Gå til innhold

Chiyo sin dagbok


Chiyo

Anbefalte innlegg

Nesten like søt som deg :kose:

Hvis du er nesten like søt som meg... så er du i alle fall mega høyt oppe på søtingskalaen. :jepp:

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:bond: AARRRGHHH!!! Jeg gidder ikke mer. Nå gir jeg snart opp på livet!

Nei nei Chi. :scorpis:

:grine: Sorry måtte bare ha en meltdown.

Venter på å få beskjed om jeg får en jobb jeg vil ha. Føler det tar alt for lang tid, og nå tenker jeg ikke noe positive tanker. Det er no way at jeg får den. Jeg visste jeg ikke burde ha høye forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Chi! Hva skjer? Hvorfor skulle du ikke få den jobben? Det er greit å ikke ha for store forhåpninger, men det er ikke bra å ha for lave forventninger heller

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg har ikke hørt noe. Jeg vet ikke helt. De var de som ringte til meg og ba meg om å søke hvis jeg fremdeles ville ha jobb, men det er sikkert mange andre som har fått samme beskjed. Første "ordentlige" dag skulle være i begynnelsen av mai, og så må en få opplæring før det. I dag er de 23. :tristbla:

Men jobben er i en bokhandel og jeg har jo et par universitets fag i Litteratur. :sukk: Jeg har veldig lyst å jobbe i en bokhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, de må jo gi beskjed og noen ganger begynner folk etter den gitte datoen. Det ser jeg ihvertfall hos oss. Sjefene er veldig sånn "ja, du får beskjed om noen dager" og så går det to uker uten at de gir noen beskjed :klaske: Helt idiotisk!

Har du søkt hos andre bokhandlere? Du kan jo stikke innom flere og levere en åpen søknad?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søkt hos andre bokhandlere? Du kan jo stikke innom flere og levere en åpen søknad?

:klem:

Nei bare denne. Jeg gikk inn i butikken og ga dem en konvolutt med søknad og sånn i Februar faktisk, og så ringte de meg nå. Jeg har enda ikke greid å skaffe meg jobb, så jeg vil virkelig få noe å gjøre snart. :sjenert: Jeg føler meg som en skikkelig taper av å sitte hjemme.

Jeg vet bare at jeg har veldig lyst på denne. Andre jobber søker jeg bare på fordi jeg må ha jobb, denne vil jeg seriøst ha. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke føle deg som en taper. Det er ikke en enkel prosess. Jeg har sendt mange søknader og ikke fått noen ny jobb, men vi må ikke gi opp. Ta det som erfaring. Du får trening i å skrive søknader og etterhvert så kommer du til å få en jobb :jepp:

Skjønner deg veldig godt! Det er motiverende når det er noe man brenner for. Man håper de som søker etter ansatte vil se at man er gira :jepp:

Men mist ikke motet! Hvorfor skulle ikke du få deg en jobb som du vil ha?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Åh Al, du får meg alltid i bedre humør. :hug:

Jeg har egntlig ikke noe grunn til at jeg ikke kommer til å få jobben, bortsett fra om noen som har jobbet i bokhandel i flere år fra før og så søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Så bra! :)

Og du, du kan jo ringe dem om du har lyst og høre om det skjer noe. Det er lov :) (selv om jeg aldri tørr :sjenert::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Så bra! :)

Og du, du kan jo ringe dem om du har lyst og høre om det skjer noe. Det er lov :) (selv om jeg aldri tørr :sjenert::))

Jeg tør heller ikke. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også alltid hatt litt telefon skrekk. Det har blitt litt bedre. Nå greier jeg å ringe til lånekassen uten å bli for nervøs. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mindre problemer med å ringe folk i jobbsammeheng av en eller annen grunn :klo: men jeg sender heller mail fremfor å ringe for eksempel tannlegen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mindre problemer med å ringe folk i jobbsammeheng av en eller annen grunn :klo: men jeg sender heller mail fremfor å ringe for eksempel tannlegen :sjenert:

Hehe. :klem: Jeg visste ikke at man kunne sende mail til tannlegen. Da hadde ikke jeg ringt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobbintervju... det var skikkelig skummelt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...