Diddles Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #641 Skrevet 8. desember 2011 Jeg blir sint jeg også, og oppgitt over meg selv som ikke klarer å kjempe for det jeg mener er rett Når ble jeg ei sånn pyse da??? Tror de mente det var rart jeg fullammet enda, ikke at jeg ammet Det kom ihvertfall sammen med en kommentar om at når deres barn var like gamle hadde de spist fast føde i månedsvis Hørtes ut som Liten var i skolealder og aldri hadde fått annet enn morsmelk Jeg savner hun vi hadde som helsesøster fra starten av jeg Hun er blitt overflyttet til helsestasjonen nord i byen pga høyt fravær der De siste gangene vi har vært til kontroll har det vært en ny som har tatt imot oss hver gang, den ene med rarere meninger enn den andre....
MellonCollie Skrevet 8. desember 2011 #642 Skrevet 8. desember 2011 Nå kjente jeg at jeg kokte litt innvendig når jeg leste nedover i første innlegget ditt i dag, for synes virkelig helsesøster hadde sagt mye merkelig til deg i dag. Men heldigvis har du fått mange som har støttet deg her allerede, og Pysepusen har vel egentlig oppsummert veldig fint alt jeg hadde tenkt til å skrive Viktigste er at du gjør det du synes virker rett. Kjenn på din magefølelse, det er du som ser Liten hver dag og vet hva som funker for dere.
Diddles Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #643 Skrevet 9. desember 2011 Takk MellonCollie Godt med litt støtte altså!! Jeg ble så glad at jeg gråt igår når kjære var enig med meg Trodde liksom han tenkte at jeg snart måtte bli ferdig med denne ammingen, men han var stikk motsatt; "Jeg ser at det er en så fin ting for Liten og deg, så det synes jeg bare du skal fortsette med! Alt går seg til etterhvert vet du.." Gode mannen min Barseltreff hos Belle idag :happy: Planen var å gå ned, men når jeg kikker ut vinduet frister det ikke litt engang spesielt ikke siden jeg vet jeg må ut å gå med vovvis i tillegg senere Jeg blir lat av dårlig vær Liten sovnet omsider, dagens første hvil Våknet klokka 8 av at hun lå og sang helt helt lavt og plukket meg forsiktig i ansiktet med de bittesmå varme hendene sine Når hun oppdaget at jeg kikket på henne lo hun høyt og sprellet alt hun kunne Lille lykkelige raringen min *elsk* Tanken var å bake ei kake å ta med på treff, men siden noen brukte litt lang tid på å sovne blir det ikke tid til baking Stikker innom butikken på veien og kjøper med meg litt godis istedet
Diddles Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #644 Skrevet 9. desember 2011 Eple og avokadomos = kjempesuksess!!! Hadde regnet med at det kom i retur, men tutta spiste hele porsjonen på 1/2 eple og 1/4 avokado
Diddles Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #645 Skrevet 9. desember 2011 Sånn!!! *puh* Èn stk forferdelig overtrøtt baby sovnet omsider - uten puppen i munnen Det er en hard kamp å ta altså, men når hun bare ligger og fjaser og blåser på puppen for å holde seg våken - da blir jeg bestemt Så puppen ble pakket inn, So Ro ble sunget ca 375 ganger og når ikke det funket tok jeg henne oppi senga mi og bare lå der med henne - LENGE!! Hun stakkar prøvde etter alle kunstens regler å flørte seg utav det faktum at hun faktisk skulle sove, og fikk nada respons til sin store frustrasjon 3 timer etter jeg la henne sovnet hun av seg selv Ett skritt i riktig retning, selv om det tok halve kvelden min...Kjære er ikke hjemme likevel, så jeg hadde ikke noe inni stua å gjøre anyways Fin fin dag idag ellers :happy: Superkoslig barseltreff hos Belle, med god mat og mye prat Ganske imponerende at de fleste små fikk til å sove med såpass mye lyd rundt seg!! Fotografbildene er ferdige, fikk melding akkurat idet jeg var komt til Belle, og tenkte jeg skulle hente de senere.......bare det at klokka gikk så umåtelig fort, og før jeg fikk sukk for meg var klokka 15 og da rakk jeg det ikke siden jeg måtte gå hjem først I desperasjon ringte jeg fotografen og tagg om hun ikke kunne legge bildene ut på nett (privat galleri) og snille hun skulle gjøre det iløpet av helga (noe som i mitt hode burde være ikveld ) Hun sa bildene var ufattelig fine Jeg gleder meg som en unge til first thing mandag morgen - da skal bildene hentes!!! Planen for kvelden er å gjøre minst mulig fornuftig :happy: På tapetet står te, sofa, pledd og Idol (på opptak) Ute blåser det verre, hagl/sludd/regn pisker på ruta og gjør at jeg fryder meg over å ha tak over hodet!! Stakkar de som ikke har de så godt som oss
MellonCollie Skrevet 9. desember 2011 #646 Skrevet 9. desember 2011 Så flink du er som holdt ut kampen i dag!! Kos deg med velfortjent avslapning resten av kvelden, og håper dere får en god natt.
Mazilla Skrevet 9. desember 2011 #647 Skrevet 9. desember 2011 Enig, kjempebra at du holdt ut! Husker da S skulle lære å sovne uten mammaen sin. Jeg dro på kafé med ei bok. Han godeste holdt ut i 50 minutter, da gikk han ut av soverommet for å ringe meg og be meg komme hjem. Da han gikk ut sovna hun på et blunk, lille stabeisen.. Skjønner forresten godt at du er litt angående fotografbildene! Håper de blir lagt ut fortere enn svint! Håper resten av kvelden og natta blir bra, det har du fortjent etter innsatsen de siste timene!
Diddles Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #648 Skrevet 9. desember 2011 Takk Temmelig stolt av meg selv som ikke ga etter...det er ufattelig lett å bare gi henne det hun vil ha når det hun vil ha faktisk sitter fast på kroppen min Kjære er ikke hjemme, ellers skulle han fått tatt den kampen der, det var hakket før jeg ga opp når hun lå i senga og jodlet på 3. timen Håper også på en god natt inatt, trenger det nå
Diddles Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #649 Skrevet 10. desember 2011 la en fullstendig frisk, om enn litt sta, liten unge ned i senga si igår kveld og tok opp igjen en pottetett, hostende liten bylt inatt Skikkelig akutt forkjølelse, hun hoster, nyser, er tett og har feber Gav henne en stikkpille nå, hun hadde bare lett feber, men er hun som jeg så har hun masse ubehag i kroppen selv om feberen er lav! Hun sovnet ihvertfall etterpå, så litt godt må det ha gjort Stakkar lille venn... Sier seg selv at søvnen har vært så som så inatt, jeg klarte ikke å sove godt når jeg hørte hvor tett hun var Saltvannsdråper virket bare litt, så var hun like tett igjen! Julegave-raidet mitt ble jo dermed amputert, planen var å gjøre seg ferdig med julegavene i helga og så bare kose meg med baking og innpakking de siste dagene før jul...nå får jeg se, kanskje kjære kan være hjemme med Liten litt mens hun sover sånn at jeg får kjøpt det som står på lista mi Så lenge hun er våken er hun ekstremt mamma-dalt, så jeg må evt. stikke ut mens hun sover! Kjære skal på spillejobb ikveld, min plan var som sagt å pakke inn julegaver..ellers får jeg bake litt, julekaker må vi jo ha Tenker havreflarn og kokosmakroner i første omgang, så tar jeg Storesøster med på pepperkaker og kakemenn (så slipper jeg å kjevle ) I år som i fjor som året før der og året før der skal jeg prøve å lage karameller - får det aldri til Enten blir det kliss eller knekk Aner ikke hvor mange liter fløte og kilo sukker jeg har kastet...SÅ - hvis noen har en bankers karamelloppskrift sier jeg JA TAKK
Mazilla Skrevet 10. desember 2011 #650 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har en bankers oppskrift! Kan sende den senere!
Diddles Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #651 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har en bankers oppskrift! Kan sende den senere!
^^Belle^^ Skrevet 12. desember 2011 #652 Skrevet 12. desember 2011 Kjedelig at det ikke ble barseltreff i morgen. Hadde gledet meg såååå mye. Men nå trenger jeg ihvertfall ikke å lage kake, for det hadde jeg ikke gledet meg til. Og selvsagt kjempekjedelig at Liten fremdeles er syk.
Mazilla Skrevet 12. desember 2011 #653 Skrevet 12. desember 2011 Oi, det hadde jeg helt glemt! Skal finne den i løpet av kvelden!
Diddles Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #654 Skrevet 12. desember 2011 Kjedelig at det ikke ble barseltreff i morgen. Hadde gledet meg såååå mye. Men nå trenger jeg ihvertfall ikke å lage kake, for det hadde jeg ikke gledet meg til. Og selvsagt kjempekjedelig at Liten fremdeles er syk. Jeg gleda meg ihjel jeg også!! Håpte i det lengste at hun skulle bli frisk, men hun hoster og nyser og er tett fortsatt Feberen er borte da, men hun er ikke seg selv i det hele tatt Har ikke lyst å smitte noen av dere, spesielt ikke nå før jul!! MEN, om jeg ikke rekker noe før jul skal jeg iallefall sette meg opp på lista over de som vil ha barseltreff rett etter nyttår :happy:
^^Belle^^ Skrevet 12. desember 2011 #655 Skrevet 12. desember 2011 Ja, noen førjulsbassilusker vil vi ikke ha. Da er det like greit at vi utsetter det, særlig så mye som babyene tar, sikler og tygger på hverandre. for nyttårstreff (evt. førjulstreff).
Mazilla Skrevet 13. desember 2011 #656 Skrevet 13. desember 2011 Karameller (oppskrift fra Barnas Beste Jul) 2 1/2 dl fløte 1 1/2 dl farin 3/4 dl sirup 1 ts smør ca 2 ts vaniljesukker Bland fløte og sukker i en gryte og kok det kraftig til det tykner, rør og pass på hele tiden. Ha i sirup, smør og vaniljesukker, skru ned varmen og la blandingen koke sakte til den er passe stiv, det tar alltid lengre tid enn du tror. (Prøv ved å dryppe i et glass kaldt vann) Hell blandingen utover en oljesmurt stekeplate eller på bakepapir og skjær den opp i biter før den stivner helt. De skal være litt klissete!
Diddles Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #657 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Thænkju Mazzi, de skal glatt testes ut i helga, sammen med disse Min lille er omsider blitt frisk, fortsatt litt tett i nesa innimellom, men slutt på hosting, nysing og feber I skrivende stund ligger hun og sover søtt i senga si, og jeg benytter muligheten til å slappe av i 5 minutter før jeg helst fortsetter der jeg slapp med husarbeid Det ser ikke så ille ut her nå, kjøkken og bad er ryddet og vasket, men i stua ligger det endel julegaver og julegavestæsj og slenger her og der, så det må fjernes før Storesøster kommer hjem senere Var på loftet i sted og tok ned Norgesglassene mine, så nå skal de fylles med røde lys, kongler og julekaker (hver for seg altså ) Da er det jul i heimen, mangler bare juletre - noe som må pyntes i helga for Storesøster sin del Hun skal være her til neste onsdag, så kommer hun tilbake på julaften :happy: Hos mammaen skulle de ikke ha juletre fordi hun ikke skulle være hjemme () så hun var helt på gråten stakkar når jeg sa "nei vi pynter ikke treet før lille julaften" Men tradisjoner kan gjøres om på, det viktigste er jo at treet blir pyntet, om enn noen dager før :gjeiper: Det blir en hektisk uke, her må resten av gavene kjøpes og pakkes inn, vi skal ha juleverksted ooog to sorter julekaker til skal produseres Siden jeg baker for svigermor også blir det endel kaker å kjevle ut, derfor har jeg ventet med kjevle-baksten til Storesøster kommer Havreflarn og kokosmakroner er på plass, det er enkelt og greit å holde på med på egen hånd etter at Liten er i seng! 4 sorter julekaker + karameller og sjokolade holder her i huset, ender somregel opp med at jeg må kaste halvparten av kakene likevel fordi ingen spiser de opp Vi er ikke så harde på julekaker...... Tro om jeg rekker resten av lista mi før jeg skal hente Storesøster klokka halv 3 - rydde vekk julegavene som ikke er pakket inn - handle litt - støvsuge - ta opp ved - gå tur med vovvis - forberede kjøttkakemiddag Endret 14. desember 2011 av Diddles
Gjest Neferet Skrevet 14. desember 2011 #658 Skrevet 14. desember 2011 Jeg synes du skal lage et samleglass med røde lys, kongler og julekaker bare for å få et kult julebilde jeg! Fikk nemlig festlig bilde i hodet da jeg leste det - før jeg kom til delen om at de er hver for seg... Lykke til med dagens gjøremål, smart å utsette kjevlebaksten til storesøster er i hus!
Frigg Skrevet 14. desember 2011 #659 Skrevet 14. desember 2011 Karameller (oppskrift fra Barnas Beste Jul) 2 1/2 dl fløte 1 1/2 dl farin 3/4 dl sirup 1 ts smør ca 2 ts vaniljesukker Bland fløte og sukker i en gryte og kok det kraftig til det tykner, rør og pass på hele tiden. Ha i sirup, smør og vaniljesukker, skru ned varmen og la blandingen koke sakte til den er passe stiv, det tar alltid lengre tid enn du tror. (Prøv ved å dryppe i et glass kaldt vann) Hell blandingen utover en oljesmurt stekeplate eller på bakepapir og skjær den opp i biter før den stivner helt. De skal være litt klissete! Og denne oppskriften funker supert som karamellfyll inni hjemmelaget sjokoladekonfekt også Må bare ikke koke så lenge
Diddles Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #660 Skrevet 15. desember 2011 Surpottebaby *riversegihåret* GAD!!!!! Skjønner ikke hva det er som har bitt henne idag, for alt jeg gjør er feil Noen gleder seg til andre skal legge seg ikveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå