Diddles Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #681 Del Skrevet 29. desember 2011 Ahhh, fred i heimen!! Legging er fortsatt et eget kapittel, men det går seg til - ikveld sovnet hun ihvertfall oppi vogga si istedet for inntil puppen *hvisker* At det tok 2 timer snakker vi ikke så høyt om... Det har absolutt vært en fin første jul med Liten! Litt travelt er det jo med middager her og der, men koselig også (og ekstra deilig er det når det kommer sånne dager som idag der ingenting skjer ) Julaften feiret vi hos foreldrene mine sammen med svigermor, søs m/ familie og hennes svigerforeldre pluss lillebror - 16 stykker pluss en spik spenna gal hundevalp Maten var knallgod og gavehaugen e-n-o-r-m Å være Liten er tydeligvis incoming, for jenta håvet inn gaver!! Nå har hun så mye leker at jeg må få tak i en større lekekasse Vi trakk oss tilbake rimelig tidlig, siden vi ikke fikk Liten til å sove og hun gikk fra å være smørblid baby som tygget på pakkebånd og papir, til en illskrikende liten klump som ikke ville noenting Men sånn går det når "alle" skal blande seg opp i leggingen hennes og jeg ikke er tøff nok til å si fra - atter en gang Skjønner seriøst ikke når jeg ble en sånn PYSE!!! Men det var deilig å komme hjem, putte henne i seng og nyte resten av julekvelden, pakke opp de siste gavene i ro og fred, drikke te og skravle 1. og 2. juledag hadde vi svigermor og mine foreldre til hver sin middag, og 3. dag var vi så heldige å komme til dekket bord Kjenner at jeg har fått dosen når det kommer til feit julemat *klappersegpåmagen* Så nå teller jeg ned til regimet starter; etter nyttår blir det trening og sunt kosthold igjen Jeg har tross alt et håp om å kunne bruke kjolene jeg kjøpte rett før jeg ble gravid til sommeren! De er s-t-r-a-m-m-e, funker ikke per dags dato med min ikke fullt så stramme mamma-kropp... Ellers utvikler Liten seg i rekordfart, vokser og gror Hun øver seg hver dag på å komme opp på alle 4, noe hun sikkert klarer den dagen hun skjønner at hun må bruke armene også Foreløpig ligger hun mye med rumpa rett til værs og armene ut til sida, ser skikkelig intelligent ut Hun har blitt skikkelig flink til å spise grøt nå, selv om jeg ble nødt til å bite i det sure eplet og gi henne Nestlè sin 6 mnd grøt for at det skulle være greit Jeg gir ikke opp, tilbyr henne andre grøter med jevne mellomrom, men de kommer foreløpig bare i retur...hun er jo ikke særlig bestemt () så dette blir så lett så! *tenker positivt* Neste prosjekt er hjemmelaget havregrøt, det burde gå siden den grøten som går ned på høykant er nettopp havre med aprikos og banan...middag står også på prosjekt-planen, men enn så lenge tror jeg det holder med det hun får Hun får grøt morgen og ettermiddag, fruktmos midt på dagen og avokado til kvelds Kanskje jeg skal tilby middag istedet for grøt på ettermiddagen.... Nå er det sofakos, te og tv resten av kvelden sammen med mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. desember 2011 #682 Del Skrevet 31. desember 2011 Så fint at dere har hatt en koselig juletid, selv om det kan bli litt for mye til tider. Og jeg kjenner meg SÅ godt igjen i det å være ''pysete'' når det gjelder å si ifra ang. spesielt søvnen til A. Nei, hun kan ikke være våken i mange timer ekstra, selv om det er jul. Åh, jeg gleder meg så innmari til å begynne å trene igjen! Nå er bekkentrøbbelet historie, og jeg skal bare kjøre på og ikke være redd. Etter nyttår skal jeg melde meg inn i treningssenteret ''vårt''. Så flink Liten er til å spise da! Du kan jo prøve å gi henne grønnsaker med avokado, siden hun er vant med den smaken. Her i huset er avokado, søtpotet og fisk en stor slager. Ha en strååålende fin nyttårsaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #683 Del Skrevet 31. desember 2011 på Belle Verdens roligste nyttårsaften i vente, ingen planer, ikke besøk, ingen ungdommer å kjøre, ingenting :happy: Bare god mat sammen med mannen Liten sovnet omsider, det var ikke så lett ikveld pga alle rakettene som ble skutt opp omtrent utenfor soveromsvinduet vårt akkurat da..i gata er det nemlig tradisjon for fakkeltog kl 18 med gløgg, julekaker og rakettoppskyting etterpå, kjekt for de som er så store at de kan være med på det, mindre stilig for sånne småttasser som Liten Men hun sovnet da tilslutt, etter VM i turn oppi vogga Hun er blitt skikkelig flink å sovne selv nå Jeg må jo sitte der inne til hun har sovnet, men det gjør meg ingenting!! Kjenner jeg får litt klump i halsen når jeg tenker på alt hun har lært seg i løpet av disse 6 mnd, det går så utrolig fort!!! Imorgen er det vel tid for å fjerne julepynten og kaste resten av julekakene (sånn at jeg ikke spiser dem opp selv ) Blir litt godt også, å komme i normalt gjenge igjen Gleder meg til trening og forhåpentligvis raske resultater PT sier ihvertfall jeg har et godt utgangspunkt for å være smæsjing innen sydeturen i juli Nå lukter det kjempespennende her, vi er skikkelig utradisjonelle på nyttårsaften, i år lager kjære kinesisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #684 Del Skrevet 31. desember 2011 Du vet du er småbarnsmor når du synes raketter er noe dritt Liten har "bare" våknet 8 ganger - til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. desember 2011 #685 Del Skrevet 31. desember 2011 Så festlig S våkner (heldigvis) ikke av raketter, men det hjelper fint lite når hun våkner av tannvondt og er helt utrøstelig.. Nyttårsaften er ikke hva den en gang var, det er helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 31. desember 2011 #686 Del Skrevet 31. desember 2011 Godt det er flere som har stille og rolige nyttårsaftener Her er det bare oss, og det er kos Kjedelig med baby som reagerer på lydene da... her sovnet han da mammaen skjønte at han måtte ha dyne i senga! Men så har han jo fått se hva lydene er for noe også da God nyttår vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #687 Del Skrevet 1. januar 2012 Godt nyttår Entret 2012 med verdens beste mann, vårt 8. nye år sammen Måtte det bli mange mange fler!!! Feirer med te og konsert på dvd; Live Det gjør noe med meg, sangene deres får meg til å fundere og bli litt "dyp" Akkurat nå; noe så stort som å få et barn må være noe annet enn menneskeskapt Det meste mennesket skaper er ikke i nærheten av noe så fantastisk som et nytt lite liv.....hm.... Forresten, dagens halve setning som gjorde at kjære nesten svelget tunga si: Jeg sitter på fanget til kjære og kikker ut vinduet på alle rakettene som fargelegger himmelen. Vi har akkurat regnet oss frem til hvor mange år som har vært "våre"...det er stille et øyeblikk før jeg sier "jeg vil ha flere...." og kysser han på pannen. Dette er kjære før han skjønner at det er flere år jeg sikter til - ikke barn --> (og den siste smileyen sier sitt, for han har ikke hår ) "nye år" skyndtet jeg meg å si sånn at kjære kunne puste igjen Tror ikke jeg skal foreslå en unge til for å si det sånn Kanskje bare på tull et par ganger - bare for å få meg en god latter etterpå Det uttrykket i fjeset hans - PRICELESS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 1. januar 2012 #688 Del Skrevet 1. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #689 Del Skrevet 1. januar 2012 Noen har jinxa de gode nettene ved å skryte av de på FB Jeg visste det.......Utover det hater jeg raketter Liten våknet i hytt og gevær frem til klokka 23 igår, DA sovnet hun etter et kongemåltid fra puppen, og sov seg gjennom noe som må ha vært tidenes rakettoppskytning rett utenfor vinduet Intelligente meg la meg ikke før klokka 02.00 fordi jeg tenkte hun sikkert sov lenge siden hun hadde vært så mye våken....well...klokka 3 var hun våken for mat og klokka halv 5 var det morgen Det har ALDRI skjedd før!!! Jeg såg ikke dobbelt, men kvadruppelt Som om ikke det var nok at hun var våken (ogg-l-a-d, utrolig irriterende med happy shiny people når en selv er trøtt som en dupp ) så har hun i løpet av natta lært seg å si "bla-bla-bla" og "la-la-la"....VELDIG høyt!! Nå synes kanskje jeg hun kunne funnet et annet tidspunkt enn halv 5 på natta å lære seg nye ting, og hvis hun allikevel på død og liv vise oss hva hun kan til sånne tider - hva med en volumknapp?? Når noen roper bla-bla-bla-la-la-la mens de utøver VM i rytmisk sportsgymnastikk oppi senga er det nemlig umulig å få sove Til slutt ble hun bestemt plassert i vogga og fikk ligge der og ha en utvidet samtale med seg selv Utrolig hvor stort det reportoaret hennes er blitt....før hun sovnet klokka 6 og jeg fikk 2 hele timer søvn Nå har vi vært oppe en stund, og terrorbabyen min gnir seg i øynene - HALLELUJA Over og ut!! ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. januar 2012 #690 Del Skrevet 1. januar 2012 Unnskyld for at jeg ler, men det høres så altfor kjent ut. Her i gården er det sånn rundt klokken 4 det er populært å være lys våken og rope, synge og turne oppi senga. Ha en fin lur. Det skal jeg også ha når A bestemmer seg for at hun vil sove igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #691 Del Skrevet 1. januar 2012 jeg er vel egentlig bortskjemt og har ingen rett til å klage...well...jeg gjør det likevel innimellom, for det stikker ikke så dypt Nå ligger Liten og kaster de nye klossene rundt seg på gulvet, kjære ligger slakk som et slips i senga og sover, og jeg får vel sette igang å rydde jula ut Forresten gikk jeg på vekta Ikke alle har komt seg like bra ut av jula Belle, jeg har klart å legge på meg en drøy kilo Men, julekaker og (det som er igjen av ) julegodis ellers går rake vegen i bosset idag - nå er det vann og knekkebrød som gjelder til jeg er godt under startvekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. januar 2012 #692 Del Skrevet 1. januar 2012 Synes det er lov å klage, jeg. Som småbarnsmamma har man liksom ingenting å gå på. Da er én natt med dårlig søvn mer enn nok til å tippe vekten over på stuptrøtt. Du er akkurat som mamma, du. Jula skal ut første nyttårsdag. Her skal det få lov til å være jul ihvertfall noen dager til. Pusjt, én kilo er da vel ingenting. Nå skal vi jo begynne å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 1. januar 2012 #693 Del Skrevet 1. januar 2012 Du gjør akkurat som meg - jula ut første nyttårsdag. Er så deilig å rydde den bort synes jeg. Godt nytt år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. januar 2012 #694 Del Skrevet 2. januar 2012 Godt nytt år! Håper du har hatt en god natt og at morgenen kom litt senere enn halv fem i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #695 Del Skrevet 2. januar 2012 Belle: Nei det er sant...Storesøster skjønner ikke hvorfor jeg er trøtt selv om jeg hviler sammen med Liten den første hvilen Du skjønner det når du får barn selv er liksom det eneste svaret jeg har å gi Jeg skjønte nemlig ikke hvor dørgende trøtt det gikk an å bli før Liten kom i hus....... Jepp, 1. nyttårsdag er jula slutt i dette huset..Men så har vi hatt pynten fremme siden 1. desember også da, så nå kjente jeg at jeg var "mett" på jul!! Èn kilo er èn kilo for mye Men samtidig skal jeg vel være takknemlig det ikke er mer, etter mengden snop jeg har inntatt Og du, på torsdag er første mor-barn trening kl 09.30 - du er klar for det??? Nòtt: Det synes jeg også!! Godt nyttår til deg også Neferet: Godt nyttår snuppa Skal ikke klage så mye på denne natta, bare irritere meg litt over at jeg ikke får sove når jeg endelig legger meg Det er liksom som kroppen min tenker "det er ikke vits likevel, for trollungen våkner vel snart" Igår lå jeg i over en time og vrei meg før jeg endelig sovnet, og èn liten time senere våknet jeg av et hyl som betyr; maaaat - NNNNÅÅÅÅÅHHHH!!! Ellers startet ikke dagen før 9 idag, I can live with that Vi da, som har ei tulle som er 7 mnd allerede Månedene flyr, jeg klarer knapt å følge med...kom ikke på det før jeg la meg inatt, da var det for seint å ta 7 mnd`s bilde gitt..Men det er vel ikke så farlig om det tas en dag før eller etter Jeg merker så godt hun er i ferd med å bli "stor jente" - nå er tida forbi for å amme henne i søvn Hun vil heller sovne selv oppi vogga! Lille finingen min, pludrer så fint mens jeg synger trollmor til henne, mett og god i magen sin etter kveldsmat og amming, okker og sutrer litt, vrir hodet til siden 25 ganger før hun endelig finner rett vinkel (helt feil vinkel spør du meg, det ser mildt sagt heslig ut!!) og sovner Hun våkner alltid igjen etter 1 times tid, men det er bare å vogge henne litt i vogga så sovner hun igjen! Synes det er godt gjort at hun viser selv hvordan hun vil ha det, jeg fryktet en kamp utav en annen verden mtp å lære å sovne selv siden hun har blitt ammet i søvn i 7 mnd...gjett om jeg er glad for at jeg ikke hørte på HS som sa for en mnd siden at jeg måtte slutte å amme henne i søvn :happy: DA hadde det blitt kamp, nå er det bare jeg som sitter igjen med en liten "sorg" over nok et kapittel i Liten`s liv som er over.......Å være mamma er fylt av gleder og vemod Ikveld har jeg handlet inn råvarer til å lage mer mat til Liten, både frukt, grønnsaker og kjøtt! Blir spennende å se om hun liker alt det nye, for jeg tror jammen hun begynner å bli lei grøt med aprikosmos og avokado med eple eller aprikos Imorgen skal jeg på salg Ikke for det at jeg har så enormt mye penger å bruke, men litt har jeg, og håper jeg får mye for pengene!! Må ha noe til meg selv, og så må jeg hamstre litt i str 74 til Liten...det har vi så og si ingenting av jammen! Satser på å gjøre noen kupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #696 Del Skrevet 2. januar 2012 Deilig mimre-musikk på VH-1 just nu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #697 Del Skrevet 2. januar 2012 Der, sånn! Da har jeg opprettet ny treningsdagbok og lagt inn nåværende vekt og mål i kostholdsdagboka mi, det må forresten være den tregeste nettsiden ever De har visstnok gjort noen endringer hos Grethe Roede, men ikke til det bedre for å si det sånn JEG ER RÅ-K-L-A-R Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. januar 2012 #698 Del Skrevet 2. januar 2012 Som om ikke det var nok at hun var våken (ogg-l-a-d, utrolig irriterende med happy shiny people når en selv er trøtt som en dupp ) så har hun i løpet av natta lært seg å si "bla-bla-bla" og "la-la-la"....VELDIG høyt!! Nå synes kanskje jeg hun kunne funnet et annet tidspunkt enn halv 5 på natta å lære seg nye ting, og hvis hun allikevel på død og liv vise oss hva hun kan til sånne tider - hva med en volumknapp?? Når noen roper bla-bla-bla-la-la-la mens de utøver VM i rytmisk sportsgymnastikk oppi senga er det nemlig umulig å få sove Til slutt ble hun bestemt plassert i vogga og fikk ligge der og ha en utvidet samtale med seg selv :hoho: Jeg VET!! HVA er greia med å være så forbaska glad midt på natta?? Får nesten fnatt om jeg titter opp i senga til N, og det som møter meg er verdens største øyne, et stort glis og armer og bein som fyker i alle retninger mens hun skråler av glede. Guri land, det er ikke slik det skal være. Fint at du er glad, men ikke akkurat nå............ Godt nytt år til dere forresten! Jeg var superflink med trening frem til sluttan av november. Da sa det stopp, gitt. Så sammen med resten av Norge kaster jeg med på "nytt år, nye muligheter"-bølgen...vi får heie på hverandre. Er ikke kiloene som er krise her, men muskler har vi ikke sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #699 Del Skrevet 4. januar 2012 Etter å ha våknet med feberfølelse og skallebank kunne jeg se treningen imorgen seile forbi vinduet mitt, men nå er jeg ved bedre mot Begge jeg-er-i-ferd-med-å-bli-syk-symptomene mine roet seg kraftig etter å ha hvilt med Liten 3 ganger idag - tilsammen 4 timer Det er nesten en hel natt det Så det var nok mer søvnbehov og kroppen min som sa tydelig ifra enn sykdom - håper jeg ihvertfall *krysser fingrene* Kjenner det kribler litt i halsen, og jeg har lite å gå på sånn overskuddsmessig, men satser på trening imorgen likevel Nytt treningstøy og nye sko ligger klar på badet - gleder meg til imorgen Etter trening skal jeg og Liten spise lunsj med bestis :happy: Oh joy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #700 Del Skrevet 4. januar 2012 Hipp hurra for min utrolig slitne snekkerpappa som har fått seg ny, bedre betalt og ikke minst lettere jobb No more reising av hus og bæring av ufattelig tunge matrialer Dette fortjener han virkelig :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå