Gå til innhold

Ga beskjed om at eg var elskerinnen til mannen hennes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis TS har et motiv... så kan jo det være at hun elsker mannen og hun og var lei av å vente på at han skulle gi slipp på hun andre. Man kan gjøre mange dumme ting for kjærligheten. Det gjør ikke deg ondskapsfull.

Var det det beste valget å si det til henne selv og ikke la han si det? Nei det var det ikke, men han har hatt to år på å si det. Så nå er katten ute av sekken og de kan slutte å leve en løyn.

Endret av Chiyo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MorAase

Jeg tviler ikke på at du har forståelsesproblemer, men du har ingen myndighet til å befale meg til å gjøre noe som helst for å utbedre dine kognitive mangler.

Hva som er viktig for deg er ikke nødvendigvis viktig for TS, og jeg tror ikke du kan vise til noen som helst empiri som støtter hypotesen om at det er viktig for mennesker å bli kalt onde.

Videre er det ganske vanlig for utrolig selvopptatte mennesker å snu tråder til å kun omhandle seg selv og sine behov.

De bør lese på ny slik at de de ser oppfordringen. Dernest, TS sitt behov er vel det som er essensen i denne tråden. Hun spurte og hun har fått svar. Hennes motiv er så egoistiske som de kan bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve

Hun var i hvertfall ærlig. Det er bedre enn hva mannen kan skryte på seg. Motivet det bryr jeg meg ikke noe om.

Ærlig? Hva med de to årene før hun sa noe?

Hvis jeg skulle hatt respekt for TS så burde hun så snart forholdet ble alvorlig sagt til elskeren at han får et valg. Enten å fortelle kona om forholdet eller så kutter hun han ut. DA hadde det stått respekt av henne ... nå har jeg bare forakt til overs for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvis TS har et motiv... så kan jo det være at hun elsker mannen og hun og var lei av å vente på at han skulle gi slipp på hun andre. Man kan gjøre mange dumme ting for kjærligheten. Det gjør ikke deg ondskapsfull.

Var det det beste valget å si det til henne selv og ikke la han si det. Nei det var det ikke, men han har hatt to år på å si det. Så nå er katten ute av sekken og de kan slutte å leve en løyn.

Oi, du spekulerer, nå blir du nok moderert gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Havbirs: I følge en del i denne tråden er du svak som har beholdt din mann og du finner deg i hva som helst. Er ikke det fint å få vite? (Jeg synes du er sterk og modig da).

Om noen her mener jeg er svak så bryr det meg overhodet ikke. Min selvfølelse og mitt selvbilde er det kun jeg som kan kjenne. Mitt innenfraperspektiv er det også bare jeg som kjenner. Jeg har lyttet til profesjonelle folk som har sett slike kriser før og som har bidratt med råd som jeg har hatt stor nytte av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du spekulerer, nå blir du nok moderert gitt...

Hvorfor det? Fordi jeg faktisk kan se potensielle grunner til at noen gjør de handlingene de gjør? Det eneste du ser er en ondskapsfull person.

Nå vet jeg ikke hva erfaringer du har med slike saker MorAase, men du virker utrolig bitter mot alle elskerinner, men saken er at det kan ikke være så utrolig greit å forelske seg i en opptatt mann. Hvis hun ikke elsket han hadde hun ikke vært i lag med han i to år selv om hun visste at han hadde en annen.

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

At du mener at denne tråden har bare en side er ditt problem,at jeg er tvers gjennom ond kan være,men det jeg har villet er at sannheten skulle komme fram.Ingen problemer med å stå for det jeg har gjort men at jeg liker det jeg har gjort er noe helt annet.Nå ble det sånn at jeg ville at hun skulle vite hvordan tingene var har ingen ting med at jeg vil ha han for det vil jeg ikke.Har selv erfart hvem han er å syns hun å burde vite,at det er i seineste laget alt sammen vet jeg.Ærlig talt syns du hun skulle leve uvitende om hvordan mannen driver på?Er heller overhodet ikke sånn at hun har vært lykkelig i ekteskapet men av forskjellige grunner har hun ikke kommet seg ut av det.Så enden på visa håper eg blir at hun kommer seg videre på egne bein å får det bra.

Hvordan vet du at han hun ikek har hatt det bra? Er det fordi han ikke vil ha deg at du har "erfart hvem han er"? Hvilke grunner holder henne igjen? Kan det hende at de faktisk har noe sammen som du ikke fikk bli en del av? Alt du skriver stinker ev selvforherligende opphøyelse der hele målet ditt er at hun skulle gå fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan fordømme utroskap. Det er svik, det er løgn, det er ondskap, i og med at man vet at dette vil kunne knuse en annen person. Det er uhyre sjeldent at forhold med utroskap overlever med samme gnist som tidligere, ettersom man allerede har brutt ned og ødelagt en visjon.

I et forhold har jeg ingen problemer med å si nei. Jeg har blitt overfalt på privatfest, og selvom jeg visste at jeg ikke ville blitt oppdaget, var det ikke det minste interessant. Det er min kjære jeg vil være med og ingen andre. Får jeg interesse for noen andre, er det et dårlig tegn for meg, og da må vi prate om forholdet vårt, fremfor at jeg agerer på en impuls.

Jeg begynte å date ei dame en gang som var i et forhold. Jeg visste ingenting, og vi rakk 3 dater før jeg begynte å lukte lunta. Heldigvis holdt jeg igjen sex med henne lenge nok, men kyssene smakte dårlig når hun ble avslørt. Jeg satte meg ned med henne, gjorde det slutt, og fortalte henne hva jeg mente om dette, og hva jeg helst så at hun gjorde. Jeg tror ikke hun fulgte mine råd om å snakke med typen sin, men håper noe av det jeg formidlet ble fanget opp uansett. Det var ikke min jobb å si ifra til mannen hennes.

Jeg har opplevd utroskap mot meg, og hver gang blir jeg like skuffet over at andre ikke besitter de samme syn på dette som det jeg selv gjør. Jeg har allikevel lært, og blitt mye mer kynisk enn det jeg engang var. Det er også derfor jeg helst vil bli godt kjent med noen før jeg går inn i et forhold. Da føler jeg iallefall at jeg kan luke bort useriøsitet før det blir alvor. Mulig en falsk trygghet, men om jeg får bedre odds mener jeg selv det kun kan telle positivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvorfor det? Fordi jeg faktisk kan se potensielle grunner til at noen gjør de handlingene de gjør? Det eneste du ser er en ondskapsfull person.

Nå vet jeg ikke hva erfaringer du har med slike saker MorAase, men du virker utrolig bitter mot alle elskerinner, men saken er at det kan ikke være så utrolig greit å forelske seg i en opptatt mann. Hvis hun ikke elsket han hadde hun ikke vært i lag med han i to år selv om hun visste at han hadde en annen.

Jeg er ikek bitter på noen. Men er møkk lei av de som krever blod når noen i ett forhold har vært utro. Spesielt når det er elskerinnene/elskeren, som har null å vinne utover å såre, sprer nyheten. Det er ofte med elskerinner/elskere som det er med unger i en sandkasse, spaden er spennende fordi en annen unge bruker den.

To ting med andre ord. En elsker/elskerinen som bare MÅ lette sin "samvittgihet" er noe av det mest patetiske jeg vet. Det finnes knapt annet motiv enn at en er furten og vil skape furore. Som elsker/elskerinne har en én oppgave i livet. Å holde kjeft til atl og alle tid den forsmådde part ringer på døren og krever svar.

Alle andre sin oppgave er å støtte den forsmådde part. STØTTE! Å støtte handler ikke om å kaste bensin på bålet og øke smerten. Det handler om å lytte til og forstå den forsmådde part sitt behov og hjelpe ut fra det. Å kategorisk kreve dumping er ikke annet enn tankeløst. Etter å ha tatt innover seg den forsmådde part sitt behov så er det på tide å analysere den utro part. Hva var motivet? Hva er den utro sin plass i forhold til sin forsmådde halvdel? Hva tyder på kjærighet, hva tyder på dummskap, hva tyder på manglende empati? Hva mener partene om hverandre? Hva var det i forholdet før utroskapen, hva er det etter? Det er MYE som må belyses og snakkes om over lang tid. Når en da er i en følelsemessig tilstand av kaos, både den utro og den forsmådde. Da er det viktigere enn noen gang å ha venner som kan forholde seg kalde, rolige og saklige og veilede for den forsmåddes beste. Og husk, det som er den forsmådde sitt beste trenger ikek være ditt beste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er rart at man som kone får negative følelser for en kvinne som med åpne øyne har bidratt til noe slikt?

Klart jeg skjønner det, men til syvende og sist kan ikke hun holdes ansvarlig for at MANNEN faktisk VALGTE å gå den veien, ta det valget - bedra sin kone.. Det ansvaret ligger ene og alene hos HAM.

Jeg har vært der, han bedro meg med et vennepar av oss, skikkelig ekstremt siden hennes mann likte SE PÅ og min mann syns det var helt greit... Jeg klandret ikke dem, jeg klandret han - han var den som bedro meg, han var den som burde respektert meg og tenkt på mine følelser og hva han utsatte meg og felles barn for - alt ansvar for hans handlinger og valg lå hos ham.

Fint, så ikke la din sort hvitt sannhet bli sannheten for alle andre :)

du er i grunne et festlig innslag du som kommer med en mengde spørsmål og råd til andre uten å selv sitte med noen fasit påberoper deg retten til å vite og kunne alt om dette..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som deg har ødelagt mitt ekteskap og meg som menneske. Jeg er en ressurssterk kvinne med alt mulig gods og gull, men mannen jeg elsket hadde et utenomekteskapelig forhold. Dette fikk jeg vite etter at han kuttet henne ut - da sendte hun meg et brev og fortalte om forholdet deres. Hun var ikke engang kvinne nok til å si det var hun som hadde hatt forhold til ham, hun skrev om seg selv i tredje person. Har i ettertid fått vite at det var hun selv.

Jeg prøvde å stable ekteskapet på bena etterpå. Vi prøvde i flere år faktisk, men det lot seg ikke redde. Dermed opplevde to barn den traumen det faktisk er å se vårt ekteskap gå i knas. De har måttet leve med en mor som aldri helt har klart å komme utav det sjokket det er å få en sånn beskjed. Og en far som har angret som en hund for det han ødelagt og som han aldri vil få tilbake.

Sånne mennesker som gjør noe sånt fortjener rett og slett ikke noe godt.

Hva i alle dager er dette for slags svar :klo:

Det er da ikke elskerinnen som er drittsekken, det er mannen som burde vite bedre enn å bedra sin kone og barn.

Forreste, uff, stakkars din X som angret som en hund å har måtte lide for det :ironi:

Mens den "drittkjerringa" ødela livene til dere alle sammen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vel fått svar på om jeg tok den rette besluttningen.Har også fått bekreftet at jeg er et grusomt ondt menneske med kun tanke for meg selv.Har vel egentlig ikke livets rett lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vel fått svar på om jeg tok den rette besluttningen.Har også fått bekreftet at jeg er et grusomt ondt menneske med kun tanke for meg selv.Har vel egentlig ikke livets rett lenger.

Den beste dommeren i forhold til om du tok rett avgjørelse eller ikke er kanskje kona hans? Hun er den uskyldige parten her og du har tatt en avgjørelse på egenhånd som medfører ganske mange vanskelige avgjørelser og tanker for hennes del.

Uansett, etter 2 år velger du å opplyse kona til horebukken om at du har hatt deg med mannen hennes. Etisk sett er det mildt sagt tvilsomt. Og da tenker jeg på etiske tanketradisjoner, ikke generell, subjektiv synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste dommeren i forhold til om du tok rett avgjørelse eller ikke er kanskje kona hans? Hun er den uskyldige parten her og du har tatt en avgjørelse på egenhånd som medfører ganske mange vanskelige avgjørelser og tanker for hennes del.

Uansett, etter 2 år velger du å opplyse kona til horebukken om at du har hatt deg med mannen hennes. Etisk sett er det mildt sagt tvilsomt. Og da tenker jeg på etiske tanketradisjoner, ikke generell, subjektiv synsing.

Hvis du ser litt bedre etter så ventet jeg ikke i 2 år før jeg fortalte det til henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Petronella

Hva i alle dager er dette for slags svar :klo:

Det er da ikke elskerinnen som er drittsekken, det er mannen som burde vite bedre enn å bedra sin kone og barn.

Forreste, uff, stakkars din X som angret som en hund å har måtte lide for det :ironi:

Mens den "drittkjerringa" ødela livene til dere alle sammen...

Jeg har da ikke rettferdiggjort hans handlinger. Men kvinner som av ren og skjær hevnlyst ødelegger familier er det ikke synd på en plass. Slike kvinner trenger ingen respekt og medfølelse. De er crap i mine øyne.

Hva du mener er din sak. Den kvinnen kommer jeg til å hate så lenge jeg lever uansett. Og ikke kom og si at det bare er den gifte som er kjeltringen. Personen som er sammen med en gift person er akkurat like skyldig i utroskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde å få beskjed om elskerinnen til min daværende om at de hadde et forhold. Jeg nærer ingen, INGEN, takknemlighet overfor dette kvinnemennesket. Jeg la skylden for utroskapen på ham, men hennes oppførsel gjorde det på ingen måte bedre. Det virket nemlig som om hun trodde at hun hadde en slags rett til å bestemme hva jeg skulle velge videre. Det ble ganske raskt tydelig at det hun innledningsvis påstod at var omtanke for meg, var et forsøk på å skape et brudd for å beholde ham. Så i mine øyne har også hensikt og motivasjon mye å si for om du har handlet rett eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser litt bedre etter så ventet jeg ikke i 2 år før jeg fortalte det til henne.

Men hvorfor i all verden hadde du et behov for å fortelle det IGJEN etter 2 år? Om du har fortalt det tidligere og hun valgte å tilgi/gå videre eller hva det måtte være, hva gir deg rett eller trang til å opplyse henne enda en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Da har jeg vel fått svar på om jeg tok den rette besluttningen.Har også fått bekreftet at jeg er et grusomt ondt menneske med kun tanke for meg selv.Har vel egentlig ikke livets rett lenger.

Ikke vær dramqueen nå da, det stiller deg ikke i ett bedre lys akkurat... Prøv heller å få noe moralsk vett i skallen og empati i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...