Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Er ikke det vanlig å søke om ved første svangerskapskontroll?

Gurimalla!! Det er mulig... Ble ikke gjort det før nå, for min del. Forhåpentligvis får jeg født på sykehus likevel ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering: han har slettes ikke snudd seg. Sitter med rumpa godt ned!! :ler: Skal på kontroll igjen om 2 uker. Da er jeg i uke 35. Om han fortsatt ikke har snudd seg blir jeg henvist på ultralyd på sykehuset her for å se hvordan ting er. Deretter blir jeg henvist til et annet sykehus for forsøk på ytre vending i uke 37. Jeg håper selvfølgelig at han snur seg selv, før den tid. :)

Jeg har fått et pinlig problem :flau: Jeg har fått en skikkelig vond hemoroide. :( Kjøpt alcos anal krem, men den hjelper lite føler jeg. Det er skikkelig vondt! Kjenner jeg er redd for om det skal bli verre og fler under fødselen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla!! Det er mulig... Ble ikke gjort det før nå, for min del. Forhåpentligvis får jeg født på sykehus likevel ;):ler:

Det får du nok :fnise: I min by er det jo bare ett sykehus, men er vanlig å sende melding om forventet fødsel og søknad om OUL ved første kontroll for at de skal vite hvor mange fødende de kan vente.

I Oslo f.eks så er det jo flere sykehus, og noen er mer populære enn andre, så da må man jo søke om plass før det blir fullt, og derfor er det vanlig å søke tidlig. :) Men ja, ett eller annet sykehus får du jo selvsagt :fnise:

Edit: Hva med den der stikkpillen? Hva heter den tro, sheri ett eller annet? Husker ikke jeg, men uten at jeg vet hundre % at jeg hadde hemeoride etter fødsel av O, så fikk jeg dette på respet. Det var både stikkpille og krem, men det var stikkpillene som gjorde susen. :) Eller må du bare passe på å gå på do når du må (ikke utsette) og unngå å presse. Ta deg heller bedre tid på do slik at det kommer mest mulig ut av seg selv. :) Sånn for å unngå forverring.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du nok :fnise: I min by er det jo bare ett sykehus, men er vanlig å sende melding om forventet fødsel og søknad om OUL ved første kontroll for at de skal vite hvor mange fødende de kan vente.

I Oslo f.eks så er det jo flere sykehus, og noen er mer populære enn andre, så da må man jo søke om plass før det blir fullt, og derfor er det vanlig å søke tidlig. :) Men ja, ett eller annet sykehus får du jo selvsagt :fnise:

Edit: Hva med den der stikkpillen? Hva heter den tro, sheri ett eller annet? Husker ikke jeg, men uten at jeg vet hundre % at jeg hadde hemeoride etter fødsel av O, så fikk jeg dette på respet. Det var både stikkpille og krem, men det var stikkpillene som gjorde susen. :) Eller må du bare passe på å gå på do når du må (ikke utsette) og unngå å presse. Ta deg heller bedre tid på do slik at det kommer mest mulig ut av seg selv. :) Sånn for å unngå forverring.

Sheriproct mente du nok ;) Den er reseptbelagt og jeg fikk den ikke av legen min fordi jeg er gravid. Men nå er jeg heldigvis litt bedre!! Fy dæven det var vondt!!!!! *grøss* tenk hvordan den vil bli under og etter fødselen!!! :fnise: jaja. Om man ikke skal få nok vondt i det området der etter en fødsel så skal man slite med hemoroider i tillegg. :fnise:

--------------------------

Jeg har fått så vondt i ryggen! Spesielt en muskel er vond, men store deler av ryggtavla er vond. Idag sa mannen min; idag tror jeg jammen det er første gangen jeg har hørt deg klage over svangerskapet! :fnise: Det tar jeg som positivt! Jeg er tross alt høygravid om et par dager!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så fort svangerskapet ditt har gått! Syns jeg iallefall :hoppe: På tide at du klager litt da ;) Går det bra ellers? Håper at ryggen ikke blir så ille fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så fort svangerskapet ditt har gått! Syns jeg iallefall :hoppe: På tide at du klager litt da ;) Går det bra ellers? Håper at ryggen ikke blir så ille fremover :)

Det har du helt rett i!! Synes det har gått veldig fort selv :) spesielt de siste 10 ukene!! Plutselig er det bare 5 uker igjen :) Dvs. Nesten 6 da. 2,5 uke til permisjonsstart :)

Idag har jeg prøvd meg på gravidyoga! Håper det kan hjelpe på litt på ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravidyoga hjemme eller i studio? :) Du kan jo egentlig føde når som helst! Men håper ikke det ennå :) Du skal ikke ha en liten tippeliste for når gutten kommer? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidyoga hjemme eller i studio? :) Du kan jo egentlig føde når som helst! Men håper ikke det ennå :) Du skal ikke ha en liten tippeliste for når gutten kommer? :jepp:

Jeg fant noen gravidyoga-videoer på babyverden. Det var veldig greit :)

Jo! Jeg skal fikse tippeliste (Takk for påminnelsen) :) Det hadde jeg jo sist også!!! :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesterday minte meg på tippeliste på fødselen! :) Det må jeg jo ha!! :jepp:

Selv tipper jeg enten 28. September eller 5. Oktober! :)

(Sist fødte jeg 5 dager over termin, for den av dere som lurer på det :) )

Termin er 1. Oktober :)

Tippeliste fødsel:

Teita - 27. September

Ariel* - 28. September eller 5. Oktober

Millimani - 29. September

Ripsy - 1. Oktober

Yesterday - 2. eller 14. Oktober

La Traviata - 3. Oktober

Teriyaki - 3. Oktober

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... trur du føder 2. oktober ;) Eller den 14. oktober for gutter skal være litt tregere sies det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... trur du føder 2. oktober ;) Eller den 14. oktober for gutter skal være litt tregere sies det :fnise:

14. Oktober er ikke aktuelt!!! :ler: Da har jeg nok gått på veggen, før den tid!!

Jeg liker 2. :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi , så ikke at La Traviata tippet 3 oktober før meg, men det får bare være. Kanskje det ligger noe i det da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi , så ikke at La Traviata tippet 3 oktober før meg, men det får bare være. Kanskje det ligger noe i det da. ;)

Ja, nå har jeg store forventninger til den datoen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at termindatoen stemmer bra denne gangen :) 1. oktober!

Det hadde vært moro :) Er det ikke bare 10% (eller noe i den duren) som faktisk føder på termin?

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35 :gravid:

Det nærmer seg med stormskritt :jepp:

GIkk på vekta nå :sjokkert: Og OH MY GOD!!! Kroppen min vet å kose seg i svangerskap tydeligvis.. Det var nesten så jeg begynte å gråte. :( Jeg vet det er normalt å gå opp i svangerskap, men når jeg er overvektig fra før så hjelper ikke akkurat 16 kilo opp!!!! :vekt:

Nå vil jeg bare ha ut babyen og slippe å være så tung... Det er fryktelig tungt for kroppen å gå opp så mye.. :daane:

Spent på jordmortimen på tirsdag.. Spent på om han har snudd seg eller ikke.. Jeg tror vel egentlig ikke det. Men i går og i dag har han virkelig vært spinnvill inni magen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...