Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt ærlig; jeg utelukker ikke at vi vil oppleve angrep av islamister en dag.

Da terrorangrepet ble kjent, sto (såvidt jeg skjønte to?) grupper frem og påsto at de sto bak. En av beskjedene var ikke til å misforstå; "Norge burde få soldatene ut av Afganistan, ellers ville blodet renne i gatene."

Norge har blitt truet av blant annet AQ tidligere. Det er en grunn til at eksperter som kommenterte dette på direktesendt TV, i en tidlig fase, opererte utifra disse teoriene.

Jeg mener derfor det blir naivt å tro at et slikt angrep umulig kan komme. Jeg synes ikke folk som trodde at ekstreme islamister kunne stå bak bør skamme seg, men jeg synes folk som begynte å dømme alle muslimer som en gruppe definitivt bør skamme seg. Det bør de for øvrig uansett gjøre. En muslim er ikke det samme som en ekstremistisk muslim.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig; jeg utelukker ikke at vi vil oppleve angrep av islamister en dag.

Da terrorangrepet ble kjent, sto (såvidt jeg skjønte to?) grupper frem og påsto at de sto bak. En av beskjedene var ikke til å misforstå; "Norge burde få soldatene ut av Afganistan, ellers ville blodet renne i gatene."

Norge har blitt truet av blant annet AQ tidligere. Det er en grunn til at eksperter som kommenterte dette på direktesendt TV, i en tidlig fase, opererte utifra disse teoriene.

Jeg mener derfor det blir naivt å tro at et slikt angrep umulig kan komme. Jeg synes ikke folk som trodde at ekstreme islamister kunne stå bak bør skamme seg, men jeg synes folk som begynte å dømme alle muslimer som en gruppe definitivt bør skamme seg. Det bør de for øvrig uansett gjøre. En muslim er ikke det samme som en ekstremistisk muslim.

Jeg fikk bare med meg at det var en. Er det noen ssom finner igjen denne uttalelsen? Jeg husker det stod: dette er bare begynnelsen. Det samme hadde massemorderen sagt på Utøya..

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor han varetektsfengsles?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bare med meg at det var en. Er det noen ssom finner igjen denne uttalelsen? Jeg husker det stod: dette er bare begynnelsen. Det samme hadde massemorderen sagt på Utøya..

Finner iallfall sitatet gjengitt i xx antall artikler/foruminnlegg:

På Al-Qaidas fourm Al-Shmukh skriver brukeren Amir Gharozny: "Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Eller vil blodet renne i deres gater"

Skrevet

Fra manifestet:

The Islamic world on the other hand should be completely isolated and Islam reclassified and banned as a fascist/imperialistic and genocidal political ideology.

Her beskriver han faktisk sin egen ideologi. Han vil detaljstyre menneskers liv, vil ha et teokratisk diktatur, og vil tvinge det på alle i Europa. Videre vil han henrette muslimer som ikke fjerner seg.

Jaja. Måtte bare slippe ut litt damp.

Skrevet
Er kvinner så redde for voldtekt at de si fra seg retten til prevansjon, abort og høyere utdannelse?

I Anders sitt samfunn skal kvinner bare kunne voldtas av sin egen ektemann, skjønner du vel.

Skrevet

Nostradamus?? Ærlig talt.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Det som er så provoserende med akkurat det han har sagt på Utøya er at man faktisk ikke vet om det er tilfellet eller ikke. Jeg vil innrømme at jeg både er frustrert og skremt av det som har skjedd. Jeg føler at jeg har blitt litt nervøs for ansamlingssteder etter det som skjedde. Det er som om virkelighetens ondskap banker på døren. Man bør kanskje undertrykke sånne følelser eller bare la være å uttrykke dem. Men jeg vil være såpass ærlig med meg selv og andre i min situasjon at jeg sier det som det er.

Gjest henriett3
Skrevet

Nå tror jeg at jeg ikke følger temaet her helt, men det er jo HELT ubeskrivelig forferdelig det som har skjedd. Kjenner en som er savnet på utøya :trist: Men er det noen som tror at AP blir sterkere av det som har skjedd? At de liksom får flere tilhengere?

Mener ikke noe med dette... Bare lurer...

Skrevet
Det er flere som ABB rundt omkring. De aller fleste av dem er ikke voldelige men de sprer hat og fiendskap.

Nå må du faen meg gi deg. Hvis de ikke bruker vold, er de ikke som ABB. Punktum. Du sprer hat og fiendskap med slikt vrøvl.

Bra at møtet blir lukket. PR-kåte idiot.

Han ble visst snurt da han så at det ikke var noen journalister der. Kom med krav om at retten måtte forklare seg for ham :skratte:

Jada, han fikk en forklaring. De leste bare opp beslutningen, som de hadde tenkt til å gjøre uansett.

vi kan vel ikke ønske lukkede fengslingsmøter hvis det er demokrati, åpenhet og frihet som er våre grunnverdier?

Jo, det kan vi. Det er haugevis av ting som er unndratt offentligheten fordi det er gode grunner for det. For eksempel en sak som omhandler barn. Der vil man holde lukkede møter for å skjerme barnet.

I denne saken er det riktig å lukke fengslingsmøtet, ikke bare for å unngå at ABB spammer folk med oppgulpet sitt, men også for å unngå at han sender signaler eller instrukser til eventuelle medhjelpere.

Skrevet
Litt av en sammenligning du lager der, som det å drikke vann er det samme som å spre hat på internett. Eneste forskjellen på Anders og resten er at Anders er intelligent og kapabel til å planlegge, OG har ressursene har trengte. Deres hat og skremselspropaganda og meninger og whatnot er så godt som identiske. Det betyr at de deler samme syn som Anders.

Nei, nå vrøvler du som bare det. Det er enorm forskjell på å ytre meninger, og å slakte noen ned. Selv folk som Fjordman, som ABB ser på som store forbilder, har tatt uforbeholden avstand fra skrullingen.

Det er ekstremt patetisk og avskyelig av deg å prøve å sverte folk med andre meninger enn deg ved å prøve å koble dem til en voldelig galning.

Lurer på om du hadde skrevet det samme om det var en muslim som sto bak. Tror ikke vi hadde sett så mye til den 'kjærligheten' gitt. Eller kalt noen 'fanatisk'. Istedet hadde du kalt dette "høyst reelt og sannsynlig".

Forskjellen er at mange muslimer støtter voldelige angrep på sivile, og de har dessuten en felles ideologi. Det er ingen av de du kritiserer som støtter ABBs ideologi (fascistisk teokratisk diktatur, m.m.).

Og please ikke fortell meg noe annet, nå som vi vet at gjerningsmannen er hvit så klarer vi å tenke somewhat rasjonelt. Det hadde ikke vært tilfelle om det var en muslim, you know it and everybody else knows it.

Hadde gjerningsmannen vært muslim, hadde han delt ideologien sin med mange på denne planeten. Ingen av de du prøver å sverte deler ABBs ideologi. Det eneste de deler med ABB er motstand mot islamisering.

• Liker 1
Skrevet
Han må ihvertfall være ganske kald og empatiløs når han kan jakte på forsvarsløse ungdommer på denne måten.

Han har selv uttalt at det han gjorde var grusomt, men nødvendig. En psykopat ville neppe beskrevet egne handlinger som grusomme.

En psykopat kan vel være særdeles manipulerende, og si ting han tror andre vil høre?

Flere vitner fra Utøya uttaler at de hørte ABB le rått etter hvert som han henrettet unge mennesker i kaldt blod.

Med andre ord tyder mye på at han her lyver, og at han faktisk koste seg da han slaktet ned uskyldige ungdommer.

Skrevet
I Norge har vi faktisk klart å på bukt med de ekstreme nasjonalist organisasjonene av noen størrelse, men de enkelte fremmedgjorte individene trenger en annen tilnærming. De må slippe å være utestengte. Anders (påsto) å være en kristen. Det er ikke jeg, men jeg kjenner til historien om den hjemvendte sønn. Jeg mener ikke at vi skal akseptere eller tolerere det de står for, men vi må komme i dialog med de slik at de kommer seg ut av de rabiate tankerekkene de er inne i.

Ensomme gutter som kun blir sittende foran datamaskinen og komme i kontakt med fora som gir de mulighet til å dyrke sin egen misnøye og sitt eget hat. Også folk som fyrer hverandre opp. Jeg og du har et ansvar for å moderere debatter vi er inne i! Vi har et ansvar for å varsle når noen bryter forumregler. Vi har også et ansvar for å prøve å lede folk tilbake til fornuften og tilbake til det jeg anser som Norge. Vi som koser oss med barnetoget foran kongen på 17. mai.

Problemet er at hvis man ytrer motstand mot det multikulturelle utopia (selv om man ikke er rasist), blir man trakassert og øyeblikkelig kalt rasist og utestengt fra enhver mulighet til saklig debatt.

Bare se hvordan selv et politisk parti som FrP blir kalt rasister med en gang de prøver å si noe.

Slike hersketeknikker var med på å få det til å klikke for psykopaten ABB.

• Liker 1
Skrevet
Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Jeg ser ingen grunn til at man ikke skulle mistenke muslimer for å stå bak angrepet. Denne typen terroraksjoner er jo nøyaktig hvordan muslimske terrorister holder på.

Mener du seriøst at du tenkte "dette er sikkert en hvit nordmann fra vestkanten" med en gang du hørte at noen hadde detonert en bombe i Oslo sentrum?

• Liker 2
Skrevet
Selv er jeg ekstremt lettet over at det ikke var snakk om et muslimsk terrorangrep. Og til tross for at mange har blitt utsatt for hets, så ser jeg også en fin ting i alt dette. Samholdet.

Dette kan faktisk styrke samholdet i det norske samfunn som helhet, og da mener jeg at både muslimske og ikke-muslimske nordmenn blir tettere knyttet sammen mot en felles fiende (ABB og eventuelt andre tullinger som ham).

Det som er trist er at noen snakket om at et par muslimer ble banket opp i Oslo sentrum like etter hendelsen. Fy faen.

Men som sagt, dette kan være bra for forholdet mellom muslimer og ikke-muslimer i Norge over tid. Så lenge ikke noen muslimer begynner å lage faenskap...

Gjest Gjest
Skrevet

Dette kan faktisk styrke samholdet i det norske samfunn som helhet, og da mener jeg at både muslimske og ikke-muslimske nordmenn blir tettere knyttet sammen mot en felles fiende (ABB og eventuelt andre tullinger som ham).

Det som er trist er at noen snakket om at et par muslimer ble banket opp i Oslo sentrum like etter hendelsen. Fy faen.

Men som sagt, dette kan være bra for forholdet mellom muslimer og ikke-muslimer i Norge over tid. Så lenge ikke noen muslimer begynner å lage faenskap...

Helt enig, men det siste du skriver: Neste gang noen muslimer begynner lage faenskap så burde man klare å se forskjellen på disse det er snakk om og resten av muslimene i Norge..

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Mener du seriøst at du tenkte "dette er sikkert en hvit nordmann fra vestkanten" med en gang du hørte at noen hadde detonert en bombe i Oslo sentrum?

Nei,men tydeligvis er vi såpass trangsynte at vi kun ser for oss brune mennesker fra Midt-Østen som er kapable til å gjøre noe slikt. Ikke de "snille hvite menneskene".

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg er 100% enig, og i tillegg håper jeg om "noen muslimer skulle begynne å lage faenskap", så har tilfellet ABB lært oss noe om det råtne eple i kurven lik at de kan representere seg selv og bare seg selv.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Nei,men tydeligvis er vi såpass trangsynte at vi kun ser for oss brune mennesker fra Midt-Østen som er kapable til å gjøre noe slikt. Ikke de "snille hvite menneskene".

Det er stor forskjell på å være trangsynt og legge empiri og faktiske forhold til grunn. Nå er det faktisk også slik at min "brune mann" fra Nord-Afrika også gjettet på ikke-norsk gjerningsmann like raskt som "alle andre". Er han også trangsynt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kamerat av meg tenkte faktisk det. Han tenkte at her er det en fortvilet hvit fyr på ferde, som er forbannet på barnebidraget....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...