! Men heldigvis er det over på noen timer!

Derimot så har jeg jo hele tiden gruet meg til evt sting av rifter. Det syntes jeg var forferdelig sist!

Jeg gruer meg også til å gå på do etter fødselen, da det var en smertefull opplevelse sist! Jeg revnet fremover, så alt kom på en måte rett inn i såret. Jordmor ville ikke sy det siste stinget som hun egentlig burde fordi det var rett ved klitoris :sjenert: Dermed hadde jeg et åpent sår der.

Jeg har også begynt å tenke på at melkesprengen ikke var særlig behagelig heller. Dessuten hadde jeg er haaaav av barseltårer sist!!

Wow!! Imponerende hvor positiv jeg var akkurat nå :fnise: Men det er liksom dette som preger tankene mine litt ikveld.

Heldigvis kommer det jo noe godt ut av dette også. Det er bare det at man må betale sin pris for det. Og akkurat nå virker den prisen litt høy! Helt til lillebror ligger på brystet mitt, mest sannsynlig :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at jeg absolutt burde hatt annen tittel på dagboka også :fnise:

Jeg bruker stort sett alltid mobil når jeg skriver, derfor er deg litt dårlig med både ticker og link.

Jeg skal legge deg til i tippelista :) Men jeg skal love deg at jeg ikke føder på bursdagen til storesøster. Jeg bør ikke få lov til å gå helt til 18. Oktober :fnise:

Ah... Jeg leste et eller annet med 1. oktober her, men det var visst en annens tippedato :fnise: Nei, da kommer nok lille før bursdagen til storesøster :ler2: Og ja, - det er på tide å bytte tittel på dagboka nå, det skulle du bytta for lenge siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg :klem:

Skjønner godt at angsten kan komme nå som du er så nær og minnene dukker opp igjen! Syntes ikke du er negativ i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll idag. Høy blodtrykk men fin urin :) Flat og myk livmorhals :jepp:

Tegningsblødning nå ikveld.

Syns det her er litt skummelt jeg :sjenert:

Gurimalla det er vondt å føde :ler: Det skulle jeg tenkt på for 9 måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer noe utrolig godt ut av det etterpå vet du!!! Du glemmer nok smertene ganske fort! :biggrin: Ja, ifølge mine antakelser er det ikke mange dager igjen til den lille er her, nå er det bare å vente spent :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ting setter i gang snart! :hoppe: Husker ikke når jeg tippet jeg, så vet ikke om det er i henhold til tippingen eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå er jeg spent her! 😊

Skulle ønske jeg hadde noe nytt å meddele :P

Termin :strix: Fortsatt like gravid :ler:

Slitt med mye kynnere de siste dagene. Hadde lite slikt sist og da begynte fødselen "med et brak". Nesten så jeg skulle ønske det var slik nå også.

Jeg går til kontroll med to dagers mellomrom nå. Da det viser litt høyt blodtrykk. Men det er kun det automatiske som viser høyt blodtrykk. Igår viste det automatiske 143/97, mens manuelt var det 130/82. Jeg er ikke medisinsk personell, men jeg syns det virker som himmel og hav forskjell?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...