Gå til innhold

Run, Surriball, run!


Surriball

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk! :)

I dag tok jeg og min kjære en tur til Pirbadet. Vi hoppa fra stupetårnet, kjørte sklie, svømte om kapp og klina i boblebadet i tilsammen 1,5 timer. Det regnes vel nesten som trening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud det høres deilig ut. :) Lenge siden jeg har svømt nå. Vet liksom ikke om noen steder lett tilgjengelige i og utenfor Oslo annet enn Tøyenbadet og det frister ikke, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 11 en søndag morgen lønner seg ikke, da er det høysesong for barnefamilier og STAPPfullt! Klokka fem-seks derimot, da er alle hjemme og spiser middag og det er mindre kø i vannsklia og boblebadet...

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at i dag, på mandag, skulle det skje! Da skal det være striskjorte og havrelefse og intens studering. Men her sitter jeg hjemme i sofaen min og skriver innlegg på KG i stedet. Hadde to timer forelesning fra 8.15-10 i dag, og så var jeg ferdig. Det fins ingen øvinger å oppdrive, og jeg har fortsatt ikke helt funnet ut om jeg må kjøpe pensumbøker eller om alt skal legges ut på internett (les: skrives ut på datarommet).

Så planen for i dag er i stedet å bake knekkebrød, rundstykker, kanskje prøvekjøre litt, surfe på finn.no etter nytt klesskap (aaalt for lite skapplass! Sambo er nødt til å henge opp skjorter i skapet mitt, og det er stappa og fullstendig kaos blant kjolene mine. Ikke holdbart) og trene. Og vaske klær.

Passer meg ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere og ektemenn har ikke noe i klesskapene å gjøre!

....vi har derimot mye å deres skap å gjøre. De kan ha klærne sine i en Ikea-rulleeske under senga.

Evt så må jeg snart gjøre som Kevlar og selge litt unna og gi bort litt.

Det er faktisk vrient å få noe ut av dagen med tidligste forelesningene - man føler at det fortsatt er så tidlig at man kan slappe av litt - og plutselig sitter man på KG. Eller ser maraton av en TVserie. Eller sover. Også bare forsvinner dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en del jenter i sånn ca. samme størrelse på kullet mitt, vi pleier å bytte litt oss imellom når vi rydder i skapene. Vi bruker tankegangen "spons først den fattige studenten, resten går til Fretex".

Fant ut at jeg kanskje må øve meg litt på knekkebrødbakinga... Første batch ble for myke og andre batch ble litt brent. Men det er ikke så lett å vite hva det skal stekes på og hvor lenge når det står "145 grader i 40 min i varmluftsovn". Jeg har ikke det, det mest fancy jeg har er over og undervarme... Jaja. Neste gang!

Gårsdagens økt: 45 min på ellipsemaskina, bruker fortsatt programmet "Hill Plus". Jeg har virkelig lagt min elsk på det. Men telles dette som langkjøring eller som intervall, egentlig?

I dag begynner jeg klokka tolv, har hele 45 min lang skoledag og fortsatt ingen øvinger å gjøre. Så da får jeg trene i dag også da. Satser på litt skikkelig styrketrening! Tror jeg kommer til å se litt morsom ut, siden jeg har satt opp håret mitt omtrent sånn og spraya det skikkelig på plass. Blir liksom litt malplassert på treningssenteret...

Og vi har funnet et klesskap! Finn.no-damen er så snill at hun kjører det til oss, siden vi ikke lenger har bil. Klesskap til 400 kr levert på døra vil jeg påstå at ikke er så verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rimelig hard styrketrening på fredag! Fornøyd med den :)

Og så ble det en rolig skitur med søstra mi og femåringen hennes i dag formiddag! Ikke akkurat en treningstur, men skikkelig deilig å ut i marka og bruke kroppen likevel! Og så kakao med krem på skihytta også da, selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg gir opp.

Surriball = sliten og lei. Skolelei, alt for mye å gjøre på nevnte skole.

Lei av å øvelseskjøre, evt. mangel på sådan (foreldre som er på hytta hver helg, søster med barn og vaktturnus og for ung kjæreste å øvelseskjøre med + mangel på egen bil).

Lei av å skrive to hundre sommerjobbsøknader fordi vi på død og liv må ha relevant praksis for å få skrive master, men det skal selvsagt ikke universitetet sørge for at vi får.

Lei av å planlegge korøvelser hvor vi ikke får gjort det vi skal fordi folk ikke var der forrige gang og vi må lære det vi gjorde forrige øvelse på nytt, og for å ikke snakke om folk som tyvlåner elpianoet vårt så vi må bruke en halvtime på å spore det opp igjen.

Lei av å måtte kun leve på studielånet fordi jeg ikke har tid til å ha en deltidsjobb (jeg har prøvd, og jeg hadde aldri fri det året, pluss at de ringte meg og spurte om jeg kunne jobbe fordi "DET ER KRIIISE" når jeg hadde obligatorisk lab. Stress!).

Lei av å faktisk måtte prioritere vekk ting fordi jeg har lyst til å se samboeren min før jeg må legge meg om kvelden, og fordi jeg gjerne vil ha to timer med tid til å gjøre ingenting før jeg legger meg om kvelden. Eller å angre på at jeg sa ja til å bli med på ting fordi jeg helst har lyst til å spise middag hjemme og slappe av på sofaen i stedet.

Lei av å ikke få noe utbytte av å trene, bare dårlig samvittighet av å ikke gjøre det. Jeg fatter ikke hvor den energien folk snakker om kommer fra. Ja, det er godt å kjenne at jeg har brukt kroppen min, men jeg får ikke noe mer energi av det. Heller tvert imot - da rakk jeg jo ikke å gjøre ferdig øvingen jeg skulle eller lese de 50 sidene jeg burde ha lest.

*sutre*

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg!

Synes du skal ta deg en pause fra det du kan ta pause fra, eks trening. Og bare prøve å puste? Høres ut som et teit råd, men for meg fungerer det å deppe et par dager, ikke gjøre en dritt og puste, kjenne litt på meg selv, så begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer, jenter! :klem: Føler at det er litt vanskelig å holde hodet over vannet for tida. Men jeg skal prøve å kutte ned på aktiviteter og ha fri med god samvittighet... Kanskje ikke prioritere trening, men få gjort unna ting som MÅ gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ta f.eks ut februar og ikke tenk på trening, bare det som må gjøres, og ellers har du helt fri :) Prøv å ha fri f.eks etter klokka 17 hver dag, da er det ikke lov med skole eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget har jeg tenkt å kalle "Surriball er positiv". Mest fordi jeg er litt lei av å høre på meg selv, jeg syns jeg har blitt veldig god på å sutre og å si mindre pene ting. Så nå skal jeg fokusere på positive ting.

Dette gleder jeg meg til:

- Klassefest på lørdag. Det tror jeg blir skikkelig koselig!

- Kaizerskonsert neste uke!

- Å høre venninna mi spille med bandet sitt på Samfundet om et par uker.

- Feire 1,5årsdag med samboeren (vi synes det er koselig å feire småjubileer også ;) )

- Å få lappen i løpet av våren, selv om jeg gruer meg til oppkjøringa.

- Hyttetur med koret. Det må da bare bli bra :)

- Påskeferien! Da reiser vi til Riga og når vi kommer hjem blir det vel påskefjellet.

- Den dagen jeg får et tilbud om relevant sommerjobb. Den dagen skal jeg juble.

- Ferdig med grad om 1,5 år! Det er da ikke sååå lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Jeg er så STØL!

... men det er en god ting! Ble med ei venninne på kick-off i går, selv om jeg har "treningsfri" for å hente meg litt inn igjen mentalt. Det var skikkelig slitsomt og jeg verker i hele kroppen, men det er egentlig ganske deilig å kjenne at jeg fikk skikkelig utbytte av den runden. Så tommelen opp! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle!

Nå har jeg vært på Pump, altså 45 min med styrketrening med stang. Ble med ei venninne igjen, og nå lurer jeg på hvorfor jeg ikke har prøvd den timen før! Kjempebra time, og tro meg, jeg kjenner det nok i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan igjen melde om stølhet så ekstrem at jeg har litt problemer med å gå normalt. Minn meg på å ikke være for ivrig med vekten når jeg skal ta knebøy. Bare fordi hun foran meg (og ved siden av meg) legger på mer vekt på stanga enn meg, betyr ikke at jeg skal kjøre på med for mye ;) Og så ble jeg så gira, siden det var bra musikk å ta knebøy til...

Dermed ble Kick-off i kveld avlyst pga. stølhet... Får gå på Puls i morgen i stedet!

Ellers har helga vært fin, og på søndagen ble jeg overrasket med sommerjobbtilbud i Storbritannia. Men smertelig nok blir jeg nødt til å takke nei, fordi jeg hadde gått i minus av å jobbe der. Lønna er akkurat god nok til å dekke de mest nødvendige utgiftene der borte og i hvert fall ikke både flybillett og husleie her hjemme. Dessuten kunne jeg tenkt meg å reise litt når jeg først var der... Veldig kjipt, siden det hadde vært god erfaring med relevant sommerjobb i utlandet! Men jeg har rett og slett ikke råd til å jobbe 100 % for å gå i minus denne sommeren :/ Men veldig deilig å få tilbudet i det hele tatt, spesielt siden søknaden var noe jeg skrev i all hast dagen før fristen gikk ut. På engelsk. :)

EDIT: Jeg kom over en brudekjoletråd her inne, og jeg forelsket meg i en kjole. Selv om jeg ikke er forlovet... Men det er jo lov å drømme litt ;)Se så fiiiin! Og denne også: Link Jeg får begynne å hinte litt, hehe ;)

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...