Haley Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #1301 Del Skrevet 14. oktober 2013 Brystvortene er ganske ømme hvis de blir klemt/klypt, og kaffelysten har faktisk avtatt ganske mye (forrige gang var jeg kaffeavholds (og vanlig avholds, naturligvis) ganske store deler av svangerskapet), så det er jo noe. Får bare håpe at ikke alt blir kastet på meg om noen uker og jeg ender rett ut på sofaen Men godt å høre at andre har hatt det lignende, Unknown Gutt er notert (litt tidlig å lage tippeliste? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #1302 Del Skrevet 14. oktober 2013 Nok et vennepar har kjøpt seg hus.. Ikkemisunneligidetheletatt. Vil ha hus nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2013 #1303 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det er dyrt å ha venner som kjøper hus - det ender ofte med at man kaster seg på trenden og kjøper selv! Sånn var det med oss i alle fall! (Selv om det var en gjennomtenkt ide og vi trengte et sted å bo, så ble vi ikke mindre inspirert av vennepar!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #1304 Del Skrevet 16. oktober 2013 Ja, det skjønner jeg godt, Mayami! Frisielsen er veldig stor, men p.g.a. noe usikkerhet rundt et jobbrelatert tema så sier fornuften at vi bare må vente et års tid ihvertfall. Så i mellomtiden får vi jeg bare smøre oss meg tålmodighet --- T-R-Ø-T-T! I går varte energien min en veldig kort stund før jeg måtte ha litt påfyll i form av mat, en kaffekopp eller en liten sofapause, så frøkna var gansk frustrert i går mellom barnehage og leggetid, stakkar. Mannen var nemlig mer eller mindre sengeliggende med feber og hodepine i tillegg til min elendige energi. Men i dag er Mannen tilbake på jobb og jeg tok meg en blund etter at jeg levert frøkna i barnehagen, så nå håper jeg at alle får en bedre ettermiddag i dag. Få så dårlig samvittighet ovenfor Føken Fryd og gruer meg til energinivået (og formen generelt) kanskje blir enda dårligere. Nå er det nok en dårlig kombinasjon mellom forkjølelse som henger i og graviditeten, men det kan jo ikke være sånn hele vinteren. Jeg har lovet meg selv å la dette gå minst mulig utover frøkna, og heller bruke verdifull tid sammen med henne før det kommer en liten konkurrent i juni. Lille godjenta vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #1305 Del Skrevet 16. oktober 2013 Sikkert ikke særlig varm, men helledussen så nydelig! ...og snart kommer den i posten til frøkna Satser på at den kan brukes til/fra butikk/bestforeldre og hvis det blir noen finere anledninger i løpet av vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. oktober 2013 #1306 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Å du er heldig som har jente når det kommer til klær! Er så mye mer fint til jenter enn til gutter... Edit: trykkfeil... Endret 16. oktober 2013 av Mayami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter #1307 Del Skrevet 18. oktober 2013 Sender jentestøv i din retning, Mayami --- De sist to dagene har jeg følt meg ganske konstant kvalm (heldigvis ikke noe overveldende greier, men kjedelig nok at det ikke hjelper å spise eller drikke), og trøttheten har kommet sigende. Jeg prøver å huske hvordan det var på denne tiden forrige gang, men mener at jeg da bare hadde kortvarige episoder med kvalme som ble borte hvis jeg spiste, og at det var først om et par uker at trøttheten og kvalmen var veldig plagsom (uke 8-9-10). Men nå ønsket jeg meg jo å være kvalm før IKM, så jeg skal bare ta det med et smil om det holder seg på dette nivået (er ikke i nærheten av å brekke meg eller kaste opp ). Nå som jeg vet hva jeg går til, så merker jeg at jeg ligger ganske mye lengre fram tankemessig enn sist. Jeg har allerede tenkt på permisjonsløsninger, f.eks. Og ikke har jeg bestilt legetime ennå heller, men på legekontoret "mitt" begynte de i vinter med "time på dagen" så jeg tenkte å ikke ringe før jeg er rundt 9-10 uker ihvertfall. Denne uken har jeg hatt fri fra jobb, og nest uke er det tid for to nattevakter + helg, så jeg håper det blir greit. Denne gangen kommer jeg nok til å be om å få bytte nattevaktene mine til dag/aften når jeg forteller sjefen om graviditeten. Det gikk jo fint sist gang, men jeg fungerer definitivt best på dagtid og med ei lita frøken i tillegg, så er det nok best om jeg får bytte. Regner med at det går bra. Så spørs det når jeg må si det på jobb da.. Føler meg som om jeg er 3-4 måneder på vei når magen er så oppblåst, og er redd for å bli avslørt enten pga det eller kvalme/oppkast, så sånn sett kunne jeg tenke meg å si det snart, men på en annen side så vil vi jo ha hemmeligheten for oss selv noen uker til, og familien må jo få vite det først, synes jeg I morgen skal Frøken Fryd og jeg treffe bestekompisen hennes og mamma'n (bestevenninne og bestekollega som venter ei lita jente i desember), men ellers er det bare planer om en rolig helg hjemme. Mannen skal skifte dekk på bilen, og vi burde egentlig kjøpt vintersko til frøkna, så kanskje det blir gjort etter besøket i morgen - om ikke frøkna sovner i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 21. oktober 2013 #1308 Del Skrevet 21. oktober 2013 Gratulerer så mye, Haley! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #1309 Del Skrevet 22. oktober 2013 Takk, Trekkoppfuglen! --- Kvalm og uggen.. Syte, syte.. Men heldigvis merker jeg lite til det når jeg er på jobb og har noe å gjøre, så hura for det! Nattevakt 2 av 2 i natt, og så er det arbeidshelg. Laber energi når jeg er hjemme, desverre, men det kan vel ikke holde på sånn i 9 måneder. Da tror jeg at jeg blir sprø. Å være kvalm er virkelig noe av det verst jeg vet. Gi meg heller hodepine, feber og influensa.. Syte, syte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2013 #1310 Del Skrevet 23. oktober 2013 Heldigvis så går det over! Var du kvalm lenge forrige gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #1311 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja, det er en mager trøst. Skulle bare visst når den har tenkt til å forsvinne Forrige gang var det sånn at kvalmen kom og gikk litt, men det hjalp å spise. Var verst i uke 8-9-10, så det er litt uvant at kvalmen er tilstede hele tiden (bortsett fra når jeg er på jobb eller ligger i senga etter at jeg har sovet). Sa til Mannen i går at jeg heller vil føde enn å være konstant kvalm De sier at man venter jente (eller tvillinger) om man er kvalm, men som sagt var jeg aldri så kvalm med Frøken Fryd. Sånne utsagn er vel uansett bare antagelser, og uansett om det er en eller så er h*n mer enn hjertelig velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 23. oktober 2013 #1312 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg var minst kvalm da jeg ventet tvillingene, så det stemmer ikke for alle. Kvalme er uggent, men det hjelper litt når det er en koselig grunn til det. Håper det går greit for deg i helgen, du kan jo vurdere å være hjemme litt når det står på som verst. Hvilken avdeling jobber du på? Jeg jobber i akuttmottaket, og der går det i ett stort sett hele døgnet. Akkurat ferdig med jobbehelg og to nattevakter i etterkant, er rimelig klar for noen dager fri nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #1313 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja, det er jo tross alt ca. 50% sjanse for at sånne ting stemmer Det går faktisk bedre på jobb for da har jeg noe å gjøre og tenker ikke så mye på kvalmen, så jeg gleder meg faktisk til å gå på jobb i helga. Er slitsomt å være hjemme når formen er så dårlig.. Får liksom ikke gjort noe annet enn å ligge på sofaen og synes synd på meg selv Jobber på en travel sengepost med tidvis mye tung pleie på den gruppen jeg pleier å være, men stortrives og håper jeg er i form gjennom hele svangerskapet slik som sist så jeg kan jobbe 100% fullt ut til permisjonen begynner. Synes du er tøff som jobbe i akuttmottak! Jeg liker bedre den ikke fullt så akutte fasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #1314 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hurra for jeksler.. Frøkna våknet fire ganger mellom 19 og 02, og alle gangene brukte vi 30-45 minutter på å få henne til å sove igjen. Jeg har heldigvis hatt muligheten til å sove lenge i dag, men tror det blir en slitsom dag for både mann og barn. Og ikke kan jeg avlaste i kveld heller, for jeg skal på seinvakt.. Formen min er ikke mye å skryte av. Fremdeles uggen og småkvalm, trøtt og tung i hodet. Sulten og ikke sulten om hverandre. Føler meg som en elendig mamma og kone for tiden.. Og jeg er redd for at svangerskapet skal fortsette sånn i 9 måneder, at jeg ikke klarer å glede meg over den lille i magen, at fødselen skal bli tøff (selv om det gikk som en drøm forrige gang) og at jeg skal være utslitt allerede før ungen kommer.. Uff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. oktober 2013 #1315 Del Skrevet 29. oktober 2013 Huff, det var mange bekymringer! Og 98% av bekymringene vi har her i livet er grunnløse, ha jeg lest et sted! Jeksler er noe skikkelig herk, vi har også hatt en del av de i det siste.... men dagene kommer man seg gjennom på et vis om man er trøtt eller ikke, så det går nok fint. Håpet er at det går bedre i natt! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #1316 Del Skrevet 31. oktober 2013 Takk for klemmen, Mayami! Ja, det er ihvertfall sikkert at det kverner mye unødvendig tull i hodet til tider. Nettene går bedre og i dag hadde frøkna virkerlig tatt seg en laaang lur. Sikkert mye underskudd den siste uka. --- Jeg måtte lese gjennom dagboken fra 2011 når jeg var like langt på vei med Frøken Fryd, og da ser det ut som uke 7-9 var de verste med tanke på kvalme og at trøttheten hang litt lenger i, men denne gangen er det uke 5-7 som har vært verst - så langt. Kvalmen snek seg bort i går, og nå merker jeg bare litt hvis jeg blir sulten. Og spise gjør jeg hele dagen føler jeg. Men lysten til å lage mat er virkelig bånn, så det blir desverre noen lette løsninger. Men det er for en periode, så det tåler vi alle sammen. Fremdeles veldig trøtt og tung i hodet, men fungerer bra på jobb. Apropos jobb så fikk jeg forespørsel av sjefen om å se på om jeg kunne ta på meg en ganske stor oppgave, men den var laaangt utenfor mitt interessefelt, så jeg visste at jeg ville si nei, men tok i mot noen papirer som jeg kikket på. Ga beskjed dagen etter at jeg ikke kunne ta på meg det nå, og det var såpass travelt at jeg måtte bare haste videre og slapp å utdype noe. Men jeg er VELDIG fristet til å fortelle sjefen om graviditeten i løpet av de neste 2-3 ukene så jeg kan be om å bli kvitt nattevaktene... Skal på tapaskveld med noen venninner neste fredag, og da tenkte jeg å bare være ærlig om jeg blir spurt, for jeg gidder ikke ta med alkoholfri vin og styre med å skjule den oppblåste magen min På mandag skal jeg på julegaveshopping med mamma, så jeg håper jeg har litt energi da... Nå for tiden er det faktisk leggetid mellom 20:30 og 22:00 for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. november 2013 #1317 Del Skrevet 1. november 2013 Så kjekt å høre om gravidlivet ditt denne gang også.. Kvalme høres kjiiipt ut ja. Hvor mange uker er på du vei nå? Litt godt å fortelle folk om ens tilstand også, det er jo egentlig ikke noe å holde hemmelig.. kanskje er man tryggere/roligere andre gang? Håper du får ei good helg og litt energipåfyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. november 2013 Forfatter #1318 Del Skrevet 6. november 2013 Nå er jeg 8+3 ....og trøtt som en zombie! Jeg kunne seriøst gått og lagt meg når jeg kom hjem fra jobb kl.. 16 og sovet til i morgen tidlig Men det vil vel bedre seg snart, og kvalmen er faktisk mye bedre! Knapt merkbar med mindre jeg er skikkelig sliten og sulten. Dårlig kombinasjon. Men på kveldstid har jeg også en tendrns til å bli "overmett" selv om jeg ikke spiser så mye. Kanskje fordi det blir så mye sofasitting de siste timene før leggetid? Foreldrene og søsknene våre fikk vite om graviditeten i helgen og gleden var stor hos alle sammen! Jeg synes det var litt ekstra stas at pappa ble så glad, for han har liksom vært litt reservert med følelsene sine. Men jammen har han myknet myyye siden han ble morfar :hjerte: Første legekontroll blir i slutten av måneden, og innen 2 uker, så tror jeg at sjefen må få vite det så jeg kan slippe unna nattevaktene jeg har i slutten av måneden. Det er enten det eller ta 3 egenmeldingsdager, men regner med at det ikke går an å skjule graviditeten så altfor lenge uansett. Og i forhold til SA/MA, så er jeg ikke bekymret, men tenker også "hva så om folk vet det hvis det skulle gå galt?" Det er jo ikke noe å skamme seg over, og jo mer støtte, jo bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. november 2013 #1319 Del Skrevet 6. november 2013 Så godt kvalmen har blitt bedre Liker holdningen din ang at folk får vite, jo mer støtte jo bedre Da jeg mistet første gang (Den sene MAen min) hadde jeg ikke fortalt så mange at jeg var gravid selv før ordinær ul, men det ble fortalt på jobb da jeg var borte og alle kollegene (så klar noen unntak) var kjempe støttende og også de jeg fortalte det til selv som ikke jobbet på min avd. Nei nå la jeg ut i det vide og brede om meg selv, det var ikke meningen, det jeg ville si var at jeg tenker som deg på det området etter å ha vært gjennom en MA og sa selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. november 2013 #1320 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) OMG... når jeg leser her så får jeg skikkelig sug i magen og tenker: Hva om jeg er gravid nå- med julibaby i magen? Hehehe... Det er spennende å se for seg. Så hyggelig at dere har fått delt nyheten da Stor stas med en til, det kan jeg tenke meg. Barnebarn må være artig! Har du antydning til mage nå? Jeg fikk så raskt mage sist, tror jeg hadde en liten bul rundt 8-9 uker ja. Og så nydelig kåpe du har bestilt til jenta di. Hvor handlet du henne? Endret 8. november 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå