Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

I går kom det jammen et par cm med snø, og i dag ligger den som et fint lag over det hele. Har gruet meg litt til snøen kom etter at vi har hatt en så fin (og snøfri) januar og februar med temperaturer på 6-8 grader og mange dager med sol, men om det forblir som dette så er det greit. I dag skinner sola fra blå himmel og det er så deilig! (Fingermerkene på vinduene overser jeg glatt i dag.) Det blir vel mer (våt) snø i mars, men den tid den sorg! Nå merkes det ihvertfall at det er lyst tidligere om morgenen og lengre om kvelden. Det tror jeg at jeg har ventet på siden oktober :roll:

24 uker på vei i dag, og magen kjennes veldig full ut om dagen, og kvisene blomstrer (kan ikke bare skylde på hormoner desverre. Søtsuget er tilstede daglig og jeg er ikke noe flink til å stå imot), men ellers har jeg og magen det veldig fint! Mye liv fra morgen til kveld og det synes godt utenpå. Frøken Fryd tar litt på magen og kysser den litt når hun ser at pappa'n gjør det samme, men jeg tror ikke hun forstår noe særlig av det, selv om vi prater om babyen i magen, at hun skal bli storesøster og sånt.

Mannen hadde visst fått et ironisk svar i barnehagen i dag når han leverte henne om at "neida, hun trenger ikke å være hjemme p.g.a. småting som slim og sånt, nei..." Altså, om jenta er dårlig så sender vi henne ikke i barnehagen, men så lenge allmenntilstanden hennes er bra og hun ikke har hatt feber eller kastet opp de siste 48 timene - og både Mannen og jeg skal på jobb - da sender vi henne i barnehagen selv om hun snørrer og hoster litt. Sånt må man jo bare takle når man jobber i en barnehage og det er midtvinters. De små har jo ikke bygget opp immunforsvaret sitt tilstrekkelig til at de kan stå imot sånne infeksjoner, og jeg sparer sykt barn-dagene til vi virkelig trenger dem (sesongens influensaen er visst ventet når som helst). Ikke at jeg skjønner helt hvorfor det ble en samtale om det i barnehagen i dag heller, for hun har mye mindre snørr nå enn i forrige uke (hvor hun også gikk i barnehagen). Ogs slimete er hun ikke :klo: Det er sånne ting som får (den hormonelle) meg til å ville si opp barnehageplassen og ha henne hjemme, men jeg vet jo at det neppe er en rasjonell tanke ;)

Har opplevd at noen av foreldrene i barnehagen er litt hysteriske om barna faller og slår seg også, men de små tåler da å få noen skrubbsår! Tror ikke det gjør oss til dårligere foreldre at vi lar frøkna falle og slå seg uten at vi blir hysteriske og sier "Dakar liten, har du så vondt? Skal mamma/pappa blåse på?" til hver lille vondt hun får. Å sy puter under armene er bare å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Og vi trøster henne jo selvsagt når hun slår seg skikkelig og har det ordentlig vondt!

Ukemenyene fortsetter og i går hadde vi fersk tagliatelle med kylling og bacon i fløtesaus, med paprika og purre i. Såååå deilig! Kommer nok til å lage den flere ganger! Er så kjekt å oppdage nye (enkle) retter :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det hørtes ut som moe for meg! Hvor fant du den oppskriften? Er helt enig med deg i at de smp trenger å falle litt selv og oppleve at det faktisk gikk helt fint. Oftest gråter de jo fordi de ble overrasket av å falle! Lille er ganske robust og tåler mye, og jeg tror det er fordi vi ikke har løpt etter han med bekymring hele tiden. Hvis det virkelig er vondt, merker jeg det fort!

(Håper virkelig den knfluensaen holder seg på trygg avstand herfra!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang at de små trenger å se at det faktisk går bra når de faller :) Lita er også en sånn robust type og griner bare når hun får skikkelig vondt, ellers sier hun bare litt overrasket "e datte", børster det av seg og reiser seg opp.

Skal man liksom holde barna hjemme når de er snørret og almentilstanden er som den pleier :overrasket: "Alle" på småbarn snørrer jo hele høst/vinteren, immunforsvaret må bygges opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at dere er enige :jepp:

---

Natt til i dag var det voldsomt til misnøye hos Frøken Fryd annenhver time helt fram til 4-tiden, så jeg og Mannen var oppe annenhver gang en god stund, men til slutt ble jeg så frustrert at tårene trillet og Mannen endte oppe med å gå inn og være hos henne en stund. Deretter sovnet han på sofaen fordi han tenkte han bare kunne legge seg der mens han ventet på at frøkna skulle sette i gang igjen, men hun sov frem til alarmen ringte 06:15. Stakkar Mannen er både trøtt og har litt vondt i ryggen i dag. Jeg er "bare" trøtt, så det skal bli godt å finne senga om en veldig kort stund. Og så håper vi at det ikke gjentar seg i natt. Det var mye sutring ved leggetid i dag, så enten har hun gjort seg ferdig for natta eller så er det bare en forsmak :vetikke:

Ellers drømmer jeg om de tre ukene jeg skal være ute i permisjon før minstejenta kommer. Satser på å få til et frisørbesøk, litt egenpleie, masse kos med Frøken Fryd og et lavt tempo uten masse "burde burde". Bare 3 måneder igjen til permisjon nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd går og lager hvese-lyder og bruker hendene akkurat som om hun er en katt som skal klore for tiden, og den naturlige forklaringen på det er visst en sang om kakkerlakker i barnehagen :ler: Vi funderte fælt på det tidligere i uka :fnise:

Snart helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når vi våknet opp hadde Frøken Fryd masse røde prikker/utslett på mage, rygg, rumpe og lår (ingenting i ansikt, på hals eller armer og bein nedenfor knærne), og jeg har googlet uten å kunne konkludere med noe spesielt. Kanskje fjerde barnesykdom? :klo: Noen steder ser hun bare rødflammete ut (i knehasene), mens andre steder er det som en slags prikk/hevelse i midten av et rødt felt. De væsker ikke, hun klør ikke og er i god allmenntilstand uten feber. Har bestilt legetime til i morgen, men regner i grunnen med at det er noe som bare skal gå over av seg selv, så lenge hun er i så fin form. Tenkte å høre med barnehagen i morgen når jeg sier ifra om at hun blir hjemmme, om det er noe spesielt som går for tiden.

Ellers skal jeg til JM i morgen og må huske på urinprøve og å gå på vekta. Dagens muffinsbakst viser vel en kilo eller to ekstra i morgen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos jordmor! Nå begynner den jevne oppfølgingen...

Kjedelig med prikker på kroppen... Fløtepusen hadde det i fjor, dvs. god allmenntilstand osv- så det var selvdiagnose (men det gikk jo i barnehagen- så man trengte knapt være lege for å skjønne det). Mye på lår og knær og skritt ja. Var litt vemmelig når sårene begynte å sprekke opp/tørke inn, men det virka heldigvis som hun lille ikke lot seg plage for ille av det. Kjøpte en god sinktype-spray på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur til legen, for vi fikk ikke time før utpå dagen og da kræsjet det med JM-time, dessuten hadde utslettet forsvunnet nesten helt. I dag var det helt borte. Ingen som visste om noe som gikk i barnehagen, så det er ikke så godt å si hva det var.

25 uker i dag, og hos JM så alt fint ut, og det var kjekt å prate med noen som har litt mer tid, så jeg bestilte neste kontroll hos henne også :) Neste punkt på agendaen er imidlertid 3D UL på mandag sammen med mamma. Det blir koselig! :)

Vi har bestemt oss for å gå for 80% permisjon denne gangen. Vi taper 12-13.000, men i løpet av 59 uker er ikke det av stor betydning, i forhold til at vi (jeg) får vær elengre hjemme med lillesøster :rodmer:

Var en tur i boden i stad for å lokalisere klær i str. 50/56, så nå vet jeg ihvertfall hvor den kassa er (vi har nemlig flyttet mange av kassene med klær hjem til Mannens foreldre pga plassmangel her...), men noe klesvask blir det ikke riktig ennå.

Vurderer å selge Beco-selen vår og gå til anskaffelse av en som passer bedre til Frøken Fryd, og foreløpig tror jeg Boba 3G er den sterkeste kandidaten. Er det kanskje noen som har erfaring med den, eller Ergo?

På fredag er det karneval i barnehagen, så i går etter JM-timen var jeg ute og handlet svart tyllskjørt, svart tights og rød genser. Tenkte at Frøken Fryd skulle få være marihøne, så jeg skal ordne (sy? lime? male?) sorte prikker på genseren, og håper at antrekket ikke ser aaaaaltfor hjemmesnekra og forferdelig ut... :rodme: Søt er hun jo uansett :hjerte: og det er vel ikke så fryktelig høytidlig når de ikke er to år en gang. Bare hun ikke ser på bildene vi tar når hun blir større og lurer på hvorfor hun hadde så stygg kostyme... :sjenert:

På torsdag skal jeg kose med 2 måneder gammel baby! Herlig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita skal også være marihøne ;) Rød body med påtegnede prikker og vinger+ svar strømpis. Sånn ble det med dårlig økonomi og dårlig tid til å mekke noe mer avansert siden hun egentlig har fri på karnevalsdagen. Her blir alle barna som har fridag også invitert, litt kjekt.

Vi har ergo, liker den veldig godt men har en frøken som aller helst skal gå selv ;) Booba 3G har jeg siklet på siden før jeg kjøpte ergoen. Har Booba Air som jeg er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Snorkis skulle også være marihøne på karnevalet (men så var hun syk på dagen), akkurat som Turnerose var på sitt første karneval.:) Jeg sydde "marihønekjolen" til Stoff&stil, med svart strømpik og genser, samt hjemmemekka "antenner".

Vi har en Ergo, og opplever den som for snau til Snorkfrøken nå, hun liker seg ikke i den mer. Så mannen bruker heller Manducaen. Det finnes noen sammenligningsbilder av de ulike formsydde selene rundt omkring, Google eller Tettinntil kan være en ide. Så kan du få litt inntrykk av str på panel etc i forhold til den dere har.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på masse utkledningsklær, men synes det enten er altfor dyrt eller kjedelig til gutter. Så lille er i barnehagen i dag med selvlysende skjelett-pysj og piggsveis! :fnise: Hadde jeg hatt en jente hadde det glatt blitt marihøne! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus: Hun ble helt sikkert nydelig! Hjemmelaget med kjærlighet, akkurat som her ;) Er Boba Air mest for bruk til korte turer siden den er såpass lett, eller kan man dra på fjell-/skogstur med den?

Joyce: S&S-kjolen lurte jeg også på å lage (den er jo så søt!), men tiden strakk ikke til, så det ble en veldig enkel variant av kostyme denne gangen :) Høres ut som Manduca kan passe bedre til Frøken Fryd også. Hvor lang/tung er Snorkfrøken? Kanskje vi rett og slett skal beholde Beco'en til Lillesøster og kjøpe en Manduca til Frøken Fryd :klo:

Mayami: Det var mye dyrt - og kjedelig - i butikkene, ja. Kan tenke meg han ble råstilig i skjellett-pysj da! ;)

---

Leverte verdens søteste lille marihønefrøken i barnehagen i dag :rodmer: Og det var så mange andre søte små. Sjiraff, løve, veps, supermann, pippi, sjørøver og jeg-vet-ikke-hva. Men ingen andre marihøner ;) Gleder meg til å se bildene som barnehagen tar :)

Det er tid for arbeidshelg igjen, og den starter med seinvakt kl. 15 i dag, så nå er det store spørsmålet: Kle på seg og gå en tur ute i det fine, milde været eller ta seg en høneblund... Begge deler frister, men sistnevnte kanskje litt mer.. :natti: Og så en god, varm dusj med litt skrubbing etterpå. Blir liksom ikke tid til så lange dusjer når frøkna er hjemme, selv om Mannen også er tilstede..
Og det er fryktelig synd i grunn, for jeg føler meg ikke akkurat "glødende" med fett hår, stubber på beina og kviser i panna, på kinnene og haka, og lite energi. Mannen er veldig snill og forståelsesfull, men jeg savner litt kjærestetid. Vi er tross alt mann og kone, men har knapt nok hatt tid til å nyte det siden bryllupsreisen. Tror det er på tide å be om barnevakt en natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På litas avdeling var de to marihøner :hjerterrundt: Lita og den av de andre småjentene som har funnet hverandre så fint, de er kjempe glad i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å se at de små "finner" hverandre. Frøken Fryd har også fått en veldig god venninne som hun går og leier i hånda, smiler, ler og leker med :rodmer:

---

26 uker, straks 6 fullgåtte måneder og under 3 mnd til permisjon! :hoppendeglad:

I går var jeg og mamma på 3D UL, og det var innmari koselig å få se den lille tulla igjen. Vi fikk bekreftet at det var ei jente, og hun var mye roligere enn det Frøken Fryd var på 3D UL. Mannen synes det var et veldig godt tegn :fnise:

Var på jobb i helgen og i går var jeg ganske sliten i kroppen, men en fridag hjelper godt på. Og nå er det bare 3 arbeidshelger igjen til permisjon :tommel: Ellers føles magen veldig full ut fremdeles, og Lillesøster ligger på høyresiden opp mot ribbeina, så jeg må liksom sitte sånn at jeg får strekt ut høyresida for best mulig komfort :ler: Det er mye liv i magen og jeg koser meg veldig med å gå gravid nå. I og med at vi ikke vet om vi skal ha en til etterhvert, så synes jeg det er viktig å prøve å nyte det som best jeg kan nå.

Mannen og jeg er begge litt hungrige på alenetid, så jeg lurer på om vi skal høre om det er noen som vil passe frøkna en natt, så vi kan ta oss en storbytur for én natt. Har en overnatting via Hotels.com til gode, så det blir ingen stor utgift heller :tommel: Men transport, litt god mat og bittelitt shopping (stoff til babynest og IKEA-seng til frøkna) må det bli. Så får vi se om vi får til dette.. Forrige gang var vi jo i Spania 1 uke på denne tiden :skya:

Vel, vel. Får skifte på noen senger og rydde ut av oppvaskmaskina, så jeg ikke er helt uvirksom før jeg skal på seinvakt :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 dager igjen til termin! :gravid: (eller 90 om hun følger i sin søsters fotspor, noe hun gjerne må gjøre ;) )

Endelig virker det som om kvise-hormonene har stabilisert seg *bankibordet* og nå lengter jeg egentlig etter litt egenpleie i form av et frisørbesøk (har litt lyst til å stripe håret litt, noe jeg ikke har gjort på sikkert... 6-8år), en tur til hudpleier og negldesigner (følte meg så fin med kunstige negler med fransk manikyr i bryllupet, men vil nok ha en litt mer moderat lengde på neglene når det kommer en baby), lakke tåneglene skal jeg klare selv, og litt skrubb av føtter og kropp, skal jeg også få til selv om magen begynner å bli litt i veien. De sistnevnte tingene kan jeg jo gjøre når som helst, men frisørbesøk, hudpleie og evt fiksing av negler vil jeg nok vente med til jeg starter i permisjon (kan jo ikke ha lange negler på jobb). Vi får se :)

Og dåpsplanlegging har jeg allerede gjort meg noen små tanker om :fnise: Merker at jeg ligger mye lenger frem i tankene (med alt, egentlig) denne gangen enn forrige gang, men det har vel noe å si at man har vært igjennom det før og vet hva som fungerer og ikke - selv om de små kan være veldig forskjellige. Blir spennende å se hvor like/ulike de er, både i utseende (Lillesøster må gjerne være på størrelse med frøkna når hun kom til verden med sine 3300g og 50cm) og vesen. Og hvordan Frøken Fryd synes det blir å få en søster.

Nå har jeg et par fagblader, et BoligDrøm og to Kamilleblader som jeg ikke har fått lest, så skal kose meg med de og en kopp kakao - med krem :plystre: - før seinvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig går det litt fremover med Mor Signe-teppet! Det er litt kjedelig å strikke når man stadig får en ekstra maske for hver omgang og man passerer godt over 100 masker. Nå har jeg 160 masker, og heldigvis ikke så altfor mange omganger igjen før jeg skal begynne å felle :tommel:

Merker godt at Lillesøster i magen blir sterkere for nå er det kanskje kraftige bevegelser der inne og det synes tydelig utenpå. Frøken Fryd løfter ofte opp genseren min når jeg sitter/ligger i sofaen for å stryke på (og noen ganger kysse på) magen :hjerte:

Den siste uka har vi klart å venne frøkna av med smokk i bilen. Hun har brukt det selv på korte turer (15 min til bhg), og spesielt på lengre turer (1t ++), men overraskende nok har hun veldig fort godtatt å ikke ha smokk i bilen lengre. Det var bare de 4-5 første dagene at hun fikk smokk etter at vi hadde kjørt 5 minutter, deretter 8-10 minutter til bhg, og så har hun klart seg uten. I går var vi en tur hos Mannens foreldre som bor 45 min unna og hun spurte ikke etter smokken verken når vi dro innover eller når vi skulle hjem på ettermiddagen og hun var tydelig trøtt. Veldig deilig for mamma'n og pappa'n at det gikk så enkelt. Så nå er det kun smokk når hun sover en dupp på dagtid, og når hun skal sove om natta. Og hun synes det er helt greit å levere fra seg både smokk og koseklut etter å ha sovet. Om ikke vi får den med en gang hun står opp, så går det som regel ikke mange minuttene før hun rekker det frem til oss og skal ha oss til å legge det opp på hylla på rommet hennes :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at folk skal leve etter våre planer altså, men også i år har svigers bestilt seg sydentur i midten av september (det samme gjorde de det året Frøken Fryd ble født, og skulle døpes nettopp i september)! Det utelukker jo raskt ihvertfall én søndag, og noe tidligere dåp er ikke aktuelt fordi vi tross alt skal bli tante og onkel i slutten av august/begynnelsen av september (og de bor på østlandet, 8-9 timers kjøretur hit), så det kan fort bli oktober også. Ikke at det er noen krise, men de kunne kanskje spurt om når vi hadde tenkt til å ha dåp - eller ihvertfall huske hvordan det var med Frøken Fryd.

Og så har jo Frøken Fryd bursdag 11. juni og termin med Lillesøster er 13. juni, så jeg har spurt svigerinnene mine (som alle tre studerer) om de har eksamener i juni. Svaret kom fort fra hun ene, og hun er ferdig i mai, men hun og Mannens bror reiser til syden den 05. - 13. juni.. Så da kan vi ikke ha bursdag helgen 07./08. som jeg hadde tenkt for å slippe å ha det for nært termin (selv om Lillesøster fort kan bestemme seg for å komme tidligere), og 15./16. er nok ikke aktuelt fordi det er like etter termin, og da må det bli helgen 22./23... Heller ikke det er noen krise, og jeg får vel bare se det positive i at Lillesøster forhåpentligvis har kommet til verden (forhåpentligvis ihvertfall 4-5-6 dager før så jeg får tid til å lage kaker og dille med sånt som jeg har lyst til for Frøken Fryds skyld) og at vi da kan slå sammen bursdag og barselbesøk av hele storfamilien (så får vi bare håpe at min form er grei, men blir det som forrige gang så er jeg vel full av barseltårer...Hurra...).

Jeg får vel bare planlegge godt og gjøre i stand det som kan gjøres i stand når jeg begynner i permisjon, sånn som å bake kake og putte i fryseren slik at jeg bare kan ha i/på fyll og pynte samme dag (jeg får helt sikkert hjelp av både mamma og svigermor til å bake kaker, men jeg vil "klare selv"), sy bursdagskrone, handle gave o.l. Så får vi jeg bare håpe på det beste og ikke tenke på alt det som kanskje ikke blir som jeg vil... Det er nok bare noe med det å ville gjøre sitt aller beste for barna og skjemme dem bort på bursdagen - selv om de "bare" blir to år :kgbaby:

Dagens mamma-/hormonfrustrasjon... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd er virkelig en fryd om dagen! Hun er stort sett blid når hun våkner i 06-tiden (eller blir vekket 20-30 min senere), vinker villig "ha det" i barnehagen, er en drøm og legge og så er hun sååå generøs med klemmer! Klemmer på meg og pappa'n, på tanter, onkler og besteforeldre, på barnehagevennene og de ansatte, spesielt når vi henter henne og hun skal si "ha det". Full av kjærlighet :rodmer:

Middag er hun ikke så giret på for tiden, men stresser ikke noe med det. Om hun heller vil ha banan, eple, yoghurt med müsli (må finne en god oppskrift så jeg kan lage en sunnere variant selv) eller brødskive så får hun det - etter å ha pirket litt i maten først. Kanskje det er på tide med fiskeboller/fiskekaker til middag igjen, for det er alltid en hit!

Ordene og bokstavene kommer på løpende bånd og blir stadig tydeligere. Noe også viljen gjør :roll::tongue:

180 masker og på tide å telle nedover igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag ble jeg oppringt av bhg som mente at Frøken Fryd hadde fått vannkopper pga et pare prikker på beina og noen rundt munnen. Det hadde visst vært et tilfelle av det tidligere i uken, så nå smittes de vel en etter en. Men jeg synes det er veldig greit at hun får det når hun er såpass liten, og at det kom før Lillesøster melder sin ankomst :jepp: Litt feber og flere prikker har hun fått, men på dagtid plages hun ikke nevneverdig av det, annet enn at hun er litt mer klengete. Men natt til fredag (eller rettere sagt fra leggetid kl. 18 til kl. var 24) var en aldri så liten prøvelse for oss alle tre. Vi prøvde å sitte inne hos henne, men så fort vi snek oss ut døra så begynte hun å skrike. Vi prøvde å ta henne opp i senga vår tre ganger uten hell, vi prøvde å gi henne en brødskive, vi skiftet på bleia, hun fikk Paracet, vi bysset henne, strøk på henne og jeg vet ikke hva. Stakkar liten frøken var helt ute av lage og kapitulerte endelig like etter midnatt og da gikk vi rett til sengs også. Jeg var hjemme med henne i går og da sov hun fire timer på dagtid, og allikevel så hadde hun lagt seg fint i går kveld i 19:30-tiden (jeg var ute med noen kolleger - så deilig å pynte seg litt, lakke neglene og være sosial utenom jobb!) og sov i litt over 12 timer i natt! Ser ut som prikkene rundt munnen begynner å tørke ut og det er ikke så voldsomt mye prikker ellers på kroppen. Litt nederst på beina og armene/hendene, men ingen som væsker.

Her kom snøen i natt. Fysj! Håper den forsvinner fort igjen..

Frøken Fryd ligger og sover, Mannen er ute en tur og jeg har gått gjennom klærne til Frøken Fryd i str. 50-56, så nå er de klare for å vaskes og legges sammen til Lillesøster :hjerte: Noen klær hadde mer eller mindre tydelige tranflekker, så de ble kassert og dermed kan jeg vi kjøpe et par nye plagg ihvertfall ;)

Nå: tid for en kopp te og litt strikking :biggrin:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster har tydeligvis flyttet på seg siden mandag, for verken i går eller i dag har jeg følt meg så "full" i magen som jeg har gjort de siste ukene. Deilig å slippe! :tommel:

Vi har fått brev fra barnehagen om at de snart ønsker tilbakemelding på sommerferien. Barna må jo ta minst 3 uker ferie, og gjerne i 3 gitte uker. Jeg går jo hjemme hele sommeren uansett, men tror det er godt for alle parter at Frøken Fryd ikke tar sommerferie fra midten av juni til midten av august ;) Men at det blir ihvertfall 4 uker ferie, det tror jeg ganske sikkert. Må bare høre hva Mannen tenker.

I morgen har jeg fri før arbeidshelg (Herregud, som tiden går! Synes ikke det er lenge siden jeg hadde arbeidshelg!) og har sørget for at oppvasken er tatt, stue og kjøkken er ryddet og det er ingen klær som MÅ vaskes. Ergo har jeg fri til å gjøre akkurat det jeg vil. Drikke te, spise (litt) sjokolade, strikke noen omganger på Mor Signe teppet, lese en bok jeg har fått låne av en kollega, ta en formiddagslur ( :nigo: ), se søppel-TV, se Orange is the New Black (som jeg ble tipset om av en annen kollega) planlegge hotellovernatting med Mannen, få laget ferdig fotobok fra bryllup og bryllupsreise, begynne på fotobok for 2014 eller bare ligge på sofaen og dagdrømme. Herlig! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...