Gå til innhold

Bli Kjent - Unge prøvere


Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

Vi er studenter, men jeg er ferdig med studiene lenge før jeg evt. får barn =)

Er på ca samme alder som dere =) Jeg er 23 år og samboerne 25 =)

Vi har prøvd i halvannet år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei:) kun jeg som er student her. Jeg har akkurat begynt, så om ting klaffer fort er jeg vel ferdig med førsteåret. Har tenkt å få prøvd å ta noen fag selv om jeg er i permisjon. Men det får vi nå se :P

Hva studerer du?

Artig at vi er ca like gamle da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er en jente på 22år (snart 23) og samboern er 25år og vi har akkurat bestemt oss for å begynne å prøve. Har lenge fulgt med på diverse tråder her inne og er artig å endelig kunne bli med selv :D

Vi har tenkt å bare ta det rolig å se hva som skjer de første månedene. Vil ikke begynne å stresse med engang:) Hva med dere?

Er også student. Noen andre som er det her?:)

jeg er også student! studerer engelsk. jeg er 19 år og samboeren er 27. lykke til dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:) Heldig du da. Dersom jeg blir gravid så er jeg nok ikke helt ferdig med skole før i 2016. :glare: Håper jeg greier å være rutinert å ta noen fag mens jeg er i permisjon.

Hvordan er det med vennene deres da? Er det mange som har barn eller blir dere de første?

Jeg blir den første blandt mine nærmeste venner, men har noen andre venniner som har fått eller er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jente8923

Ja, da hjelper det å være strukturert. Krever en del med full skole og små barn :-)

Mange har eller skal få barn :-) men også mange uten. Er vel sånn 50/50

Endret av jente8923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må nok være strukturert da. Tror ikke jeg skal gå fulltid på skolen, men kanskje ta 2 fag som sånn emnestudent eller hva det heter.

Okei:) Synes faktisk det er litt småskummelt å evt bli den første blandt de nærmeste, men sånn kan jeg jo ikke tenke. Vi har vært sammen i 5 år å har snakket om dette lenge nå. Gleder meg veldig :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer også! Sykepleie, ferdig i juni :D

Åå, dere er så heldige som snart er ferdig. Vi har snakket om å vente med barn til jeg var ferdig, men ble enige om å bare begynne nå. Var jo egentlig ikke planen vår at jeg skulle begynne på treåring utdanning nå :fnise:

Har lest mye på nettet om studenter som har fått barn, og det ser jo ut som om det kan gå bra det. Må bare være veldig flink å prioritere rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også student! studerer engelsk. jeg er 19 år og samboeren er 27. lykke til dere!! :)

Ja,er ingen vits i og stresse,rart hva stress kan gjøre med kroppen dessverre! Vi hr prøvd i 4 mnd'er og er snart på pp 6!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg akkurat satt meg til rette med god nattmat etter en fin julebordsfeiring med mine nærmeste venninner:)

Fikk meg til å tenke på et spørsmål til dere. Hvordan er dere med alkohol i denne prøvetiden? Jeg har bestemt meg for å tillate det nå, siden vi ikke begynner før etter min forventede mens som kommer nå rett før juleaften. Burde jeg slutte å drikke helt, eller er dette ok i prøvetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er ingen vits i og stresse,rart hva stress kan gjøre med kroppen dessverre! Vi hr prøvd i 4 mnd'er og er snart på pp 6!

skjønte ikke helt hva du mente? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat satt meg til rette med god nattmat etter en fin julebordsfeiring med mine nærmeste venninner:)

Fikk meg til å tenke på et spørsmål til dere. Hvordan er dere med alkohol i denne prøvetiden? Jeg har bestemt meg for å tillate det nå, siden vi ikke begynner før etter min forventede mens som kommer nå rett før juleaften. Burde jeg slutte å drikke helt, eller er dette ok i prøvetiden?

Man bør kutte ned på alkohol generelt siden det kan ha en innvirkning på fruktbarheten, men mellom mens og EL er det OK å drikke litt, for da er man ikke gravid. Etter EL vet man ikke om egget har blitt befruktet og festet seg, så da bør man unngå alkohol siden det faktisk kan skade den lille i magen.

Hvis du får mensen rett før julaften kan du godt kose deg med alkohol i jula og romjula frem til EL.

Anonym poster: 58ebb9a6423bfc44d11d176d9a22bfe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man bør kutte ned på alkohol generelt siden det kan ha en innvirkning på fruktbarheten, men mellom mens og EL er det OK å drikke litt, for da er man ikke gravid. Etter EL vet man ikke om egget har blitt befruktet og festet seg, så da bør man unngå alkohol siden det faktisk kan skade den lille i magen.

Hvis du får mensen rett før julaften kan du godt kose deg med alkohol i jula og romjula frem til EL.

Anonym poster: 58ebb9a6423bfc44d11d176d9a22bfe1

Okei, det høres ut som en grei plan:) Sluttet på p-piller i oktober og har hatt en mens siden. Den kom 46 dager etter p-pillemensen. Håper virkelig jeg ikke bruker alt for lang tid på å få igjen den vanlige syklusen min.

Idag har jeg vært på jobb, og nå har jeg og samboern spist taco og skal se couple's retreat:) Hva har dere gjort på idag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakket med legen ved forrige graviditet, (da hadde jeg drukket alkohol før jeg tok testen og fant ut av jeg var gravid. Da sa han at det hadde ingen ting å si, fordi fosteret fester seg ikke til deg før det har gått noen uker.. (tenkte bare si det, dersom noen tester og freaker ut fordi de har drukket noen dager før) sånn som jeg gjorde! haha

Men jeg prøver også å ikke drikke! Jeg skal i julebord med jentene på lørdag, og hadde EL denne lørdagen.. SÅ jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjrøre faktisk.. Dersom jeg ikke drikker begynner de bare å lure og spørre... Hm.. Uskker der..

Forresten så gør med mange studenter her, liker å lese at folk har fremtidsplaner!! (er litt for vant med mennesker rundt meg som prøver å få barn, men som ikke har jobb en gang, og bor hjemme hos foreldrene sine.. !!

Forresten, hvilke tester foretrekker dere? :)

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det høres ut som en grei plan:) Sluttet på p-piller i oktober og har hatt en mens siden. Den kom 46 dager etter p-pillemensen. Håper virkelig jeg ikke bruker alt for lang tid på å få igjen den vanlige syklusen min.

Idag har jeg vært på jobb, og nå har jeg og samboern spist taco og skal se couple's retreat:) Hva har dere gjort på idag? :)

Den filmen er så morsom! :P haha Jeg har ligget rett ut og er syk! Faktisk slått ut av Rota viruset, som er en barnesykdom.. hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, kjedelig med rota-virus :( god bedring!

Jeg syntes billigstrimmelene var greie, men veldig greit å få en bekreftelse fra Clearblue, ble mer virkelig da :)

Endret av le_ofte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...