AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #301 Skrevet 17. juli 2021 Har brukt egazil i åresvis - tar seks stk hver morgen og da holder jeg meg fin ut dagen. Litt svett under armene eneste men absolutt ikke noe stort problem da. Har begynt å tenke litt i det siste om det kan være noe langtidsvivirkninger av å gå så lenge på de. Hatt en del hull i tennene i det siste, kan det være pga jeg er så tørr i munnen. Kan man ha krav på refusjon hos tannlege når man går på medisiner for det? Kan ikke slutte heller for da blir jeg jo ikke å klare å gå ut - for da blir jeg å svette ille mye. Anonymkode: 8fd2a...cc9
MalloryK Skrevet 12. desember 2021 #302 Skrevet 12. desember 2021 Så gøy det er å svette mens jeg fryser... Jeg har ikke brukt varme på lenge, det går fint. Men når det er 10 grader og jeg er klissvåt av svette samtidig, da føler jeg at jeg kan klage haha. For noe dritt HH er. Hva er det kroppen vil? Være varm eller kald?? 1
Duff Skrevet 12. desember 2021 #303 Skrevet 12. desember 2021 MalloryK skrev (2 timer siden): Så gøy det er å svette mens jeg fryser... Jeg har ikke brukt varme på lenge, det går fint. Men når det er 10 grader og jeg er klissvåt av svette samtidig, da føler jeg at jeg kan klage haha. For noe dritt HH er. Hva er det kroppen vil? Være varm eller kald?? Sånn har jeg det også. Iskald men svetten renner. I sommer var det så ille at jeg ikke gikk ut døren bortsett fra noen dager i Oslo hvor jeg måtte ut av hotellet for å komme til riksen (min mann var der). Det renner fra nesen og ned, drypper. Jeg tørker svette fra øynene ellers ser jeg ikke noe. Brystet er illrødt, det renner på ryggen og magen og mellom beina. Ikke en eneste lege synes det er noe å klage over. Overgangsalderen er det heller ikke, har sjekket hos gynekolog. Min far svetter også, tørker seg på tskjorten så den er konstant våt utenpå og inni. Mim tante svetter også slik. Det er helt klart arvelig dette men legen sier bare det er stress men hvordan ikke bli stresset av å gå rundt som en vandrende badstue 1
MalloryK Skrevet 12. desember 2021 #304 Skrevet 12. desember 2021 Det "er jo bare svette, så heldig du er som er varm hele tiden". Det får jeg høre hele tiden. Heldigvis har jeg fått innvilget ufør, både pga hh og litt annet. Nå er det ingen som ser meg svette 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #305 Skrevet 16. desember 2021 Sykt utettferdig da, pasienter som tilhører sykehuset i tromsø får gratis botoxbehandling mot hyperhidrose. Alle andre må betale selv. Bare et lite tips om det er noen tromsværinger her:-) Anonymkode: 8fd2a...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #306 Skrevet 17. desember 2021 Ny legevikar igjen (nr 7 i rekka på ett år) så jeg forsøkte igjen å ta opp dette med svette. Null respons, ikke engang en blodprøve for å se om jeg er kommet i overgangsalderen eller om stoffskiftet er normalt. Hvordan skal man bli hørt? Hos psykisk helsearbeider fikk jeg bare beskjed om at mange har det slik men at trøsten var at det bare var noe man følte og ikke noe andre kunne se. JO, DET ER SYNLIG NÅR DET PÅGÅR!!! Anonymkode: 7691e...c07
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #307 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ny legevikar igjen (nr 7 i rekka på ett år) så jeg forsøkte igjen å ta opp dette med svette. Null respons, ikke engang en blodprøve for å se om jeg er kommet i overgangsalderen eller om stoffskiftet er normalt. Hvordan skal man bli hørt? Hos psykisk helsearbeider fikk jeg bare beskjed om at mange har det slik men at trøsten var at det bare var noe man følte og ikke noe andre kunne se. JO, DET ER SYNLIG NÅR DET PÅGÅR!!! Anonymkode: 7691e...c07 Få time hos en privat hudlege. Det koster litt, men jeg liver at det blir fart på sakene. Hvis du bor i nærheten av Oslo foreslår jeg Jon Langeland som holder til på Youngstorget. Anonymkode: 0524d...726 1
MalloryK Skrevet 18. desember 2021 #308 Skrevet 18. desember 2021 Problemet med å få HH som diagnose er at det sees ikke på blodprøve eller slår ut på tester. Jeg måtte fysisk stå i undertøy og vise hvor mye svette jeg hadde, det bare rant, så fikk jeg ihvertfall medisin. Har fått skikkelig diagnose hos hudlege senere. Man må bare lese om HH, se om alle symptomene stemmer, og så insistere på å få hjelp videre. Det er noe dritt 1
MalloryK Skrevet 18. desember 2021 #309 Skrevet 18. desember 2021 Jeg svarer gjerne på spørsmål på PM hvis dere ikke vil skrive her
MalloryK Skrevet 26. januar 2022 #310 Skrevet 26. januar 2022 Mangel på Egazil! Så kjøp nå hvis du kan. Mine apotek var tomme. Jeg har bare 1 tablett igjen https://legemiddelverket.no/legemiddelmangel/nyheter-om-legemiddelmangel-og-avregistreringer/mangel-pa-egazil-depottabletter
MalloryK Skrevet 28. januar 2022 #311 Skrevet 28. januar 2022 Jeg er veldig veldig desperat. Jeg kan ikke gå 3 mnd uten egazil. Ditropan fungerer ikke for meg. Har dere fått tips om lignende medisin?
partytre Skrevet 5. mars 2022 #312 Skrevet 5. mars 2022 @MalloryKjeg er også desperat. Har 1,5 brett igjen nå. Skulle komme ny leveranse 01.03, men det er utsatt til 31.12! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, apoteket har ingen tilsvarende legemidler med samme virkestoff heller. Funnet noen løsning?
MalloryK Skrevet 6. mars 2022 #314 Skrevet 6. mars 2022 Har noen funnet et alternativ? Helst på resept, jeg har ikke så god råd. Egazil er ca 100 kr pakken. Hva gjør dere andre?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #315 Skrevet 10. mars 2022 Jeg sendte mail til produsenten av egazil. Det er bare å finne seg et annet alternativ:-( "Dessverre er det høyst usannsynlig at Egazil noen gang vil være tilgjengelig igjen. Dette er fordi et av hjelpestoffene i medisinen har sluttet å produseres. Hvis du er pasient ber jeg deg kontakte legen din for å finne en alternativ behandling. Det finnes i dag et produkt fra USA som mange Egazil-brukere tar inn på lisens. Se lenke VARA (ehalsomyndigheten.se). Det er imidlertid ikke sikkert at dette vil passe deg" Nei og nei, dette er krise. Prøvde den tabletten fra hudlege som skal virke på alle, den virka ikke på meg... Anonymkode: 8fd2a...cc9
MalloryK Skrevet 10. mars 2022 #316 Skrevet 10. mars 2022 Takk for at du kontaktet produsenten. Men håper vi finner et alternativ. Jeg kan ikke være sosial uten egazil
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #317 Skrevet 10. mars 2022 fruBeist skrev (På 2/26/2012 den 17.05): Her har jeg for litt siden begynt med Yerka, og føler jeg får ganske god hjelp Men nå har ikke jeg svette i håndflater og føtter på den måten. Så flott at du har funnet noe som hjelper Leser at da kommer svetten ut andre steder på kroppen? Anonymkode: 15d3e...638 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #318 Skrevet 10. mars 2022 MalloryK skrev (38 minutter siden): Takk for at du kontaktet produsenten. Men håper vi finner et alternativ. Jeg kan ikke være sosial uten egazil Ikke jeg heller. De fåreslo "HYOSCYAMINE SULFATE" men vet ikke om den vil hjelpe for oss som kun er ute etter bivirkningen til Egazil. Egazil er vel egentlig for IBS og magetrøbbel. Jeg har i hvertfall hevet meg på telefon i panikk til fastlege for å få dridase. Håper hun kan skrive det ut, for ellers blir det vel lang tid for man får time hos hudlege. Fungerte ikke for meg sist men kanskje den fungerer nå. Er 6-7 år siden jeg prøvde det sist. Anonymkode: 8fd2a...cc9
partytre Skrevet 10. mars 2022 #319 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sendte mail til produsenten av egazil. Det er bare å finne seg et annet alternativ:-( "Dessverre er det høyst usannsynlig at Egazil noen gang vil være tilgjengelig igjen. Dette er fordi et av hjelpestoffene i medisinen har sluttet å produseres. Hvis du er pasient ber jeg deg kontakte legen din for å finne en alternativ behandling. Det finnes i dag et produkt fra USA som mange Egazil-brukere tar inn på lisens. Se lenke VARA (ehalsomyndigheten.se). Det er imidlertid ikke sikkert at dette vil passe deg" Nei og nei, dette er krise. Prøvde den tabletten fra hudlege som skal virke på alle, den virka ikke på meg... Anonymkode: 8fd2a...cc9 Sa de hva produktet fra USA heter?
partytre Skrevet 10. mars 2022 #320 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke jeg heller. De fåreslo "HYOSCYAMINE SULFATE" men vet ikke om den vil hjelpe for oss som kun er ute etter bivirkningen til Egazil. Egazil er vel egentlig for IBS og magetrøbbel. Jeg har i hvertfall hevet meg på telefon i panikk til fastlege for å få dridase. Håper hun kan skrive det ut, for ellers blir det vel lang tid for man får time hos hudlege. Fungerte ikke for meg sist men kanskje den fungerer nå. Er 6-7 år siden jeg prøvde det sist. Anonymkode: 8fd2a...cc9 Så vidt jeg vet så er det nettop hyoscyamin sulfat som gjør at man produserer mindre væske (svette, spytt, urin), og Egazil brukes jo for fet meste for folk som har problemer med urinretensjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå