Gå til innhold

Å spise kjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er masse proteiner i kylling. Det er iallefall bedre det enn å være avhengig av kunstige næringstilskudd.

Mat er ikke autmatisk sunn fordi det inneholder proteiner.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi også slutte kjøpe skinnjakker, skinnsko, og skinnsofaen også? :klo:

Mange velger å ikke bruke noe som er laget av dyr, ja. Men nå er det snakk om dyr som mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Mange velger å ikke bruke noe som er laget av dyr, ja. Men nå er det snakk om dyr som mat.

Hva er forskjellen om man snakker i miljøsammenheng?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Mat er ikke autmatisk sunn fordi det inneholder proteiner.

Det er et næringsstoff.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse proteiner i kylling. Det er iallefall bedre det enn å være avhengig av kunstige næringstilskudd.

Hva med å i alle fall lese innleggene til motdebattantene sine? I øverste innlegg på denne siden (s. 8) skriver 2shy at tilskuddene hun tar ikke er kunstige.

Skal vi også slutte kjøpe skinnjakker, skinnsko, og skinnsofaen også? :klo:

1: Jeg svarte deg på forrige side.

2: Trådstarters poeng var kun å kutte kjøttforbruket – det blir sikkert nok til sofa allikevel.

3: Og ærlig talt hadde det ikke vært noen krise, det heller.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hva med å i alle fall lese innleggene til motdebattantene sine? I øverste innlegg på denne siden (s. 8) skriver 2shy at tilskuddene hun tar ikke er kunstige.

1: Jeg svarte deg på forrige side.

2: Trådstarters poeng var kun å kutte kjøttforbruket – det blir sikkert nok til sofa allikevel.

3: Og ærlig talt hadde det ikke vært noen krise, det heller.

Jeg leste det innlegget om hun som sa hun måtte ta b-12 tilskudd. Hva om du leste innleggene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste det innlegget om hun som sa hun måtte ta b-12 tilskudd. Hva om du leste innleggene?

Jeg bare siterer, jeg:

Jeg tar tilskudd av B-12, d-vitamin (det ville jeg forsåvidt tatt uansett om jeg var veganer eller ikke, det samme med omega 3), samt hemp for å få i meg de essensielle aminosyrene. Ingen av disse tilskuddene jeg tar er syntetisk fremstillt. Hvis det er et argument til BettyBoop, så bør ikke-veganere tenke seg godt om hva dyrene de spiser får i seg av antibiotika og annet "drit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det innlegget om hun som sa hun måtte ta b-12 tilskudd. Hva om du leste innleggene?

Det at man tar tilskudd betyr ikke at de må være syntetisk fremstillt. Og som du selv sikkert ser i innlegget du quoter, så står det at jeg ikke tar syntetiske tilskudd.

Har forøvrig rapportert deg for måten du tiltaler meg på. Hold deg saklig, vær så snill.

Forøvrig så vet jeg veldig godt hva proteiner er, vi som er veganere vet VELDIG godt hva proteiner er. Det jeg sier er at mat som inneholder proteiner ikke er ensbetydende med at det er sunt.

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som sagt er veganere klar over at vi må ta tilskudd av B-12, og tar det med glede for å slippe å spise dyr. Det er ikke en big deal å ta litt b-12 ;)

Veganere er veldig flinke med kostholdet sitt, og jeg tror ikke det finnes en eneste av dem som ikke er klar over det.

Jeg finner ikke noe info om det, men jeg lurer på hvor de får det vitaminet fra, når de lager tilskudd av det...

Man kan jo bruke syntetiske vitaminer, men de funker jo omtrent ikke, også er det sånn at kroppene våre ser på mat som et helt bilde, og den er ikke så flink til å skjønne hva den skal gjøre, om den da bare får en bitteliten del av dette bildet... Om man spiser et vitamin, uten at det er en brikke som sitter sammen i et helt system, er ikke kroppen veldig flink til å vite hva den skal gjøre, og siden B12 ikke kommer fra planter, vil jo ikke kroppen nyttegjøre seg like godt av det, som om man får det i seg gjennom dyr... Sjekker alle veganere at vitaminene dems ikke kommer fra animalske kilder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganere er veldig flinke med kostholdet sitt, og jeg tror ikke det finnes en eneste av dem som ikke er klar over det.

Jeg finner ikke noe info om det, men jeg lurer på hvor de får det vitaminet fra, når de lager tilskudd av det...

Man kan jo bruke syntetiske vitaminer, men de funker jo omtrent ikke, også er det sånn at kroppene våre ser på mat som et helt bilde, og den er ikke så flink til å skjønne hva den skal gjøre, om den da bare får en bitteliten del av dette bildet... Om man spiser et vitamin, uten at det er en brikke som sitter sammen i et helt system, er ikke kroppen veldig flink til å vite hva den skal gjøre, og siden B12 ikke kommer fra planter, vil jo ikke kroppen nyttegjøre seg like godt av det, som om man får det i seg gjennom dyr... Sjekker alle veganere at vitaminene dems ikke kommer fra animalske kilder?

Det står her: http://no.wikipedia.org/wiki/Kobalamin

B-12-tilskudd framstilles altså av bakteriekulturer. Tror de fleste veganere er rimelig nøye på hva de får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganere er veldig flinke med kostholdet sitt, og jeg tror ikke det finnes en eneste av dem som ikke er klar over det.

Jeg finner ikke noe info om det, men jeg lurer på hvor de får det vitaminet fra, når de lager tilskudd av det...

Man kan jo bruke syntetiske vitaminer, men de funker jo omtrent ikke, også er det sånn at kroppene våre ser på mat som et helt bilde, og den er ikke så flink til å skjønne hva den skal gjøre, om den da bare får en bitteliten del av dette bildet... Om man spiser et vitamin, uten at det er en brikke som sitter sammen i et helt system, er ikke kroppen veldig flink til å vite hva den skal gjøre, og siden B12 ikke kommer fra planter, vil jo ikke kroppen nyttegjøre seg like godt av det, som om man får det i seg gjennom dyr... Sjekker alle veganere at vitaminene dems ikke kommer fra animalske kilder?

Boksen min er tom så jeg får ikke sett på innholdsfortegnelsen, men jeg skal sjekke dette når neste forsyning kommer. Har tatt reseptbelagt fra lege tidligere (syntetisk), men fikk tips om et renere produkt og valgte å gå for det (med samme resultat).

Jeg påstår ikke at veganere er flinkere med kostholdet sitt enn andre. Du finner mange veganere som gaffler i seg sukker og dårlig mat. Men en veganer MÅ passe på å få seg det de trenger, så kanskje mer opptatt av kostholdet. Som Jamme sa tidligere, du finner kjøtt-spisere som lider av mangelsykdommer.

Ja, jeg sjekker alltid at mine tilskudd er egnet for veganere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ignorere*

Jeg har vært vegeterianer i snart 1 år, og er veldig fornøyd med det. Kunne aldri ha begynt med et kosthold som innebærer kjøtt igjen. Grunnene for å ikke spise kjøtt veier så mye mer opp en grunnene for og spise kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg har vært vegeterianer i snart 1 år, og er veldig fornøyd med det. Kunne aldri ha begynt med et kosthold som innebærer kjøtt igjen. Grunnene for å ikke spise kjøtt veier så mye mer opp en grunnene for og spise kjøtt.

Det har jeg full respekt for. :)

Samtidig synes jeg at du, i likhet med svært mange av de som agiterer for kjøtt i denne tråden, ikke argumenterer i det hele tatt, men bare synser, samt fremsetter påstander.

For øvrig handler denne tråden om et REDUSERT kjøttforbruk, noe som kan være av det gode på utrolig mange måter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Det har jeg full respekt for. :)

Samtidig synes jeg at du, i likhet med svært mange av de som agiterer for kjøtt i denne tråden, ikke argumenterer i det hele tatt, men bare synser, samt fremsetter påstander.

For øvrig handler denne tråden om et REDUSERT kjøttforbruk, noe som kan være av det gode på utrolig mange måter. :)

Jamen værsågod reduser kjøttforbruket ditt, men du kan ikke avgjøre hva andre skal gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ignorere*

Jeg har vært vegeterianer i snart 1 år, og er veldig fornøyd med det. Kunne aldri ha begynt med et kosthold som innebærer kjøtt igjen. Grunnene for å ikke spise kjøtt veier så mye mer opp en grunnene for og spise kjøtt.

Enig. Jeg skal innrømme at jeg var veldig skeptisk til å slutte med animalsk, for jeg hadde jo tross alt spist det i 30 år, og man er oppdratt i den tro at man må spise det. 2,5 år uten kjøtt. Prøvde å spise kjøtt etter 1 mnd uten, det spytta jeg fort ut igjen. Kjøttet bare vokste i munnen, klarte ikke tygge det. Lett avgjørelse for meg å fortsette uten.

Jeg vil bare påpeke at jeg ser ikke ned på de som spiser animalsk, men at jeg står for mitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen min er tom så jeg får ikke sett på innholdsfortegnelsen, men jeg skal sjekke dette når neste forsyning kommer. Har tatt reseptbelagt fra lege tidligere (syntetisk), men fikk tips om et renere produkt og valgte å gå for det (med samme resultat).

Jeg greier ikke å finne noe info om det, men det hadde vært kult å vite hvor de får naturlig B12 fra, om det ikke er fra animalske kilder, så om du finner ut av det, må du ikke glemme å si ifra!

Ernæring, og alt rundt det, er veldig spennende temaer for meg, så jeg blir superlykkelig om du finner ut av det, og spanderer gladelig en gulerot :klemmer:

Jeg påstår ikke at veganere er flinkere med kostholdet sitt enn andre. Du finner mange veganere som gaffler i seg sukker og dårlig mat. Men en veganer MÅ passe på å få seg det de trenger, så kanskje mer opptatt av kostholdet. Som Jamme sa tidligere, du finner kjøtt-spisere som lider av mangelsykdommer.

Jeg er ganske sikker på at veganere som regel er flinkere med kostholdet sitt, enn det gjennomsnittlige mennesker er.

Det finnes selvfølgelig også veganere som spiser mye godteri og tull, men for å ha en sånn "interresse" er man jo nødt til å sette seg inn i, og ha greie på kost.

Jeg kan godt tenke meg at de fleste som lider av mangelsykdommer, er kjøttspisere, men det er jo fordi de driter i hva de spiser, og dermed ikke har greie på det...

Selv om jeg mener at kjøtt er en viktig del av kostholdet, forstår jeg at man ikke automatisk har et bra kosthold bare fordi man spiser det hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Enig. Jeg skal innrømme at jeg var veldig skeptisk til å slutte med animalsk, for jeg hadde jo tross alt spist det i 30 år, og man er oppdratt i den tro at man må spise det. 2,5 år uten kjøtt. Prøvde å spise kjøtt etter 1 mnd uten, det spytta jeg fort ut igjen. Kjøttet bare vokste i munnen, klarte ikke tygge det. Lett avgjørelse for meg å fortsette uten.

Jeg vil bare påpeke at jeg ser ikke ned på de som spiser animalsk, men at jeg står for mitt valg.

Virker sånn da når du prøver å overbevise andre om at de skal slutte å spise kjøtt. Utrolig provoserende er det faktisk at vegetarianere alltid skal komme her på kg og misjonere og tro de er så mye bedre enn alle andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å finne noe info om det, men det hadde vært kult å vite hvor de får naturlig B12 fra, om det ikke er fra animalske kilder, så om du finner ut av det, må du ikke glemme å si ifra!

Ernæring, og alt rundt det, er veldig spennende temaer for meg, så jeg blir superlykkelig om du finner ut av det, og spanderer gladelig en gulerot :klemmer:

Som jeg skrev framstilles det av bakteriekulturer. Det står på Wikipedia.

Virker sånn da når du prøver å overbevise andre om at de skal slutte å spise kjøtt. Utrolig provoserende er det faktisk at vegetarianere alltid skal komme her på kg og misjonere og tro de er så mye bedre enn alle andre

Utrolig provoserende at kjøttetere alltid skal komme og misjonere og tro at de er så mye bedre enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...