Gå til innhold

Ditropan mot overdreven svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MalloryK skrev (1 time siden):

Hva skal de se på en blodprøve?

Det jeg og lurer på. Helt håpløs å kutte folk av medisinen sånn. Vi ble enige om at jeg kunne ta blodprøvene på jobb og sende resultatene til henne, jeg trengte ikke kontroll med mindre jeg fikk bivirkninger og det fikk jeg ikke, så da blir det ekstra tullete. Men det surret hun frem og tilbake med mens jeg var på timen og konkluderte med muntlig, hun hadde selvfølgelig ikke skrevet det i journalen. Har heldigvis fått time hos en annen hudlege på mandag, så da blir det to dager til på jobb uten medisiner bare. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som går på dridase/ditropan - måtte dere ta blodprøver etter en stund? Jeg fikk plutselig ikke utskrevet mer tabletter før jeg kom på kontroll og tok blodprøver (2000 kroner timen😂😂). Også var det jo ikke ledig time før langt ut i neste måned, så nå må jeg plutselig gå uten medisin i en måned og det er jo krise på jobb. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Nei. Gått på Ditro-dridase i flere år.

Anonymkode: d550b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. Gått på Ditro-dridase i flere år.

Anonymkode: d550b...2b1

Æsj. Tror jeg skal be om en henvisning til offentlig hudlege av fastlege. Så lenge jeg går på medisin gjør det ikke noe om ventetiden er lang, men da slipper jeg at disse privatlegene skal dra ut hver en krone de kan. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hvordan går det med dere? Snart kommer varmen, og "hele" Norge gleder seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 13.10.2022 den 9.33):

Hva skal de se på en blodprøve?

D vitamin, f.eks. For lave verdier kan gi overdreven svetting. 

Anonymkode: ddb27...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med svette som skulle være psykisk (det er svaret man får) har jeg fått Lenzetto og svetten er borte vekk. Ja, så skyldes svetten antakelig at hormonene ikke var på stell. Er 47 men har svettet siden jeg var 35-36 år gammel.

Anonymkode: 7691e...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Bare et tips: Jeg har hatt ønske om å prøve botox lenge men alltid fått inntrykk av at man måtte betale selv og da tenkte jeg jo bare at det har jeg ikke råd til, må jo sprøyte kroppen full🤣 men fant jo ut nå at mange får det dekket. Jeg tar ditropan mot det, men armhulene er værst. Så hadde jo hjulpet mye om jeg fikk botox der. Får kløe der, et rødt "skjellete" utslett og jah, det hadde hjulpet. Så nå skal jeg få henvisning til en jeg fant i oslo som er nevrolog. Han har hjulpet mange, han søker helfo og setter botoxen selv for vanlig spesialistpris(381kr). I tromsø får man dette av volvat for 381 da de har avtale med helse nord. Ville bare tipse om andre og trodde man MÅTTE betale selv. For det blir dyrt i lengden om man må betale selv på privatklinikker som ofte tar 2000 for timen, og deretter kanskje 2000 pr plass de setter. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bare et tips: Jeg har hatt ønske om å prøve botox lenge men alltid fått inntrykk av at man måtte betale selv og da tenkte jeg jo bare at det har jeg ikke råd til, må jo sprøyte kroppen full🤣 men fant jo ut nå at mange får det dekket. Jeg tar ditropan mot det, men armhulene er værst. Så hadde jo hjulpet mye om jeg fikk botox der. Får kløe der, et rødt "skjellete" utslett og jah, det hadde hjulpet. Så nå skal jeg få henvisning til en jeg fant i oslo som er nevrolog. Han har hjulpet mange, han søker helfo og setter botoxen selv for vanlig spesialistpris(381kr). I tromsø får man dette av volvat for 381 da de har avtale med helse nord. Ville bare tipse om andre og trodde man MÅTTE betale selv. For det blir dyrt i lengden om man må betale selv på privatklinikker som ofte tar 2000 for timen, og deretter kanskje 2000 pr plass de setter. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Fastlegen min henviste til hudlege, som søkte helfo for meg, det var godkjent mer eller mindre automatisk. Hudlegen kunne søke helfo selv uten at jeg møtte opp. 
Får det på blå resept, og det går på frikort-grensen. 
Tror det tok under 4 uker fra henvisningen til jeg hadde hatt første behandling. 
Det gir umiddelbar virkning, men de fleste setter det kun for armhulene, ikke resten av kroppen. 

Men dette er relativt nye regler, som kom i fjor. Før det var det enormt vanskelig få botox mot svette. Mange fastleger er ikke klar over at dette er blitt forenklet veldig, og at man ikke må igjennom en rekke undersøkelser og slikt først nå. 

Anonymkode: a605d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fastlegen min henviste til hudlege, som søkte helfo for meg, det var godkjent mer eller mindre automatisk. Hudlegen kunne søke helfo selv uten at jeg møtte opp. 
Får det på blå resept, og det går på frikort-grensen. 
Tror det tok under 4 uker fra henvisningen til jeg hadde hatt første behandling. 
Det gir umiddelbar virkning, men de fleste setter det kun for armhulene, ikke resten av kroppen. 

Men dette er relativt nye regler, som kom i fjor. Før det var det enormt vanskelig få botox mot svette. Mange fastleger er ikke klar over at dette er blitt forenklet veldig, og at man ikke må igjennom en rekke undersøkelser og slikt først nå. 

Anonymkode: a605d...bab

Jeg trenger i hovedsak for armhuler ja. Tok det lang tid å sette botoxen? Var nettopp hos hudlege men han satt ikke. Regnet med det var for det tok lengre tid enn et kvarter og da ble det mindre pasienter pr dag. Jeg må derfor få en ny henvisning til en ny hudlege. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige får de botox i ansiktet mener jeg og. Det er jo der der mest sjenerende. Men det å sprøyte så masse i kroppen kan vel ikke være bra? I Usa får de botox overalt på kroppen mot hyperidrose. Til og med i rumpe og underliv. Der er det visst ingen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (1 time siden):

I Sverige får de botox i ansiktet mener jeg og. Det er jo der der mest sjenerende. Men det å sprøyte så masse i kroppen kan vel ikke være bra? I Usa får de botox overalt på kroppen mot hyperidrose. Til og med i rumpe og underliv. Der er det visst ingen grenser.

Så man får ikke botox i lysken her? 
Mine hovedproblemer er lysken og ryggen. 

Hadde i armhulene da jeg var tenåring, men etter årevis med bruk av aliminumklorid under armhulene så "forsvant" problemet der og flyttet til lysken istedet. Trenger ikke bruke noe preparat under armhulene lenger da. Men litt usikker på hva som er verst, massiv svette i lysken (må bytte truser to ganger dagen OG ha en fille som tar det verste) eller våte flekker under armene på topper.

Anonymkode: d550b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så man får ikke botox i lysken her? 
Mine hovedproblemer er lysken og ryggen. 

Hadde i armhulene da jeg var tenåring, men etter årevis med bruk av aliminumklorid under armhulene så "forsvant" problemet der og flyttet til lysken istedet. Trenger ikke bruke noe preparat under armhulene lenger da. Men litt usikker på hva som er verst, massiv svette i lysken (må bytte truser to ganger dagen OG ha en fille som tar det verste) eller våte flekker under armene på topper.

Anonymkode: d550b...2b1

De tar overalt her og. Ser privatklinikker tilbyr overalt hvertfall. Der ligger jo prisene ute lissom. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (35 minutter siden):

Jeg savner Egazil 😭🥵

 

 

Kommer kanskje tilbake etterhvert. Den har vært borte fra markedet tidligere og. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trenger i hovedsak for armhuler ja. Tok det lang tid å sette botoxen? Var nettopp hos hudlege men han satt ikke. Regnet med det var for det tok lengre tid enn et kvarter og da ble det mindre pasienter pr dag. Jeg må derfor få en ny henvisning til en ny hudlege. 

Anonymkode: 8fd2a...cc9

Første behandling tok litt mer tid, deretter er jeg ute derfra i løpet av en halvtimes tid. Det tar litt tid, det er 40-60 sprøytestikk pr armhule. Min hudlege er veldig effektiv, men det er en av få behandlinger dem utfører, og de utfører kun medisinsk behandling.

Anonymkode: a605d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2011 den 18.37):

Hei!

 

Jeg lider av hyperhidrose(overdreven svetting) i hender og føtter. Dette plager meg veldig, og jeg har prøvd det meste av kurer. Ingenting hjelper. Nå lurer jeg på om det er noen her som har noen erfaring med Ditropan/Didrase? Har lest at disse skal være fine. Er det noen bivirkninger? Må jeg til lege for å få dette?

 

Takk for svar!

Dridase er helt ubrukelig. Det eneste er at du blir ekstra tørr i munnen. 

Anonymkode: 246bb...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så man får ikke botox i lysken her? 
Mine hovedproblemer er lysken og ryggen. 

Hadde i armhulene da jeg var tenåring, men etter årevis med bruk av aliminumklorid under armhulene så "forsvant" problemet der og flyttet til lysken istedet. Trenger ikke bruke noe preparat under armhulene lenger da. Men litt usikker på hva som er verst, massiv svette i lysken (må bytte truser to ganger dagen OG ha en fille som tar det verste) eller våte flekker under armene på topper.

Anonymkode: d550b...2b1

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart så mange sprøytestikk i lysken... Jeg svetter også mye i lysken, og har svært god effekt av botox under armene, og det er ikke sjans for at jeg betaler for botox i lysken. Da tilpasser jeg heller klærne, og går i bukser/shorts som ikke får merkene.

Jeg klarer fint bite tenna sammen å holde ut stikkene under armene, men lysken er enda mer ømfintlig for sånt...

Anonymkode: a605d...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dere som har fått botox for HH. Kan dere skrive hva dere måtte gjøre for å få det godkjent (dekket), hva som gjøres, hvor de stikker og evt bivirkninger?

 

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritopan er iallefall det beste navnet på noe legemiddel😂

Anonymkode: 70183...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dritopan er iallefall det beste navnet på noe legemiddel😂

Anonymkode: 70183...e58

Aldri hørt om det legemiddelet før. Jeg går på ditropan derimot 🤣

Anonymkode: 8fd2a...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...