Gå til innhold

Chiyo sin dagbok


Chiyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg tørr å si det... alle har så sterke meninger. :sukk: Men... jeg droppet ut av studiet mitt. Det gikk bare ikke mer. Det gikk utover helsen min, og gjorde meg kjempe deprimert. :frown:

Nå tenker alle at jeg er en failure.

Jeg har tenkt å begynne på noe nytt i Norge da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære deg, det er jo ditt valg og om du føler at det ikke fungerte og attpåtil gikk ut over helsen din, så trenger du ikke bry deg om hva andre mener! :klem:

Jeg har også droppet ut av studier, og skjønner at du kan være redd og bekymret for hva andre vil mene. Men tenk! det er faktisk ditt liv det er snakk om og det vil aldri være verdt å holde på med noe som du ikke ønsker fordi du vil opprettholde et bilde som andre kanskje har av deg. Vær deg selv!

Du finner noe annet som passer deg bedre, om det er nye studier eller en jobb. Bruk litt tid på det og finn ut hva du har lyst til. Det er ingen skam å ta en pause fra alt og alle :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Åh det er skikkelig godt å vite at andre har hatt det litt slik.

Jeg bare føler at folk har mistet helt troen på meg. Vi hadde besøk av tanten min i dag, og hun bare begynte å mase om at jeg ga opp så lett osv osv, men hun aner ikke hvordan jeg har hatt det. :tristbla: Jeg blir så irritert når alle vil si noe om hva jeg skal gjøre osv. Det er liksom som om de alle sier "hva rart har Chiyo funnet på nå da? Det varer nok ikke lenge." Det er jo bare kritikk å få. Heldigvis er ikke foreldrene mine sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du føler det sånn, og noen mennesker er veldig "flinke" til å få oss til å føle oss slik, men vet du hva? du skal ikke bry deg om deg. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men hva faen vet de? De aner ikke hvordan det er. Eller kanskje de gjør det og bare må rakke ned på andre for å føle seg bedre selv.

Om det gjentar seg så ville jeg faktisk sagt noe. At du ikke ønsker å snakke om det eller at du faktisk blir såret av det de sier. Jeg endte om med å si fra. Det satt langt inne, men det gjorde veldig godt når det var gjort. Sparte meg selv for mange tårer

:klem:

Og utrolig godt å lese at foreldrene dine ikke er sånn. Da har du noen å støtte deg til. Og så har du meg :sjenert::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte jo negativt, så jeg tror hun skjønte at jeg ble irritert, men det virket ikke som om hun brydde seg. :sukk: Men jeg føler meg mye bedre nå når du sier at det er greit. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk eier jo ikke empatiske trekk da :klaske: Bare ikke bry deg! :troest:

Det er greit, Chi, det er veldig greit. :jepp: Og det blir nok litt rart og ekkelt en stund, men du kommer over det. Du finner ut av det :jepp:

:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det. :sukk: Jeg vet hva jeg vil. Jeg holder på med en bok, og jeg tror at noen vil være interessert i den om jeg bare greier å skrive den ferdig. De fleste tror det er enda en "ide" som jeg har som jeg ikke kommer til å gjennomføre, men de skjønner ikke hva jeg holder på meg. Jeg er veldig hemlighetsfull når det kommer til hva jeg skriver, men jeg vil ikke fortelle om hva jeg holder på med før jeg har komt godt i gang. Dessuten vil ikke jeg la dem lese det, hvis de ikke tror meg likevel. :trist:

Mamma tror på meg i alle fall. :gjeiper: Men det er lurt med en utdanning også. Ting går ikke alltid som planlagt, og da er det bra å ha en backup.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utdanning er gull verdt, men ikke for enhver pris :) Hvor lang tid har du igjen på boka di da, tror du?

:klem:

Hehe... det er litt igjen. Men jeg har en ganske god ide om hvordan jeg vil at det skal bli. Det er bare å bli flinkere til å skrive. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen skal jeg se jernkvinnen. :strix: Jeg gleder meg sykt! Jeg har hørt at sele handlingen kan være litt skuff, men at Meryl Streep gjør det verdt å se, og for å være helt ærlig er hun grunnen til at jeg ser filmen på kino. + at jeg ser den med mamma, tanten min, mormoren min, og min brors samboer. Jeg har en følelse at jeg blir spandert på i morgen, og det liker jeg veldig godt. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...