Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Heh, "godt" å høre at det er flere enn meg som er inne i en litt laber treningssteam ;-) Og også jeg merker det skikkelig godt på formen hvis det går for langt tid mellom øktene. Jeg har tenkt at det egentlig "sitter i hodet", for det skal da ikke gå an å miste form så fort, men joda, det gjør det tydeligvis ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bra med fire dager trening på rad da? ;) Ellers syns jeg du er veldig flink!

Ja da, null problem det! :)

Nå er jeg tilbake fra nok en time Middels. Så nå tror jeg det blir spinning i morra.

Ble litt tidligere trening enn vanlig i dag, halv elleve i stedet for ett, så jeg spiste bare en liten yoghurt og litt nøtter og drakk kaffe før treninga. Ble veldig sliten, men det kan jo ha med å gjøre at jeg ikke spiste så mye først. Nå har jeg imidlertid spist kombinert frokost og lunsj, to gode blingser, så nå lider jeg ingen nød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo til med Spinn langintervall i dag, 75 min :)

Godt å være tilbake i treningsrutinene igjen! Men det har jeg jo også ofret litt for. Har hatt hjemmehelg denne helga, for å kunne trene begge dager. Men det er jo også godt innimellom :)

Satser på trening mandag, kanskje tirsdag og i alle fall onsdag denne uken, før jeg reiser hjem på påskeferie. Hvis været holder seg, skal jeg prøve å få til et par joggeturer hjemme i påsken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En time Middels også i dag!

Nå har jeg imidlertid trent fem dager på rad. Kanskje jeg tar meg fri i morgen? Før disse fem dagene var det jo faktisk en uke siden sist. Ser ut til at jeg får ei venninne på middagsbesøk i morgen, så like greit å ta fri da kanskje.

Fikk en veldig rar følelse rett før vi skulle sette i gang på timen i dag. En følelse av en slags rar utmatthet. Sånn slapp og merkelig i hele kroppen. Har hatt denne følelsen et par ganger før, og det ser ut til at jeg får den helt uten grunn, uavhengig av om jeg er stresset eller avslappet eller hva jeg driver med. Føles så rart, bare sånn veldig slapp i kroppen.

Uansett, jeg valgte å trosse den og fortsette på timen, og det gikk jo faktisk helt fint. Litt slapp i starten, men det ga seg fort.

To dager igjen, så er det påskeferie! Får satse på litt joggeturer hjemme i påsken, men bortsett fra det mistenker jeg at det blir veldig mye avslapning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg.. 5 dager? Imponerende!! Sikkert godt av en dag uten trening imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Til tross for overtid fikk jeg også trent i dag. Jeg tok meg rett og slett tid til det, dro på trening før jeg dro tilbake på jobb. Funket det også!

Én time Middels igjen i dag. Ikke den beste økten, følte meg litt slapp og energien var ikke helt på topp. Synes havregrøten jeg hadde til lunsj, satt veldig godt i, og jeg fikk hold ved et par anledninger, så jeg velger å tro at denne kanskje delvis var skyld i at treningen ikke ble optimal.

Men, klager ikke - fikk jo en grei økt tross alt!

I morgen bærer det hjemover på påskeferie. Håper at jeg kanskje skal få til et par vofseturer og joggeturer mens jeg er borte. Ellers blir det i alle fall masse trening fra neste torsdag til søndag, veit jeg, så så ille skal det vel ikke bli uansett :)

God påske, alle sammen! Kos dere med påskeegg og avslapning, kroppen trenger det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer ble det totalt i mars da?

14, 25 timer! Så det er godkjent :)

Det var på tross av mye overtid, så er fornøyd med det. Tror april har mulighet til å bli enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen i byen etter en flott påske!

Men det har blitt altfor mye god mat og godteri i påsken. Sofaen har vært mitt hjem, og jeg har slappet av så jeg har vondt i kroppen. Ja, faktisk!

Det eneste jeg har trent, er noen turer med vofsen. Bedre enn ingenting, men jeg gleder meg likevel masse til å stikke på treningssenteret om en time og få meg en real Middels-time igjen! :)

Er jammen glad det ikke er noe problem å komme inn i vanene igjen etter slike utskeielser. Føler meg virkelig ikke bra når jeg ikke trener og spiser altfor mye, så det blir godt å komme inn i det sunne igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva du mener! :) Rumpa mi føltes litt flat etter de siste dagene i påska. De ble tilbrakt i sofaen, med film på skjermen ;)

God trening i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga unnagjort, men det var ingen spøk! Synes jeg nesten kjente hvordan påskegodtet hadde lagt seg både inni og utenpå blodårene. Det var HARDT! Ble ikke så høye kneløft som jeg pleier, og da vi tøyde ut, kjente jeg at jeg var kvalm og svimmel. Jaja, sånn går det når man spiser seg helt bort i påsken!

Det kan jo uansett bare gå oppover nå. I morgen tror jeg at jeg skal ha meg en liten joggetur, ingen store greier. Må spare krefter til helgens kurs - da blir det trening minst to ganger om dagen :) Håper bare jeg ikke ligger langflat og hiver etter pusten første dagen ... :sjenert:

Etter påskens etegilde har jeg også begynt å tenke litt. Vil prøve å ha fokus på å spise mindre og sunnere fremover. Med min treningsmengde burde jeg kunne klart å forbedre formen og bli slankere, men jeg VET at jeg spiser for mye. Er altfor glad i mat, og jeg skyr å være sulten. Men om jeg kunne klart å holde meg i underskudd i forhold til treningsmengden, så tror jeg at jeg kunne strammet opp litt, og da kan jeg hoppe enda høyere på trening. Så det blir et fokus fra nå av! Skal ikke nekte meg noe, men det må skaffes viljestyrke for å ta mindre av det jeg har lyst på. Men det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gjennomført middels i dag :duskedame: Jeg kjenner følelsen av å ha "mistet formen" etter et treningsopphold, men trøsten får være at det kommer fort tilbake til normalen når man har et godt grunnlag :)

Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med kropp og vekt for deg, så jeg skal uttale meg litt forsiktig, men jeg tror vel kanskje at med din treningsmengde så bør du være forsiktig med å gå inn i den "sulte seg"-tralten. Du har jo allerede hatt veldig fokus på dette med å spise sunt, og å spise vesentlig mindre høres ikke nødvendigvis ut som en god idé. Men igjen: jeg vet ikke nok om din kroppsbygning og vekt og ønsket vekt og sånn, så jeg snakker egentlig mot bedre vitende ;)

Pass på deg selv, bare :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med kropp og vekt for deg, så jeg skal uttale meg litt forsiktig, men jeg tror vel kanskje at med din treningsmengde så bør du være forsiktig med å gå inn i den "sulte seg"-tralten. Du har jo allerede hatt veldig fokus på dette med å spise sunt, og å spise vesentlig mindre høres ikke nødvendigvis ut som en god idé. Men igjen: jeg vet ikke nok om din kroppsbygning og vekt og ønsket vekt og sånn, så jeg snakker egentlig mot bedre vitende ;)

Pass på deg selv, bare :kose:

Hehe, det er nok ingen fare for at jeg kommer til å sulte meg, sånn er jeg bare ikke i stand til, da går jeg bare på en smell, det vet jeg :)

Jeg vet jo at jeg er flinkt til å spise sunt - saken er bare at jeg spiser for mye! Selv om det er sunt det jeg spiser, blir det ikke sunt når jeg stapper innpå sånn som jeg har lett for. Det pleier å gå greit i ukedagene, men når helgene kommer, står magen som et trommeskinn fordi jeg stapper i meg mer enn det som godt er. Og det er her jeg vil ta tak. Nøye meg med en porsjon og la det være med det. Spise når jeg er sulten og ikke bare fordi det har gått et par timer siden sist måltid, og det liksom er på tide med mat igjen.

Dette med kosthold har vært og er stadig en kamp for meg - jeg hadde jo tidligere 20 kg mer å drasse på, og selv om jeg har luket ut flere av de usunne vanene jeg hadde den gang, har jeg stadig vekk et ambivalent og tidvis problematisk forhold til mat.

Derfor ønsker jeg å fokusere på å få et sunnere forhold til mat - nettopp ved å la sulten styre hva, hvor mye og når jeg spiser, og få et mer avslappet forhold til det hele.

Merker fort hva slags positiv effekt trening har på dette - etter en påske med altfor masse mat, har jeg ikke det spor lyst på godteri i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Å la sulten styre mat tror jeg er lurt, men du må passe på så ikke du går for lenge, blodsukkeret faller, og du stapper i deg alt for mye fordi du blir sulten og sur. Da blir det ikke avslappet.

Jeg har alltid spist til jeg er mett, og stoppet der. Det har andre i familien min problemer med, spør meg alltid om jeg ikke skal ha mer, for "det er jo sååå godt"... men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal spise mer når jeg er mett.

Og er helt enig med at trening = ikke lyst på usunn mat! Jeg skjønner ikke de som tenker at nå har jeg trent, på tide meg godteribelønning! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Maja! :)

Har altså jogget i dag. Hardt, men veldig nødvendig! Er en fin joggerunde i nærheten her, som jeg må bli flinkere til å bruke. Nå blir det jo bare lysere og varmere fremover, og desto flere grunner til å trene ute!

Det ble veksling mellom å gå og jogge, jogget en sang, gikk en sang også videre. Kjenner det godt i knær og bein nå, så selv om jeg kanskje kunne klart mer, tror jeg det var lurt å slutte da jeg gjorde. De neste dagene blir det jo trening to ganger om dagen, så sikkert lurt å spare knær og krefter litt til det!

Skal i alle fall sies at jogging er en veldig bra kaloriforbrenner. Jogget/gikk i rundt 45 min, gikk til og fra, og på ca 1 time og 10 min viste pulsklokka nesten 700 kcals. Ikke gæli det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...