Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

En god dag i dag!

Var oppe før 6 og jogget en halvtime før jobb.

Maten har også vært bra i dag - skal spise litt frosne jordbær og kanskje frukt eller noe til kvelds, så er jeg omtrent akkurat på 1500 kalorier i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så flink du er:)

Jeg prøver å komme igang med å trene tidlig, men kommer meg aldri opp så tidlig om morgenen. Kanskje jeg klarer det når det blir lysere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått en ny avhengighet!

Og det er langt fra en usunn en: Jeg lurer på om jeg er blitt avhengig å gå til jobb! Haha :P Det er jo bare kjempedeilig - turen tar omtrent 50 minutter med ganske rolig gange, og det er så digg å bare gå og se på folk og dyr mens sola står opp :)

Ulempen er vel at det ikke er så greit å kle seg nå, enten har jeg for tykk jakke, når det er kaldt på morgenen, slik at jeg er for varm og svett når jeg kommer frem på jobb, ellers så kler jeg meg for dårlig. Men men, det er jo små verdensproblemer. Er jo en sunn ting alt i alt :)

Ellers fikk jeg meg også en time Middels i dag, så sånn sett har jeg fått godt med mosjon i dag. Kjente at energien ikke var heeelt på topp på timen i dag, vet ikke om det kan være at jeg har fått beveget meg ganske mye i det siste, eller om det merkes at jeg spiser mindre nå. Jeg tror ikke jeg skal være redd for å gå opp til 1600 kcal per dag, i alle fall ikke på dager da jeg trener mye.

Klokker inn på i underkant av 1500 i dag, tror jeg. Skulle nok spist litt mer, men tror ikke jeg orker det, er jo ikke spesielt sulten nå. Så det blir jordbær og yoghurt og litt frukt til kvelds.

I morgen er det trening på kvelden, men jeg tror jeg skal se an hvordan jeg kjenner meg i morgen tidlig, om jeg går til jobb eller ikke :P Må jo spare litt krefter til kveldsøkta også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg også går til jobb og det er nyydelig! Føler man blir mer våken og at man får mange fine inntrykk. Jeg møter ofte superkosete katter på vei til jobb! Bedre start på dagen finns ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å starte dagen med en skikkelig spasertur!

Ser at du også bruker vektklubb og ligger på 1500, regner med at du har satt deg et litt mer langsiktig mål enn meg, og det er antakelig fornuftig :) jeg synes ikke du skal være redd for å spise en del ekstra de dagene du trener hardt. Du registrerer vel treningsøktene? Da ser man jo lett hvor mye mer man skal kunne spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å starte dagen med en skikkelig spasertur!

Ser at du også bruker vektklubb og ligger på 1500, regner med at du har satt deg et litt mer langsiktig mål enn meg, og det er antakelig fornuftig :) jeg synes ikke du skal være redd for å spise en del ekstra de dagene du trener hardt. Du registrerer vel treningsøktene? Da ser man jo lett hvor mye mer man skal kunne spise ;)

Hei på deg, og velkommen i boka mi :)

Jeg bruker vektklubben.til Grethe Roede - ikke VGs sin vektklubb (ser forresten nå at de har endret navnet til Roede-klubben, sikkert for nettopp å unngå forvirringen med VGs klubb :)). Her skal jeg ha rundt 1600 kcal - jeg har jo ikke gått på kurs, og jeg følger ikke opplegget helt etter boka, men hvis jeg forstår det riktig, skal man ligge på dette kalorinivået og heller tjene seg opp trimpoeng etter hvert som man trener. Disse skal man da kunne ta ut i ekstra mat eller kosemat (kaker, godteri elller hva man måtte ønske).

I dag snør det ute. Litt usikker på om jeg går til jobb i dag, men jeg har fortsatt litt lyst. Og jeg vurderer en økt etter jobb, men det avhenger litt av når jeg blir ferdig på jobb i dag. Pakker nok uansett treningsbagen.

Vi har fredagskos på jobb i dag, og jeg vet at en kollega baker kake. Tenker å ta et liiite stykke av den. I morgen er det fest og moro med venner, så da blir det alkohol. Jeg tenker jeg heller får drikke og ha det moro, og heller spare inn på kaloriene andre steder, men tror jeg får føle meg litt fram.

Uansett - god fredag og god helg til alle! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som går til jobben:)

Veldig kjedelig med snø! Jeg gikk til og fra skolen vær dag i høst, og startet igjen etter påsken. Litt skuffet over at det var snø idag, så da ble det toget på meg. Var litt flink og gikk hjem;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, fredag! :)

Har gått til og fra jobb i dag også :) Hadde med treningstøy, men plutselig gikk tiden, og jeg rakk ikke timen jeg tenkte å ta. Men men, jeg gikk i alle fall hjem! Dermed har jeg gått 1 time og 40 min i dag, så selv om jeg ikke har trent, har jeg nå fått beveget meg :)

Kollegaen min hadde bakt boller til fredagskosen i dag, så da ble det en liten kanelbolle på meg. I går fikk jeg også en sånn gratispose i anledning Deli De Lucas 10-årsjubileum, så jeg drakk en isteboks til middagen i dag. Og med tre av de hjemmelagede vårrullene jeg lagde forrige lørdag, gikk kaloriinnholdet fort opp! Så resten av fredagskosen må nok holdes nokså sunn, men men, det bør gå bra det også :)

Satser på å klemme inn en treningsøkt i morgen i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag, alle sammen!

I går var jeg i byen med ei venninne, kafe og shopping og det som hører til. På kvelden var det vors, men jeg følte ikke for å dra ut, så jeg dro hjem da de andre dro ut. Selv om jeg drakk tre halvlitere med Hansa Lite, ser det ut til at jeg ikke hadde i meg mer enn rundt 2200 kcal totalt i går, så det synes jeg er nokså bra, siden det var lørdag!

OG jeg dro på trening da venninna mi dro hjemover - jogget en halvtime :)

Jeg skal trene i dag også, bare foreløpig litt usikker på om det blir en gruppetime eller om det blir jogging. Men trening blir det! Og jeg skal spise sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uka snart over, og jeg er ganske fornøyd. Har trent 5 ganger, og de to andre dagene gikk jeg til og fra jobb. Har også gått til jobb alle fem arbeidsdagene, så det har blitt godt med fysisk aktivitet. Har også spist bra og holdt meg innenfor kalorigrensen :)

Treningsuka har sett sånn ut:

Mandag - gange til og fra jobb, til sammen ca 1 time og 40 min

Tirsdag - jogging på mølla, 30 min, før jobb, gange til jobb (ca 50 min)

Onsdag - gange til jobb (ca. 50 min), en time Middels

Torsdag - gange til jobb (ca. 50 min), en time Basis

Fredag - gange til og fra jobb, til sammen ca 1 time og 40 min

Lørdag - jogging på mølla, 30 min

Søndag - ca 1 time på ellipsemaskin (5 km)

Så er det bare å brette opp ermene, ta fatt på en ny uke og gjøre det like bra som denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen trening i går, men var flink med mat, holdt skjema. Og venninna mi og jeg gikk en tur, så litt bevegelse ble det jo.

I dag var jeg tidlig oppe og jogga før jobb, 30 min. Kjente imidlertid et ubehag i høyre hofta, kjente det etter at jeg hadde begynt å jogge, og det fortsatte å gjøre vondt. Sta som jeg er, presset jeg meg gjennom den halvtimen, men kan ikke si at det var den letteste økta - litt dårlig med energi, samt dette ubehaget i hofta. Har også hatt vondt utover dagen, så må nok ta det litt rolig nå - vil nødig ha noen skader!

Har holdt meg godt innenfor kaloriskjema i dag også - jeg skal spise litt kveldsmat, så klokker jeg inn på ca 1500 i dag også. Så jeg føler jeg er på god vei nå, selv om jeg bare har holdt på i litt over en uke :)

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var snart torsdagen over også - snart helg!

En bra dag i dag. Hadde en forholdsvis hard treningsøkt, så jeg ligger på litt høyere kaloriinntak i dag - har hatt i meg mellom 1600 og 1700 kcal. Satser på at det er OK.

Helgen er alltid en prøvelsen, men jeg har troen på at det skal bra - jeg er veldig motivert nå!

Skal prøve å spise under 2000 kcal per dag og trene, så håper jeg det ikke gjør så stor skade. Blir middag og kino med ei venninne på lørdag, så får heller kjøpe mindre godis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på helgen jeg og! Skal til mamma på middag og kaffe på søndag. Blir nok litt godis og kaker da ja! Er utrolig vansklig å ha selvkontroll når jeg ser andre som spiser, og jeg har lyst på! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble litt ekstra i dag, men ser ikke ut som at jeg har hatt i meg mer enn i underkant av 1900 kcal totalt.

Og jeg har trent i dag. En bra fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er snart over, dessverre. Godt å ha fri, men det er jo en del lettere å holde den sunne stilen i hverdagene, derfor ønsker jeg den delvis velkommen :)

Det ble en del ekstra i går - var med ei venninne på kino og middag (thai), og etterpå møtte vi noen flere venner og tok noen øl. Jeg var hjemme rundt klokka to, og da måtte jeg ha litt nattmat. Men valgte svært så sunt - jeg hadde litt mer lyst på pitabrød med ost og skinke (noe jeg har lett for å lage når jeg vil ha noe godt kjapt), men jeg tok heller en banan med havregryn, melk og rosiner på. Så sunn nattmat er nokså uvanlig egentlig - klapper meg selv på skuldra for den.

Så var jeg oppe rundt kl. 10 i dag og var klar for trening. Vel overstått det også nå, og jeg har spist laks med grønnsaker og fullkornspasta til middag.

Godt å kjenne at jeg klarer å ta de riktige valgene! Jeg koser meg "når det trengs", men klarer å hente meg inn igjen. Og det er slik jeg vil fortsette - spise sunt, men ha litt rom for å kose seg innimellom, slik at man ikke plutselig går på en stor smell.

Sola skinner jo som bare juling her nå, så jeg tror jeg må ut og gå en liten tur - fortsatt god søndag til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst med havregryn som nattmat!! For min del ble det et par kakestykker for mye, men idag var det tilbake til hverdagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj sann, var visst en uke siden forrige oppdatering her.

Uka har uansett gått greit, har fått trent tirsdag, onsdag og torsdag, og skal på trening i dag. I tillegg har jeg gått til jobb fire av fem dager.

Tror jeg kommer til å gå til trening i dag også!

Matmessig har det gått greit, men jeg kunne kanskje spist noe mindre. Onsdag var jeg på middag hjemme hos noen, vanskelig å regne kaloriinnnhold da, men jeg har rundet av dagen til ca 2200 kcal. Torsdag ble det rundt 1800 kcal, men satser på det var greit, siden jeg både gikk til jobb og trente.

Også fredag og lørdag ble det nok ... Runder av fredag til 2600 kcal.

Så jeg ligger nok i overkant av det jeg burde, men jeg håper det totalt sett går greit, siden jeg har trent en del og ligger en god del lavere de andre dagene. Har jo egentlig tenkt å ligge på ca 1500-1600 per dag, uavhengig av om jeg trener eller ikke.

Jaja, uansett er det ny uke og nye muligheter i morgen! Tirsdag får jeg ta som den kommer - skal i bursdag til ei venninne. Vanker nok kake og god mat, men jeg får heller bare beherske meg og ikke ta så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...