Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Maratontrening?! :sjokkert: Sykkel, eller? Jeg husker jeg var på en sånn maratonaerobic-happening i min grønne ungdom (eller noe :fnise: ), og husker det som ganske moro (sånn rent bortsett fra at jeg heller ikke den gang var voldsomt koordinert, og et par bolker var med avsindig mange trinn og kombinasjoner). Jeg har aldri sett maratontimer i sal igjen, nå er det bare spinningmaraton over alt, synes jeg? Og det har jeg også prøvd. Mitt forhold til spinning er vel relativt kjent, så det å tro at 100 minutter spinning var tingen, var vel i grunn bare naivt :laugh: Gjentas IKKE for mitt vedkommende!

Babbel, babbel ... Vil uansett bare ønske deg en strålende og aktiv helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke spinning, nei, men Middels-maraton, i 90 min :)

Jeg er jo egentlig ganske glad i litt koordinasjon, jeg da, har jo blant annet danset litt før og liker godt aerobic og danseinspirerte timer. Middels-timene er uansett veldig enkle på koordinasjon, så de fleste pleier å henge greit med, uavhengig av koordinasjon.

Det er en stund siden jeg har vært på spinningmaraton, men håper kanskje at det arrangeres snart igjen, for jeg liker det også veldig godt.

Nå har jeg spist to knekkebrød med lett gulost og paprika på, samt et kokt egg til frokost, og driver og lader opp til ny Middels-trening :)

Vurderte å droppe det i dag, siden jeg var på Middels i går og skal på maratontreningen i morgen, men så klarer jeg heller ikke helt tanken på å la være ... :sjenert:

Og hvis jeg drar i dag, blir det fire økter på en uke, i stedet for tre, og det er en økt bedre! Logisk nok. Hehe.

Det blir uansett ikke trening på mandag, da skal jeg til kiropraktor og har en date med ei venninne etterpå. Så jeg satser heller på noen gode økter i dag og i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsrapport:

En time Middels unnagjort!

Det gikk fint, men jeg fikk nokså vondt i venstre leggen mot slutten. Har tidvis hatt det før også, så jeg bør sikkert være litt på vakt. Skal sies at jeg ble påkjørt av en bil i januar i år (det gikk veldig bra, altså, den hadde liten fart, og jeg slo meg bare litt!), og jeg har tenkt litt på om det kan ha noe sammenheng med det, siden den traff meg fra venstre. Men får vel bare se det an og håpe det ikke blir noe verre.

Føler meg uansett laddad for maratontrening i morra!

Har fortært en deilig middag av karbonader, råstekte poteter og kokte grønnsaker og med bbq-saus på hele herligheten nå. Mett! Slappe av litt før jeg stikker til en kompis og drikker øl. Men skal ta det nokså rolig, for jeg SKAL på trening i morgen! :)

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du hellige jul, for en digg Middels-maraton det ble! :)

Til tross for inntak av seks øl og et glass rødvin og i seng i tretida i natt gikk det over all forventning. Var også nokså støl etter treninga i går, men det gikk utrolig bra! Fikk med meg ei venninne også, og hun synes også det var en utrolig hard, men morsom og bra trening. Win win!

Ble så klart veldig sliten, men null problem å ta i masse og fullføre. Det hadde jeg ikke trodd etter alkoholinntaket i går. Det beviser bare at det går fint an å trene dagen derpå! :)

Nå har jeg spist en deilig middag med elgkarbonader, grønnsaker og stekte brødskiver og skal snart sette i gang med å shine leiligheten. Er helt salig og sliten etter treninga, men en vask må til! Har også planer om å bake rundstykker og pynte til advent :)

I morgen skal kroppen få velfortjent treningsfri. Skal imidlertid til kiropraktor, og det er jo perfekt etter treningen i dag. Skal bli godt å få løst opp litt i musklene - akkurat nå kjennes det litt ut som at noen har kjørt meg gjennom en makuleringsmaskin (i mangel av bedre sammenligninger :fnise: )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg trener også nesten alltid dagen derpå(utenom de gangene jeg har ligget med en bøtte under huet :fnise: )Synes det er fantastisk oppfriskende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, nok en deilig økt i dag :)

En time Middels etterfulgt av en time dans fuego (zumba-lignende). Gikk som bare juling! Blir nesten forundret og lurer på hvor energien min egentlig kommer fra. Det er jo rart med det, det at trening avler mer energi? Fantastisk er det i alle fall :)

1045 kcal viste pulsklokka, så det er mer enn godkjent sånn på en tirsdag.

Har spist i dag:

Frokost: to grove hjemmelagede rundstykker med stekt egg og makrell i tomat + kaffe med sk melk

Lunsj: to grove hjemmelagede rundstykker med philadelphia og kokt skinke + en mild og lett blåbæryoghurt

Mellom: et eple + to klementiner + en neve mandler

Mellom treningstimene: en banan

Etter trening: litt rosiner og mandler

Middag: Tacorester fra i går - to lefser med tilbehør

I morgen blir det atter treningsfri - skal på juleshow med en kompis og et vennepar. Skal spise på Fridays først. Det synes jeg faktisk er litt velfortjent med tanke på treningsmengden min om dagen! Da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å kose meg litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny Middels-økt i dag! 494 kcals bortevekk :)

Vurderte å ta dobbeltime, siden det egentlig skulle være aerobic etterpå, men kjente at energien kunne vært litt bedre, samt at jeg uansett måtte hjem og vaske klær :gjeiper:

Oppdaget også at de hadde byttet det til en ny Middels-time, og det hadde jeg ihvertfall ikke energi til!

Det ble en dag med mye og god mat i går. En kollega sluttet på jobben i går, så da ble det kake. Tok bare ett smaaalt stykke riktig nok. Så var det middag på Friday's - digg burger med fries! Og to øl. Var et helt fantastisk show - kan leses mer om i den andre dagboka hvis noen er interesserte :fnise:

Anyway, driver nesten og vurderer treningsfri i morgen nå, men samtidig har jeg lyst til ta en ny Middels-time ... Grunnen til at jeg vurderer treningsfri, er at jeg de siste treningene nå har hatt litt vondt i venstre leggen. Det går stort sett greit, men det føles av og til ut som at den svikter litt når det er mye hopp og sprett. Jeg har jo absolutt ikke lyst til at den skal bli verre, men samtidig har jeg lyst til å trene ... :sjenert:

Men nå er det i alle fall snart helg! Gleder meg! Det er julebordsplaner med venner på lørdag, så det blir nok mye god mat der også. Men det er det jo "bare" å trene bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og sprek du er! :)

Hvor i leggen er det vondt? Foran? Ikke utfordre skjebnen dersom det er gryende beinhinnebetennelse, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og sprek du er! :)

Hvor i leggen er det vondt? Foran? Ikke utfordre skjebnen dersom det er gryende beinhinnebetennelse, da!

Nei, det er mer på baksiden. Jeg har tenkt på beinhinnebetennelse, men har vel nesten utelukket det siden det ikke er vondt på fremsiden! Vet ikke riktig hva det kan komme av, men jeg vil tro det er på grunn av belastning ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde kjøre ellipse eller spinning frem til det roer seg slik at du ikke får en belastningsskade?

Uansett så er du kjempeflink :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig med plager i leggene når man kjører veldig mye saltimer slik du gjør. Slenger meg på *Maja* og anbefaler ellipse/CrossTrainer eller spinning i stedet en stund. I tillegg bør du være flink til å tøye og kanskje også legge inn tåhev i treninga di et par ganger i uka. Styrketrening på leggene er fint for å unngå muskelplager i leggene både når man løper og når man trener i sal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet trening på fredag, gikk og kikket etter julegaver i stedet :sjenert:

Fikk meg en time Middels i går da. Gikk greit med leggen, selv om det var litt småplager. Tror jeg uansett må se litt etter alternative treningsmåter, slik at den ikke blir verre. Takker for tips, folkens! :) Kanskje jeg tar meg en spinningtime snart?

Pulsklokka mi har begynt å tulle da. Låste seg plutselig på 204, og jeg var nok ikke oppe i såpass med puls akkurat. Den låste seg på flere andre tall også, og da jeg stoppet økta, hadde jeg en makspuls på 233 ... Nå fikk jeg jo byttet batteri og fikk service på den i vår, så jeg synes det er litt for tidlig at den skal begynne å fuske igjen nå. Men men, må det til, så må det vel til.

Ellers kan jeg si at jeg har spist altfor mye i helga. På fredag spiste jeg kakemenn og kokosboller, samtidig som det ble en liten tur ut med øl.

I går spiste jeg både frokost og stor lunsj, før det var vennejulebord på kvelden, med pinnekjøtt. Hadde faktisk aldri smakt pinnekjøtt før, men det var kjempegodt! Ble også en hel del øl.

Må virkelig skjerpe meg på kostholdet fram mot jul nå. Treninga har jeg jo på plass, men det er kostholdet jeg må jobbe med hvis jeg vil nedover i vekt. Jeg tror kanskje jeg har blitt redd for å spise for lite, så derfor har jeg vel heller spist for mye, og da blir det jo ikke kaloriunderskudd. Hvor mye det er å gjøre med det fram mot jul nå, er vel noe begrenset, men jeg skal i alle fall få begynt å ha fokus på dette etter nyttår. Nå har jeg også ikke noe ekstra fri i jula, kun julaften, første og andre juledag, så derfor skal jeg prøve ikke å skeie ut noe særlig de andre dagene i jula. Tre dager med litt utskeielser er vel bedre enn en uke med utskeielser? Noe måtehold er det nok uansett lurt å prøve seg på i jula, men det er nok ikke til å stikke under stol at det blir en del ekstra både fett, sukker og andre karbohydrater i jula ...

Trene skal jeg da uansett få gjort i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag - måtte ringe Telenor og be om nytt modem på fredag, siden det jeg hadde, hadde streika. Og det kommer nå i kveld, så jeg var nesten nødt til å være hjemme. Fikk heldigvis lirker på modemet slik at det såvidt begynte å funke igjen da, som er hvorfor jeg kan bruke Internett nå :P

Men men, jeg har da fått vasket klær, skiftet sengetøy, vasket opp og ordnet litt ellers i leiligheten, så sånn sett kommer en og annen treningsfri dag godt med :P

Har på en måte satt meg en plan frem til jul nå. Spiste såpass mye i helga at samvittigheten er nokså dårlig, så nå er planen å spise 1500 kalorier per dag frem til jul og trene så mye som jeg kan. Det kan selvfølgelig bli vanskeligere noen dager enn andre, men jevnt over skal jeg klare å gjennomføre dette. Kommer nok ikke til å telle kalorier i helgene, men i ukene skal jeg gjøre det. Skal blant annet ha venninnemiddag lørdag om to uker, og da skal jeg IKKE telle kalorier :P

Satser på at dette er gjennomførbart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig trening igjen i dag! :)

Hadde ikke trengt siden lørdag, så det var digg. En time Middels, som vanlig :gjeiper:

Pulsklokka så ut til å fungere bedre i dag - ingen rare pulstopper eller annet, og rundt 430 kcals forbrent i følge den.

Synes nesten økta i dag var litt rar. Jeg ble langt fra så sliten og svett som jeg pleier, og makspuls var på 178 (ifølge klokka). Og det er ganske mye mindre enn jeg pleier å ha på Middels-timer. Hadde egentlig mer energi til overs når jeg var ferdig, men tenkte at det var greit ikke å utfordre det heller, siden jeg har hatt litt vondt i legger og litt mindre energi på de siste treningene nå. Kan det være at kroppen har hatt godt av tre dager med treningsfri nå? Sannelig om jeg vet, men det var i alle fall deilig å kjenne at jeg kunne holdt på lenger! :)

Tror nok helst det blir en Middels-time i morgen også ... :sjenert:

Skal se om det går noen spinningtimer som passer, men så er Middels-timen i morgen også en av de jeg liker aller best - en av de mest slitsomme! :gjeiper:

Planen med å spise 1500 kcals har gått mer eller mindre greit hittil (men nå har det bare gått tre dager også ...). Har logget på vektklubben på mandag og i går, og har holdt med under 1500 begge dagene. I går var jeg hos ei venninne, der det ble hjemmelaget fiskesuppe, foccacia, gløgg og noen peppernøtter, så det er vanskelig å logge kalorier på det, men jeg tror heller ikke det ble så veldig ille heller. Slik skal det fortsette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det :) Plutselig er man i bedre form enn man skulle trodd. Husker første gangen jeg peste meg gjennom 3 kilometer og jeg plutselig klarte å løpe en mil uten å slite i det hele tatt.

Er en ufattelig god følelse å se at en får belønning for strevet :jepp:

Flink er du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ufattelig god følelse å se at en får belønning for strevet :jepp:

Flink er du :klemmer:

Takk, du er skjønn! :)

Ble nok en time Middels på meg i dag. Irriterende at jeg hadde glemt pulsbeltet til klokka da, så måtte trene uten klokke. Lurte lenge på hvor jeg kunne ha glemt det, og jeg var også redd jeg hadde mistet det. Så kom jeg endelig på at jeg vasket det i går og at det hang på tørkestativet hjemme ... Av og til er jeg så distre at jeg skremmer meg selv.

Blir vel muligens ikke trening før på søndag nå - må til litt julegavehandling og julebakst. Synes imidlertid spiseplanen min går greit - har funnet ut at gulrøtter er perfekt som et lite kveldsmåltid, og dermed er jeg akkurat på kalorigrensa :)

Det blir nok større prøvelser i helga nå, men jeg skal gjøre mitt beste for i det minste å holde kalorinivået på et akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En time spinning i dag :)

En stund siden sist jeg var på spinning nå. Pulsklokka kranglet litt først, men fungerte greit underveis så det ut til. 485 kcal forbrent (men tar det med en klype salt med tanke på klokkas humør i det siste).

Telte ikke kalorier i går. Ingen trening, da jeg stakk rett på juleshopping med venninna mi rett etter jobb. Trass besøk på kinesisk restaurant tror jeg likevel ikke kaloriinntaket var så helt ille likevel, og spiste ikke noe godteri, sett bort fra et par pepperkaker på jobb.

I dag har jeg spist:

Frokost: tre små grove hjemmelagede rundstykker, tre halve med kokt egg og makrell i tomat, tre halve med lett blåbærsyltetøy

Etter trening: litt rosiner og mandler + noen slurker skummet melk

Middag: to kyllingwienetter, en potet og masse grønnsaker - alt stekt i ovn, med litt rapsolje

Kvelds: lett og mild blåbæryoghurt med mysli + to gulrøtter + hjemmelagde kjeks (kanskje fire-fem stk? ...) + skummet melk

I morgen blir det nok en time Middels på meg igjen :)

Mandag har jeg noen ærender, så jeg tror jeg tar treningsfri da!

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time Middels igjen i dag. God økt!

Etter trening fikk jeg gjort unna noen julegaver. Det må da være litt trening å gå rundt med tunge bæreposer også? Kjente det godt i skuldrene i alle fall ... :fnise:

Ble jammen med bakst i dag også - choc chip cookies. NAM! Men sunt? Haha, nei :gjeiper:

Jaja, begynner med 1500 kcal-planen igjen i morgen, og den skal vare til og med torsdag. Fredag er julebord og lørdag er venninnemiddag. Deretter satser jeg på å følge den også neste uke, før jeg reiser hjem til jul ettermiddag lille julaften.

Spist i dag:

Frokost: Samme som i går

Etter trening: rosiner, mandler og litt skummet melk

Middag: stekt kyllingfilet og grønnsaker + et fullkornspitabrød + pesto og bbq-saus

Kvelds: lett og mild blåbæryoghurt med mysli + to klementiner + tre eller fire choc chip cookies ... :sjenert: også skummet melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen slo jeg ikke til med en dobbelttime i dag :)

Først en time Middels og deretter en time dans fuego. 1139 kcals bortevekk hvis jeg skal stole på pulsklokka! Hadde egentlig planer om å trene i morgen, men da blir det heller litt gavelevering og middag hos en slektning. Så motivasjonen for å ta litt mer trening i dag var absolutt til stede.

Nå er jeg god og sliten, har fått i meg litt mat og skal fortsette på å lage quizen til julebordet vi skal ha på jobb på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen slo jeg ikke til med en dobbelttime i dag :)

Først en time Middels og deretter en time dans fuego. 1139 kcals bortevekk hvis jeg skal stole på pulsklokka! Hadde egentlig planer om å trene i morgen, men da blir det heller litt gavelevering og middag hos en slektning. Så motivasjonen for å ta litt mer trening i dag var absolutt til stede.

Nå er jeg god og sliten, har fått i meg litt mat og skal fortsette på å lage quizen til julebordet vi skal ha på jobb på fredag :)

Så flink du er :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...