Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold

Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Da var ukas første treningsøkt overstått!

Siden det har blitt både jogging og saltimer i det siste, valgte jeg å dra på spinning i dag. Lenge siden sist, var før jul en eller annen gang!

En veldig god økt var det i alle fall - man ligger ikke så høyt i puls som ved jogging eller i sal, men det gjør jo heller ikke noe, greit å trene på litt lavere intensitet også. Og pulstoppene er der jo uansett, så jeg blir god og sliten. Og så var det rundt 450 kcals forbrent - verdt å ta med seg!

Tror jeg stikker på Middels igjen i morgen. Tviler på at det blir trening onsdag og torsdag, siden jeg skal møte venninner da. Men ligger forholdsvis godt an på målet om 3,8 treningstimer i uka foreløpig, så jeg fortviler ikke ennå! Vet ikke helt hvordan det blir med helga ennå, men skal få til minst en time eller to da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojda, nå var boka mi langt nede på lista her!

Men det betyr likevel ikke at jeg har latet med og ikke har trening å logge. På tirsdag var jeg på Middels, og det samme i går. Så jeg har dermed tre treningsøkter hittil denne uka, så det er helt i tråd med målet.

Det har vært en sosial uke, så jeg har ikke vært så mye hjemme, derfor må jeg nesten bruke litt tid på husarbeid i dag og i morgen. Er derfor ikke helt sikker på om jeg skal dra og trene i dag, det kan bli litt snaut med tid. Men drar jeg ikke i dag, skal jeg i alle fall dra i morgen! Har egentlig lyst på en ny Middels-time, men nå begynner det å bli lenge siden jeg jogget, så jeg burde vel kanskje heller gjort det. Hmm, valgets kvaler.

Uansett, det er lørdag og helg! I dag har jeg fortært rundstykker ala *Maja* til frokost, nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Får tid til å både treninger, baking(!), sosialt samvær og husvask på en uke, i tillegg til full jobb. Jeg bøyer meg i støvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, nå var boka mi langt nede på lista her!

Men det betyr likevel ikke at jeg har latet med og ikke har trening å logge. På tirsdag var jeg på Middels, og det samme i går. Så jeg har dermed tre treningsøkter hittil denne uka, så det er helt i tråd med målet.

Det har vært en sosial uke, så jeg har ikke vært så mye hjemme, derfor må jeg nesten bruke litt tid på husarbeid i dag og i morgen. Er derfor ikke helt sikker på om jeg skal dra og trene i dag, det kan bli litt snaut med tid. Men drar jeg ikke i dag, skal jeg i alle fall dra i morgen! Har egentlig lyst på en ny Middels-time, men nå begynner det å bli lenge siden jeg jogget, så jeg burde vel kanskje heller gjort det. Hmm, valgets kvaler.

Uansett, det er lørdag og helg! I dag har jeg fortært rundstykker ala *Maja* til frokost, nam nam :)

Så flink du er :) Godt å høre at rundstykkene falt i smak :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas siste treningsøkt ble Middels i dag. Så da har jeg fått meg fire treningsøkter til tross for mye sosialt samvær - kan ikke være misfornøyd med det? :)

Håper på å klare å kombinere slik senere også!

Jeg merker at dette godteriløftet mitt for alvor blitt satt på prøve om dagen. På fredag skulle jeg og ei venninne spise pizza og hun ville ha sjokoladefondue med frukt til dessert. Langt fra det verste man kan spise, men sjokolade er jo ikke lov for meg. Merket hun ble litt irritert, men det ble så hun dyppet i sjokolade og jeg spiste frukten naturell. Så det gikk bra, men det er ikke så lett å si NEI når alle begynner å argumentere for hvorfor du kan spise sjokolade eller andre ting! Jeg vet bare at jeg er så fast bestemt på å klare dette nå, så jeg tror nesten må true meg på livet hvis jeg skal spise søtsaker i denne perioden nå :gjeiper:

Nå skal jeg bake grove rundstykker! Det blir NAM, og slår (nesten) sjokolade ned i støvlene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

ÅHHH jeg bukka under for kakepresset en gang denne uka. Men jeg angrer ikke da, det var en helt sykt god ostekake med helt drøyt gode bær.. Men det er hardt nåpr folk sier "jamen kom igjen da, den er jo sååå god" eller hvis de bare ser på deg med sånt tomt blikk.

Eller når du SER de får dårlig samvittighet selv - fordi ditt valg minner dem på at de er mindre sunne. Faens vanskelig opplegg!

Men stolt av deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å trene mest alene eller sammen med noen?

Hadde en periode hvor jeg av og til trente med en kollega, men hun falt av, så nå trener jeg nesten bare alene. Fungerer greit det også, så lenge jeg har vanen på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en periode hvor jeg av og til trente med en kollega, men hun falt av, så nå trener jeg nesten bare alene. Fungerer greit det også, så lenge jeg har vanen på det :)

Klarer man å få seg selv på treningen, så er det jo kjempebra! Da fungerer det sikkert fint å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første treningsøkt overstått, denne gangen også med godt selskap :)

Ble en time Middels igjen.

Blir trolig en time Middels i morgen også, det er en av de beste timene i løpet av uka, så da er det litt for kjipt å gå glipp av :)

Får heller se om jeg jogger eller spinner på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg på trening idag?

Sure did! :)

Ny time Middels. Det er i utgangspunktet en av de beste Middels-timene i løpet av uka, men i dag var det vikar. Men flink instruktør det også, selv om jeg gledet meg litt ekstra til den opprinnelige timen.

Driver og vurderer treningsfri i morgen nå, men det spørs om jeg klarer ... Skulle ha vasket og ryddet litt her hjemme, så jeg tenker på om jeg kanskje heller bare skal ta en joggetur ute eller noe. Får se an dagsformen i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!!

Har du vært på timen som heter Dans fuego? En form for Zumba står det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!

Har du vært på timen som heter Dans fuego? En form for Zumba står det....

Jepp, har vært på den noen ganger. Den ligner en del på zumba ja. Verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke trent i dag, men så har jeg fått vasket klær, handlet og ryddet litt til gjengjeld :)

Og selvfølgelig blir det trening i morgen!

Men siden det i dag er 1. februar, tenkte jeg å lage en liten oppsummering over treningen i januar.

Januar ble slik:

12 Middels-timer

1 Fuego-time

1 Basis-time

1 Spinn Middels

4 joggeøkter på til sammen en time hver

10 min ellipse (fnis)

80 min gåtur

Jeg hadde 9 helt treningsfrie dager (uten en gang en gåtur). Og målet med 200 treningstimer i løpet av året, er jeg godt i gang med, siden jeg trente 18 timer og 50 minutter (ikke medregnet gåturer) i januar. For å overholde målet må jeg trene omtrent 17 timer i løpet av en måned.

Satser på at februar går like greit! Noen færre dager å trene på, men da får jeg bare stå på hardere de dagene som er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det i dag er 1. februar, tenkte jeg å lage en liten oppsummering over treningen i januar.

Januar ble slik:

12 Middels-timer

1 Fuego-time

1 Basis-time

1 Spinn Middels

4 joggeøkter på til sammen en time hver

10 min ellipse (fnis)

80 min gåtur

Gratulerer! :klappe: Så flink du er! :klappe:

Tenkte jeg skulle trene på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Middels-time i dag (bombe :gjeiper: )

Denne timen pleier også å være en av de beste timene i løpet av uka, men også i dag var det vikar. Flink hun også, men det blir ikke helt det samme!

Nå tror jeg at jeg tar en joggeøkt i morgen, så får jeg se an om det kanskje blir fri på lørdag og/eller søndag. Skal møte noen venninner på lørdag, så det spørs om det uansett blir litt snaut å trene da. Men først skal det jogges i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...