Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Nam, pannekaker :D Fikk også lyst på.

Amerikanske pannekaker

Disse er kjempegode! Langt fra sunt da, derfor er det forbeholdt helgene for min del ;) Men anbefales absolutt!

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble en bra treningsøkt også i dag :)

Var på en ny Middels-time. Var fortsatt mett etter frokosten, men klarte meg gjennom hele uten å få hold. Kanskje litt tung i starten, men det gikk seg til, og jeg føler jeg fikk gitt maksimalt på slutten. Kanskje takket være en kraftig frokost? Eller kanskje bare god dagsform, who knows :)

Var uansett mett også lenge etter trening, og det skjer nesten aldri. Pleier jo alltid å være sulten når jeg har trent. Det sies jo at man bør få i seg noe å spise innen en time eller noe etter trening, men hva hvis man ikke er sulten? Er det greit å vente tre timer eller lenger hvis man rett og slett ikke er sulten? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du bør få i deg noe innen en time ja, selv om man ikke er sulten. Før spiste jeg aldri etter hard, hard trening (kampsport), men nå trøkker jeg i meg uansett. Forskjellen for meg er at jeg ikke er helt gåen resten av dagen, men opplagt og i form :) Det går på å gi kroppen næring etter å ha trent, så du blir raskere restituert :) Så spis litt selv om du ikke er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! Jeg har ikke orket å surre meg på trening i dag, men jeg tror jeg har trengt en frihelg :)

Men nok om meg. Jeg tror ikke det er "om å gjøre" å spise rett etter trening. Joda, det kan godt hende at det har noe for seg dersom man trener for å bygge muskler eller at man er konkurranseutøver i en idrett. Men for de som trener "for moro skyld" og for å bare holde seg i jevnt god form, har det (så vidt jeg har skjønt) ikke noe å si. Spis heller når du er sulten, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen brytes ned av trening, og for restitusjonens del er det viktig å få i seg noe karbs og proteiner etter trening, uansett om man trener for moroskyld eller mot et bestemt mål. Man ønsker jo uansett best mulig effekt av treningen. Om du ikke er sulten så kan du jo få i deg litt sjokolademelk, enten den lettere litagoen eller sjokomelka til Q-melk. Det er enklere å få i seg drikke enn mat. Det trenger ikke være så mye, ønsker man å gå ned i vekt f.eks er det viktig å ikke få i seg for mye, men littegrann er greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen brytes ned av trening, og for restitusjonens del er det viktig å få i seg noe karbs og proteiner etter trening, uansett om man trener for moroskyld eller mot et bestemt mål. Man ønsker jo uansett best mulig effekt av treningen. Om du ikke er sulten så kan du jo få i deg litt sjokolademelk, enten den lettere litagoen eller sjokomelka til Q-melk. Det er enklere å få i seg drikke enn mat. Det trenger ikke være så mye, ønsker man å gå ned i vekt f.eks er det viktig å ikke få i seg for mye, men littegrann er greit uansett.

Jeg er vel mer fokusert på vektnedgang enn på muskelbygging, ja :P

Kjøper sjelden sjokomelk, men funker det om jeg bare spiser en banan, et eple eller tar et glass melk når jeg kommer hjem fra trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel mer fokusert på vektnedgang enn på muskelbygging, ja :P

Kjøper sjelden sjokomelk, men funker det om jeg bare spiser en banan, et eple eller tar et glass melk når jeg kommer hjem fra trening?

Det viktige er å få i seg littegrann, og helst en kombo av karbs og proteiner. Derfor er f.eks melk, sjokomelk eller yoghurt etc. fint. :) Banan og eple inneholder ikke noe proteiner å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg er vel mer fokusert på vektnedgang enn på muskelbygging, ja :P

Kjøper sjelden sjokomelk, men funker det om jeg bare spiser en banan, et eple eller tar et glass melk når jeg kommer hjem fra trening?

Uansett om det er vektnegang eller muskelbygging bør du få i deg noe. Jeg drikker sjokolademelk (kun da det er lov) og en banan for å få rask energi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte pleid å ha med en banan i bagen som jeg spiser rett etter dusjen. Men det er en risiko for at den blir klint utover inne i bagen :P Finnes det fortsatt sånne bananholdere/-esker? Har ikke sett det på en stund.

Blir det ikke dyrt med sjokolademelk i lengden? Jeg har ikke råd til å kjøpe en halvliter Litago etter hver gang jeg trener i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en spinningtime etter jobb i dag :)

Kjente meg nokså stiv i legger og rygg etter en del trening i det siste, men synes timen gikk veldig bra og fikk tatt meg godt ut. 430 kcals forbrent ifølge pulsklokka. :)

Tror kanskje det blir treningsfri i morgen nå, er sikkert greit ikke å gå altfor hardt ut heller, selv om det er fantastisk digg å være tilbake i form igjen :)

Skal møte venninner på kafe i morgen, så spørs om det kanskje blir litt snaut med tid uansett.

Matmessig har det vel vært greit i dag, selv om jeg har spist litt mye. Spiste pastasalat med pesto til middag i dag, og det var litt FOR godt. I tillegg røyk jeg på en liten smell og stappet i meg en del av havrekjeks av de jeg bakte i går. De var visst bedre enn jeg trodde :P

Men men, da får jeg heller spise bedre i morgen :) Ingen skade skjedd - ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia! så flink du er til å komme deg på trening :D Spinning er herlig trening! :)

Havrekjeks hørtes godt ut! Jeg sitter her å craver etter noe søtt akkurat nå, men har heldigvis ingenting i skapene! det er den eneste måten jeg klarer å la vær å spise usunt på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia heia! så flink du er til å komme deg på trening :D Spinning er herlig trening! :)

Havrekjeks hørtes godt ut! Jeg sitter her å craver etter noe søtt akkurat nå, men har heldigvis ingenting i skapene! det er den eneste måten jeg klarer å la vær å spise usunt på :sjenert:

Hehe, det er nok akkurat den lureste strategien ;) Pleier å leve etter det jeg også, men hadde så veldig bakelyst i går, at det ikke ble helt sånn akkurat nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening i går. Møtte venninner på restaurant. Hadde spist en liten middag, men de skulle spise, så jeg bestilte en liten forrett. Kunne vel kanskje vært den foruten, men uansett bedre enn at jeg bestilte en hovedrett og spiste meg stappa. Det ble også en øl. Egentlig skulle vi jo på quiz, men siden det ble fullt ble det restaurant i stedet. Så minst en øl var jo regna med :P

Spiste en del havrekjeks i går også, riktignok ... Er heldigvis ikke fullt så mange igjen nå, da, hehe.

Men fikk i det minste trent i dag! En time Middels. Kunne vært mer vellykket, følte meg tung i beina i dag. Mulig det skyldes spinningtimen jeg hadde på mandag? Uvisst. Men alt i alt var det godt å få trent litt.

Planen er å få trent i morgen også. Fredag drar jeg hjem til hjembygda etter jobb, så da blir det nok ikke noe. Satser imidlertid på et par turer i helga, siden det har kommet ny vofs hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en god økt i dag også - dro på Middels, samme type time som i går, med med en annen instruktør. Han karen her har tøffere time enn de andre Middels-instruktørene, så dette er en av favorittene!

Fikk tatt meg godt ut, men kjente meg fortsatt litt tung i beina. Ved høye kneløft følte jeg også at beina, og aller mest den ene leggen, sviktet litt innimellom. Kanskje jeg bare skulle vært litt sterkere i beina? :P

Utrolig støl og god i armer og overkropp nå, kjenner jeg! Kanskje like greit at jeg ikke får trent ordentlig på en liten stund nå. Ingen trening i morgen og ikke noe bortsett fra turer nå i helga. Mandag får jeg heller ikke trent. Men tirsdag, da skal jeg være back in business! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, endelig tilbake på trening igjen i dag :)

Det ble vofsetur på ca en time på lørdag, ellers har det blitt lite bevegelse siden treningen forrige torsdag. Så det var deilig å være på trening i dag! Ble en time med Middels, og fikk tatt meg godt ut. 493 kcals forbrent. Vurderte nesten å gå på dansetimen som fulgte, men siden jeg skulle gjøre litt hjemme i kveld og jeg ikke hadde spist noe særlig siden lunsj, droppet jeg det. Men jeg skal planlegge bedre, slik at jeg kan ta en dobbelttime neste gang jeg føler for det! :)

Har blitt mye og god mat i helga også, og sjokolade :sjenert:

Skremmer meg nesten at jula er i anmarsj, det blir så mye vanskeligere å opprettholde et sunt kosthold da! Men jeg skal bare spise sunt og bra før jul i det minste, og jula blir nok ganske kort for meg i år, siden det er så få helligdager og jeg trolig ikke får noe ekstra fri. Så da er det bedre muligheter for å komme tilbake til riktig kosthold fort :)

Ellers lever jeg nesten utelukkende på klementiner om dagen, hehe. Neida, men du verden for et kjapt, enkelt og magert mellommåltid!

Spiste klementin etter trening i dag, men jeg tenker nå at jeg sikkert burde hatt noe mer.

Jeg er usikker på hva jeg kan spise som er kjapt, praktisk, billig og riktig sammensatt sånn rett etter trening! Noen som har tips? Jeg har tidligere spist banan, men jeg skulle sikkert hatt noe med mer proteiner. Sjokolademelk ble foreslått, men jeg har ikke råd til å kjøpe sjokolademelk eller melk etter hver gang jeg trener.

Så begynte jeg å tenke på nøtter, eventuelt nøttemiks med tørket frukt, kan det eventuelt være noe? Er det nok proteiner i det? Det er jo i alle fall karbohydrater og sunne fettsyrer?

Tips tas i mot med schvær takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :goodbye:

Lenge siden jeg har tittet innom.

Og nå fikk jeg bare sykt lyst på klementiner. Ser de har kommet, men har tenkt at de har vært for sure enda.

Men de begynner kanskje å bli greie nå? Jeg elsker klementiner :hjerte:

Ellers er jeg desverre ingen kostholdsekkspert, så har ikke mye gode råd å komme med desverre.

Men syntes nøtter og tørket frukt hørtes fin fint ut. Men hva vet jeg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, fikk meg en ny Middels-time i dag :)

Bar rett på quiz etter trening, og da var jeg skrubbsulten, så det ble takeaway i form av thaimat. Ikke så sunt, men det er frædda! Også ble det øl da. Og nå som jeg er hjemme igjen, har jeg fortært en stor skål med fruktsalat og vaniljekesam ... Fikk så veldig lyst på det her om dagen. Er uansett sunnere enn alskens chips og sjokolade da!

Har store planer om trening i morgen også, og på søndag er det "maraton" i sal, som varer i 90 min i stedet for 60 min. Fikk akkurat med ei venninne på det også, så da er det enda verre å trekke seg :gjeiper:

Ligger med andre ord an til å bli en nokså aktiv helg! Vet ikke helt hva jeg skal i morgen kveld ennå, men tror ikke det blir noe store greier.

Har også lyst til å bake noe i helga, men vet ikke helt hva ... Har kjøpt solsikkekjerner, linfrø, kruskakl og fibra-mel, så jeg vurderer å bake noe grovt og digg!

Tok opp karbonadedeig i går, som jeg også driver og lurer på hva jeg skal lage av til middag i morgen ... Mange muligheter! Digg blir det nok uansett.

Tror min vei unna sjokolade og godteri er å lage god og sunn vanlig mat - ikke at det er noe galt selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...