Tennessee Skrevet 6. april 2016 #3821 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg gleder meg til å se hvor stor vannmelon du har spist i juni jeg Koselig med oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. april 2016 Forfatter #3822 Del Skrevet 6. april 2016 1 time siden, Tennessee skrev: Jeg gleder meg til å se hvor stor vannmelon du har spist i juni jeg Koselig med oppdatering! *skratt* da er vi nok way past vannmelonstadiet er jeg redd Men åh, det blir stas altså, at du kommer hit Sitter og ser på bilder fra jeg gikk med Liten i magen, og jeg er seriøst MYE større enn sist på denne tiden Kan ikke annet enn å le.......alternativet er å bli helt hysterisk, og det er jo teit! Men jo, stor mage - det er ingen tvil om at noen har flyttet inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. april 2016 Forfatter #3823 Del Skrevet 7. april 2016 Straks avgårde for å hente Liten i bhg, så skal vi kjøre og hente bestisen hennes (hun som flyttet i vinter) Hun skal nemlig sove hos oss til imorgen Stakkar, de gleder seg sånn begge to at det nesten gjør vondt å tenke på..at de ikke får være så mye sammen som de skulle fått! Men da er det jo fint at vi kan låne hverandres jenter på besøk og overnatting, så får de jo ihvertfall holdt kontakten Og btw - det er helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 7. april 2016 #3824 Del Skrevet 7. april 2016 Du Diddles, jeg skulle ønske du sluttet å snakke sånn om vektoppgangen! Det høres jo ut som du begynner å nærme deg hvalrosstilstander, og det er laaangt i fra sannheten - du ser jo helt og fullstendig smashing ut!! Så koselig med overnattingsbesøk av bestisen! Kjempeleit at de ikke får vært så mye sammen, men hvis dere klarer å holde kontakten er det jo veldig hyggelig med en god venninne som ikke er en man går i barnehage/skole med også! Jeg har alltid hatt en bestevenninne eller to som bor i andre byer, helt fra jeg var bitteliten, og det har vært superkoselig! Ha en kjempefin helg fine du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. april 2016 Forfatter #3825 Del Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, lille_frosk skrev: Du Diddles, jeg skulle ønske du sluttet å snakke sånn om vektoppgangen! Det høres jo ut som du begynner å nærme deg hvalrosstilstander, og det er laaangt i fra sannheten - du ser jo helt og fullstendig smashing ut!! Så koselig med overnattingsbesøk av bestisen! Kjempeleit at de ikke får vært så mye sammen, men hvis dere klarer å holde kontakten er det jo veldig hyggelig med en god venninne som ikke er en man går i barnehage/skole med også! Jeg har alltid hatt en bestevenninne eller to som bor i andre byer, helt fra jeg var bitteliten, og det har vært superkoselig! Ha en kjempefin helg fine du! Jeg vet..men det opptar meg endel..så jeg klarer ikke helt å la være! Det er i utgangspunktet veldig vanskelig for meg å takle å legge på meg (har slitt endel med dette når jeg var yngre, hadde vel i en periode mer enn et snev av spiseforstyrrelse..) og løser det med å trene, spise sunt og veie meg minst mulig..nå når jeg er gravid skal jeg jo legge på meg - det er jo som det skal være at vekta går oppover men utfordringen for meg blir jo at jeg ikke er i fysisk form til å trene lenger, og det kombinert med at jeg må veie meg med jevne mellomrom og at dette på toppen av alt føres inn i et skjema - det gjør at det henger seg litt opp for meg Det var derfor jeg syntes det var så synd at vektoppgang var noe av det første jordmor tok opp, for da hadde jeg jo ikke begynt å tenke på det..etterpå har jeg dessverre tenkt mye på det!! Men du har helt rett, jeg må prøve å slappe av i fht det - for jeg får mye komplimenter for at jeg er veldig fint gravid..så takk, for at du retter en pekefinger Nå ligger to små jenter sammen i dobbeltsenga til Storesøster og skal liksom sove Men det er jammen ikke lett når en ikke har sett hverandre på mange mange uker!! Jeg håper jo de kan få til å sove snart, ellers blir det gjerne litt tungt for dem (og meg) imorgen - trøtte unger krangler mer har jeg erfart Men vi får se, nå har jeg vært inne og sagt at de kan prate og leke i hele morgen heller God helg til deg også kjære frosk, kos deg med dine fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. april 2016 Forfatter #3826 Del Skrevet 8. april 2016 Hjemme fra kontroll og alt ser bra ut Blodtrykket holder seg lavt, og det kombinert med en litt lav blodprosent (og det faktum at jeg er gravid) forklarer trøtthet, vondt i hodet og svimmelhet! Jeg hadde +1 på protein i urinprøven og har jo begynt å få litt vann i kroppen, men så lenge undertrykket er såpass lavt som det er (100/60) så var det ikkeno`problem sa legen..så da stoler vi på det Jeg får fortsette i mine 60% på jobb, med forbehold om at kynnerene fortsetter å holde seg såpass rolige som akkurat nå Med klar beskjed om å ta kontakt om de øker på igjen, da sykemeldes jeg på flekken Han var fornøyd med det han kunne se, syntes vektøkningen min var helt ok og danset i stolen til den høye, klare hjertelyden babyen hadde Neste kontroll hos legen er ikke før 3. juni, så når jeg gikk sa han "snakkes til sommeren" Jeg vet at mannen ikke blir superhappy over at jeg skal fortsette i 60 % på jobb, han hadde vel helst sett at legen sykemeldte meg 20 % så jeg fikk en dag fri til..og det hadde vært helt deilig - men jeg får bare ikke til å "sutre" meg til en sykemelding når jeg egentlig klarer å jobbe! Jeg har jo hjelp på jobb 12 timer i uka også..Klart jeg sier fra om kroppen setter bremsene på, men utifra hva legen sa så er jeg en "frisk gravid kvinne" - og når han sier det så føler jeg det blir feil å be om at han sykemelder meg fordi jeg har dager der jeg ikke orker så mye mer når jeg har vært på jobb..sånn er det jo å være gravid, en blir jo sliten! Og ikke tror jeg at psyken min har bedre av at jeg er hjemme med all verdens tid til å tenke over ting heller, helt ærlig..........jaja, okei okei - jeg hadde kanskje vært litt mindre sliten og tålt litt mer sånn rent psykisk om jeg hadde hatt fri en dag til, så der har han rett - men..æsj, jeg fikk bare ikke til å be om sykemelding på det grunnlaget, når legen ikke finner noen obvious reason til at jeg ikke skal gå på jobb Sånn ellers så er overnattingsbesøket her enda, og jeg nyter muligheten til å slappe av mens de leker Har et flunk nytt Foreldre&Barn som ligger her og venter på å bli bladd i, litt klær som skal legges på plass og noe støv og fingermerker som skulle vært tørket bort fra flatene her - så det er dagens plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 8. april 2016 #3827 Del Skrevet 8. april 2016 Snikleser melder seg! Det er lett å fokusere på vekta, er selv ganske så flink til det.. Er litt vanskelig å takle en vektoppgang merker jeg, selv om jeg skal og må opp i vekt. Tror det også er det med den forandringen i kroppen vår, at det er litt ukomfortabelt å ikke ha den kontrollen over kroppen som man har når man ikke er gravid. Slik er det for min del. Men, når vi får tilbakemeldinger om at vi ser pene ut, så er det nok et stort snev av sannhet der. Håper mannen tar det greit at du ikke ble sykemeldt de 20 prosentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. april 2016 Forfatter #3828 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, Emiliania skrev: Snikleser melder seg! Det er lett å fokusere på vekta, er selv ganske så flink til det.. Er litt vanskelig å takle en vektoppgang merker jeg, selv om jeg skal og må opp i vekt. Tror det også er det med den forandringen i kroppen vår, at det er litt ukomfortabelt å ikke ha den kontrollen over kroppen som man har når man ikke er gravid. Slik er det for min del. Men, når vi får tilbakemeldinger om at vi ser pene ut, så er det nok et stort snev av sannhet der. Håper mannen tar det greit at du ikke ble sykemeldt de 20 prosentene. Så gøy med snikleser som melder seg, hei hei @Emiliania Vi er nok ikke de eneste som synes vektøkning er vanskelig, de fleste er vel neppe komfortable med så rask økning i vekt Det jeg tror frosken sikter til er at jeg må prøve å ikke fokusere så mye på det - og heller kose meg med å være gravid..det blir jo siste gang for min del, og jeg ønsker jo å tenke tilbake på det som at jeg koste meg Og du har rett i at om folk sier vi er fine så er det nok noe i det Satser på at de snakker sant og ikke sier det av medlidenhet Mannen takler nok greit at jeg fortsetter uten sykemelding, han ønsker vel bare det beste for meg..og flere ettermiddager/ kvelder har jeg jo klagd til ham om hvor trøtt og sliten jeg er, så jeg skjønner jo argumentene hans _for_ en sykemelding også!! Vi får nå se, jeg tar det litt fra uke til uke..forhåpentligvis klarer jeg å jobbe ut april ihvertfall, og når mai kommer skal jeg ha 2 uker ferie Jeg vurderer å ta en ferieuke nå i april også, og en i juni! Så jeg tenker tiden fremover kommer til å rase avgårde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 8. april 2016 #3829 Del Skrevet 8. april 2016 1 minutt siden, Diddles skrev: Så gøy med snikleser som melder seg, hei hei @Emiliania Vi er nok ikke de eneste som synes vektøkning er vanskelig, de fleste er vel neppe komfortable med så rask økning i vekt Det jeg tror frosken sikter til er at jeg må prøve å ikke fokusere så mye på det - og heller kose meg med å være gravid..det blir jo siste gang for min del, og jeg ønsker jo å tenke tilbake på det som at jeg koste meg Og du har rett i at om folk sier vi er fine så er det nok noe i det Satser på at de snakker sant og ikke sier det av medlidenhet Mannen takler nok greit at jeg fortsetter uten sykemelding, han ønsker vel bare det beste for meg..og flere ettermiddager/ kvelder har jeg jo klagd til ham om hvor trøtt og sliten jeg er, så jeg skjønner jo argumentene hans _for_ en sykemelding også!! Vi får nå se, jeg tar det litt fra uke til uke..forhåpentligvis klarer jeg å jobbe ut april ihvertfall, og når mai kommer skal jeg ha 2 uker ferie Jeg vurderer å ta en ferieuke nå i april også, og en i juni! Så jeg tenker tiden fremover kommer til å rase avgårde!! Skjønner den. Merker jeg skreiv litt klønete når jeg skreiv at jeg håpte at mannen tok det greit. Fant ikke helt ordene, når man bruker tre språk aktivt blir det et endeløst kaos i hodet. Skjønner godt at han kanskje ikke er helt happy, spesielt når du er sliten. Kjenner det jo igjen fra mannen her, at han vil at jeg skal slappe av. Jeg er selv en del sliten, og jeg er hjemmeværende mamma med ei som går på førskole, så jeg har ikke akkurat så veldig mye som sliter meg ut. Og jeg klager at jeg er sliten selv. Det er bare så varierende det energinivået. Denne uka har jeg vært superaktiv og ryddet, forrige uke var jeg klar for å sove da han kom hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. april 2016 Forfatter #3830 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Hvorfor er det sånn, at når en er gravid så er det liksom fritt fram for å si hva som helst? Vi var en tur nede i by'n idag, og der treffer vi en vi kjenner..hun lurer på hvor langt jeg er på vei, og når jeg svarer at jeg snart er 25 uker så sier hun "Oj!!!! Da er du stor!!!!" Altså, er det OK å si? Jeg blir så lei meg jeg...hadde pynta meg og følte meg i utgangspunktet fin, men gikk derfra med kjempeklump i halsen og en følelse av å være diger Jeg tenker ikke at hun mente noe vondt med det, men hun har jo nettopp vært gravid selv - og burde klare å tenke så langt at sånt ikke er så okei å høre?! Er mange måter å kommentere en mage på, og fair enough; magen min _er_ veldig tydelig - men ikke si det på den måten da!! Æsj..det hjalp ikke å kjøpe kjole etterpå engang..jeg har bare lyst å grine Endret 9. april 2016 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. april 2016 #3831 Del Skrevet 9. april 2016 Du da.... Altså... For noen er det en kjempekompliment! Graviditet handler jo om å vokse seg frodig og flott! Du er jo griseflott! Hadde du vært så stor som selvbildet ditt forteller deg i mørke øyeblikk, hadde man fortsatt vært litt sånn "er hun gravid eller bare overvektig?". Magen din går overhodet ikke i ett med resten av kroppen; det er jo ingen tvil om at du er gravid! Lekker schmekker er du! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. april 2016 Forfatter #3832 Del Skrevet 10. april 2016 13 timer siden, Mazilla skrev: Du da.... Altså... For noen er det en kjempekompliment! Graviditet handler jo om å vokse seg frodig og flott! Du er jo griseflott! Hadde du vært så stor som selvbildet ditt forteller deg i mørke øyeblikk, hadde man fortsatt vært litt sånn "er hun gravid eller bare overvektig?". Magen din går overhodet ikke i ett med resten av kroppen; det er jo ingen tvil om at du er gravid! Lekker schmekker er du! Jeg begynner med å si tusen takk for fine ord og så fortsetter jeg med å si *kremt* at jeg er ikke helt enig i at noen hadde tatt det som et kompliment å bli kalt stor! Hadde du sett ansiktsuttrykket hennes og hørt tonefallet så tror jeg ikke du heller hadde tenkt at det var det..det kunne det jo ha vært - hvis hun hadde sagt fek.s "så stor og flott mage allerede" - da hadde jeg også klart å ta imot det som godt ment - men dette ble bare så feil som det kunne bli..og det på tross av at jeg som sagt hadde en dag der jeg i utgangspunktet følte meg flott! *hvisker* Når det er sagt så er ikke dette ei jente jeg tenker at i utgangspunktet er kjent for å dele ut veloverveide ord, og at hun på toppen av det hele er en god venninne av "henne" gjør vel at alt blir litt sånn rart når vi møtes..Hun er kjekk og grei og alt det der, jeg liker henne jeg altså - men det er litt rart å treffe på henne når jeg er sammen med mannen min som hun har inside information om Det synes sikkert hun også - til hennes forsvar! Søndag og sløvedag i heimen..ihvertfall for noen av oss! Liten har fortsatt pysjen på Mannen skal vaske gulver, og jeg skal..late meg og lade opp til mandag Planlegger å overtale mannen til å svi av en god slump penger på Plantasjen i ettermiddag Vi trenger jord, bark til hønsegården og frukttrær..Igår fikk vi nemlig gjort en god jobb bak hønsehuset, så nå er det ganske klart for å plante frukttrær og flytte potetbingene bort Håper jeg klarer å få til det jeg har sett for meg med kjøkkenhage bak der, vi har jo masse små babyplanter i vinduskarmen som verker etter å komme i jorda! Gleder meg over at den delen av hagen ikke lenger er "skammens bakgård" på eiendommen vår Altså, det gjenstår fortsatt endel rydding før jeg stolt kan vise det frem, vi er bl.a nødt til å ha en dag der vi kjører vekk et lass med hageavfall - men det ser allerede tusen ganger bedre ut enn det gjorde!! Og hønene er superfornøyde med å ha så stort badebasseng/ matfat som de har fått nå - de nyter å velte seg i gammalt spon og myk jord, og spiser feite mark, digre edderkopper, biller og kaffedyr til den store gullmedaljen..når jeg tenker på hva menyen deres består av så får jeg helt kav av å spise eggene deres *prøveråfortrengetanken* *jegspisereggfralykkelighønereggfralykkeligehøner* Burde jeg være med å tørke støv kanskje? Får litt dårlig samvittighet av å ikke bidra når mannen gjør husarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 10. april 2016 #3833 Del Skrevet 10. april 2016 Neida, len deg tilbake og la mannen tørke støv i fred du. Du fortjener å slappe helt av! Angående folk og kommentarer til gravide så har jeg skjønt at det er utrolig mye dumme folk der ute. Man må nesten bare lukke ørene. Det er så store variasjoner fra person til person og alt er normalt. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å bare si til folk "så fin mage!" uten å mene noe om størrelse, men sånn er det visst. Håper du får en kjempefin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 11. april 2016 #3834 Del Skrevet 11. april 2016 Så flinke dere er som holder sånn på ute! Det er jo koselig også da, hagearbeid på våren ... Jeg har gode barndomsminner fra at foreldrene mine alltid holdt på i hagen på denne tiden jeg! Og du, jeg skjønner deg så godt. Jeg har et mildest talt anstrengt forhold til vekt selv, og har hatt spiseforstyrrelser tidligere, så jeg skjønner at det ikke er bare-bare å skru av tankene. Men jeg har blitt mer og mer opptatt av at vi må snakke fint til oss selv vi menneskekrekene, som Astrid Lindgren kalte oss Altså, du ville jo aldri snakket sånn til en venninne. Du ville aldri sagt at ti kilo opp var en kjempestor vektøkning - du ville sagt at hun ser smashing ut og at magen er nydelig (for du ER helt nydelig frøken)! Så siden jeg liker Diddlesen veldig godt liker jeg ikke at du snakker sånn til henne Men ja, jeg vet det er skikkelig vanskelig, de tankene der setter seg liksom bare på tvers i hodet de. Og hun hurpa som sa at du var stor? Hun kunne trengt en liten runde i tjære og fjær! Det er bare dustete å kommentere magestørrelser, særlig når man på samme dag gjerne kan få både "oi, så stor du er" og "oi, du er liten!". Folk ass. Idioter hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. april 2016 Forfatter #3835 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) 2 timer siden, lille_frosk skrev: Idioter hele gjengen. ...der tok du på kornet den følelsen jeg sitter med akkurat nå! Ikke pga kommentarer om størrelsen på magen, men fordi dette som skjedde i høst aldri skal kunne gå i glemmeboka..hele tiden dukker det opp påminnelser, senest idag! Dette er virkelig en nisse på lasset, og både jeg og mannen kjenner på hvor tungt det lasset her er..! Han er lei seg nå, det var ham det gikk utover idag..han er helt grå i ansiktet og virket plutselig 10 år eldre ut på et blunk..jeg har rådet ham til å ta kontakt med psykologen, snakke om dette her..Jeg er sint, lei meg og deppa..har mest lyst å ta ham og Liten med og stikke av fra alt, vekk vekk vekk - der ingen kan nå oss! Det er som jeg sier, idet jeg føler at vi kommer oss litt ovenpå er det noen som kommer og trykker hodene våre under vann igjen..sorpevann! Faen ta hele greia!! Jeg er lei!! Endret 11. april 2016 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. april 2016 #3836 Del Skrevet 11. april 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. april 2016 #3837 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg fikk forresten hele tiden høre hvor liten jeg var, så for meg var det veldig stas de få gangene noen sa at jeg var stor Uansett synes jeg lite om å kommentere størrelse på mager, nettopp fordi man aldri vet hvordan den gravide vil reagere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 12. april 2016 #3838 Del Skrevet 12. april 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. april 2016 #3839 Del Skrevet 13. april 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 14. april 2016 #3840 Del Skrevet 14. april 2016 Det er rart hvordan andre alltid sørger for at nissen er med på lasset ... Skjønner godt at du er lei og sliten, og at mannen er lei og sliten! Men den eneste måten å komme videre og legge det bak seg på ordentlig på, er nok å gå den tunge veien gjennom det hele, der dere er nå. Du er sterk du, som klarer å se at han blir liten i dette her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå