Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

I natt begynte nattavvenningen, og hun har også sovet første natt på eget rom... :sjenert: Det gjorde skikkelig vondt i mammahjertet å legge henne på eget rom, men en gang må være den første. Og hun har blitt forstyrret når jeg og mannen har lagt oss i det siste..

Planen var også at hun skulle få mat to ganger i løpet av natta, og at mannen tok resten.. Hun legger seg klokka 19, og våknet første gang og skulle ha pupp klokka 12. Da fikk hun mat. Hun våknet igjen klokka 2, og da gikk mannen inn.. Hun hylte som bare det, og jeg syntes det var fryktelig vanskelig å bare ligge der og vite at med puppen så ville hun roe seg ned igjen med en gang. :sjenert: Men jeg klarte faktisk å la være og stole på at mannen klarte dette.. Etter 40 minutter med gråting, byssing og kosing tok hun ENDELIG tutekoppen med vann og roet seg med den :tommelsmil: Hun sovnet søtt i sengen sin! Og gjett hva: hun våknet ikke før 7.45 i dag :tommelsmil:

Jeg går ut fra at det kan bli slik noen netter, og jeg følte meg som en skikkelig dårlig mamma i natt. Men jeg vet jeg har såpass mye melk at hun neppe kan ha vært særlig sulten igjen når hun våknet klokka 2. Og hun roet seg igjen etter å ha drukket litt vann og sov jo til mårran. Så derfor håper jeg at jeg gjør det riktige. Det skal ikke være nødvendig å amme 5 ganger om natta når hun får flere faste måltider på dagtid og grøt 45 minutter før hun legger seg på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig så har frøkna vært ei skikkelig siklejente fra hun var nyfødt omtrent, men nå har det vært opphold et par måneder.. Nå har hun forøvrig begynt på igjen! Så her er vi flittige brukere av siklesmekker :fnise:

Hun har ikke fått noen tenner ennå. Mon tro om det kan være en sukkerbit på vei? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra første natten gikk bra!! Jeg har også lyst til å nattavenne, men ser ikke for meg at jeg har orken. Dessuten VET jeg at sambo hadde gitt opp lenge før 40 min for å si det sånn...

Meen tenker når han er åtte-ni mnd! :jepp:

Ha en superduper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig riktig ut det du/dere gjør :) Veldig bra at mannen din går inn å holder på til hun sovner igjen. Tror nok ikke min hadde holdt ut i 40 minutter, nei..

Natten gikk jo veldig bra :) Håper dere er kvitt de fleste nattammingene når avvenningen er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra første natten gikk bra!! Jeg har også lyst til å nattavenne, men ser ikke for meg at jeg har orken. Dessuten VET jeg at sambo hadde gitt opp lenge før 40 min for å si det sånn...

Meen tenker når han er åtte-ni mnd! :jepp:

Ha en superduper dag!

Jeg er også såpass sliten at jeg var veldig usikker på om jeg orket.. Men det er bare en liten periode det blir litt mer styr om nettene. Og jeg er også redd for at de 5 natteammingene bare blir mer og mer vane for henne så det blir værre å avvenne det.

Mannen min er superflink og grei :rodmer:

Det høres veldig riktig ut det du/dere gjør :) Veldig bra at mannen din går inn å holder på til hun sovner igjen. Tror nok ikke min hadde holdt ut i 40 minutter, nei..

Natten gikk jo veldig bra :) Håper dere er kvitt de fleste nattammingene når avvenningen er over :)

Godt å høre du synes det høres riktig ut :) Mannen min er veldig grei. Han har stilt opp masse disse månedene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt nummer 2 er over.

Hun våknet kvart på 12 og fikk pupp. Deretter våknet hun 1.30 og fikk ikke pupp. Da gikk mannen inn og brukte bare 5 minutter på å roe henne. Da roet hun seg med smokk og kos :jepp:

Så våknet hun klokka 4, og da fikk hun pupp igjen. Så var det mårran 7.30 :jepp:

Jeg synes det er greit med 2 nattamminger. I allefall når jeg er vant til 5. Etterhvert som dette går bra, tenker jeg å avvenne til bare 1 nattamming. Men dette går jo mye bedre enn forventet faktsk.. :Nikke:

Forøvrig har jeg blitt helt tussete etter frøkna kom til verden.. Jeg er konstant babysyk :fnise: Og jeg gleder meg masse til jeg kan bli gravid igjen..

Men nå skal jeg først og fremst kose meg masse med mitt lille mirakel og diamant :hjerter::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at nattavenningen fremdeles er en suksess :) Og veldig godt å høre at mannen stiller så bra opp!

Misunner dere som er babysyke allerede. Jeg er liksom ikke det. Føler jeg har mer enn nok med S. Får jo sånn: Aww :rodmer: følelse når jeg ser en nyfødt, men likevel så tenker jeg at jeg ikke orker. Kanskje en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at nattavenningen fremdeles er en suksess :) Og veldig godt å høre at mannen stiller så bra opp!

Misunner dere som er babysyke allerede. Jeg er liksom ikke det. Føler jeg har mer enn nok med S. Får jo sånn: Aww :rodmer: følelse når jeg ser en nyfødt, men likevel så tenker jeg at jeg ikke orker. Kanskje en gang :)

Ja, nattavvenningen har vært veldig suksess altså :)

Jeg har vært babysyk lenge allerede jeg :sjenert: Men jeg er veldig innstilt på å vente litt med å bli gravid igjen.. Jeg vil liksom nyte tiden med frøkna mi først. :jepp: Men etterhvert skal vi prøve på igjen. Og jeg gleder meg til hvert steg med den lille i magen og til fødselen når den tid kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har den første lille tanna kommet :Nikke:

Men stakkar lille vennen min har hatt litt vondt i dag :tannverk:

Det virker som om det har presset på fælt, og hun har brukt tunga flittig for å kjenne på den lille spissen..

Men nå sover hun søtt i senga si, på rommet sitt..

Den flinke lille jenta mi :hjerte:

Livet mitt har fått en helt annen mening etter at jeg fikk jenta mi i armene for første gang! Det er dette som virkelig betyr noe.. Og morskjærligheten er så inderlig, inderlig sterk.. Det er en helt vanvittig følelse som er håpløs å forklare noen.

:hjerte: Jenta mi er det viktigste i hele livet mitt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt har fått en helt annen mening etter at jeg fikk jenta mi i armene for første gang! Det er dette som virkelig betyr noe.. Og morskjærligheten er så inderlig, inderlig sterk.. Det er en helt vanvittig følelse som er håpløs å forklare noen.

:grine:

...i det sentimentale hjørnet i dag jeg og ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene går fortsatt fint :jepp:

Og sukkerbiten i munnen vokser seg stor. :) Jenta mi begynner rett og slett å bli stor!

Nå er det 2,5 mnd igjen til jeg begynner å jobbe.. :sjenert: OG jeg gruer meg... Det er jo ikke det at jeg absolutt ikke vil jobbe. Men jeg vil heller være hjemme med jenta mi.. Huff... :cry3: *Tenke på noe annet*

----------------------------------------------------------------------

Ja, nå er jeg inne i den 4. uka med "Komme seg til vekta før svangerskap-prosjektet" :vekt: .. Det er ihvertfall 4 uker siden jeg starta for fullt.. Og jeg er 3 kilo lettere... :sjenert: Jeg burde være hoppende glad :strix: , og misforstå meg rett, jeg er sjølsagt fornøyd :jepp: Men jeg skulle gjerne hatt ekstreme forskjeller med en gang.. :fnise: Jeg er så utålmodig! :bond:

Prosjektet er; spise riktig og trimme. Spise riktig vil si at jeg de to første ukene telte kalorier, slik at jeg fikk et visst innblikk i hvor mye mat jeg egentlig skal ha i meg, og kutte alt søtt i ukedagene. Og trimme vil si gå turer og lett styrketrening her hjemme. Jeg sliter fortsatt litt med bekkenet, så derfor tar jeg ikke helt av med treninga.. Dessuten er jeg ikke noe treningsfantom heller :icon_lol:

Nå når jeg har gått ned 3 kilo, har jeg 5 igjen til første mål!

:tommel:

Jeg blir ingen sylfide i bikini verken i år eller neste år, men å føle seg litt mer vel er planen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Har ikkje lest gjennom heile dagboka di, berre siste side, men eg skal gjere det etterkvart ;)

3 kg er jo kjempebra! :tommelsmil: Snart halvvegs :jepp: Eg syns du er flink, og du bør vere fornøgd :)

Kjenner meg forresten igjen i det å vere babysjuk :fnise: Eg elsker lille guten min og gler meg til å tilbringe masse tid saman med han, men eg gler meg jammen til neste unge også, når den tid kjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Tre kg er mer enn jeg har klart å gå ned på fire uker :) har hatt en uke med på mye som ett kg ned, men eller er det en jevn nedgang på alt fra null til 500 gram i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KJempebra med 3 kg ned på 4 uker! abolsutt ingen grunn til å være misfornøyd med det!! :5: ..men kjenner til det der med å være superutålmodig etter raske resulatater, skulle veldig gjerne ha våkna opp en morgen å ha vært slank og i god form :fnise:

Finfin kveld til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Har ikkje lest gjennom heile dagboka di, berre siste side, men eg skal gjere det etterkvart ;)

3 kg er jo kjempebra! :tommelsmil: Snart halvvegs :jepp: Eg syns du er flink, og du bør vere fornøgd

Kjenner meg forresten igjen i det å vere babysjuk :fnise: Eg elsker lille guten min og gler meg til å tilbringe masse tid saman med han, men eg gler meg jammen til neste unge også, når den tid kjem

Det er ikke noe krav om å lese hele boka altså. :fnise:

Jada, 3 kg er sjølsagt bra.. Men jeg skulle nok helst vært 15 kg lettere over natta :fnise:

Ja, ikke sant? :jepp: Det er absolutt viktig å nyte tida slik den er også. Man får nok nok å henge fingrene i med en baby til.. Men jeg virkelig gleder meg til neste gang også :rodmer:

Så flink du er! Tre kg er mer enn jeg har klart å gå ned på fire uker. har hatt en uke med på mye som ett kg ned, men eller er det en jevn nedgang på alt fra null til 500 gram i uka. :)

Takk for det :jepp: Jeg er jo fornøyd.. Men som jeg skrev til Silverdoe over her; så skulle jeg nok helst mistet alt jeg trengte av kilo over natta :fnise:

Det er jo bra med 500 gram ned i uka.. Det er absolutt godkjent :jepp:

KJempebra med 3 kg ned på 4 uker! abolsutt ingen grunn til å være misfornøyd med det!! :5 : ..men kjenner til det der med å være superutålmodig etter raske resulatater, skulle veldig gjerne ha våkna opp en morgen å ha vært slank og i god form :fnise :

Finfin kveld til dere :klemmer :

Joda, jeg er fornøyd :takke: Men vi er nok i samme båt med bare å våkne opp en mårra slank.. :fnise: Jeg er jo superutålmodig!

Håper kvelden din ble bra også, MonThe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nocomment:

Den uka her har gått skikkelig dårlig på matfronten.. Det har blitt noe søtt HVER eneste dag.. :nei:

Derfor gruer jeg meg til veiedag i mårra... :sur:

Æsj assa... Derfor blir det minimalt med søtt i helga.. Det MÅ det bare! :pisk:

Nå skal det sies at jeg har TR på besøk denne uka, og da er jeg så vanvittig søtsugen.. :frustrert:

Oyoyoy... Det var dagens utblåsning.. :kjefte:

:fnise: I kveld blir det en laaaang gåtur på meg! :jepp:

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Look who's back.. :danse:

Tok meg en veldig lang pause plutselig, men er nå sterkere tilbake.. Forhåpentligvis!

Livet som småbarnsmor er hektisk, når man i tillegg jobber fullt.

Masse har hendt med den "lille" jenta mi, som begynner å bli stor. Hun snakker i ett sett, og blir flinkere og flinkere med ord hver eneste dag.

Det er også store nyheter på gang. :fnise:

I går fikk jeg to blå, så det kan se ut til at jeg er :gravid:

Er glad, spent og nervøs på et og samme tidspunkt. Klarer jeg egentlig oppgaven som tobarnsmor? Hvordan blir det for lille tulla vår og dele oppmerksomheten med noen andre? Mye som svirrer rundt oppe i hodet, men regner med at brikkene fort faller på plass når jeg har fått fordøyd tankene litt.. Det var jo planlagt! Bare litt skummelt når det først klaffer :fnise:

Nå må jeg oppdatere meg litt i ulike bøker her.. Blir stor jobb kan jeg tenke meg :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og velkommen tilbake! :jepp:

Gratulerer så mye med graviditeten!! Nå er jo de fleste jeg fulgte med på da jeg selv var gravid, gravid på nytt/har fått barn nummer to. Kjenner jeg blir veeeldig misunnelig, hehe. Skulle så gjerne vært der selv. Menmen. :) Det blir sikkert hektisk med en til, men også sikkert helt supert! Tenk så mye glede de to små får av hverandre. :jepp:

Henger meg på gravidbølgen om litt over ett år jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og velkommen tilbake! :jepp:

Gratulerer så mye med graviditeten!! Nå er jo de fleste jeg fulgte med på da jeg selv var gravid, gravid på nytt/har fått barn nummer to. Kjenner jeg blir veeeldig misunnelig, hehe. Skulle så gjerne vært der selv. Menmen. :) Det blir sikkert hektisk med en til, men også sikkert helt supert! Tenk så mye glede de to små får av hverandre. :jepp:

Henger meg på gravidbølgen om litt over ett år jeg.. :fnise:

Så hyggelig med hilsen fra deg Teriyaki :) Jeg har tenkt mye på dere damene jeg fulgte her inne, selv om jeg ikke har vært aktiv her de siste 2(!) årene... :fnise: (Hvor ble tida av?)

Man må bare ta ting i sitt eget tempo. Plutselig er ett år gått og du er i gang med ny prøverunde :jepp:

--------------------

Gah!! Jeg er så kvalm :kvalm:

Og jeg som bare er 4+2 idag.. Hvordan skal dette ende??

Det var virkelig ikke slik sist svangerskap altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du venter motsatt kjønn denne gangen da ;)

Har du noen ønsker om kjønn? Jeg må innrømme at jeg ønsker meg mest jente siden jeg har gutt fra før, tar meg stadig i å tenke på jentenavn, klær til jente osv. Samtidig kan det jo være O får mer glede av en bror enn en søster? Samtidig er det utrolig praktisk med arveklær, sølv om jeg prøver å kjøpe dresser og slike dyre ting kjønnsnøytralt. Ikke minst så er det jo herlig med gutt! Vel..O er inne i en skikkelig trasseperiode, innbiller meg at en jente er litt roligere, men vet jo at det ikke nødvendigvis er sånn, Hehe.

Sånn sett er det akkurat det samme, men siden jeg har gutt, hadde det selvsagt vært litt artig med jente neste gang!

Men stakkars deg som er så kvalm. Det er noe av det værste jeg vet i alle fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...