Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Det er en del tyngre å løpe på morgenen når man ikke er vant med det ja, og særlig om man må stå opp tidligere enn normalt. :) Flink du er som står opp tidlig for å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med *Enigma* her; å stå opp tidligere enn normalt for å trene, er ikke noe stas! Desto mer imponerende at du tok 5 km i morges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med *Enigma* her; å stå opp tidligere enn normalt for å trene, er ikke noe stas! Desto mer imponerende at du tok 5 km i morges :)

Skal vel sies at jeg ikke sto opp noe tidligere enn normalt, snarere heller motsatt, siden jeg hadde senvakt på jobb i dag og derfor kunne sove tre kvarter lenger selv om jeg dro på trening :gjeiper: Men uansett, kjentes annerledes ut enn når jeg trener på ettermiddagen, så jeg er fortsatt stolt av 5 gjennomførte kilometre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet senvakter i sommer syntes jeg det var skikkelig deilig å komme på jobb de dagene jeg hadde gjort noe fornuftig tidligere på dagen og ikke bare sovet og sett på tv... Og trening går under fornuftig, kjempeflink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, deilig sliten nå - tok både Middels og Dans Fuego etter jobb i dag :)

Og ca 1100 kcals forbrent, skal jeg tro på klokka. Lurte på om jeg skulle kjenne beina veldig godt etter joggeøkta i går, men det gikk greit. Ble så klart sliten, men ikke noe vondt :)

Får se om jeg kanskje tar treningsfri i morgen nå, men spørs om jeg klarer det - man får jo abstinenser av slikt! :P

På torsdag skal jeg til ei venninne og vi skal jogge ute. Det blir uvant ... Er det ikke glatt og kaldt ute nå a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Skal jeg trene i dag eller ikke?

Det er uansett ikke snakk om noe annet enn en spinningtime, skal ikke utsette beina mine for mer belastning nå.

Er veldig støl i dag, og jeg synes det kanskje murrer litt på den høyre skinnleggen. Should I stay or should I go????

I morgen skal jeg jogge med venninne, bør jeg heller spare meg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Ikke. Hviledag er like viktig som selve treningen. Hvis du skal jogge imorgen, og er støl i dag, så ta deg en fridag! :) Og har ikke du trent veldig mye i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å ta det med ro hvis du går på spinningtimen? Hvis du klarer å ta det med ro kan det være godt å få litt varme og bevegelse i beina, men om du kjører på det du klarer i forhold til hvor støl du er så er det ikke nødvendigvis så lurt. Det er mer behagelig å sykle enn å gå gjerne når man er støl, så sånn sett ville jeg heller gått på en spinningtime enn å gå meg tur. Når det er småglatt spenner man seg også gjerne, og da har ikke f.eks en gåtur like god effekt. Litt bevegelse ville jeg definitivt forsøkt meg på, men rolig! ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, jenter - dere er GULL! :)

Jeg er nok dessverre redd for at jeg ikke klarer å ta en ROLIG spinningtime. Blir alltid revet med og presser meg ganske så hardt. Så jeg lurer på om jeg heller drar hjemover etter jobb og eventuelt går en liten tur i kveld en gang ...

Føler på en måte at jeg får en dårlig samvittighet for det, det er jo ikke riktig!

Skal uansett ha en rolig helg uten fest og den slags, noe som betyr at jeg kan trene omtrent akkurat det jeg orker og føler før, så om jeg skipper det i dag, burde ikke det gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hei Vofsi :) Har lest meg igjennom de siste sidene i dagbopka di, og må si jeg er ganske imponert her jeg sitter!

Du har mye pågangsmot og energi, og du kommer over den dørstokkmila oftere enn mange andre! :) Bra jobba!

Men jeg sier meg enig med de andre, det virker som du går litt for hardt på her. Jeg er som deg - det går en faen i meg og jeg pusher meg selv litt for mye. Jeg må virkelig STREVE for å holde tilbake, ikke løpe for langt, ikke løpe for ofte, ikke for fort. Når man først liksom har kommet i gang er det så vanskelig å bremse :/

Men jeg går alltid på samme smellen, og sliter meg ut. Så nå er det selvdisiplin! Og det håper jeg du kan ta med deg også :) Jo mer du lytter til kroppens signaler (når du har vondt) og jo mer du forstår, jo lengre kan du holde dette treningsopplegget uten å skade muskler og risikere å ikke kunne trene på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vofsi :) Har lest meg igjennom de siste sidene i dagbopka di, og må si jeg er ganske imponert her jeg sitter!

Du har mye pågangsmot og energi, og du kommer over den dørstokkmila oftere enn mange andre! :) Bra jobba!

Men jeg sier meg enig med de andre, det virker som du går litt for hardt på her. Jeg er som deg - det går en faen i meg og jeg pusher meg selv litt for mye. Jeg må virkelig STREVE for å holde tilbake, ikke løpe for langt, ikke løpe for ofte, ikke for fort. Når man først liksom har kommet i gang er det så vanskelig å bremse :/

Men jeg går alltid på samme smellen, og sliter meg ut. Så nå er det selvdisiplin! Og det håper jeg du kan ta med deg også :) Jo mer du lytter til kroppens signaler (når du har vondt) og jo mer du forstår, jo lengre kan du holde dette treningsopplegget uten å skade muskler og risikere å ikke kunne trene på en stund.

Ååå, for en utrolig hyggelig kommentar, Kevlarsjäl! (jeg digger forresten nicket ditt :jepp: )

Tusen takk, du ga meg et smil om munnen :)

Ja, det er ikke alltid like lett faktisk å ta seg selv i nakken og roe seg ned når man er inne i en god treningsperiode. Og jeg prøver å kjenne på kroppen hver eneste dag om det er riktig å trene eller ikke, men det er ikke alltid den gir meg noe klart svar, og det er så frustrerende! :gjeiper:

Jeg tror nok imidlertid at jeg tok riktig avgjørelse med å dra hjem i stedet for å dra på trening i dag. Jeg hadde ikke klart å trene rolig hvis jeg hadde dratt, og jeg kjenner at det stikker litt til i leggen av og til. Trøtt har jeg også vært i dag, det kan jo også være kroppen som sier at jeg har lov å ta meg en hviledag?

Men hva skal jeg finne på i ettermiddag/kveld hvis jeg ikke skal trene da? Hmmmm. Det var verre ... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessss, fræddan!

Har fått plassert meg i sofaen nå, og her blir jeg nok en stund. Har spist blodpølse til middag - vet det er mange som synes det er æsj, men jeg synes det er nydelig! :)

Fikk meg en time Middels i dag. Kjente imidlertid at kroppen kanskje ikke var helt der den burde være, var sliten i beina og hadde ikke den energien jeg pleier å ha på disse timene. Det kan jo kanskje komme av joggeturen vi hadde i går, selv om den ikke var så lang. Jeg er absolutt ikke vant med å jogge ute, så det kjentes veldig godt på timen i dag, og jeg kjenner det veldig godt nå. Tror kanskje det blir treningsfri i morgen nå, hvis beina sier det samme i morra :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du nærmer deg ikke overtrening da? Kroppen sier ifra når den vil ha pause :) Hva med å ta fri hele helga, BÅDE lørdag og søndag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nærmer deg ikke overtrening da? Kroppen sier ifra når den vil ha pause :) Hva med å ta fri hele helga, BÅDE lørdag og søndag? ;)

Hm, tror du det? :klo:

Jeg har vel ikke trent sååå mye i det siste? På mandag var det mølla, jogging 5 km, samt gåing som oppvarming og nedtrapping - tirsdag var det en time Middels og en time dans - fri på onsdag - joggetur på ca en halvtime i går - Middels i dag.

Jeg synes jo ikke det høres så veldig mye ut, og jeg tror jeg har trent mer uten å ha problemer før ...

Jaja, koselig at du bryr deg og passer på! Er jo ikke alltid man ser at man bør ta det rolig selv ;)

Skal kjenne godt på beina i morgen og se hva jeg gjør da! Kanskje beina heller har lyst til å gå til shoppingsenteret og litt rundt omkring der ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har trent fire ganger på fem dager, og så synes du ikke at det var så mye?! Dra på shoppingsenteret i dag, du, jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har trent fire ganger på fem dager, og så synes du ikke at det var så mye?! Dra på shoppingsenteret i dag, du, jenta! :)

Hehe, joda, det er jo faktisk en del :gjeiper:

Kjenner at jeg ikke skal trene i dag i alle fall. Er støl i låra på en sånn spesiell måte - når jeg har vært støl på denne måten før, har jeg ofte fått noe slags "lårhøne" eller hva det kalles når jeg har begynt å jogge eller trene igjen. Husker da jeg var med på et sykkelritt for noen år siden. Alt gikk fint og jeg fullførte og alt, men et par dager senere skulle vi spille fotball, og da jeg bare begynte å småløpe såvidt, sa det PANG i lårene, og jeg klarte knapt å bevege meg bortover. Sånn vondt på en veldig stiv og rar måte. Akkurat hva det idrettspråklige uttrykket for det er, vet jeg ikke, bare at det var veldig ubehagelig :gjeiper:

Kjennes litt sånn stivt ut på samme måten nå, så jeg skal ikke utfordre det noe.

Kanskje jeg kan gå en tur i dag. Men så snør det helt vilt ute da. Får se hva jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarte nok ikke å holde meg unna treningssenteret i dag gitt ... :gjeiper:

Ble en time Middels. Kjente at jeg var litt støl i leggene, men det gikk veldig bra. Hadde faktisk veldig godt med energi, så fikk tatt meg skikkelig ut på siste pulstopp. Herlig! :)

Spiste jo masse masse i går da jeg lagde tacopai til venninnene mine. Hadde også popcorn og potetgull, men jeg motsto i det minste kanelbollene som venninna mi hadde tatt med, i tråd med godisløftet mitt. Så still going strong på den fronten!

Har egentlig hatt en litt dårlig uke kroppsmessig, selv om den har vært veldig bra treningsmessig - har jo trent 5 ganger, samt at jeg gikk tur i går.

Har følt meg større og mer oppblåst enn vanlig. Vet ikke helt hva det kommer av, ofte pleier jeg å føle meg mye slankere og bedre når jeg trener masse, men ikke denne uka. Er ikke sikker på om jeg kan ha lagt på meg, det er ihvertfall ikke slik at jeg kjenner det på klærne. Vekta mi opptrer så rart fra gang til gang, så jeg vet ikke om jeg kan stole på den heller.

Jaja, får håpe jeg snart føler meg bedre.

Nå skal jeg i det minste lage sunn og god kyllingmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Trene på en søndag.. *riste på hodet*

Det er noe med trene og søndag som ikke hører sammen, spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte nok ikke å holde meg unna treningssenteret i dag gitt ... :gjeiper:

Ble en time Middels. Kjente at jeg var litt støl i leggene, men det gikk veldig bra. Hadde faktisk veldig godt med energi, så fikk tatt meg skikkelig ut på siste pulstopp. Herlig! :)

Spiste jo masse masse i går da jeg lagde tacopai til venninnene mine. Hadde også popcorn og potetgull, men jeg motsto i det minste kanelbollene som venninna mi hadde tatt med, i tråd med godisløftet mitt. Så still going strong på den fronten!

Har egentlig hatt en litt dårlig uke kroppsmessig, selv om den har vært veldig bra treningsmessig - har jo trent 5 ganger, samt at jeg gikk tur i går.

Har følt meg større og mer oppblåst enn vanlig. Vet ikke helt hva det kommer av, ofte pleier jeg å føle meg mye slankere og bedre når jeg trener masse, men ikke denne uka. Er ikke sikker på om jeg kan ha lagt på meg, det er ihvertfall ikke slik at jeg kjenner det på klærne. Vekta mi opptrer så rart fra gang til gang, så jeg vet ikke om jeg kan stole på den heller.

Jaja, får håpe jeg snart føler meg bedre.

Nå skal jeg i det minste lage sunn og god kyllingmiddag :)

Du er supertsterk med godisløftet ditt! Jeg fikk anfall i går og MÅTTE lage meg småboller :fnise:

Angående formen din så er det normalt at kroppen til tider har mer luft og vann i seg. Da føler en seg gjerne litt blæh, men så lenge du fortsetter å spise og trene som du pleier så stabiliserer det seg fort.

Godt gjort med treningen i dag! Elsker søndagsøkter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...