Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

2013 har vært et år hvor jeg har lært mye. Både positive og negative erfaringer, men likevel har jeg lært mye!

Jeg satser på at 2014 bringer med seg mye nytt men at også det gamle holder seg :)

Jeg liker nye år med nye muligheter. Nå skal jeg se fremover! Jeg er fornøyd med det jeg fikk utrettet i 2013 og jeg håper på enda mer fremover. Jeg har hatt en fantastisk ende på dette året hvor jeg har nådd mange mål. Jeg føler meg bedre enn på lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tusen takk :)

Nå er jeg ca 5 små uker på vei. Men på en annen side, om en uke er jeg halvveis til de magiske 12!

Er mye trøtt. Men ellers i fin form enn så lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag. Jeg trodde jeg sånn ca var 6 +- på vei, men ul viser at jeg bare er ca 4+6 på vei. Dvs ei uke mindre. Med tanke på at jeg fikk positiv test for 2 uker siden er jeg ikke helt fortrolig med det. Det var nettop slik det startet i høst også :( så nå er jeg urolig!

På en annen side så sa jordmor at ting så veldig fint ut. Plommesekken var så stor den skulle være ift størrelsen på livmoren. Men jeg så ikke noe embryo selv. Vet ikke hva jeg skal si eller tro. Ny ul om 1,5 uke. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen :)

Trettheten har meldt seg for fullt!! Rart hvor fort man glemmer hvor trøtt man kan bli altså. Hihi :) men tar det som et positivt tegn! Ny tidlig ul neste tirsdag. Jeg håper virkelig at det viser fin og normal vekst. Ellers så er deg ikke helt positivt at bekkenet tuller allerede. Skal lure på om det kommer så tidlig denne gangen fordi det ikke er så lenge siden jeg sist var gravid. Da var jeg tross alt gravid i nesten 3 måneder, så hormonene rakk jo å herje villt med kroppen. Om det ikke gir seg innen et par uker bør jeg komme meg til legen slik at jeg kan få henvisning til fysio tror jeg. Ønsker ikke å bli sengeliggende før det har gått tre måneder heller.

Men jeg er gravid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til oppdatering etter ul :)

Jeg gleder meg også til å se hvordan det går på ul på tirsdag :) Håper selvfølgelig at alt ser bra ut!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg husker godt de tre siste månedene i svangerskapet med lille T. Jeg hadde en termostat som tok helt av! Jeg har alltid vært en liten frossenpinn, men da gikk termostaten amok og jeg ble supervarm! Fra sommeren til oktober gikk jeg konstant uten sokker (og jeg hater å gå barbeint :fnise: ) og uten jakke. Det hadde jeg ikke bruk for! Termostaten har vært litt på tullern siden da, og jeg har aldri helt kommet tilbake til dit jeg var før jeg var gravid.. MEN nå!!! Jeg fryser så innihampen!!! :sjokkbla: Jeg er konstant iskald og gjennomfrossen. Hver kveld legger jeg meg med varmeflaske og varmepute under dyna for at jeg skal holde varmen. :fnise: Ikke rart jeg har blitt forkjøla med en termostat som har tatt en helomvending!

Ellers av svangerskapssymptomer er det ekstrem trøtthet :veslejenta: Jeg forklarte for mannen min på denne måten; du vet når du våkner klokka 3 om natta og slettes ikke er uthvilt?!? Slik at øynene svir og hjernen er heeeelt i hvilemodus?? Slik har jeg det hele tiden nå.. :fnise: Det var det beste jeg kunne forklare med. Jeg vet jo at dette er forbigående, så jeg klarer meg :)

Ellers har bekkenet begynt å krangle. Satser på at jeg bør få en fysioterapeut til å hjelpe meg. Litt tidlig å bli sengeliggende i uke 5,6,7 eller no :ler:

Puppene er også tidvis ømme. Spesielt på kvelden og på natta. Det gjør jo direkte vondt å røre på seg slik at puppene også beveger seg. :fnise: Men det er bare en filleting det også!

Ingen antydning til kvalme. Men det kan jo plutselig komme.

Kjempespent på neste ultralyd. Spent på om det er som det skal være der inne, og om jeg kanskje er litt lengre på vei enn antatt forrige fredag. Om det viser at jeg ikke er lengre på vei enn det ble målt sist, så er det greit så lenge alt er bra :) Men angsten tar meg av til.. Plutselig får jeg en ekkel følelse og er livredd for at dette ikke går veien.. Men det hjelper jo ikke med negative tanker. Derfor må jeg se det positive i det. Og jeg har jo tross alt symptomer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på morgenen var helt forferdelig! Jeg var fryktelig nervøs. Faktisk så nervøs at jeg skalv om jeg prøvde å slappe av. Man rekker å tenke mye mellom klokka 6.30 og 9 altså.

Jeg kjente hele tiden på følelsen om det var slik at jeg trodde det var noe galt, eller om jeg var redd for å håpe på at alt var fint og få det motsatte slengt i fleisen. Veldig udefinerbart, men ble tilslutt enig med meg selv at det var like greit å få sannheten. Så slipper jeg å gå i uvisshet.

Jeg fant ut at det verste jeg kunne få beskjed om var at ting så usikkert ut. At det ikke hadde vokst som det skulle, slik at jeg måtte vente et par uker til for å se hvordan ting kom til å gå. For da fikk jeg ikke noe sikkert svar!

Det beste som kunne skje var at alt så fint ut og at jeg var omtrent like langt på veg som jeg selv har regna ut, og ikke ift hva som ble sett på sist ultralyd.

For sikkerhetsskyld var jordmora et kvarter forsinket (og det føles jammen som en evighet når man er livredd). Jeg rakk å gå og tisse to ganger på den tiden :) Hehe. Jeg har fryktelig følsom mage når det kommer til ting jeg er nervøs eller redd for.

Jeg har også bakovervendt livmor så jeg vet nå av erfaring at vi må ta innvendig ultralyd for å se noe. Det gjør jo ikke situasjonen noe bedre egentlig :P Men inne i magen min er det en perfekt liten huleboer på ca 7+2 dager, med fin hjerterytme! Altså er jeg lenger på veg enn hun målte på sist ultralyd, og nærmere mine beregninger <3

Den best tenkelige situasjonen var tilfelle!! :) <3

Jordmor snakket så fint og forklarte så bra. Når jeg hadde kledd på meg sa hun: jeg setter deg opp på ny time om 14 dager, for det trenger du for din egen del! Det er så fantastisk å bli tatt på alvor og få hos hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...