Gå til innhold

Ga beskjed om at eg var elskerinnen til mannen hennes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde faktisk foretrukket å ikke vite det fremfor at hun skulle få gleden av å ødelegge familien. Klart at mannen min hadde gjort noe fryktelig mot meg, men jeg kunne faktisk tenkt meg å levd videre uten å vite det fremfor "anonyme" brev som slo bena under meg og fikk hele min verden til å rase sammen.

Du ville heller levd med en mann som ikke respekterer hverken deg eller ekteskapet deres fremfor å få muligheten til å slippe unna og finne deg et skikkelig mannfolk?

Det er utrolig trist at du har opplevd dette, men når sorgen går over og du føler deg klar til å gå videre vil du nok oppdage at det var til det beste. Men først av alt må du gi slipp på bitterheten du tydeligvis bærer på.

Som regel åpner store kriser dørene for større gleder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Petronella

Du ville heller levd med en mann som ikke respekterer hverken deg eller ekteskapet deres fremfor å få muligheten til å slippe unna og finne deg et skikkelig mannfolk?

Det er utrolig trist at du har opplevd dette, men når sorgen går over og du føler deg klar til å gå videre vil du nok oppdage at det var til det beste. Men først av alt må du gi slipp på bitterheten du tydeligvis bærer på.

Som regel åpner store kriser dørene for større gleder :)

La oss si det sånn. Jeg vet om flere som er blitt og blir bedratt av sin ektefelle og samboer. Bare her på jobben er det flere koner der hjemme som lever i fred og fordragelighet uten å vite at mannen deres har hatt sidesprang både en og flere ganger.

Jeg kunne aldri i mitt levende liv tatt kontakt med de kvinnene for å fortelle hva deres elskede mann har drevet med på fester, reiser og endatil på jobben.

Hvis den som er utro ikke forteller det selv så er det ingen på denne jord som har rett til å fortelle den bedratte om dette. Det å få vite det av andre personer, og verst av alt, av en forsmådd elskerinne - er verre enn verst og da vil jeg faktisk foretrekke å ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her var det mye drittslenging. Jeg syntes ts gjorde det riktige. Hun fortjener å vite hvilken idiot hun er sammen med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært kjæresten til elskeren til TS, hadde jeg blitt fryktelig lei meg der og da etter en slik beskjed. Men jeg hadde nok blitt veldig lettet etter hvert! Jeg tror ikke at han hadde i sine planer å fortelle sannheten til kona si.. Stakkars dame, gift med en slik drittsekk som lurer seg rundt i to år. Hvem vet, er jo ikke sikkert at TS er den eneste heller.

Nei, synes det er bra hun fikk vite det. Selv om han skulle ha sagt det til henne selv, noe jeg tror aldri ville ha skjedd.

Håper TS har lært noe ut av denne røra..

(Jeg håper virkelig ikke at jeg eller noen nær meg opplever noe slikt.. Skikkelig trist)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir matt av dere jenter. Drittsekken her er jo mannen som har elskerinne på si som han har ført bak lyset. Samtidig lever han et fint familie liv med kone. Hvorfor ikke henge mannen først. Før dere tar elskerinnen?

Det er mannen som er skyld i at kona helt sikkert har det jævlig nå.

Er så enig. I tillegg bør man holde seg unna folk med en gang man får vite at h*n er opptatt. Men til sist er det mannen som er uto her og som burde fått all den dritten trådstarter får.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvor lykkelig kan du være sammen med en mann som ikke elsker deg,syns da virkelig hun fortjener en mann som er glad i henne og behandler henne deretter.

Og hvordan vet du at han ikke gjorde alt han kunne for henne, på tross av sitt feilsjkær? Hvordan vet du at du at hun har det bedre uten han? Hvordan vet du at hans konne ikke elsker han og gjerne vil ha han i livet sitt, mens elskerinnen gjør alt hun kan for å spre så mye smerte som mulig? Nei, TS er en ond person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

At du mener at denne tråden har bare en side er ditt problem,at jeg er tvers gjennom ond kan være,men det jeg har villet er at sannheten skulle komme fram.Ingen problemer med å stå for det jeg har gjort men at jeg liker det jeg har gjort er noe helt annet.Nå ble det sånn at jeg ville at hun skulle vite hvordan tingene var har ingen ting med at jeg vil ha han for det vil jeg ikke.Har selv erfart hvem han er å syns hun å burde vite,at det er i seineste laget alt sammen vet jeg.Ærlig talt syns du hun skulle leve uvitende om hvordan mannen driver på?Er heller overhodet ikke sånn at hun har vært lykkelig i ekteskapet men av forskjellige grunner har hun ikke kommet seg ut av det.Så enden på visa håper eg blir at hun kommer seg videre på egne bein å får det bra.

Så enden på visa er at du vil at deres forhold skal gå til helvete. Imponerende altruisme... Det er jo mindre og mindre tivl om ditt faktiske motiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de som sier at mannen nok bærer størsteparten av skylden her, og syns det er merkelig hvor fort elskerinnen blir den som må ta alt ansvar hos de som har opplevd en utro mann selv... for jeg husker vitterlig at JEG bebreidet mannen den gangen for nesten 20 år siden når jeg sto i denne situasjonen fordi det var HAN som hadde sviktet meg mest og såret meg dypest..

At hun valgte si fra (igjen) etter to år kan jo være som TS sier en måte å komme ut av det hele på for uten å si fra ville det nok bare fortsatt og fortsatt - følelser er rare slik, nå derimot vil han nok ikke ha mer med henne å gjøre og hun kan gå videre..

Og så tror jeg konemor vil ta ham inni varmen og legge all skyld på elskerinnen - de gjør ofte det, de som har blitt bedratt; skylder på den andre og finner unnskyldninger for partneren...

Selvfølgelig er det mannen som må ta ansvar for at han har satt et ekteskap og en familie på spill. Men uten elskerinnen hadde ikke utroskapen vært mulig. Så om hun ikke føler noe ansvar for hans ektekap og familie, så har hun vel et ansvar i forhold til sin egen moral?

Det er da ikke uvanlig at kona opplever elskerinnen som en "inntrenger" eller rivalinne. Veldig vanlige følelser. Man utvikler ikke spesielt positive følelser for en person som har bidratt til at en selv ble sendt til helvete på kort tid. Det er vanskelig å være raus da.

Etterspillet etter et slikt helvete er nok heller ikke så enkelt som du antyder. Mange opplever store kriser som nok er noe helt annet enn å "ta han inn i varmen igjen, skylde på den andre og finne unnskyldninger for partneren". De parene som klarer seg igjennom en slik krise har gjerne oppsøkt proffesjonell hjelp og bruker lang tid på å få forholdet på bena igjen. Det er tøffe tak, der folk opplever livskriser, fordi utroskap gjerne oppleves som noe av det mest krenkende og ydmykende en kan oppleve. Synes du det er rart at man som kone får negative følelser for en kvinne som med åpne øyne har bidratt til noe slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hun er vel ikke ond! Det er mannen som er den onde her - hvorfor i all verden skal han absolutt beholde konen i sitt liv når han har truffet en ny????

Hvorfor skal konen hans bli tvunget av alle moralistene til å velge en annen når det er sin mann hun vil ha? Tross utroskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Og utro partnere får lov til å gå uten noen form for reaksjon i følge deg?

TS, jeg vet ærlig talt ikke om det du har gjort er riktig eller galt. Hadde jeg vært konen hadde jeg hatt et ønske om å vite det, men om du er riktig person til å si det...vel ja. Jeg syns du skal holde deg unna, ikke tenk mer på dette nå. Du har sagt ifra, han vil ikke ha noe med deg å gjøre, og det kan jeg garantere deg at hun heller ikke vil. Så mitt råd er, slikk sårene dine, tenk over hva du har gjort (dvs. ved å være en elskerinne) og lev videre, og ja prøv å finne deg en som er singel neste gang? Du vet jo hva du selv har gått gjennom nå, og hva du har utsatt en annen for - så det beste er å finne noen som er singel.

Det er kun to personer som skal mene noe om utroskap. De to som er i en forpliktende relasjon. resten av verden skal tie stille og tre støttende opp om den sårede part. Legg merke til STØTTENDE. Ikke fordømmende mot den utro part. Det er ikke "pårørende" sin oppgave nemlig!

For øvrik skal TS skjemmes hardt og lenge! Det hun har gjort er utilgivelig på flere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Tja.. Så lenge det er sant så er det vel helt greit. Så kan hun bli kvitt dritten.

Og hva om hun ennå elsker sin mann og vil leve med han? Ja det er jo lett når moralistene legger umenneskelig press på og ensidig maler fyren som satan selv. Han kan være tidenes far for deres barn, han kan være støttende i vanskelige situasjoner, han kan være hennes mentor i livet, han kan være den som gjør henne til ett bedre menneske. Men det skal hun da uten å tenke seg om kaste på båten i følde din logikk. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Og hva om hun ennå elsker sin mann og vil leve med han? Ja det er jo lett når moralistene legger umenneskelig press på og ensidig maler fyren som satan selv. Han kan være tidenes far for deres barn, han kan være støttende i vanskelige situasjoner, han kan være hennes mentor i livet, han kan være den som gjør henne til ett bedre menneske. Men det skal hun da uten å tenke seg om kaste på båten i følde din logikk. Fantastisk!

Jeg synes alle fortjener bedre enn å leve med en utro dritt. Til og med svake mennesker.

Hvordan kan du mene at et menneske fortjener en utro "piece of shit" bare fordi han er en ok pappa?

Papparollen og kjæresterollen er to helt forskjellige ting. En mann kan være en god far selvom han er en ufordragelig kjæreste, og man MÅ ikke være sammen bare fordi man har barn.

Er man så svak at man skal tviholde på en kjæreste selvom personen er utro, da har man et problem mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Kona ble vel ikke noe mer "smadret" av elskerinna enn hva mannen allerede hadde sørget for? Eneste forskjellen er at hun nå vet hvilken ubrukelig dritt hun er gift med, og det er jo faktisk bare bra. Selvfølgelig føles det jævlig nå, men når det til slutt hadde kommet ut, og det gjør det alltid, så hadde det også vært jævlig. Kanskje til og med verre siden det var blitt holdt skjult mye lengre da.

Han har jo hoppet, trampet, og spyttet på forholdet og henne som en (antakelig) tillitsfull person. Det er han som er drittsekken her, ikke TS.

Åååååååå... Så det er ren og pur altruisme som får TS til å fortelle? Finnes ikke ett fnugg av behov for å spytte både han og kona i ansiktet? For så å komme her og få klapp på skulderen fra svart hvitt moralistene som ikke evner å tenke lenger enn av eller på. Denne mannen kan faktisk være han som løfter frem sin kone og bærer henne på gullstol i ett og alt, sett bort fra dette. Det skal konen bare kaste på bålet? Han kan være den som uten å blunke ville ofret livet sitt for henne, og det skal hun si fra seg? Han kan være den mest kjærlige far hennes barn noen gang kunen hat fått, men det skal barna frarøves? Nei takke meg til en tenkende verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Du ville heller levd med en mann som ikke respekterer hverken deg eller ekteskapet deres fremfor å få muligheten til å slippe unna og finne deg et skikkelig mannfolk?

Det er utrolig trist at du har opplevd dette, men når sorgen går over og du føler deg klar til å gå videre vil du nok oppdage at det var til det beste. Men først av alt må du gi slipp på bitterheten du tydeligvis bærer på.

Som regel åpner store kriser dørene for større gleder :)

Klar det beste var å få ødelagt familien! Klart det! Himmel at hun ikke tenkte på det selv! HUn burde jo trygglet mannen om å være utro for å få ødelagt familien! Kan ikek du stikke innom ungene henens og fortelle dem det? Fortell dem at at faren er ond, moren endelig lykkelig og elskerinna en sann engel. Elskerinna hadde jo barnas beste i tankene hele tiden vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal konen hans bli tvunget av alle moralistene til å velge en annen når det er sin mann hun vil ha? Tross utroskapen.

Det er vel ingen som tvinger kona til å velge en annen?

Det er kun to personer som skal mene noe om utroskap. De to som er i en forpliktende relasjon. resten av verden skal tie stille og tre støttende opp om den sårede part. Legg merke til STØTTENDE. Ikke fordømmende mot den utro part. Det er ikke "pårørende" sin oppgave nemlig!

Men hvis kona skal få lov til å mene noe om utroskapen er hun jo nødt til å vite at det foregår :tunge1:

Og hva om hun ennå elsker sin mann og vil leve med han? Ja det er jo lett når moralistene legger umenneskelig press på og ensidig maler fyren som satan selv. Han kan være tidenes far for deres barn, han kan være støttende i vanskelige situasjoner, han kan være hennes mentor i livet, han kan være den som gjør henne til ett bedre menneske.

Igjen - hun står jo helt fritt til å fortsette sitt liv med ham, men nå vet hun i det mindste at han ikke er til å stole på og kan velge ham på tross av hans feil, ikke i blinde ;)

Jeg håper virkelig, at hvis min min er utro og ikke har baller til å fortelle om det selv, at han hans venner, mine venner, hans kollegaer, hans elskerinne, what ever, gir ham ultimatumet at han enten forteller han mig det selv, ellers gjør de det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg synes alle fortjener bedre enn å leve med en utro dritt. Til og med svake mennesker.

Hvordan kan du mene at et menneske fortjener en utro "piece of shit" bare fordi han er en ok pappa?

Papparollen og kjæresterollen er to helt forskjellige ting. En mann kan være en god far selvom han er en ufordragelig kjæreste, og man MÅ ikke være sammen bare fordi man har barn.

Er man så svak at man skal tviholde på en kjæreste selvom personen er utro, da har man et problem mener jeg.

Hvordan vet du at han er ett stykke møkk? Hvordan vet du at han ikke elser sin kone dypt og inderlig? Hvordan vet du at han ikke ville gått i døden for henne? Hvordan vet du at han ikke ville våket hver eneste dag ved hennes seng om hun ble alvorlig syk? Hvordan vet du at han ikke hver eneste dag gjør ting for at hun skal ha ett godt liv? Hvordan vet du dette? Det handler nødvendigvis ikke om å være svak når en velger å beholde en utro partner. Ofte handler det om veldig sterke menensker som vet å kjempe for ting som betyr neo for dem. Hvorfor skal du da legge ekstra stein til byrden ved å utelukkende være negativt moraliserende blottet for hensyn til e intrikate detaljer som enhver slik sak har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Synnøve

Hvordan vet du at han er ett stykke møkk? Hvordan vet du at han ikke elser sin kone dypt og inderlig? Hvordan vet du at han ikke ville gått i døden for henne? Hvordan vet du at han ikke ville våket hver eneste dag ved hennes seng om hun ble alvorlig syk? Hvordan vet du at han ikke hver eneste dag gjør ting for at hun skal ha ett godt liv? Hvordan vet du dette? Det handler nødvendigvis ikke om å være svak når en velger å beholde en utro partner. Ofte handler det om veldig sterke menensker som vet å kjempe for ting som betyr neo for dem. Hvorfor skal du da legge ekstra stein til byrden ved å utelukkende være negativt moraliserende blottet for hensyn til e intrikate detaljer som enhver slik sak har?

Det er en fryd å lese de reflekterte og voksne innleggene du skriver, Mor Aase.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han er ett stykke møkk? Hvordan vet du at han ikke elser sin kone dypt og inderlig? Hvordan vet du at han ikke ville gått i døden for henne?

Enkelt, min kjære MorAase! Han var utro! Da stikker ikke følelsene dypt nok. Om en virkelig elsker noen så vrenger magen seg av kvalme bare ved tanken på å ta på noen andre, kysse noen andre, eller ha sex med noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det er vel ingen som tvinger kona til å velge en annen?

Men hvis kona skal få lov til å mene noe om utroskapen er hun jo nødt til å vite at det foregår :tunge1:

Igjen - hun står jo helt fritt til å fortsette sitt liv med ham, men nå vet hun i det mindste at han ikke er til å stole på og kan velge ham på tross av hans feil, ikke i blinde ;)

Jeg håper virkelig, at hvis min min er utro og ikke har baller til å fortelle om det selv, at han hans venner, mine venner, hans kollegaer, hans elskerinne, what ever, gir ham ultimatumet at han enten forteller han mig det selv, ellers gjør de det!

Det er da hevet over enhver tydelighetsgrense at moralistene anser mannen som utelukkende drittsekk og kona som svak om hun beholder ham. Da er det jo lett å kjempe for de tingene i livet som betyr noe for en... Hvordan skal hun beholde sin mann og kjempe for forholdet når alt hun møter er fordømmelse? Fordømmelse blottet for å veie alle elementer opp mot hverandre.

Uansett hvordan en vender og vrir på dette så fratar dette ikke TS sin pure ondskap i hennes handlinger. TS sitt motiv var å lage mest mulig helvete, hverken mer eller mindre. Det er simpel ondskap og så forkastelig at ord knaåt finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Enkelt, min kjære MorAase! Han var utro! Da stikker ikke følelsene dypt nok. Om en virkelig elsker noen så vrenger magen seg av kvalme bare ved tanken på å ta på noen andre, kysse noen andre, eller ha sex med noen andre.

Så enkelt er det ikke. Vi er alle induvidualister med forskjellige behov og grenser. behov og grenser som også varierer over tid og etter situasjon. Derfor er den pinlige fordømmelsesrefleksen eneklte viser her ikke bare pinlig, men også skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...