Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk meg en liten joggetur på mølla på torsdag (takk for motivasjon, *Maja*! ;))

10 min gange som oppvarming, og deretter 30 min jogging før det var litt gange som nedtrapping igjen. Prøvde å holde en nokså rolig fart, jogget vel på 7,7 på fart eller noe. Pulsen gikk likevel nokså høyt, men var ikke noe problem å holde ut de 30 i alle fall. Bortsett fra at jeg hadde nokså vondt rett over knærne i går og i dag, ga det mersmak! Egentlig ganske greit å jogge litt og ikke bare gå på timer, siden man da kan styre akkurat når og hvor lenge man ønsker å trene.

I går var det julebord og i kveld skal jeg ha venninnemiddag. Kaloriene fløt i går og kommer til å gjøre det samme i dag! Får se an om kanskje jeg tar meg en treningsøkt i morgen da, i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en liten joggetur på mølla på torsdag (takk for motivasjon, *Maja*! ;))10 min gange som oppvarming, og deretter 30 min jogging før det var litt gange som nedtrapping igjen. Prøvde å holde en nokså rolig fart, jogget vel på 7,7 på fart eller noe. Pulsen gikk likevel nokså høyt, men var ikke noe problem å holde ut de 30 i alle fall. Bortsett fra at jeg hadde nokså vondt rett over knærne i går og i dag, ga det mersmak! Egentlig ganske greit å jogge litt og ikke bare gå på timer, siden man da kan styre akkurat når og hvor lenge man ønsker å trene.

I går var det julebord og i kveld skal jeg ha venninnemiddag. Kaloriene fløt i går og kommer til å gjøre det samme i dag! Får se an om kanskje jeg tar meg en treningsøkt i morgen da, i det minste :)

:kose:

Bra jobbet! Men ikke ødelegge knærne dine(!!!)

Litt ekstra kalorier her og der blir det jo i jula( :skaal: ), men det er ikke så farlig når du er så flink som du er :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress, stress, stress!

Sånn ser dagene mine ut for tida. Har ekstra ansvar på jobb, samt at vi har altfor mye å gjøre ellers. Så det sliter på kropp og sjel.

Fikk i det minste trent i går og i dag. Middels begge dagene. Hadde i utgangspunktet tenkt å trene i morgen også, men er redd jeg må føye meg til fordel for overtid. Så dermed var det vel kanskje siste treningsøkt før jul jeg var på i dag ...

Siden jeg har stresset så mye i det siste, blir det nok bare avslapping de dagene jeg er hjemme (en og annen vofsetur blir det nok!), men satser på å få trent igjen i romjula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress, stress, stress!

Sånn ser dagene mine ut for tida. Har ekstra ansvar på jobb, samt at vi har altfor mye å gjøre ellers. Så det sliter på kropp og sjel.

Fikk i det minste trent i går og i dag. Middels begge dagene. Hadde i utgangspunktet tenkt å trene i morgen også, men er redd jeg må føye meg til fordel for overtid. Så dermed var det vel kanskje siste treningsøkt før jul jeg var på i dag ...

Siden jeg har stresset så mye i det siste, blir det nok bare avslapping de dagene jeg er hjemme (en og annen vofsetur blir det nok!), men satser på å få trent igjen i romjula!

Kjedelig når man ikke rekker å trene enda man vil. Er nok mye å gjøre de fleste steder nå tror jeg, har blitt noen treningsfrie dager på meg også gitt. Vi får satse på at det blir bedre i romjula. Du får ta litt ekstra godt vare på deg selv nå som du stresser sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, sånne hektiske jobbperioder er ikke noe gøy! Håper du får noen dager velfortjent fri nå, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jula over for min del. Dro inn til byen igjen i går etter tre dager hjemme. Har spist over ævne! Så nå som hverdagen er tilbake igjen, skal det strammes inn!

Hadde tenkt meg på trening i dag, men så kjennes det ut som at jeg har blitt syk. Ei på jobb måtte gå hjem på grunn av at hun var syk med feber i dag. Og vi har ikke råd til at jeg også blir syk nå. Kom meg i det minste gjennom dagen i dag, men var ikke snakk om å orke å gå på trening. Har vondt og er slapp i kroppen og har vondt i halsen. Har drukket ingefærte og spist appelsin til kvelds nå, så jeg satser på at en god søvn kurerer meg så jeg er hoppende frisk til i morgen! Er jo lov å håpe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, alle sammen! :)

Formen er bedre, men hoster litt fortsatt. Er litt bitter for at jeg ikke har fått trent hele denne uka, men er klar for trening igjen i morgen! Og jeg er klar for å sette alle kluter til og få dette med vektnedgang, kosthold og trening til en gang for alle. Vet at jeg har litt å jobbe med når det kommer til kostholdet, har lett for å tenke at jeg trenger mer mat enn jeg sikkert egentlig gjør, og det blir det jo ikke vektnedgang av.

Nå skal jeg ha som mål ikke å spise noe godteri og søtsaker før bursdagen min i mars. Det SKAL og MÅ gå!

Nyttårsånden er med andre ord på plass! Og jeg skal gjøre mitt ytterste for å beholde den fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, endelig kan jeg logge trening igjen! :)

Litt trening på ellipsemaskin før en time Middels ble det i dag. Så utrolig deilig å være i gang igjen! Synes det gikk veldig fint, bare kjørte på og tenkte at jeg ikke følte at formen hadde dalt så veldig egentlig. Det ble imidlertid litt verre under uttøyinga, da kjente jeg meg litt kvalm og at det flakket litt for øynene likevel :gjeiper: Men uansett! Det gikk finfint! :)

Spist sunt har jeg også i dag. Tenkte å logge det på vektklubben for å se hvordan jeg ligger an på kaloriene.

Nå skal jeg se på Puls og hente enda mer inspirasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Synes du er flink som kjører så hardt på'n rett etter sykdom. Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Hurra, endelig kan jeg logge trening igjen! :)

Litt trening på ellipsemaskin før en time Middels ble det i dag. Så utrolig deilig å være i gang igjen! Synes det gikk veldig fint, bare kjørte på og tenkte at jeg ikke følte at formen hadde dalt så veldig egentlig. Det ble imidlertid litt verre under uttøyinga, da kjente jeg meg litt kvalm og at det flakket litt for øynene likevel :gjeiper: Men uansett! Det gikk finfint! :)

Spist sunt har jeg også i dag. Tenkte å logge det på vektklubben for å se hvordan jeg ligger an på kaloriene.

Nå skal jeg se på Puls og hente enda mer inspirasjon! :)

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Årets andre treningsøkt gjennomført i dag! :)

Nok en time med Middels. God treningsøkt, men tenkte nesten at jeg kunne trent hardere og blitt mer sliten. Men så tror jeg denne timen med denne instruktøren kanskje er en av de "mildeste" Middels-timene de har for tiden, så var nok derfor. Hadde imidlertid ikke tid til å trene noe mer, så får være fornøyd likevel!

Både i går og i dag spiste jeg kyllingsalat i pitabrød til middag, med pesto og gresk dressing. Utrolig hvor godt det er egentlig! Også utrolig sunt i tillegg! Skal prøve å bli flinkere til å variere grønnsakene jeg spiser til middag, det blir fort bare kokte grønnsaker, og jeg glemmer av og til hvor godt det egentlig er med salat.

Nå har jeg i alle fall masse frukt og grønt i hus, så ingenting skal hindre meg fra å spise sunt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Årets andre treningsøkt gjennomført i dag! :)

Nok en time med Middels. God treningsøkt, men tenkte nesten at jeg kunne trent hardere og blitt mer sliten. Men så tror jeg denne timen med denne instruktøren kanskje er en av de "mildeste" Middels-timene de har for tiden, så var nok derfor. Hadde imidlertid ikke tid til å trene noe mer, så får være fornøyd likevel!

Både i går og i dag spiste jeg kyllingsalat i pitabrød til middag, med pesto og gresk dressing. Utrolig hvor godt det er egentlig! Også utrolig sunt i tillegg! Skal prøve å bli flinkere til å variere grønnsakene jeg spiser til middag, det blir fort bare kokte grønnsaker, og jeg glemmer av og til hvor godt det egentlig er med salat.

MMMMM! Det hørtes godt ut :jepp:

Nå har jeg i alle fall masse frukt og grønt i hus, så ingenting skal hindre meg fra å spise sunt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time til med Middels i dag :)

Kjenner det godt i armer og overkropp at jeg har trent i det siste. Før har jeg liksom ikke helt fått til push-upsene, men nå tror jeg at jeg klarer det bedre, for nå blir jeg sliten og støl. Får det ikke til i det tempoet instruktøren tar da, men det er vel viktigere å ta de ordentlig enn å gjøre dem fort og uriktig? :)

Ellers driver jeg litt og lurer på om jeg skal trene i morgen eller ikke. Jeg har jo lyst, som alltid, men da jeg trente i dag, ble det fort litt hosting og ubehag i halsen. Burde jeg kanskje ta en fridag for kanskje å bli kvitt dette ubehaget? Eller gjør det ikke så mye fra eller til? Usikker på om jeg trener på lørdag, vurderer en tur på salg da. Men jeg er veldig usikker på i morgen! Hva hadde dere gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg; det er bedre å ta færre repetisjoner av pushupsene og gjøre dem riktig, enn å kjøre instruktørens tempo og gjøre dem feil. Jeg synes egentlig at instruktørene ofte kjører litt for høyt tempo på styrkeøvelser, jeg, og kan ikke skjønne annet enn at det gjør at veldig mange gjør dem feil og/eller halvveis bare for å "holde takten".

Hva trening når man er litt halvkrank angår, tenker jeg at hvis du vil og føler at du orker, så kjør på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...