Gå til innhold

Run, Surriball, run!


Surriball

Anbefalte innlegg

:velkommen: skal du være! Hyggelig med nye lesere! :D

Hm, 4400 har jeg ikke sett! Jeg får søke det opp på imdb og lese litt om det... Kanskje det også skal skrives opp på lista over serier jeg skal se? Er det bra?

Popcorn med sjokoladesmak var kanskje ikke den største hiten, og med karamellsmak ble det rett og slett kvalmt. Sjokoladen funka hvis jeg ikke tok for mye og visste hva jeg gikk til, men jeg må si at jeg foretrekker vanlig mikropop med salt! Ble ganske skuffa over den seasoningen, for jeg fikk himmelsk, karamelltrukket popcorn en gang jeg var i Tyskland for en del år siden... Har ikke funnet noe lignende senere!

Det fine med målbåndet er jo at det viser framgangen ganske tydelig når målet er å gå ned og bli fastere i fisken! :) Ser at du har dagbok du også, du er jo godt i gang! :D

EDIT: Fikk forresten ikke sove i stad, har snudd døgnrytmen så veldig pga. masse seinvakter. Skal prøve igjen nå, og har satt alarmklokka til 9.30! Så får jeg snu døgnrytmen tilbake med et skikkelig rykk!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg trent! :danse: *klapper seg selv på skulderen*

Jeg kom meg opp til klokka ti ( :pisk: ), titta ut vinduet og så at det var oppholds. Hurra, tenkte jeg, og tok på meg treningstøy, pussa tenner ol. Så tar jeg en ny titt ut vinduet, og ser at det HØLJER ned... Typisk min flaks. Så da var det fram med treningsdvd og workout-matte!

Nå gjelder det bare å fortsette i samme tralten i morgen og alle andre dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Så flink du er! :duskedame: Jeg satser på en minifjelltur senere idag, enten med en venninne eller kjæresten min :fnise: Håper bare det holder seg sånn som det er nå, overskyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :duskedame: Jeg satser på en minifjelltur senere idag, enten med en venninne eller kjæresten min :fnise: Håper bare det holder seg sånn som det er nå, overskyet!

Overskyet er perfekt turvær! :) Skulle ønske jeg klarte å dra med meg kjæresten på svettetur... Han blir bare med hvis vi skal ut i marka og gå romantisk kosetur, gjerne med en stooor nistepakke til! Men det er veldig koselig det også, da... :rodmer:

I dag var det perfekt jogge-etter-seinvakt-vær, så da ble det dét. Men var så sulten da jeg kom hjem fra jobb at jeg heiv i meg noe mat før jeg jogga, noe som resulterte i sting. Men fant ut at siden sting ikke er dødelig, kunne jeg like gjerne fortsette å løpe likevel. Ikke verdens mest behagelige tur, men syns at jeg fikk tatt i mye og trossa litt smerte! Alt i alt fornøyd. :)

Så nå blir det lørdagskos foran skjermen! God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens erfaring er at jogging på litt for tom mage gir sting det òg. Det ble en kort tur, for denne gangen orka jeg ikke å trosse stingen. Hmpf.

I dag har jeg jobba "på gulvet" på arbeid! Har løfta og stabla masse varer, så nå er jeg helt gåen! Føler nesten at det er en treningsøkt i seg selv! Nå sitter jeg i sofaen med dataen på fanget og spiser popcorn. Det syns jeg at jeg har fortjent. Har store planer om en treningsøkt av noe slag i morgen etter jobb. Har lyst til å bli skikkelig svett!

Åh, og så har jeg bestilt meg yoga-dvd fra play.com: yoga for the inflexibles, hihi. Så satser vi på at jeg etterhvert kan bestille yoga for the flexibles... :fnis:

Har fått gjort masse i dag, syns jeg! I tillegg til jobb, har jeg vært og posta gjeldsbrev til lånekassa, tatt en is i sola med kjæresten og registrert meg som elev på trafikkskole. Nå blir det lappen på meg! Tror dette blir et travelt semester, altså. Jeg skal studere fulltid, ha jobb på universitetet, trene, kjøre opp og drive med musikk. Og kanskje sove litt innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Oioi! Høres ut som om du har planene klare dette semesteret! Jeg skal ta tre krevende fag som har masse oppgaveskriving...det tror jeg nok jeg kommer til å slite med! Er utrolig dårlig på sånt!

Lappen ja! Fant du noe rimelig? Slik jeg har sett er prisene hårreisende og noe jeg som student absolutt ikke har råd til :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her må det beinhard disiplin til hvis jeg skal klare alt på en gang! Universitetet har dessuten klart å fordele de tre viktigste eksamenene dette semesteret på fire dager rett etter undervisningsslutt. Hurra. Men det skal nok gå. Vil man, så kan man :)

Oppgaveskriving går nok greit, skal du se! Det er mye som glir litt lettere så snart man er i gang :) Og i verste fall blir det en bratt læringskurve, men med mye læringsutbytte!

Hm, tja, jeg syns førerkort er like dyrt overalt, jeg... Men jeg er så heldig at jeg har supersnille foreldre som har tilbudt seg å betale en betydelig del av lappen! Ellers hadde jeg aldri verden hatt råd. Har tenkt flere ganger at jeg må kjøre opp snart, så jeg ikke risikerer å måtte takke nei til en jobb i framtiden fordi det er laaaangt uti gokk og man må ha bil. Så jeg gikk for kjøreskolen som min far tok MC-lappen på, han sa de var veldig hyggelige og greie der. Skal ringe dem i morgen tidlig og avtale en kjøretime, vrooom!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Lappen :duskedame: Er utrolig praktisk å ha den, er glad jeg tok den for et par år siden. Kunne nesten ikke klart meg uten :sjenert:

Prøv en halv banan om du trener på morgenen, det hjelper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Nå er det en stund siden jeg har skrevet, mest fordi det har vært litt hektisk å være meg den siste uka. :)

Har fått trent litt, men ikke så mye som vanlig fordi det har høljregna (maaange dager!). Faren min har vært i en trafikkulykke, men ble heldigvis ikke større skadet enn et par brukne bein. Veldig ubehagelig beskjed å få, spesielt siden det har skjedd før. Broren min ble påkjørt fra siden (i bil) for noen år siden, siden en idiot kjørte på rødt lys, og kom heldigvis fra det uten mer enn småskader og skrekken. Bilen var totalvrak... Jeg var bortreist, og fikk telefon om det hele. Nå har faren min greid å skade seg i trafikken også. Kan ikke folk bare kjøre litt pent? :/

Så dermed har jeg vært en del hjemme hos mor og far og hjulpet litt til. Jeg har også jobbet masse, hver eneste dag denne uka! Puh! Men nå er sommerjobbinga endelig ferdig, og nå er det ei uke til skolestart :)

I dag skal hybelen tømmes for ting, siden den skal pusses opp over de neste dagene. Det blir bra. Litt arbeid å flytte inn og ut av den, men absolutt verdt det! Kjæresten får en del å bære da, jeg har klart å skade høyrehånda mi. Selskapsleker kan være farlige greier, tydeligvis! Det hjelper også å være litt klønete, og der scorer jeg mange poeng! :) Så det blir vel ut og kjøpe støttebandasje i dag :)

Så ja. Hektisk. Skal prøve å skvise inn en joggetur eller to innimellom alt, men dersom jeg må ha hjelp til å knyte skoene, må jeg kanskje droppe det. Syns det er litt trist, for det spøker veldig for min første kjøretime i morgen formiddag :(

Jaja. Noen som har noe positivt å fortelle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har forresten yogadvden min kommet i posten! Gleder meg til å prøve den om ... øh .... et par uker, når høyrehånda mi ikke lenger er forstuet. Fram til da er jeg litt invalid, og må nøye meg med å tenke på dem.

Men i morgen skal rommet pusses opp, og da blir det nok litt bæring. Så da skal jeg trene stemmebåndene masse når jeg forteller folk hva de skal gjøre for meg ;) og kanskje løfta litt med venstrehånda, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Sånne ting passer aldri, det er alltid skikkelig ubeleilig når man skader seg. Men nå har hånda kommet seg såpass at jeg er i stand til å skrive, smøre brødskiva og knyte skoene mine selv, så i morgen har jeg fått med meg to venninner til å bli med meg på joggerunden min! Kjenner at jeg gleder meg, nå har jeg sittet på rumpa litt for lenge...

Ellers gleder jeg meg til forelesninger og hjerneføde fra tirsdag av, og forhåpentligvis litt fyfo innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble selvsagt joggings i dag, sånn cirka 5 km, kanskje litt mindre. Terrenget går en del opp og ned, så vi fikk god variasjon! Brukte ca. 35-38 minutter, og er ganske fornøyd med det.

Var forresten hos kjæresten her om dagen, og prøvde meg på vekta! Vi hadde akkurat kommet hjem fra en spontan Burger King-tur, så jeg var god og mett. Og jammen viste ikke vekta 51,2 kg. :overrasket: Når skjedde dette? Og jeg som er så flink til å dytte innpå masse godteri... Tror det kan ha en sammenheng med at jeg har slutta helt å spise sjokolade pga. allergier. Men jeg klager ikke, jeg altså! :biggrin:

Nå tror jeg at jeg tar meg en søndagstur på Narvesen for å kjøpe pottis. Vektnedgang må nesten feires litt... *host host* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir det! :) Prøvde yogaen i dag, faktisk! Det gikk litt så der, med vond hånd og det hele. Og så må jeg øve meg litt på pustinga og å slappe av samtidig... Men jeg gir det noen forsøk til, så kommer det seg vel!

Og en joggetur i morgen. Jogging har jeg blitt ganske flink til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Allright!

Long time, no see! Beklager det, altså. Men nå skal det bli andre boller igjen. Må innrømme at det har blitt litt mindre trening enn jeg hadde tenkt den siste tiden, og unnskyldningene (noen gode, noen dårlige) står på rekke og rad:

- MYE å gjøre på studiet

- Flytting

- Dårlig vær

- Litt sjuk

- Lat

Men jeg er ærlig talt veldig lite fornøyd med meg selv og innsatsen min den siste tiden altså. Fysjameg. Og i dag føler jeg meg veldig lite fresh, så nå må jeg bare komme meg i gang igjen.

Så jeg har begynt å trene på treningsstudio igjen, og i morgen skal jeg på en pulstime. Trente litt kondis på lørdag, og så sykler jeg til og fra skolen. Nedover er det bare nedoverbakker og går i en fei, men hjem igjen er det BRATT. Så jeg er konstant støl i lårene, og innbiller meg selv at det går litt lettere å sykle hjem igjen for hver uke. Været er selvsagt høstvær (= drittvær), men regnbuksa har fast plass i sekken. Tror jeg skal utsette i det lengste å kjøpe busskort, for da fortsetter jeg å sykle til og fra skolen...

Men altså. Nå blir det skjerpings. Til mine følgere, som jeg også følgere: jeg HAR lest altså, men ikke kommentert så mye... Blir vel skjerpings der i gården også! :)

Og feel free til å sparke meg i baken, både for å dytte og motivere og for å rise meg litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk da bra det, har vært og trent i dag også. Føles godt å komme i gang igjen!

Det kjipe er at jeg kanskje må investere i busskort likevel... Sykkelkjedet har hekta seg av en gang i går og to ganger i dag. :/ Prøver å fikse det et par dager til, men hvis det fortsetter slik kommer jeg til å være svart på hendene av sykkelolje konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Hei igjen! :D

Siden sist har jeg trent én styrkeøkt og én kondis, og i morgen blir det mer styrke. Må innrømme at jeg syns det er tungt, men man merker jo også fort framgangen! Sykling til og fra skolen fortsatt står på. Fikk fiksa sykkelkjedet, og satser på at det holder et par uker til. Jeg VIL sykle!

Ellers må jeg bare innse at nå har eksamensperioden begynt. Eller kanskje jeg skal si: den ikke-eksisterende eksamensperioden. Undervisningsslutt er 25. november, og så kommer alle eksamenene på rappen: 3., 5., 6., og 9. desember. Iiik! Det fins jo ikke tid å lese på! Så nå flytter jeg inn på lesesalen for resten av semesteret.. *sutre sutre* Syns det er innmari tungt å både lese til eksamen OG lese meg opp på nytt stoff som gjennomgås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra treningssenteret. I dag har jeg fått veiledning av en treningsveileder, som har hjulpet meg å sette opp et ordentlig program med styrketrening for hele kroppen. Det var veldig bra, og veilederen var veldig hyggelig! Kjekt å få litt informasjon om hvilke apparater som trener hvilke muskelgrupper, og hvordan man gjør det riktig. Fint for en nybegynner som meg, som ellers har holdt seg til basisøvelser fordi de store maskinene er skumle ;)

Og for at dette programmet skal gi noen resultater, må jeg bruke det minst to ganger i uka. Og kjenner jeg meg selv rett, blir det bortprioritert med mindre jeg har faste tider jeg skal gjøre det på. :sjenert:

Så her er planen min:

Tirsdag 10-12: styrketrening, følge programmet

Torsdag 10-12: Langkjøring kondis

Lørdag eller søndag formiddag/morgen: styrketrening.

Kombinert med mindre snop, må dette bli bra. Dette skal jeg klare! Innbiller meg selv at det blir lettere å konsentrere seg om eksamenslesinga dersom jeg har brukt kroppen og er fornøyd med meg selv på den måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...