Gå til innhold

Bli Kjent - Unge prøvere


Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

Hei :) vi begynte å prøve i april 2013, fikk positiv test 16 juli, begynte å blø 28 august ( ca 10 uker på vei), fikk ultralyd, hvor de fant ut at spiren hadde sluttet og vokse i uke 6 :frown:

Jeg er snart 23 og mannen er 24, vi har vært sammen i snart 6 år og gift i 2.

Har ikke fått tilbake mensen etter SA, håper syklusen ikke er like lang som før jeg ble gravid, som var på ca 90 dager. Ble gravid i PP 1, og håper det skjer igjen.

Mitt største ønske til både bursdag og jul i år er en positiv test og en voksende mage. :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) vi begynte å prøve i april 2013, fikk positiv test 16 juli, begynte å blø 28 august ( ca 10 uker på vei), fikk ultralyd, hvor de fant ut at spiren hadde sluttet og vokse i uke 6 :frown:

Jeg er snart 23 og mannen er 24, vi har vært sammen i snart 6 år og gift i 2.

Har ikke fått tilbake mensen etter SA, håper syklusen ikke er like lang som før jeg ble gravid, som var på ca 90 dager. Ble gravid i PP 1, og håper det skjer igjen.

Mitt største ønske til både bursdag og jul i år er en positiv test og en voksende mage. :gratulerer:

Håper du får det du ønsker deg :)

Anonymous poster hash: 19863...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Er nå tre dager over IKM, og testet negativt nå i morges. Ingen tegn på mens, da jeg pleier å ha vondt noen dager før den kommer. Hadde blødning på dag 5 og 6 (men da mye mindre enn normal mens) etter forventet eggløsning.

Noen her som har testet negativt etter ikm, og likevel var gravide?

Håperhåper:)



Anonymous poster hash: f1588...81a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over IKM og håper jeg er gravid. Jeg har tatt 2 tester, begge negative , men heller ingen mens:/

Hører om de som ikke slår ut på testene, og likevel har blitt gravide, så jeg håper :D

Jeg har også sånn som deg, en liten blødning ved eggløsning, men ikke som vanlig mens. Jeg skal til lege å ta blodprøve for å være helt sikker, pga jeg har gått 2 måneder uten mens så krysser fingrene for positiv prøve, selv om det skal kanskje mye til :P

Har også en venninne som testa negativ først, også prøve hun et annet test merke og fikk positiv, så går jo ann å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 23 og 25 vært sammen i 6 år. Dette var vår første prøve periode og idag 4 dager før ikm testet jeg tydelig positivt :)

Anonymous poster hash: 19863...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått over IKM og håper jeg er gravid. Jeg har tatt 2 tester, begge negative , men heller ingen mens:/

Hører om de som ikke slår ut på testene, og likevel har blitt gravide, så jeg håper :D

Jeg har også sånn som deg, en liten blødning ved eggløsning, men ikke som vanlig mens. Jeg skal til lege å ta blodprøve for å være helt sikker, pga jeg har gått 2 måneder uten mens så krysser fingrene for positiv prøve, selv om det skal kanskje mye til :P

Har også en venninne som testa negativ først, også prøve hun et annet test merke og fikk positiv, så går jo ann å prøve :)

Er du gravid?? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gravid?? :hoppe:

Hei :) Jeg vet ikke enda :/ ingen mens enda og har heller ikke fått noen svar fra blodprøve. Litt rart hvis jeg er gravid nå, siden jeg ikke har slått ut positiv så lang tid over IKM:P(har ikke tatt test på 2 uker, men likevel) for da hadde jeg vært 8-9 uker på vei eller no. frustrerende med all ventinga da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle søte jenter :) Da er jeg tilbake her, etter en laaang pause. Jeg har selvfølgelig fulgt med på dere, og gledet meg med dere som har fått det til, og følt med de som fortsatt prøver :klemmer:

For de som ikke husker meg fra starten, så er jeg 21 og mannen min er 26, vi har vært sammen i seks år, og gift i ett halv. I januar 2012 fjernet jeg p-staven og vi startet prøvingen. Siden den gang har det gått fra veldig aktiv prøving, hvor prøvingen var noe vi (spesielt jeg) tenkte på og tok hensyn til hele tiden, til en periode hvor vi la det på hylla tankemessig, men fortsatt hadde ubeskyttet sex jevnlig, til nå hvor vi har jevnlig sex, og er litt mer bevisst.

Kjenner det er noe jeg tenker mye på. Nå har vi snart prøvd i to år. I den perioden vi ikke har prøvd bevisst har det ikke vært like tungt, for da var det bare vært slik. Men nå kjenner jeg at det begynner å bli vanskelig. En ekstra belastning er alderen min. Jeg føler på mange måter at det er veldig få som har forståelse med unge prøvere, "dere har jo så god tid!". Derfor har vi heller ikke fortalt til noen at vi prøver.

Siden det har gått over 1 år, bør vi jo starte utredning. Jeg har nevnt det for legen min. Men føler på at hun ikke tar det helt på alvor, og har derfor ikke sagt eksplisitt at ja, jeg ønsker utredning. Det er også mye mulig at det er jeg som føler ekstra på det med alder, og ikke det at hun er på den måten. Blir rett og slett bare usikker. I tillegg så er det litt slik, at så lenge vi ikke vet, så kan jo alt gå seg til, men med en gang man får vite at det er noe galt, så blir det så virkelig.

Syklusene er også helt på styr. Gjennomsnittlig lenge er 51 dager :( Når er jeg 3 dager over IKM, og siden syklusene er så ustabile så er det vanskelig å vite om de negative testene er negative fordi de er tatt for tidlig, eller fordi jeg ikke er gravid denne måneden heller.

Dette ble mange ord, og litt rotete :fnise: Men det er litt godt å få ut litt tanker her hvor man blir forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...