Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen

Ariel*

Anbefalte innlegg

Kanskje du venter motsatt kjønn denne gangen da ;)

Har du noen ønsker om kjønn? Jeg må innrømme at jeg ønsker meg mest jente siden jeg har gutt fra før, tar meg stadig i å tenke på jentenavn, klær til jente osv. Samtidig kan det jo være O får mer glede av en bror enn en søster? Samtidig er det utrolig praktisk med arveklær, sølv om jeg prøver å kjøpe dresser og slike dyre ting kjønnsnøytralt. Ikke minst så er det jo herlig med gutt! Vel..O er inne i en skikkelig trasseperiode, innbiller meg at en jente er litt roligere, men vet jo at det ikke nødvendigvis er sånn, Hehe.

Sånn sett er det akkurat det samme, men siden jeg har gutt, hadde det selvsagt vært litt artig med jente neste gang!

Men stakkars deg som er så kvalm. Det er noe av det værste jeg vet i alle fall. ;)

:fnise: Det samme tenkte jeg.. Kanskje jeg venter gutt denne gangen.. Men det kun fordi jeg ikke var slik i forrige svangerskap. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på dette med kjønn enda. Men selvfølgelig hadde det vært moro å få en gutt, slik at jeg har en av hver :) Men på en annen side så er det jo veldig praktisk på mange måter å få ei jente til også. Da har man jo ihvertfall det meste av det man trenger.

Når det gjelder trass så tror jeg nok at jenter også er slik altså :fnise: Vi har nemlig ei veldig bestemt frøken som vet hva hun vil.. (Noe jeg forøvrig synes er litt moro.. Det lille mennesket har så store ønsker om ting, at verden "braser" om hun ikke får det som hun vil)

Jeg har også prøvd å kjøpe ting kjønnsnøytralt. Men vi har arvet veldig mye klær, og da er det ikke til å stikke under stol at vi har mye rosa og jentefargete klær altså.. ;)

-----------------------------------------

Ny dag, nye muligheter.. Siste feriedag! :bond:

I morgen begynner hverdagen igjen. Og jeg føler meg langt fra klar. Jeg føler meg ikke noe mer klar, når jeg fant ut at jeg er gravid oppi det hele..

Jeg er faktisk ganske nervøs foran dette svangerskapet. Jeg sliter fortsatt fælt med bekkenet siden svangerskapet sist, og har til tider sterke smerter. Har gått til behandling ei god stund, uten særlig effekt. Derfor er jeg spent på hvordan bekkenet tåler denne belastningen. Forhåpentligvis så blir det ikke så ille.

Men jeg er også spent på hvordan formen vil holde seg. Jeg er veldig nervøs for at jeg ikke skal ha ork og tålmodighet til å være sammen med jenta mi etter jobbdagen. Redd for at jeg skal bruke opp alt jeg har av energi til å jobbe, og at familien og hjemmet blir så nedprioritert at jeg får dårlig samvittighet.

Jeg prøver nå å gå en halvtime i skogen hver dag for bekkenet sin del (Definitivt det beste underlaget for vondt bekken og rygg), og jeg er også redd at jeg må nedprioritere jenta mi for dette.. Generelt ganske nervøs ser jeg her :fnise:

Og disse tankene hadde jeg faktisk ikke før jeg nå ble gravid..Det er vel gjerne slik at man plutselig får virkeligheten kasta i ansiktet..

Skal til legen i dag. I utgangspunktet for sjekk av bekken og rygg, men da kan jeg jo fortelle henne at jeg er gravid igjen. Så får vi legge en plan.. Kjenner jeg gleder meg over graviditeten litt mer for hver dag som går. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plutselig tok angsten meg litt her. Angsten for å miste knøttet i magen. MA'en jeg hadde før jeg fikk jenta mi, har visst satt skikkelig spor etter seg. Jeg vet jo at jeg ikke kan styre dette på noe som helst vis. Men det er så vanskelig. Og uke 12 virker ufattelig lenge til.

Legen igår lovde meg at vi skulle få til en UL i uke 12, slik at jeg kan senke skuldrene litt.

Begynt på jobb igjen idag, og gått med dundrende hodepine hele dagen. Så nå er det sengetid. Føler meg ikke ekstremt trøtt enda, og puppene er ikke spesielt ømme. Er spent på når dette slår til for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii :vinke:

Velkommen tilbake, og gratulerer sååååå mye med en liten i magen :strix:

Klart det er mye tanker som rører seg i hodet, livet blir jo ganske annerledes framover. Mitt råd er å lytte til kroppen, og putte energien der det betyr mest. Jeg slet veldig med å sjonglere Mamma-Mon og jobbe-Mon med gravid-Mon og Husmor-Mon. Og burde ha fokusert bare på å være mamma, for F og E som var i magen. Hadde sluppet unna mange bekymringer, vondter og tårer da :wink: Og så er det innmari verdt alle tankene, vondtene og tårene når lilleknert kommer til verden :hjerte:

Håper bekkenet ditt ikke krangler for mye framover, det er virkelig noe herk :/

Gleder meg veldig til å følge deg videre snuppa! Og igjen - gratulerer såå mye med graviditeten!! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii :vinke:

Velkommen tilbake, og gratulerer sååååå mye med en liten i magen :strix:

Klart det er mye tanker som rører seg i hodet, livet blir jo ganske annerledes framover. Mitt råd er å lytte til kroppen, og putte energien der det betyr mest. Jeg slet veldig med å sjonglere Mamma-Mon og jobbe-Mon med gravid-Mon og Husmor-Mon. Og burde ha fokusert bare på å være mamma, for F og E som var i magen. Hadde sluppet unna mange bekymringer, vondter og tårer da :wink: Og så er det innmari verdt alle tankene, vondtene og tårene når lilleknert kommer til verden :hjerte:

Håper bekkenet ditt ikke krangler for mye framover, det er virkelig noe herk :/

Gleder meg veldig til å følge deg videre snuppa! Og igjen - gratulerer såå mye med graviditeten!! :hjerte:

:klemmer:

Tusen takk MonThe :hug:

Ja, jeg tror du har rett i at jeg bør fokusere på å være mamma... Som legen sa til meg; Hovedprioritet er jenta mi og lille knøttet i magen.. Deretter mannen min, også går vi videre nedover på lista. Så skulle ting skjære seg helt, må man plukke vekk det som ligger langt ned på lista.. :jepp:

Ja, bekkenet er ordentlig vondt altså.. Men det har det jo vært fra uke 20 i sist svangerskap. Håper det ikke blir spesielt verre :jepp:

-------------------------

Jeg hadde glemt hvor vanskelig jeg synes det er å holde graviditeten hemmelig :fnise: Dessuten er jo egentlig det det eneste jeg tenker på i tillegg. Men på en annen side føler jeg meg ikke klar for å fortelle det enda heller.. Så da får jeg bare holde meg i skinnet en stund til :fnise:

Er ganske hormonell om dagen. Har nok grei tålmodighet ovenfor lille T. Men mannen min derimot :sjokkert: Han får virkelig gjennomgå assa. Stakkar mann. Prøver å være flink til å si at jeg er glad i han da, men at hormonene løper litt løpsk om dagen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å være flink med mat og godterier om dagen. Jeg har fortsatt 4 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid sist. Med tanke på at jeg gikk opp over 20 kg sist, er ikke 4 kg så værst egentlig. Men faktumet at jeg var noe overvektig før jeg ble gravid sist er der, og da er ikke de 4 kiloene noe pluss akkurat :-/

1. August sluttet jeg helt å drikke brus. Dette går egentlig veldig bra! Det er ikke noe stort savn. Jeg vurderte om jeg bare skulle kutte ned, og få drikke brus i helgene. Men nå har jeg prøvd det så mange ganger, og det sklir ut hver gang!! Så det vet jeg at ikke funker :jepp:

Forrige uke bestemte jeg meg også for at godteri, kaker, kjeks osv skal holdes til lørdager. Altså egentlig helt "vanlig" kosthold, men som dessverre har sklidd ut for mye for min del. Jeg håper at slike små grep skal være med på at jeg ikke går opp like mye i dette svangerskapet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink du er med brusen ;) Jeg skulle være kjempe sunn jeg som gravid og men har ikke klart det så bra som jeg trudde, men holder meg så og si bare til helgene. Har veldig lyst på potetgull men valgte å ikke kjøpe det :P Har du så langt merket om du har veldig lyst på noe søtt el salt?

Skjønner godt at du ennå vil holde graviditeten hemmelig, du er jo ikke langt på vei. Det går sikkert kjempe bra men det er godt å vende seg til tanken selv før man deler det med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så flink du er med brusen ;) Jeg skulle være kjempe sunn jeg som gravid og men har ikke klart det så bra som jeg trudde, men holder meg så og si bare til helgene. Har veldig lyst på potetgull men valgte å ikke kjøpe det :P Har du så langt merket om du har veldig lyst på noe søtt el salt?

Skjønner godt at du ennå vil holde graviditeten hemmelig, du er jo ikke langt på vei. Det går sikkert kjempe bra men det er godt å vende seg til tanken selv før man deler det med alle :)

Så hyggelig med besøk fra deg inne på siden :jepp:

Det med brusen går mye bedre enn jeg hadde trodd altså. Enn så lenge har jeg ikke hatt noe spesielt lyst på salt eller søtt. Annet enn jeg kunne tenkt meg spekeskinke på brødskiva :P

Sant at det er godt å vende seg til tanken selv, før man deler det med alle altså.. Godt sagt :jepp:

Skal se gjennom din dagbok også!! :goodbye:

---------------------------------------------------------------------------

Lørdag, og dagen jeg har lov til å unne meg godt :) Og det endte opp med lite søtsaker altså! Har rett og slett ikke hatt behov eller lyst.. (Men det kommer vel sikkert snikende enten i morgen eller mandag.. :P)

I dag har forøvrig den sinnsyke trettheten kommet som kastet over meg.. Jeg husker jeg var trøtt sist jeg var gravid.. Men SÅÅÅÅ trøtt??? :sjokkert:

Derfor er det straks senga og natta for min del..

Kjennes også ut som om puppene er i ferd med å bli ømme. Spent på å se om det skjer snart, eller om jeg ikke får det :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk fra deg inne på siden :jepp:

Det med brusen går mye bedre enn jeg hadde trodd altså. Enn så lenge har jeg ikke hatt noe spesielt lyst på salt eller søtt. Annet enn jeg kunne tenkt meg spekeskinke på brødskiva :P

Sant at det er godt å vende seg til tanken selv, før man deler det med alle altså.. Godt sagt :jepp:

Skal se gjennom din dagbok også!! :goodbye:

---------------------------------------------------------------------------

Lørdag, og dagen jeg har lov til å unne meg godt :) Og det endte opp med lite søtsaker altså! Har rett og slett ikke hatt behov eller lyst.. (Men det kommer vel sikkert snikende enten i morgen eller mandag.. :P)

I dag har forøvrig den sinnsyke trettheten kommet som kastet over meg.. Jeg husker jeg var trøtt sist jeg var gravid.. Men SÅÅÅÅ trøtt??? :sjokkert:

Derfor er det straks senga og natta for min del..

Kjennes også ut som om puppene er i ferd med å bli ømme. Spent på å se om det skjer snart, eller om jeg ikke får det :sexy:

Jeg savner salami!! Pleier å lukte på salamien i kjøleskapet, og jeg har sagt til samboer at det skal være salami i kjøleskapet når jeg kommer hjem fra føden :fnise:

Slitsom den trøttheten :( Mye rart som skjer med kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Velkommen tilbake og hurra for lille nummer to! :strix: Gratulerer så mye!

Det tar vel på å ha ei bestemt frøken og i tillegg være gravid (så kanskje du føler deg trøttere av den grunn?). Jeg kan virkelig ikke gi noen gode tips på det med søtt, er fæl på det. :sjenert:

Det med trassen er virkelig velkjent. Tror neppe det er forskjell på gutt og jente egentlig, det er røft nok når vi har de små som VIL ha noe men ikke får lov. C har virkelig begynt med å hyle (falsk gråt) hvis hun ikke får vilja si. Det går på tålmodigheten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner salami!! Pleier å lukte på salamien i kjøleskapet, og jeg har sagt til samboer at det skal være salami i kjøleskapet når jeg kommer hjem fra føden :fnise:

Slitsom den trøttheten :( Mye rart som skjer med kroppen!

Hehe ;)

Ja, er ikke like greit å holde seg unna alt man bør holde seg unna :fnise:

Den trøttheten er helt forferdelig!! Jeg er stuuuuptrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake og hurra for lille nummer to! :strix: Gratulerer så mye!

Det tar vel på å ha ei bestemt frøken og i tillegg være gravid (så kanskje du føler deg trøttere av den grunn?). Jeg kan virkelig ikke gi noen gode tips på det med søtt, er fæl på det. :sjenert:

Det med trassen er virkelig velkjent. Tror neppe det er forskjell på gutt og jente egentlig, det er røft nok når vi har de små som VIL ha noe men ikke får lov. C har virkelig begynt med å hyle (falsk gråt) hvis hun ikke får vilja si. Det går på tålmodigheten. :sjenert:

Tusen takk, Delphina :) Det føles fortsatt ganske fjernt å skulle bli tobarnsmor :fnise:

Ja, jeg tror nok det at 100% jobb, ei aktiv frøken her hjemme, i tillegg til at man gjerne vil ha et hus som ser sånn noenlunde greit ut gjør sitt med at man blir ekstra trøtt.

:fnise: Godt vi er fler med barn som trasser litt.. Jeg sliter med å holde meg innimellom. For av og til når jeg må irettesette T, så ser hun på meg, kommer frem med pekefingeren og sier; Nei mamma!!

hehe :skratte: De er jo søte også!!

----------------------------------------------------------------------

I dag synes jeg puppene virkelig begynner å bli ømme. I tillegg er trøttheten overveldene!! Bekkenet er værre enn på lenge... Og det var dagens syting :fnise:

Neste helg skal vi i bryllup. Jeg er SÅ usikker på hva slags unnskyldning jeg skal komme med for at jeg ikke skal drikke. Jeg vet at det ikke burde være en selvfølge at alle må drikke. Men blant mine venner vet de at jeg er glad i et glass vin til middagen. Dessuten skal middag og fest være like i nærheten av hjemme, så kan egentlig ikke skylde på at jeg må kjøre heller ;)

Det ordner seg heeeelt sikkert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Liten oppdatering :)

Formen er så som så. Er mye uvel, og ikke direkte kvalm. Veldig trøtt og sliten. Men ellers går ting bra :)

Jeg har fått tidlig UL i morgen. Og håper virkelig at alt står bra til med lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, gratulera med nr 2 på vei! Kjedelig med et bekken som er vondt allerede før graviditeten, men satsar på at du klarer å holde det i sjakk med aktivitet, øvelsar og kvile.

Lykke til på ul i måro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her gikk ikke så bra :(

I følge UL er jeg bare 6 uker på vei nå, i forhold til mine 7+5.

Altså omtrent den dagen jeg fikk positiv test skulle jeg ha blitt befruktet.

Hjertet til det lille frøet slår, men embryoet er altså ikke større enn 6 uker.

Jeg vet når vi sist hadde hatt mulighet til befruktning (med andre ord så har det ikke vært mye i etterkant) og det er slettes ikke i tråd med hvor langt jeg er på vei i følge UL.

Derfor; pessimisten som jeg er, er det antakeligvis noe galt. Jordmora kunne heller ikke love at det ikke var noe galt :(

Drittdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så dumt du skulle sitte igjen med en slik følelse :troest:

Har dere fått ny time til UL? :klemmer:

Ja, det var ikke dette jeg hadde håpet på :(

Ja, har fått ny UL den 24. September. Om det ikke hadde skjedd noe annet før den tid, sa jordmora :( hun ga meg ikke særlig gode vibber eller prognoser synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke dette jeg hadde håpet på :(

Ja, har fått ny UL den 24. September. Om det ikke hadde skjedd noe annet før den tid, sa jordmora :( hun ga meg ikke særlig gode vibber eller prognoser synes jeg.

Usj.. Du må prøve å ikke ta sorgene på forskudd, selv om det selvfølgelig er lettere sagt enn gjort :klemmer:

....men er vel et godt tegn at dere så et hjerte som slo? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at jordmora bare målte feil selv om hun sikkert var helt sikker. Håper på det beste, høres bra ut at hjertet slår :hug: Har du mistet tidligere? Blir sikkert tungt å vente så lenge på neste UL. *krysser alt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Du må prøve å ikke ta sorgene på forskudd, selv om det selvfølgelig er lettere sagt enn gjort :klemmer:

....men er vel et godt tegn at dere så et hjerte som slo? :hjerte:

Ja, jeg prøver også å tenke at det må være positivt at vi så hjertet :) dessverre så ble det at vi så hjertet slå og hele frøet ikke snakka så mye om. Alt fokuset fra jordmor ble på om jeg kunne regna feil med datoer. Men det var jeg helt sikker på at jeg ikke gjorde, og jeg har dobbeltsjekket nå i ettermiddag.

Jeg forklarte at den graviditstesten jeg tok og fikk positivt på var nøyaktig 14 dager etter sist samleie. Det som selvfølgelig kan ha skjedd er at egget ikke festet seg med en gang, og at jeg derfor var noe kortere på vei også det. Men 12 dager kortere på vei? Neppe.

Nå har jeg et ørlite håp om at hun rett og slett målte feil. Alt der inne er jo veldig smått enda, så å måle en eller to millimeter feil kan vel fort skje. Eventuelt at lille frøet i magen vokser i rykk og napp.

Jeg håper så inderlig at dette svangerskapet skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...