Gå til innhold

Ditropan mot overdreven svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egazil koster ca 100 kr for 100 tabletter. Ditropan er visst nærmere 700 kr for 100 tabletter. Og kun hudlege kan skrive ut resept. Jeg er ganske bekymret nå. Egazil har gjort livet mitt så mye bedre. Nå er vi tilbake til start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MalloryK skrev (2 timer siden):

Egazil koster ca 100 kr for 100 tabletter. Ditropan er visst nærmere 700 kr for 100 tabletter. Og kun hudlege kan skrive ut resept. Jeg er ganske bekymret nå. Egazil har gjort livet mitt så mye bedre. Nå er vi tilbake til start

Ser dridase koster 530 for 100 stk. Ditropan koster 490 for 84 stk. Problemet er jo at veien for å få det er lang da det jo ofte er lang ventetid hos hudleger. Æsj altså:(

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 13.44):

Ser dridase koster 530 for 100 stk. Ditropan koster 490 for 84 stk. Problemet er jo at veien for å få det er lang da det jo ofte er lang ventetid hos hudleger. Æsj altså:(

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Man får vel resept hos vanlig lege også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som sliter med svette i underlivet? 

Anonymkode: 90f1d...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

partytre skrev (2 timer siden):

Man får vel resept hos vanlig lege også?

Fastlegen min kunne ikke skrive de ut sa dem. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen flere som sliter med svette i underlivet? 

Anonymkode: 90f1d...88e

Ja noe så veldig. Må ha truseinnlegg OG tynn klut som tar det verste av svetten i tillegg til ditropan. Må skifte truse to ganger om dagen.

 

Hvordan løser du det?

Anonymkode: d550b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker vaskeklut i trusen som jeg bytter ut etter behov. Truseinnlegg blir så ekle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen flere som sliter med svette i underlivet? 

Anonymkode: 90f1d...88e

Jeg sitter hos legen akkurat nå for å be om henvisning til vurdering av botox i lysken. Jeg svetter så mye der at jeg sliter enormt med soppinfeksjon i underlivet. Jeg vet ikke om det er mulig med botox der, men man kan jo få det i armhulen så jeg håper deg er mulig i lysken også 🤞🏻

Anonymkode: 530cb...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge kan man kun få botox i ansikt og hender for hyperhidrose.

I Usa stikker de overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (50 minutter siden):

I Norge kan man kun få botox i ansikt og hender for hyperhidrose.

I Usa stikker de overalt.

I tromsø får du dekt botox behandling, og der stikker de i hvertfall under armene og(venninnen min tilhører sykehuset i tromsø og hun var nylig å fikk masse sprøyter i armhulene og det fungerte så bra). Helt sykt at det kun er pasientene i troms som får behandlingen dekt. De kan umulig forstå hvor dårlig livskvalitet man får av hyperhidrose siden man ikke får det dekt i hele norge. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente under armene og i Norge.

Herregud det bare renner nå. Og om natten. Jeg har pleid å ta en Egazil før jeg sovner, men det kan jeg ikke nå. Dyne og madrass er kliss vår og muggent! Jeg har ca 5 tabletter igjen av Egazil, det skal liksom vare livet ut? Jeg sitter bare her hjemme.

Har noen fått hjelp? Ditropan og Dridase er jo så dyrt, og masse ventetid hos hudleger. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (28 minutter siden):

Ja jeg mente under armene og i Norge.

Herregud det bare renner nå. Og om natten. Jeg har pleid å ta en Egazil før jeg sovner, men det kan jeg ikke nå. Dyne og madrass er kliss vår og muggent! Jeg har ca 5 tabletter igjen av Egazil, det skal liksom vare livet ut? Jeg sitter bare her hjemme.

Har noen fått hjelp? Ditropan og Dridase er jo så dyrt, og masse ventetid hos hudleger. Hva skal vi gjøre?

Får man ikke tak i den utenlandske egazilen som var på registreringsfritak ennå? Du får den med den vanlige resepten din. Gå på apotek og bestill så kommer den innen noen dager. Koster riktignok 350 kroner esken, men for meg er det ikke noe alternativ uten tabletter. Blir å betale for hudlege på volvat for å få ditropan når det ikke er mulig med den utenlandske egazilen. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter den? Kan jeg få det på min vanlige egazil resept? 350 kr skal jeg klare. er det 100 i pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (23 minutter siden):

Hva heter den? Kan jeg få det på min vanlige egazil resept? 350 kr skal jeg klare. er det 100 i pakken?

Ja du bare går på apoteket og bestiller med din vanlige resept. Det bestilles inn da, så tar det noen dager før de får den og du kan hente den. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er pinlig. Men siden jeg ikke har kunne tatt Egazil hver dag som jeg har gjort i 10+ år, så har jeg merket dårlige blærekontroll. Jeg har aldri hatt problemer med å holde meg før. Men nå tisser jeg på meg bare jeg nyser eller hoster...

Halleluja, dette blir bare bedre og bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare meg altså. Jeg kuttet ned på Egazil da jeg ble hjemmeværende/ufør. Jo mindre medisiner jo bedre tenkte jeg. For nå kan jeg være hjemme med den ekle svetten min, ingen som ser det. Svetten renner som alltid, men nå tisser jeg på meg. jeg har sånn 7 egazil igjen som jeg må spare til jeg må gå ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 11.37):

Får man ikke tak i den utenlandske egazilen som var på registreringsfritak ennå? Du får den med den vanlige resepten din. Gå på apotek og bestill så kommer den innen noen dager. Koster riktignok 350 kroner esken, men for meg er det ikke noe alternativ uten tabletter. Blir å betale for hudlege på volvat for å få ditropan når det ikke er mulig med den utenlandske egazilen. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Hæ? Jeg har fått beskjed om at den også er utsolgt og har leverings/produksjonsproblemer, så den er heller ikke mulig å få tak i. Når fikk du sist en pakke med den og i hvilken by? Jeg er i Oslo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått utlevert det alternativet som apotekene tilbyr, fungerer det? Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (14 minutter siden):

Noen som har fått utlevert det alternativet som apotekene tilbyr, fungerer det? Hjelp

Alternativet var egazil, men i utenlandsk forpakning. 
 

Jeg har bestilt meg time hos hudlege nå, så får prøve ditropan. Håper det virker. Forhåpentligvis kommer egazil tilbake en vakker dag. Den har jo vært av markedet før og i lang tid. 
 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resept på Imodium av fastlegen, hun og en eller annen overlege hun har snakket med på sykehuset mente at det skulle funke. Imodium er egentlig mot diaré. Noen som har hørt at det funker mot svette?

Skal fortsatt krige for å få Dridase tho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...