Gå til innhold

Bli Kjent - Unge prøvere


Gjest - Dahlia -

Anbefalte innlegg

Måtte bare inn og se hvordan det går her, nå er det så lenge siden :-)

Jeg har bare litt over 5 uker igjen nå, så her går det unna! Utrolig at jeg for snart 9 mmd siden satt og tenkte at jeg sikkert aaaaldri kom til å bli gravid. Men plutselig skjedde det :)

Og det kommer nok til å skje med dere også, jenter!

Er så kos å se at mange har blitt gravide i tiden jeg har vært 'borte'. Og for dere andre er det nok rett rundt hjørnet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Er det mulig for en ung prøver å få være med her? Sluttet med prevansjon i nov 11, og lengter fortsatt etter en liten en.. Behov for å kunne dele erfaringer og følelser med andre likesinnede :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Slenger meg på her jeg, i håp om at det går greit.

Jeg er 23, samboeren min er 22. Begge 2 har fast jobb og sikker inntekt. Jeg har en sønn fra før av.

Vi har prøvd i noen månder nå å få barn, men den gang ei. Forhåpentligvis så skjer det noe til slutt.

Vi har begge veldig lyst på barn, for vi mistet i mars dessverre. Men vi holder motet oppe å forsetter å prøver :)

Veldig koselig tråd dette forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde motet oppe er forferdelig vanskelig. 10 mnd siden jeg sluttet på pillen (mini-pille), og selvom dette ikke er på langt nær så lenge som flere andre, så er det tungt hver gang TR kommer. Som i natt. Var da 5-6 dager etter forventet mens, men hadde tatt test på mandag som var neg.

Syns det er utrolig hvordan noen holder ut, fantastisk å se hvor høyt ønsket om barn er :) Håper det klaffer snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei! jeg har alltid hatt uregelmessig menstrasjon. begynte på p-pille når jeg var rundt 14 og sluttet når jeg ble 16. ble sammen med en fantastisk fyr. og er sammen den dag idag. jeg er nå 20 og han 24.

har for å si det sånn ikke blitt gravid på 4 år uten noe form for prevansjon. og hadde jo så å si menstrasjon 2 ganger i året,.. fikk tabletter for dette noe som er i "familie" med p-pille man tar de i 10 dager så får mensen 11 dagen så vente 3 måneder for så å ta dem igjen.. og dette fikset jeg i sep 2011. var på sjekk igjen hos gyn og han sa at jeg bare måtte fortsette og vis jeg vil ha barn så trenger jeg mest sannsynlig hjelp til dette. så jeg har vært hos legen min på mandag som var og fortalt dette, så nå venter jeg bare på å få time på sykehuset :) vi skal nå også endelig flytte inn sammen til nyåret! gleder oss begge to utrolig mye her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Må vel hive meg på jeg også! Jeg er 21 år, sambo er 22. Har snart vært sammen i 7 år. Så da var det naturlig for oss å prøve. Sluttet på p-pillen for 1 uke siden, så er spent på hvordan syklusen kommer til å være fremover.

Koselig å lese at det er så mange andre unge prøvere :laugh:

Noen av dere som har erfaringer med billigtester.no? Vurderer å bestille slik at jeg har liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT av billigtester syntes jeg er greie. Det er flerne jeg kjenner som sier at denne type test, blir tidligere positiv kontra clearblue f.eks :)

EL-test er jeg ikke inni, så de vet jeg ikke hvordan er. Men det går jo event an å kjøpe de, og når du trur du har EL, kan du teste med f.eks en clearblue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Slenger meg på her jeg og =) Er 23 år og samboeren 25 =)

Jeg har PCOS og vi har ikke klart å bli gravide selv så nå prøver jeg med pergo! Krysser fingrene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeente veeeeeeeeeente veeeeeeeeeeeeeeeente... å sånn går no dagene da..

Jeg vil såå gjerne ha to streker på den fordømte testen i slutten av mnd altså. Jeg syns alle som har hatt sa burde få positiv test mnd etter man mister, bare sånn for å rettferdig gjøre det.... Men sånn er ikke livet desverre :sjokkert: :sjokkert:

Ønsker uansett ABSOLUTT alle her inne lykke til :laugh: :laugh: :danse: :danse: :hug: Og kaster ut haugevis med babystøv til alle sammen her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne.. Mest fordi jeg har mistet troen på at vi skal få dette til på egenhånd.

Det er 2 år siden jeg sluttet på prevensjon. 1 år siden jeg var gravid utenfor livmoren. Legen min sier jeg skal få komme til sjekk i februar hvis jeg ikke er blitt gravid innen da.

Jeg har fortalt mamma at vi prøver, var nervøs, men hun tok det overraskende bra.

Ca 15 venner/bekjente er gravide. Det svir. Hva er feil med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne.. Mest fordi jeg har mistet troen på at vi skal få dette til på egenhånd.

Det er 2 år siden jeg sluttet på prevensjon. 1 år siden jeg var gravid utenfor livmoren. Legen min sier jeg skal få komme til sjekk i februar hvis jeg ikke er blitt gravid innen da.

Jeg har fortalt mamma at vi prøver, var nervøs, men hun tok det overraskende bra.

Ca 15 venner/bekjente er gravide. Det svir. Hva er feil med meg?

Kjenner følelsen, selv om jeg ikke er i mer en syvende mnd av prøving. Har hatt mine sa'er ol før også.. De gravide blir så innmari synlige når man selv prøver. Synes det er rart at legen lar deg vente så lenge før du får hjelp. Har du sagt til legen selv at du vil vente, eller er h*n bare treg?

Sender en klem til deg, og håper det klaffer snart. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen vil at det skal gå et helt år. Vi måtte stoppe prøvingen i 3 mnd etter graviditeten utenfor livmoren for at det skulle være "trygt." Så i februar er det akkurat et år siden vi begynte igjen. Jeg ville helst hatt hjelp i går jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen vil at det skal gå et helt år. Vi måtte stoppe prøvingen i 3 mnd etter graviditeten utenfor livmoren for at det skulle være "trygt." Så i februar er det akkurat et år siden vi begynte igjen. Jeg ville helst hatt hjelp i går jeg...

Syns legen godt kunne gitt dere litt slingringsmonn der, med tanke på at dere brukte lang tid første gangen også. De aner virkelig ikke hvordan det er å gå mnd etter mnd å vente på en positiv test. Tisse mer i kopper enn i skåla, overanalysere hver minste humørsvingning og bli kjempeskuffet hver gang man får mensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns legen godt kunne gitt dere litt slingringsmonn der, med tanke på at dere brukte lang tid første gangen også. De aner virkelig ikke hvordan det er å gå mnd etter mnd å vente på en positiv test. Tisse mer i kopper enn i skåla, overanalysere hver minste humørsvingning og bli kjempeskuffet hver gang man får mensen...

Ja, legen kunne godt ha vært litt grei. Men jeg får trøste meg med at det ikke er så lenge til februar!

Vi skal bestille en hjemmesædkvalitetstest bare for å utelukke at det er mannen min det er "feil" med. Vi vet i grunn at det ikke er han, men er greit å utelukke ting 100%.

Jeg håpet at denne mnd skulle være lykkemnd, at vi skulle få en fantastisk julegave. Men nå er det 5 dager til IKM og jeg har mensensmerter. Det betyr at jeg garantert kommer til å få besøk av TR... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bestille en hjemmesædkvalitetstest bare for å utelukke at det er mannen min det er "feil" med. Vi vet i grunn at det ikke er han, men er greit å utelukke ting 100%.

Det er helt klart viktig å teste mannen, men jeg har hørt at slike hjemmetester ikke er så lurt. Kan han ikke gå til fastlegen og be om henvisning til sædprøve?

Anonym poster: 58ebb9a6423bfc44d11d176d9a22bfe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...