Gå til innhold

Run, Surriball, run!


Surriball

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :goodbye:

Nå er det min tur til å begynne med treningsdagbok. Tanken er at hvis jeg skriver det opp og forteller noen hva jeg gjør, så er det større sjanse for at jeg faktisk gjennomfører. :)

Jeg har rett og slett lyst til å komme i bedre form. Jeg er i starten av tyveårene, er ca. 163 cm høy og veier per i dag i underkant av 52 kg. Vekta pleier å si litt forskjellig avhengig av når på døgnet det er og om jeg har spist før jeg går på vekta eller ikke. Nå har den dessuten gått tom for batteri. Jeg får se hva jeg finner på butikken, så kan jeg gi dere noen ordentlige tall. ;)

Per i dag vil jeg påstå at jeg er i ræva form, unnskyld uttrykket. ;) Og det er fullstendig unødvendig! Jeg er ung, bærer ikke på mange ekstra kilo eller har noen spesielle skavanker jeg kan bruke som unnskyldning, så det er ren latskap at jeg er sånn. Det har blitt litt for mye sjokolade og alt for lite trening, noe som har ført til at jeg er en dvask, liten pusling med dårlig kondis.

Men dette skal jeg herved endre på! Jeg tenker at sommerferien er den perfekte tiden å starte på. Nå har jeg ikke forelesninger til seint på kveld, ikke masse arbeid/aktiviteter som henger over meg, og det er ok vær. Dermed blir dørstokkmila (forhåpentligvis) litt kortere. :)

LANGSIKTIGE MÅL:

- Få bedre kondis.

- Ta av 1-2 kg.

- Få litt synlige muskler

KORTSIKTIGE MÅL:

- Skape meg en god treningsvane

- Klare å jogge hele veien

For å være helt ærlig, så er jeg ikke spesielt glad i å trene. :P Derfor har jeg tenkt å begynne litt lett, sånn at jeg faktisk klarer å fortsette. Fram til nå har jeg begynt å jogge, en tur som tar mellom 40 og 60 min avhengig av hvor mye av turen jeg går eller jogger. På slutten av runden min har jeg funnet en KJEMPEbratt bakke som jeg løper opp tre ganger, så det skriker i lårene og jeg blir skikkelig andpusten. Jeg har en del treningsvideoer, og tror jeg skal starte med Windsor Pilates på fast basis. Det må da være en fin nybegynnervideo ;)

Jeg er også veldig glad i mat, men prøver å spise variert og sunt. Min store svakhet er godteri, sjokolade, snacks og kake i alle former. Men jeg har nettopp innsett at jeg er laktoseintolerant (hvilket forklarer hvorfor magen til enhver tid var ballongformet), noe som begrenser mitt godteinntak ganske kraftig. Byebye, melkesjokolade. Kanskje like greit? Og i og med at jeg allerede må legge om kostholdet, kan det jo fort ende opp med å bli sunnnere :) Det har i alle fall blitt mye mer fisk og rent kjøtt i matveien allerede, spesielt på brødskiva! Jeg har egentlig ikke tenkt å kutte ned på og henge meg opp i alt jeg spiser, for jeg har tro på at man må spise for å være glad :) I hvert fall jeg, for jeg blir dritforbanna hvis jeg er sulten ;)

Jeg kommer tilbake med mål og vekt, ettersom badevekta må fikses!

Jeg håper også at dette funker, og at jeg kanskje får noen tips, råd og spark bak på veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo fortelle om mine "bragder" fram til nå, men det er ikke særlig lenge siden jeg startet... :)

Tirsdag 28.06, torsdag 30.06 og mandag 05.07: Joggetur, ca. en time.

Kan også nevne at jeg skrubba ned hele kjøkkenet i dag, må jo nesten regnes som en god aktivitet!

I morgen skal jeg trene windsor pilates før jeg drar på jobb, så blir det litt styrketrening også!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 05. juli: 20 min Winsor Pilates. Ikke så mye, men jeg ble god og støl, så det hadde jeg godt av!

Onsdag 06. juli: Her ble det bare en bitteliten joggetur, siden jeg var så støl... Det ble derimot en tur i marka med min kjære, noe som var veldig koselig og sikkert litt trening i det også.

Når det kommer til mat, skulle jeg ikke henge meg opp i det, men jeg må bare innrømme det: jeg har syndet. Jeg har spist litt potetgull, og et stykke sjokoladekake fra himmelen. Men jeg tror ikke det har sååå mye å si...

Planen for i dag er å rydde og vaske litt hjemme, og så skal jeg på jobb. Så i dag blir det ikke noen trening :) I morgen, derimot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du er i gang, så bra! :) Vi har litt samme mål, jeg er også på vei mot bedre form uten kilo å skulle gå ned. Og det blir lettere etterhvert! :)

Hvor lang er denne runda du jogger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så hyggelig med svar! :D

Så fint å høre at det blir lettere etterhvert, for det krever litt innsats å piske seg ut! :P Jeg har ikke målt hvor lang runden min er, jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg gjør det. Kanskje jeg skal prøve google maps eller gulesider? :) Men jeg tror jeg hadde klart den på 30 min hvis jeg hadde jogget raskere enn jeg gjør nå og løpt litt innimellom. Jeg skal se hva jeg finner ut med internetts fantastiske karttjenester ;)

Jeg har dratt fram målebåndet, og her er mine mål:

Midje (mitt smaleste punkt): 64 cm

Mage (breieste punkt): 73 cm

Bryst: 77,5 cm

Hofter: 76 cm

Armer: 23 cm

Lår: 50 cm

Rumpe: 90 cm

Jeg kan egentlig tenke meg litt smalere lår, i hvert fall mer veltrente. Og rumpa kunne godt vært litt mindre. Men jeg skal vel egentlig si meg fornøyd dersom jeg klarer å gi den et løft og få den litt fastere. Målet er jo ikke å slanke seg noe særlig, for det trenger jeg egentlig ikke, men å komme i form!

Det blir ikke trening likevel i dag, det er noe som har kommet i veien som kommer til å ta en del tid i dag. Jeg tror jeg får stå opp litt tidligere og jogge meg en tur før jobb i morgen... Det skal jeg da klare!

Er det noen som har noen gode tips til øvelser som strammer stussen? Gjerne som ikke krever manualer ol., for det har jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Knebøy! :)

Iform.nu har en sånn kartleggingstjeneste som virker veldig bra, der du plotter inn nøyaktig hvor du løper. Her --> http://iform.nu/ruteplanlegger

Huff, lenge siden jeg har målt meg selv nå :sjenert: Får gjøre det etter sommeren når jeg forhåpentligvis har trent masse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Knebøy! :)

Iform.nu har en sånn kartleggingstjeneste som virker veldig bra, der du plotter inn nøyaktig hvor du løper. Her --> http://iform.nu/ruteplanlegger

Huff, lenge siden jeg har målt meg selv nå :sjenert: Får gjøre det etter sommeren når jeg forhåpentligvis har trent masse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg funnet ut hvor lang "runden min" er. Det er vel strengt tatt fram til et parkområde, en varierende stor runde i parken, og så samme veien tilbake. En vei er 2,4 km. Dermed jogger jeg ca. 4,8 km fram og tilbake, pluss litt surr i parken :)

Daenerys, du kan jo måle deg selv nå? Så ser du kanskje framgangen? :)

Men det har ikke blitt så mye trening fram til nå, jeg har bare drevet og lovt meg selv at NÅ skal jeg være flink. Men det er det slutt på, skal faktisk ta på meg treningstøyet og ut og jogge her och nu! Fram med pisken, her skal det løpes! Og strekkes og bøyes og tøyes og knebøyes etterpå.. ;)

Ellers kan jeg si at grunnen til at det ikke ble trening var at jeg jobba HELE dagen i forrigår, så dro jeg på byen. Og i går var jeg fyllesjuk. Verdens teiteste unnskyldning, men sånn er det jo! Jeg var også på kino, og fant popcorn seasoning på kiosken der! Fantastisk! Da blir det sjokoladesmak på popcornet mitt framover, noe som gleder en sjokoladeelskende melkeintolerant persons hjerte meget mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Nei, jeg venter litt med måling til jeg har noen mer aktive uker :ler: Har ikke trent bra på noen måneder og er akkurat i siget, andre uke det går bra på nå. Venter til august jeg :sjenert:

Mmm popcorn seasoning!! Nam!

Ellers kan du gjøre som meg, ta på deg treningstøyet når du våkner/etter middag/etter jobb. Da er det enklere å komme seg ut :ler: Syns også det er greit å trene på morgenen jeg, da er det liksom unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk jogging den 11., og det ble jogging i går! Flinke meg :) Har strevd litt med magen, så det har ikke vært så greit å komme seg ut. Det er litt kjipt egentlig, for plutselig får jeg veldig vondt i magen mens jeg er på jobb eller er på besøk hos venner, og da er det ikke bare å dra hjem heller.

I dag skal jeg hjem til mine foreldre og klippe plena for dem siden de er bortreist. Bare å dra den klippern i gang er jo et treningshelvete, jeg hater den klippern. :P

Jeg liker best å trene på kvelden, jeg. Men det er nok fordi jeg stort sett har seinvakter, så når jeg først kommer meg opp av senga er det jo midt på dagen og glovarmt ute! Men sånn i ni, ti-tida pleier det å være både lavere utetemperatur og mindre folk ute i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

:vinke:

Her skal jeg følge med :) Du har virkelig satt deg inn i hva du vil, jeg må nok begynne med litt mer seriøs trening enn den gåturen idag :fnise:

Så snart jeg får meg en vekt og finner et målebånd skal jeg føre opp målene mine sånn at jeg og ser fremgang.

Laktoseintoleranse ja! Går mye i laktosefri melk, laktoseredusert yogurt med noe godt oppi, tørket frukt, müsli etc. Det tar litt tid å sette seg inn i det, men veldig greit når du har funnet ut av det! :jepp:

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Alle monner drar, er det jo noe som heter! :) I starten handler det jo først og fremst om å komme seg ut, og så kan man dra på litt skikkelig etter hvert!

Ja, jeg tror i hvert fall at det er laktoseintoleranse! Livet er i hvert fall litt bedre uten melka, og jeg har fått noen ubehagelige reaksjoner når jeg har spist det i etterkant av at jeg sluttet. Eh, hvis det gir mening. Er i allefall spent på hva blodprøvene sier! Men i går lagde jeg boller uten melk, hvor man byttet det ut med vann. Det funka superbra! Og jeg har oppdaga pålegget Banos, med banansmak. Namnam. Og ellers er middagene mine stort sett de samme som før, minus rømmerettene...

Morgendagens plan er å dra fram matta og prøve meg på mer pilates, pluss joggeturen jeg skulle ta i dag. Jeg dro på middag til mor og far i stedet, og da gikk det jo noen timer... Jeg har en anelse om at jeg faktisk blir nødt til å ta løpeturen i og med at jeg skriver det her! :fnise: Og så kan jeg være like flink som Daenerys og gjøre det om morgenen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, jess! Det ble winsor pilates dagen etter forrige innlegg! Og det ble en skikkelig hard joggetur i går. Og jeg har vel nådd første delmål allerede: jeg klarte å jogge hele veien! :danse:

I dag har jeg shoppa med min mor, og kanskje brukt litt mer penger enn en student bør i disse sommertider. *host* Men fant mye fint, gleder meg til å bruke det! Og så er det jo sånn kjempessalg nå, da må man jo bare slå til... Så det ble en del gåing fram og tilbake i butikker, ikke så verst bare det?

Og så lurer jeg på hvor seint på kvelden det er ok å jogge? Ikke at jeg egentlig er veldig bekymret for det, men det har vært så mye blind vold og skumle saker som har skjedd i det siste. Så hvor seint kan ei lita dame løpe ute? Det er ikke hus og mennesker overalt hvor jeg løper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Er så herlig å klare delmål! Grattis! :duskedame:

Jeg jogger ikke seinere enn 21, og jeg bor i nabolag i hovedstaden... Hjemme ville jeg jogget i 22 tiden også. Kommer vel an på byen osv. :) Så lenge du føler deg trygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å klare delmål! Grattis! :duskedame:

Takk takk! Ble ganske stolt :)

Men har kanskje vært litt vel slapp etterpå. Ikke bra. Unnskyldningene mine kommer på løpende bånd, men ingen av dem er veldig gode. F.eks at jeg sovna av, dro til mor og far for å spise middag og så forsvant hele kvelden, kjæresten var hos meg, blablabla... Den eneste grunnen som jeg syns er ordentlig gyldig er regn. Jeg liker virkelig ikke å løpe ute i regnet, det er kaldt og kjipt hvis det blåser i tillegg. Dessuten ser jeg ingenting fordi jeg har briller, og hvis de er dekket av regndråper ser jeg like dårlig med dem på som uten. Linser kan jeg ikke bruke på grunn av en virusinfeksjon, men forhåpentligvis blir jeg kvitt den innen en måned eller to.

Men i morgen! I morgen den dag skal jeg på med nyvasket treningstøy og ut og løpe. Og nå kan jeg jo i hvert fall ikke backe ut, nå står det jo her! :P

Men det spørs kanskje hvor tidlig jeg kommer meg opp i morgen tidlig, for nå er det en del timer med Fringe som overføres til dataen min. Yaaaay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Fringe! Er på sesong 2 :) Syns det er litt X-files ripp-off, men er moro underholdning :)

Ja, nå MÅ du ut imorgen, er ikke moro å rapportere om at du ikke har trent ;) Kjipt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal begynne på sesong 2 jeg også! Har ikke sett X-files, faktisk, så ser heldigvis ikke koblinga der... Men det er litt morsomt med all teknobablinga i Fringe: hvis man faktisk kan litt realfag, skjønner man jo at mye av det de sier enten er feil eller å tøye strikken litt langt. Men god underholdning er det! :)

Jessjess, ut i morgen! Så får jeg god samvittighet til å se alle seriene jeg har tid til å se i sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

*på tide å legge seg om man skal trene imorgen tidlig* :fnise:

Jeg har sett hele X-files, samboerens tidligere favoritt-serie. Er en del direkte rippa, og jeg ville nok syns at Fringe var enda mer spennende om det ikke var for det. Men er jo moro å se hvordan de får til effektene i dag da, X-files er jo fra 90-tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Her må jeg følge med! Så morsomt at du har nådd delmålet ditt allerede! :popcorn: Flinke du!

Jeeeg ser også på Fringe, men jeg er så nerdete at jeg har sett alt allerede og er da på sesong, uhm, 4 tror jeg? Super serie, men da spesielt om man ikke har sett X-files. Eller kanskje enda morsommere om man har og kan se likheter? Hmhm. Noen av dere som har sett 4400? Uff, nei nå kupper jeg dagbok.

På mandag lover jeg på tro og ære å finne frem målebåndet og vise hele verden hvor svær jeg er. :fnise: Blir så inspirert av dere, selv om jeg vet at mine cm er en deeel flere og mer sosiale. De samler seg overalt! Grrr...

Og.. forresten... Popkorn med SJOKOLADESMAK?! Jeg vet ikke om jeg er positivt nysgjerrig, eller litt rynkete på nesen. :jepp: Må prøves!

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...